Rommet mitt er ca 13 kvm, og bytte fra RB-75 til Heresy var en sann fryd med tanke på bassen.Brasse skrev:Begge de var bassrefleskhøgtalere med porter bakover. Dali med to (?) porter og ein subb aldri passa inn. RF-52'ene har ein port på størrelse med basselementet. RF-52'ene, i samme posisjon som Heresy står nå, hadde ein bass som oppførte seg som ein hissig blind bokser - mykje rot til tider.
Testen er ganske lang med mange målinger. De konkludere faktisk også med at den er meget lett å drive! samt det faktum at - 10dB ligger helt nede på 20-tallet gjør at "in room" responsen gir et meget god subbass føelse. Men for all del, P39 er ikke noe K-horn, vi lever faktisk i år 2009...Mute skrev:P39; however, the speakers is not as efficient at low frequencies as you might expect, its impedance drops between 3 and 4 ohms in the lower midrange with a nasty combination of 4 ohms magnitude and -50 electrical phase angle at 80hz
Ja desverre....K2 skrev:Men for all del, P39 er ikke noe K-horn, vi lever faktisk i år 2009...
Det her gleder jeg meg tilErland skrev:Men det er IMO et betydelig større potensiale i Khornet. Den del av det har jeg fått ut, og mer kommer i løpet av sommeren.
Vent og se
Det her gledar eg meg til også!JanR skrev:Erland skrev:Men det er IMO et betydelig større potensiale i Khornet. Den del av det har jeg fått ut, og mer kommer i løpet av sommeren.
Vent og se
Det der må du bare vende deg til så lenge man snakker om KlipschBrasse skrev:
Erland skrev:Prat-prat-prat......men sjer'e no' a ?
;Drolfozzy skrev:Erland skrev:Prat-prat-prat......men sjer'e no' a ?
Ja her ser jeg det skjer noe. Lim som tørker. Spennende.
Godt å høre at det fungerer så bra for degklingon skrev:Rettelse: Anbefales på det sterkeste!!! Dette bare gir mye mer av alt, helt rått ;D
Vi er jo ikke Klipsch'ed bare for moroskyld! 8)Brasse skrev:Over eit døgn uten ein post i denne tråden?
Er dere for opptatt med å høyre på musikk i regnværet?
Opptil flereeddie1 skrev:Ikke full oversikt her nå! hvem her på forumet bor i østfold og har klipsch heritage serien?
Du får ta deg en tur til "Hva spiller vi på"-tråden. Finner den under "Østfold HiFi"eddie1 skrev:Ikke full oversikt her nå! hvem her på forumet bor i østfold og har klipsch heritage serien?
Jeg liker å tro detBrasse skrev:*kremt* Forte er vel strengt tatt ikkje Heritage?
Som jeg skriver; av personlige grunner! hvis du ringer meg skal jeg forklarer hvorfor. (det er IKKE pga lyden!).Mute skrev:Selge P39 K2? Hvorfor ???
Har du ikke fått de på stativer enda ? Jeg anbefaler og prøve det.Brasse skrev:Heritage-brukere (jada, du også JanR) - bruker dere demping under høgtalerene? Heresyene har jo eit svært fotavtrykk. Merker gitarer, trommer og sang godt i golvet (grovt, gammalt tregolv). Eg liker disse vibrasjonene, sjølv om det er ein u-ting (?).
-Brassn.
Copland......gjerne en CTA 405. Burde la seg skaffe for ned mot 15k.eddie1 skrev:Hei er egentlig veldig fornøyd med mine effektblokker på LaScala men de fleste snakker jo om rør så det må prøves.
Noen forslag til en intergrert rørforsterker til rundt 10-15 lapper,gjerne brukt! må ha litt krefter da jeg er glad i bass og spiller høyt en gang i blandt
Nb! må ha pre så den kan brukes som ren effekt også
Dempetråden ja, lykke til.Brasse skrev:Men får da også mulighet til full 45 graders hjørneplassering og lav lyttestol - kan hende eg digger det!
Har høyrt gode ting om dempeputer, skal sjekke den store dempetråden her på forumet.
Kjenner jeg hfs rett er det sikkert like mange meninger som som det er folk innom tråden 8)Brasse skrev:Jeu, hadde berre lest at "Å, prøv å holde diskusjonen litt saklig, som i den store dempetråden" - så eg tenkte der var det både eitt og hitt om demping. Men - Eltek sa du?
Men høre det, det vil hun gjøre. ;Dmteinum skrev:Sort MonoPulse i stua, sort La Scala på børsen - noen som tror madammen ser det om jeg bytter?