Så, nå funker kanskje linkenBrasse skrev:Bruker ein Audio Note P1 med lydkort som kilde.
( eller ikke....)
AN og Klipsch er IKKE feil.
/jan
Så, nå funker kanskje linkenBrasse skrev:Bruker ein Audio Note P1 med lydkort som kilde.
Her er den!!Mute skrev:Endelig test av Palladium. Skal bli god lesning.
Like greitBrasse skrev:Neida, de står framleis i de gamle. Tenkte eg skulle ha de i til de ryker - ivertfall fram til eg flytter 1. juni. Eg høyre ivertfall ingenting galt for øyeblikket. Tykte eg høyrte noko skurring på standby, men det er vekk no. Dønn tyst er det.
Nuvel, dem om det.Brasse skrev:Nå funker linken!
Nei, eg veit ikkje kva eg skulle ha bytta ut AN med. Nokon seier Copland er ein enda betre match med Klipsch.
Godt å høreBrasse skrev:Eg hugsa ein dag i ca. desember, då eg hadde hatt ein kompis på lytt. Og då nevnte eg at det hadde vore fett å kjørt vintage-linja.. stod på kanten til å bestille meg bakhøgtalere og Yamaha 663 reciver. Like etter bestillte eg P1'en frå Hong Kong. Og i mars bestilte eg Heresy. Og no er de samla. Eg angrar ikkje.
Flott beskrivelse, høres ut som du har fått deg eit par Heresy II! 8)Brasse skrev:Nå funker linken!
Nei, eg veit ikkje kva eg skulle ha bytta ut AN med. Nokon seier Copland er ein enda betre match med Klipsch. Men akkurat her og no har eg ikkje lyst å skifte så mykje som ein høgtalerkabel (jo, litt, høgtalerkabel altså). Herlig herlig dynamikk, fast og rask bass, flott lydbilde, deilig trøkk. Strålende på stemmer og heilt rått på gitar. Og trommer!
8)JanOlav skrev:Flott beskrivelse, høres ut som du har fått deg eit par Heresy II! 8)Brasse skrev:Nå funker linken!
Nei, eg veit ikkje kva eg skulle ha bytta ut AN med. Nokon seier Copland er ein enda betre match med Klipsch. Men akkurat her og no har eg ikkje lyst å skifte så mykje som ein høgtalerkabel (jo, litt, høgtalerkabel altså). Herlig herlig dynamikk, fast og rask bass, flott lydbilde, deilig trøkk. Strålende på stemmer og heilt rått på gitar. Og trommer!
Nå fikk jeg det bekrefta! 8)Brasse skrev:Javisst har eg vel det! Det som satte meg mest ut i forhold til RF'ene eg hadde var fylden og sammenhengen fra bunnen til toppen - på god guffe held eg pusten og nakkehåra står!
Hei , oppgradere til SE tror jeg neppe lønner seg , fordi det er en del større trafoer i SE variantene , rett og slett fordi mindre power fra rørkonfigurasjonen krever mere av trafoene , og dertil dyrere å lage , med kost på nye trafoer og jobb , tror jeg ikke jeg ville vurdert det engang.Brasse skrev:Forsterkaren eg har fungerar ypperlig - men er interessert i å høyre med f.eks. Upgrade Audio om mulighetar til å oppgradere til SE-versjon. Høgtalarane spelar like fint som de høyres ut som. Men må ha nye høgtalerkabler, var trange terminaler til de uterminerte kablene mine - må ha noko med bananer. Så, om det er nokon som har høgtalerkabler (gjerne solidcore) med bananer liggande og vil a) låne meg eller b) selge meg, så er det berre å sende ein PM.
Espen mente nok Oto SE.Brasse skrev:Tja, er ikkje P1 identisk med OTO med unntak av linjeinngangene? Psykisk, sånn totalt synsete oppi hodet, så tenker eg at P1 har enda simplere oppbygging (1 inngang + volum) og at færre kokker lager mindre søl osv.. skyt meg lett med ein softgun viss eg tar feil.
Ein gammel Meishu, derimot. Det hadde vore nice å fått hørt.
Skal tenke på deg/dere når de skal bæres ned fra 3-4 etg 8)eddie1 skrev:Ja nå tar jeg veien til ssm for og prøvelytte LaScala,håper de blir med meg hjem ;D
Må si meg enig med Birger her.BHO skrev:Espen mente nok Oto SE.
En god forforsterker bør du få deg.
Fjærn volumpot og bytt ut litt ting og tang, så tenker jeg du kan leve videre med din P1.
Ja er nesten på tide at du kommer hit en tur!JanR skrev:OTO SE skuffer aldri !
Hatt en sjøl, må innrømme at den er savnet innimellom.
Må få hørt den på LA Scala en gang også
/jan
Det er det absolutt.shaunv skrev:Ja er nesten på tide at du kommer hit en tur!JanR skrev:OTO SE skuffer aldri !
Hatt en sjøl, må innrømme at den er savnet innimellom.
Må få hørt den på LA Scala en gang også
/jan
JaBHO skrev:Vi får ta oss en tur begge to synes jeg.
Kunne vært gøy med et gjenhør av mine gamle LaScala.
Jepp.....vi får ta et formannsmøte i Klipsch-eier foreninga vi to Jan. ;DJanR skrev:JaBHO skrev:Vi får ta oss en tur begge to synes jeg.
Vi får ta ett møte på det, se hva vi kan få til.
/jan
;D ;DBHO skrev:JanR skrev:JaBHO skrev:Vi får ta oss en tur begge to synes jeg.
Vi får ta ett møte på det, se hva vi kan få til.
/jan
Jepp.....vi får ta et formannsmøte i Klipsch-eier foreninga vi to Jan. ;D
Målt fra sweetspot ?Brasse skrev:Det er god Klipsch-stemmning når skarptromma kjennes i golvet 8)
Edit:
Hehe kjenner til det.Brasse skrev:Ein armlengde fra
Herlig høyrbart på slikt volum. Sjølvsagt, i bygård er det ikkje lenge det står på slikt volum.