Kan man anta at du ble Klipsch'd ? ;D ;DContinuo skrev:Ja, da må jeg bare bøye meg i støvet for lytteopplevelsen jeg fikk hos BHO i går!
Takk skal du ha for en utrolig musikalsk aften!
For de som vurderer LaScala:Ikke nøl. 8)
/jan
Kan man anta at du ble Klipsch'd ? ;D ;DContinuo skrev:Ja, da må jeg bare bøye meg i støvet for lytteopplevelsen jeg fikk hos BHO i går!
JanR skrev:Kan man anta at du ble Klipsch'd ? ;D ;DContinuo skrev:Ja, da må jeg bare bøye meg i støvet for lytteopplevelsen jeg fikk hos BHO i går!
/jan
Her var det mye snadder lesing gitt! Dyktig fyr han Gregmteinum skrev:Mere bilder!
Finn deg en god kald øl.
Sett deg godt til rette i stolen.
Trykk på denne linken: Greg's Audio Pages
Helt enig med Jan R her; Copland er god match på Klipsch.fwords skrev:Hei folkens!
Jeg har nylig kjøpt et par nye rf-83, men har ikke kjøpt med amp og signalkilde ennå. Disse bør jo helst se bra ut (iflg. samboer`n) og høres bra ut. Budsjettet er rundt 30 000, (for kilde og amp). De oppsettene jeg har vurdert til nå er:
-Prasound p3, a23 og atoll cd100
-Hegel h200 og cdp2
-Copland 405 - og en eller annen rimelig cd-spiller
-Krell Kav400 og cd 280 (brukt)
er det noen av disse kombinasjonene som jeg bør styre unna? I såfall hvorfor? Gode subjektive og objektive innlegg tas imot med stor takk.
jeg kommer uansett til å spille inn Rf-83 med min gamle acurus dia100, før jeg låner med meg ny amp for testing
mvh
Fwords
På Klipsch.com står det at produksjonen av B3 ble startet i 2004, så den skal så absolutt være i salg.Gjest skrev:Noen som vet om Klipsh B-3 fremdeles er i salg?
Fryd Hi-Fi og JFS Sound Systems har hvertfall B3 på lager..Gjest skrev:Noen som vet om Klipsh B-3 fremdeles er i salg?
Hei Thomas..litenja skrev:Hei!
Har klipsch rf7, som jeg kjører en eci3 og cayin cdt 17a på.
Er ikke fornøyd med lyden, har dere noen forslag til en forsterker som ikke koster skjorta?
Passer cdt17 bra med klipsch, er det noen mods som kan anbefales på denne?
Lurer litt på å kjøpe cayin rørforsterker og har og sett at de er vanvittig billig på ornec.com, hvem forsterker ville dere anbefalt?
Har lyst på mest mulig åpen/oppløst lyd,men hater skarpe s'r. Er å glad i litt feit bass ....
Kabel tips mottas og med glede
Takk for all hjelp
Thomas
jaja... Vel dagene går - og det blir bare bedre og bedre. Ved å øke avstanden mellom høyttalerene slik at jeg nå nesten sitter i en likebeint trekant, så vokste lydbildet og soundstage helt utroligt! Jeg er nok redd for at det skal gå med mange innspillingstimer før disse yter optimalt. Triangel kan låte litt metallisk (ved høyt volum), men ellers er toppen veldig fin rett ut av eska. Bassen er fast og fin, går nok ikke helt ned men den er veldig definert og tydelig.Continuo skrev:Lytteinntrykk og bilder ønskes mteinum.
No vart æ skremt ja! ;Dmteinum skrev:Feil funnet, de hadde bare tatt seg en lur ;D
Hva med de 845 - Cain monoblokkene som Rune S har for salg på bruktbørsen?litenja skrev:Hei!
Har klipsch rf7, som jeg kjører en eci3 og cayin cdt 17a på.
Er ikke fornøyd med lyden, har dere noen forslag til en forsterker som ikke koster skjorta?
Passer cdt17 bra med klipsch, er det noen mods som kan anbefales på denne?
Lurer litt på å kjøpe cayin rørforsterker og har og sett at de er vanvittig billig på ornec.com, hvem forsterker ville dere anbefalt?
Har lyst på mest mulig åpen/oppløst lyd,men hater skarpe s'r. Er å glad i litt feit bass ....
Kabel tips mottas og med glede
Takk for all hjelp
Thomas
Flotte greier dette......på papiret!JENO skrev:Hei folkens!
Har i lengre tid grublet på å gå i gang med et diy horn prosjekt. Mange idéer har blitt vurdert, men har blitt enten for dyrt, for stort eller med for mange kompromisser.
Nå har jeg imidlertid kommet over et cornerhorn som ser veldig interessant ut. Dette kan danne et bra fundament for resten av systemet.
18" med flat respons til 15 hz. Nesten for godt til å være sant... Noen synspunkter?
http://www.audioheritage.org/vbulletin/showthread.php?t=9540&highlight=fatman
http://www.audioheritage.org/vbulletin/showthread.php?t=3650&highlight=fatman
Vet ikke om fyren er villig til å gi bort eller selge tegninger, men antar at det lar seg gjøre.
Hun lurte nå litt på hva dette skulle være godt for, så da jeg forklarte henne problemstillingen så var det ok. (!)JanR skrev:Må bare spørre,hva syns fruen om dyneprosjektet ? ;D
HIII virker ganske så plasseringsvennlig, merker ikke noe ubalanse i lyden med den ene i hjørnet og den andre langs veggen. Skal prøve å trekke den i hjørnet litt litt ut fra hjørnet slik at den får litt mere luft til sidevegg.JanR skrev:Heritage serien liker seg i hjørner (iaf de jeg har hørt),ser den ene står i hjørnet og den andre på langveggen ?
Den trekker iallefall 230W fra lysnettet så 20-25W burde den vel klare med god margin. Jeg kan skrive under på at det dirrer ganske så godt her i stua selv om høyttalerene er koblet i motfase. Skal prøve å la de stå som dette til over helga, 10 timer om dagen.JanR skrev:Brio,mener den var 20-25W ?
Sola skinner. Gresset vokser fortere enn jeg får sagt gressklipper, fint på stranda. Mange muligheterpahf skrev:Etter 10 timer pr dag bør du være rimelig surra i hodet ? :
Så unge mann,har det løsnet noe i helgen ?mteinum skrev:Sola skinner. Gresset vokser fortere enn jeg får sagt gressklipper, fint på stranda. Mange muligheter
Takk for svar!Erland skrev:Flotte greier dette......på papiret!JENO skrev:Hei folkens!
Har i lengre tid grublet på å gå i gang med et diy horn prosjekt. Mange idéer har blitt vurdert, men har blitt enten for dyrt, for stort eller med for mange kompromisser.
Nå har jeg imidlertid kommet over et cornerhorn som ser veldig interessant ut. Dette kan danne et bra fundament for resten av systemet.
18" med flat respons til 15 hz. Nesten for godt til å være sant... Noen synspunkter?
http://www.audioheritage.org/vbulletin/showthread.php?t=9540&highlight=fatman
http://www.audioheritage.org/vbulletin/showthread.php?t=3650&highlight=fatman
Vet ikke om fyren er villig til å gi bort eller selge tegninger, men antar at det lar seg gjøre.
Leste en del rundt lignende kontruksjoner før jeg bygget khorn.
Det finnes noen tester og omtaler vedr dette som IKKE er skrevet av JBL eller Klispsch tilhengere.
Har ikke noen link, men jeg anbefaler deg å finne/lese dem før du gjør noen valg!
Jeg er ikke ekspert på konstruksjon av horn og tilhørende frekvensberegning. Men det er en kjennsgjerning at frekvenbredden i et horn, er begrenset av selve hornet. Det hjelper ikke bare å putte inn større driver/woofer. Skal du få et hjørnehorn til å spille ned til 15 hz, så vil naturlig nok lengden på det sammenfoldedel hornet, og tillhørende størrelse på munningen måtte stå i forhold. Jeg ser for meg at et foldet horn som går til 15 hz vil ta veldig stor plass.
Jeg har sett byggetråder der Khorn-konstruksjonens dimensjoner er blitt re-kalkulert til å romme en 18" driver, så det du har i tankene er ikke noe umulighet. Men et foldet hjørnehorn ned til 15 hz...?
Dere som kan mer om dette, vennligst korriger meg eller kom med utfyllende info...
Det begynner å komme bass ut av boksene, det er jo bra Det er en dynamikk/hastighet som jeg aldri har hørt fra noen høyttaler før. som sagt før: det er ingen sub-bass enda, men jeg tror ikke jeg skal tenke på noen subwoofer før disse har fått noen måneder på baken. Skal jeg ha sub til disse så må det bli minst 15"....JanR skrev:Så unge mann,har det løsnet noe i helgen ?mteinum skrev:Sola skinner. Gresset vokser fortere enn jeg får sagt gressklipper, fint på stranda. Mange muligheter
/jan
Takk for innspill Erland!Erland skrev:Flott med ambisjoner JENO
Jeg tillater meg å hevde at du søker noe som er tilnærmet teknisk umulig.
Se f. eks på det kompromissløse oppsettet til LMC med Avantgarde trio + de store DIY bassmodulene + down under subbene. Dette er debattert i tråder på DIY forumet. Ja jeg forsto at det ble vurdert hornløsninger både i tak og kjeller, men når man begynner å snakke frekvenser under 20 hz og horn, så snakker vi vanvittige størrelser. Jeg anbefaler på det sterkeste at du leser trådene "down under sub 1-2-3" på DIY sidene. Det vil gi deg nokså god innsikt i problematikken du gir deg inn på.
Har du sett han som har bygget et horn på låven som han kan sitte inni? Surfer du rundt på diverse hornsider, så finner du bilder der heisekraner flytter horn like lange som huset inn kjellernedganger eller loftsvinduer. Du vil finne ombygde skorsteiner med driver i toppen og ender opp med noe horn-greier i lytterommet. Det er slike størrelser du vil ende opp med. Skal du ha hornsub som går til 15hz, innebærer det ombygging av huset - enkelt og greit!
Jeg er Klipsch'd og valgte en K-horn løsning. Likevel, vil jeg nok tro at DIY løsningene til BD-design kan gi minst like bra eller bedre resultat med Oris-horn og tilhørende sub.
Om du søker i linkene til JBL, så vil du finne anneldelsen jeg refererte til tidligere, der det hevdes at Paul W Klipsch sitt Khorn spiller mer gjennomført enn JBL Heartsfield. Derfor tillater jeg meg å anbefale en Klipsch basert løsning dersom det er noe i den retningen du ønsker å gå.
Dersom størrelse ikke er noe problem, finnes Klipsch Jubilee. Egentlig et PA horn, som er redesignet for hjemmebruk. De fleste jeg har sett er sorte, men dette styrer du jo selv.
Søker du på jubilee på Klipsch forumet, vil du finne masse info. Som indikert, et beist av et hjørnehorn som visstnok spiller veldig godt, men heller ikke dette kan produsere frekvenser nedover på 20-tallet.
Hei til deg også, moro med flere venner!G ok skrev:Heisann venner!
Det er lite info å finne om mine gamle slitere cf-4, men slik ser de ut!
Hei duJR skrev:Hei JanR,
Like fornøyd ennå med dine Forte II, og har du blitt ferdig med oppdateringen av filterene?
Nå kjører jeg mine Forte I i hjemmekinoen for tiden. Har hatt moro av å prøve de ut der. Hever hvertfall lydbildet utrolig der, versus de PSB frontene jeg har ellers. Har egentlig spilt de for lite i stereo-oppsett til at jeg kan komme med noen god uttalelse om de ennå i slik funksjon.