Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    JR skrev:
    Ja jeg skal gjøre det. Ta en helg i høst (som det er dårlig vær) og sette de opp i direkte sammenligning med A3.
    Har moro av å se hva de er gode for. Skal melde tilbake når det er utprøvd :)
    Gutten sin ;)
    Hentet akkurat de siste delene til delefiltrene her,fra Solen.
    Voksne kondiser....tenker "lang innspillingstid" her med engang :-[
    Nuvel,gleder meg litt også.

    Du har bare med å holde oss oppdatert ! 8)

    /jan
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    JanR skrev:
    Hei du :)

    Nei ikke bygget nye filter ennå,TTT.
    De siste delene skal hentes på posten i dag.

    Blir nok ikke noe filterbytte før til vinteren har jeg mistanke om.
    /jan
    He-he husker du min kommentar i en annen tråd Jan;
    Sitter man foran PC'n bli ingenting gjort.....

    Jeg begynte å tro du hadde gitt opp oppgraderingsplanene.

    Ved å planlegge og forberede er da dette toppen et par timers jobb. Siden verdiene på delene som skal inn, er de samme som byttes ut, vil det nok heller ikke være nædvendig med noen ombygging å snakke om.

    Du trenger:
    -varm loddebolt og litt loddetråd.
    -noen "tie-wraps" - (elektrikerstrips) siden du skal feste spolene på nytt.
    -en drill med 4-5 mm bor i tilfelle du må lage noen hull for å tre tie-wraps gjennom plata som filteret er montert på.
    -litt verktøy for å åpne høytaleren.

    *Pass på temperaturen når du lodder på autotrafoen slik at du ikke brenner av ledningen til spolen. Egentlig ikke noe problem, men blir en for "vill i knikkersen" kan alt skje.....

    Komme i gang nå ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Hehe sant nok Erland.
    Ikke gitt opp er du gal mann ;D
    Tok bare litt tid med hepta litz/kondiser fra Solen.Alt det andre har bare ligget her i 4 mnd'r eller no...
    Regner med at det blir gjort noe før jul for å si det sånn.
    Vært endel oppussings styr her i huset også.Badet er på gang nå,stuetaket må ta's eller så blir det ikke dac på meg osv...ett slit mann :)
    Verktøy er på plass,fått lånt meg bra loddbolt/stasjon.
    Fortsatt ikke bestemt meg for intern kabling.Forslag ?

    /jan
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    JanR skrev:
    Hehe sant nok Erland.

    Fortsatt ikke bestemt meg for intern kabling.Forslag ?

    /jan
    Jeg pleier i sette av tid....siden jeg gjør en del konsulentvirksomhet hjemmefra, er det lett å "falle" tilbake foran PC'n. Skal bare sjekke osv..og så er det kastet bort 2-3 timer foran PC'n. Tid som kunne vært brukt til noe fornuftig.
    Jeg setter et mål som er oppnåelig i løpet av en formiddag, slår av telefonen og beslutter;
    ingen PC -ingen kaffe - ingen stopp - før jobben er gjort - og det blir den!

    Som på søndag morgen mens de andre i huset sov - med litt "rusk" i kroppen etter lørdagens 40-årslag - det mest nærliggende var laptop - kaffe - og sitte foran anlegget med Paticia Barber på veldig lavt volum.
    Valgte i stedet 2 stk dbl espresso og garasje-verkstedet.
    Satte sammen de fire kabinettene til monoblokkene pluss kabinettet til NLE17 (med PSU-grande), og laget deretter søndagsfrokost til familien.
    Resultatet ble goodwill i heimen + den gode følelsen av å endelig være i gang med DIY igjen.

    Et tips i all ærbødighet;
    I kveld når du slår av PC'n - ikke slå den på igjen før du har spillende høytalere med oppgraderte delefiltre. Det skjer ikke så forb..... mye på nettet som man ikke kan gå glipp av.

    Og forresten - å bytte DAC og delefilter omtrent samtidig, gjør at du mister kontroll på hvilke endringer som gjør hva. Ved å "få ut finger'n" nå, gjør at du har stabilisert høytalerne, og dermed kontroll på de parametrene før du begynner med DAC.

    I flg. min filosofi er det lett å miste tråden i det man holder på med, ved å endre flere ting samtidig.

    Jeg beklager dersom jeg er litt frekk her, men som de sier i reklamen - det skjer ikke noe før du begynner
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Erland skrev:
    JanR skrev:
    Hehe sant nok Erland.

    Fortsatt ikke bestemt meg for intern kabling.Forslag ?

    /jan
    Jeg pleier i sette av tid....siden jeg gjør en del konsulentvirksomhet hjemmefra, er det lett å "falle" tilbake foran PC'n. Skal bare sjekke osv..og så er det kastet bort 2-3 timer foran PC'n. Tid som kunne vært brukt til noe fornuftig.
    Jeg setter et mål som er oppnåelig i løpet av en formiddag, slår av telefonen og beslutter;
    ingen PC -ingen kaffe - ingen stopp - før jobben er gjort - og det blir den!

    Som på søndag morgen mens de andre i huset sov - med litt "rusk" i kroppen etter lørdagens 40-årslag - det mest nærliggende var laptop - kaffe - og sitte foran anlegget med Paticia Barber på veldig lavt volum.
    Valgte i stedet 2 stk dbl espresso og garasje-verkstedet.
    Satte sammen de fire kabinettene til monoblokkene pluss kabinettet til NLE17 (med PSU-grande), og laget deretter søndagsfrokost til familien.
    Resultatet ble goodwill i heimen + den gode følelsen av å endelig være i gang med DIY igjen.

    Et tips i all ærbødighet;
    I kveld når du slår av PC'n - ikke slå den på igjen før du har spillende høytalere med oppgraderte delefiltre. Det skjer ikke så forb..... mye på nettet som man ikke kan gå glipp av.

    Og forresten - å bytte DAC og delefilter omtrent samtidig, gjør at du mister kontroll på hvilke endringer som gjør hva. Ved å "få ut finger'n" nå, gjør at du har stabilisert høytalerne, og dermed kontroll på de parametrene før du begynner med DAC.

    I flg. min filosofi er det lett å miste tråden i det man holder på med, ved å endre flere ting samtidig.

    Jeg beklager dersom jeg er litt frekk her, men som de sier i reklamen - det skjer ikke noe før du begynner
    Vel sagt Erland!
    Skulle ønske jeg kunne kjenne meg igjen i noe av det du skriver her! ;D ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Du er overhodet ikke frekk.
    Det er faktisk skremmende sant det du sier/skriver :)

    Det med tv er heldigvis ikke noe problem.Bruker desverre for mye tid bak pc'n.
    Unger/hus/kjerring krever sitt også,når kvelden kommer er jeg ikke mest ivrig.
    Litt "lat",litt mangel på ett sted å holde på.Kjøkken bordet duger men...ahvel.

    Dac har stått her snart i 2 uker,1 uke med de rørene som kommer til å bli brukt (Mullard 6922)
    Begynner å få lyden inn i kroppen/ørene.Som du sier for mye forandringer på kort tid er faktisk bortkastet tid.Man lærer 8)

    Det jeg har savnet mest hele tiden er mere trykk i mellomtone/mellombass.
    Det hjalp mye med dac1 i hus ;)
    Så har vel en ide eller håper iaf at nye filter skal gi meg bittelitt til ;)
    Time vill shåv.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Nå må du få ræva i gir snart, Jan. Jeg hørte jo da jeg var innom deg (Forrige uke ?) at nå er det noe
    på gang med lyden din. Mye mer luftig og mer trøkk enn da jeg hørte forrige gang. Blir spennende og se/høre hvor det ender.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Nå må du få ræva i gir snart, Jan. Jeg hørte jo da jeg var innom deg (Forrige uke ?) at nå er det noe
    på gang med lyden din. Mye mer luftig og mer trøkk enn da jeg hørte forrige gang. Blir spennende og se/høre hvor det ender.
    Jamen jamen jamen ;D
    Ingen unskyldning iaf.

    Takk for det Rolf,alltid koselig med besøk og tilbakemeldinger :)

    /jan
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    rolfozzy skrev:
    Nå må du få ræva i gir snart, Jan.
    Klar tale ;D

    Det var nettopp det jeg forsøkte å si i en litt penere innpakning i forrige innlegg.....

    Og Jan;

    Skulle ikke du ha bygget om delefiltrene dine før du leste dette ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    rolfozzy skrev:
    Nå må du få ræva i gir snart, Jan.
    Klar tale ;D

    Det var nettopp det jeg forsøkte å si i en litt penere innpakning i forrige innlegg.....

    Og Jan;

    Skulle ikke du ha bygget om delefiltrene dine før du leste dette ;)
    Gutter gutter gutter,alt i sin tid.Planlegging er halve jobben ::)
    Har bestemt meg,gjøre ferdig bad,legge nytt tak i stua,besliste og male om toalettet nede i 1 etg.Etter det har jeg ikke noe "hengende" over meg annet enn filter ;)

    Masekopper ;D

    /jan
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei folkens

    Da prisforsjelen mellom 62/82 og 63/83 10-15k så må det vera meir en eit ekstre bass element da vel?
    Stivare kabinett? Betre delefilter?

    Er det noken her som kan beskrive litt om hovedforskjeler mellom RF62/82 og RF63/83 lydmessig?


    Skriv nokre opplysande ord.

    Sikkler litt på RF63.

    Mvh
    T A F
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Hei T A F

    En kjapp tlf til http://frydhifi.no/ vil nok oppklare endel :)
    Er vel noen utpå her som sitter på en av de du nevner her,rart du ikke har fått svar,ennå.

    Kun hørt 82'n (mener jeg det var) hos fryd hifi (Håkon) på en Copland 405 og det svingte ;D

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Der ja :)

    Tydelig at Klipsch har ting på gang.Syns de burde sette i gang nyprod. av de gamle også ;)
    Takk for tipset Andreas.

    /jan
     

    G ok

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2007
    Innlegg
    61
    Antall liker
    8
    JanR/Continuo

    Høytalerne var i hovedsak i bruk som hjemmekino fronter sammen med en Nad/Rotel kombinasjon, inntil jeg skaffet
    Cambridge/EC og oppdaget 2kanals lyd. Hjemmekino har ikke vært det store etter det.

    Da jeg har så lite erfaring/sammenligningsgrunnlag tør jeg ikke si for mye om lyden annet enn at jeg liker hva jeg hører og har
    dobblet cd samlingen på kort tid. Bassen går ikke så dypt som man kunne tro, men høyt spiller de.
    Leste ett sted at det ikke var typisk Klipsch lyd i denne modellen. Har også kraftigere forsterker på gang for å høre hvordan det slår ut.

    Er som sagt fersk i gamet så alle tips mottas med takk!

    Geir
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Aldri hørt CF-4 G ok så tør ikke si noe.
    Fått med meg at CF-3 og CF-4 ikke er så "halv gale" på ett par forum :)
    http://www.klipsch.com/products/details/cf-4.aspx
    Kanskje de er noe ala KG 4.5/5.5 ?
    Hatt ett par KG 5.5 her og det var rock'n roll ;)

    Vil uansett tro at EC låter veldig greit med CF'ene.
    Trenger ikke så mye effekt for å blåse liv i de,102db er ikke helt feil ;D Brukte en 807 basert rør amp først på KG 5.5 (98db) og før jeg solgte de brukte jeg en 2A3 amp og det fungerte veldig så bra.7W i 807 ampen og 3W i 2A3.

    Du bruker Cambridge cd spiller ?

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    G ok skrev:
    JanR/Continuo

    Høytalerne var i hovedsak i bruk som hjemmekino fronter sammen med en Nad/Rotel kombinasjon, inntil jeg skaffet
    Cambridge/EC og oppdaget 2kanals lyd. Hjemmekino har ikke vært det store etter det.

    Da jeg har så lite erfaring/sammenligningsgrunnlag tør jeg ikke si for mye om lyden annet enn at jeg liker hva jeg hører og har
    dobblet cd samlingen på kort tid. Bassen går ikke så dypt som man kunne tro, men høyt spiller de.
    Leste ett sted at det ikke var typisk Klipsch lyd i denne modellen. Har også kraftigere forsterker på gang for å høre hvordan det slår ut.

    Er som sagt fersk i gamet så alle tips mottas med takk!

    Geir
    Er det noe Klipsch kan så er det å spille høyt og dynamisk, høy følsomhet er tingen.
    Om du trenger kraftigere forsterker kan ikke jeg svare på (regner med at du mener mer watt ;)), men stor strømforsyning er nok viktigere.

    JanR bruker jo en forsterker på hele 2*3watt, mens jeg garderer meg med 2*16watt! 8)

    Hvilken prisklasse var det på CF-4 når de var nye?
     

    G ok

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.08.2007
    Innlegg
    61
    Antall liker
    8
    Continuo skrev:
    Er det noe Klipsch kan så er det å spille høyt og dynamisk, høy følsomhet er tingen.
    Om du trenger kraftigere forsterker kan ikke jeg svare på (regner med at du mener mer watt ;)), men stor strømforsyning er nok viktigere.

    JanR bruker jo en forsterker på hele 2*3watt, mens jeg garderer meg med 2*16watt! 8)

    Hvilken prisklasse var det på CF-4 når de var nye?


    Mener at disse skal ha kostet 27k nye (93-94?). Selv handlet jeg brukt.

    Tanken var vel at 4x12" krevde sine Watt, men har jo også registrert hva rørtillhengere sier om den saken.
    (Rør må eventuellt testes ved en senere anledning)
    :)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    G ok skrev:
    JanR/Continuo

    Høytalerne var i hovedsak i bruk som hjemmekino fronter sammen med en Nad/Rotel kombinasjon, inntil jeg skaffet
    Cambridge/EC og oppdaget 2kanals lyd. Hjemmekino har ikke vært det store etter det.

    Da jeg har så lite erfaring/sammenligningsgrunnlag tør jeg ikke si for mye om lyden annet enn at jeg liker hva jeg hører og har
    dobblet cd samlingen på kort tid. Bassen går ikke så dypt som man kunne tro, men høyt spiller de.
    Leste ett sted at det ikke var typisk Klipsch lyd i denne modellen. Har også kraftigere forsterker på gang for å høre hvordan det slår ut.

    Er som sagt fersk i gamet så alle tips mottas med takk!

    Geir
    Hei G ok og velkommen til HFS..
    Fersk i gamet er du vel ikke.?
    At du har hatt noen år med surrerundt og så funnet tilbake til stereo er jo bare positivt ;)
    Og så lenge du liker det du hører, så er du nok på rett vei :)

    Må si at CF-4 var noen voksne beist, tror ikke jeg har sett eller hørt dem før, men så lenge det er Klipsch så er det håp :D
    Som du sikkert har lest, så holder JanR på med delefilter til sine Forte II, det er kanskje noe som du en gang i fremtiden kan tenke på også.?

    Men som du sikkert har skjønt, så er det rør som klinger best sammen med Klipsch, uansett hvor store elementer det er snakk om..
    Håper du finner lykken i rør sammen med CF-4 en gang i fremtiden, det er noe magisk som skjer når du kobler dem sammen, ingen transistor kan gi samme magien i musikken..

    Når det gjelder reell effekt (ikke bare den sorte trykksverten som står på et papirark), så er det nok lite som kan hamle opp med en SET i heimen, jeg har nylig fått en AN KIT-1 i hus og den banker det aller meste, på de aller fleste områder.!
    Regner med at det er mulig å låne en demo versjon av AN KIT-1 eller KIT-2 fra www.upgradeaudio.com.?

    Erland har hjemmebyggede K-horn som han har prøvd KIT-1 og KIT-2 på, etter det jeg kan lese så har det vært en meget vellykket kombo som klinger meget godt i hans ører, de beistene trenger nok minst like mye reell effekt som CF-4 vil jeg tro.?
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    T A F skrev:
    Hei folkens

    Da prisforsjelen mellom 62/82 og 63/83 10-15k så må det vera meir en eit ekstre bass element da vel?
    Stivare kabinett? Betre delefilter?

    Er det noken her som kan beskrive litt om hovedforskjeler mellom RF62/82 og RF63/83 lydmessig?


    Skriv nokre opplysande ord.

    Sikkler litt på RF63.

    Mvh
    T A F
    Er det slik at RF-62 på Ming Da begynner å ta innpå Triangle og Cary eller.? ::)

    X2 serien bruker ikke så bra elementer som X3 serien, det er lett å lese fra Klipsch sine sider..
    Det er også forskjell på delefrekvenser, vekt og hvor mye effekt dem tåler (er vel egentlig et ikke-tema men)..
    Forskjellene på X2 og X3 blir vel omtrent som forskjellene på RF-35 og RF-5.?
    Ikke så mye på papiret som skulle vise til store forskjeller i lyden, men her hjemme var det STORE forskjeller på dem, hadde begge samtidig pga jeg trodde jeg kunne slippe unna med en del penger, men der tok jeg skammelig feil :D

    Jeg er også litt nysgjerrig på hva RF-63 kan gjøre som ikke RF-5 kan, RF-63 er "erstatter" for RF-5 og det kunne vært moro med noe nytt, men jeg sikler egentlig mer på Cornwall III, om det noen gang blir snakk om å bytte ut RF-5 8)

    Blir litt "feil" av meg å anbefale deg RF-5 kanskje, men du finner dem en sjelden gang på bruktbørsen til en "grei" penge, om de ikke faller i smak så har du hvertfall muligheten til å selge dem igjen uten økonomisk tap..
    Så slipper du også den lange ventetiden med å spille inn Klipsch..
    Rognlien hadde jo RF-5 som sin referanse, nå har han vel RF-63 etter det jeg har hørt.?
    En telefon til Rognlien tror jeg kan være gull verdt, om det er slik at du likte det som RF-62 hadde å by på hjemme hos deg.?
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    T A F;
    Ta o betraktning det Kjell (Rotekroken) skriver her.
    Han er litt beskjeden med å anbefale utstyr som har selv har (alt for mange anbefaler sitt eget utstyr ukritisk!), men siden jeg har solgt mine RF5, kan jeg si det :

    RF5 er er veldig god høytaler og etter min mening et kupp i prisklassen.

    Med litt is i magen og et våkent øye på bruktmarkedet bør du kunne finne et par i prisleiet 8-10K.

    Jeg er sikker på at du ikke kommer til å angre!

    Om jeg var så fornøyd - hvorfor byttet jeg dem ut?.....he he det kan du lure på -
    men er man Klipsch'd så er man ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Hadde en artig opplevelse i går hos rolfozzy som jeg må dele må dere.
    Han sitter på en AA 300B amp/Abrahamsen cd spiller/Klipsch RB-75 og noen kabelsnutter fra WW og Xindak.

    Han har lånt seg en BP psu http://www.borderpatrol.co.uk/psuind.htm av BHO og kjære søte snille for ett løft det ble,lydmessig,hos Rolf'ern.
    Har vel aldri vært dårlig lyd der men nå har det havnet i topp divisjonen ;D

    Det var såpass at vi turte ikke kobble den fra ;)
    Alt ble bedre og da mener jeg alt.

    Kontroll,aldri hørt sub/bass så kontant og hurtig.
    Mellomtone,masse rom og kjøtt på beina.
    Topp,silkemyk og luftig.

    Forskjellen var så hørbar at man lurer på hva slags "psu" de har puttet inn i ampene bortover 8)

    Vinyl,du milde sier jeg bare,Hendrix sto foran meg og flekket vilt på gitaren.
    Dylan,aldri vært bedre.
    CCR,alltid vært litt "spe" på vinyl men nå syns jeg ærlig talt de låt stooort.Igjen masse kjøtt på beina.

    Litt vanskelig å forklare det her iofs,men tro meg (og jeg har hørt mye på anlegget til rolfozzy) det her låter bedre enn jeg noen gang har hørt på gutterommet hans ;)


    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Ja ja, vi må vel kanskje se om vi ikke får kobla opp en slik PSU på ampen din etterhvert og da..... ;)
    Kan jo hende den virker der og ::)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Ja ja, vi må vel kanskje se om vi ikke får kobla opp en slik PSU på ampen din etterhvert og da..... ;)
    Kan jo hende den virker der og ::)
    Tør ikke ::)

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Hadde en artig opplevelse i går hos rolfozzy som jeg må dele må dere.
    Han sitter på en AA 300B amp/Abrahamsen cd spiller/Klipsch RB-75 og noen kabelsnutter fra WW og Xindak.

    Han har lånt seg en BP psu http://www.borderpatrol.co.uk/psuind.htm av BHO og kjære søte snille for ett løft det ble,lydmessig,hos Rolf'ern.
    Har vel aldri vært dårlig lyd der men nå har det havnet i topp divisjonen ;D

    Det var såpass at vi turte ikke kobble den fra ;)
    Alt ble bedre og da mener jeg alt.

    Kontroll,aldri hørt sub/bass så kontant og hurtig.












    Mellomtone,masse rom og kjøtt på beina.
    Topp,silkemyk og luftig.

    Forskjellen var så hørbar at man lurer på hva slags "psu" de har puttet inn i ampene bortover 8)

    Vinyl,du milde sier jeg bare,Hendrix sto foran meg og flekket vilt på gitaren.
    Dylan,aldri vært bedre.
    CCR,alltid vært litt "spe" på vinyl men nå syns jeg ærlig talt de låt stooort.Igjen masse kjøtt på beina.

    Litt vanskelig å forklare det her iofs,men tro meg (og jeg har hørt mye på anlegget til rolfozzy) det her låter bedre enn jeg noen gang har hørt på gutterommet hans ;)


    /jan

    Duverden. Var det så bra ? Jo jo, det begynner å komme seg. Skikkelig turboinnsprøytning med Border Patrolen. Jeg vil ha en sånn.
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    JanR skrev:
    Hadde en artig opplevelse i går hos rolfozzy som jeg må dele må dere.
    Han sitter på en AA 300B amp/Abrahamsen cd spiller/Klipsch RB-75 og noen kabelsnutter fra WW og Xindak.

    Han har lånt seg en BP psu http://www.borderpatrol.co.uk/psuind.htm av BHO og kjære søte snille for ett løft det ble,lydmessig,hos Rolf'ern.
    Har vel aldri vært dårlig lyd der men nå har det havnet i topp divisjonen ;D

    Det var såpass at vi turte ikke kobble den fra ;)
    Alt ble bedre og da mener jeg alt.

    Kontroll,aldri hørt sub/bass så kontant og hurtig.
    Mellomtone,masse rom og kjøtt på beina.
    Topp,silkemyk og luftig.

    Forskjellen var så hørbar at man lurer på hva slags "psu" de har puttet inn i ampene bortover 8)

    Vinyl,du milde sier jeg bare,Hendrix sto foran meg og flekket vilt på gitaren.
    Dylan,aldri vært bedre.
    CCR,alltid vært litt "spe" på vinyl men nå syns jeg ærlig talt de låt stooort.Igjen masse kjøtt på beina.

    Litt vanskelig å forklare det her iofs,men tro meg (og jeg har hørt mye på anlegget til rolfozzy) det her låter bedre enn jeg noen gang har hørt på gutterommet hans ;)


    /jan
    Uff, at du skulle skrive dette........





    Neida, ikke mistforstå - det var jo hyggelig å høre!

    Kan ikke få understreket hvor mye jeg ser fram til dagen da rørene i BP psu og signaldel lyser opp.

    Hva BP gjør med greiene sine som ugjør denne forskjellen ?

    Sikkert mer enn jeg er i stand til å fatte, men det kan kanskje oppsummeres med at kompromisser er ikke et tema når Gary Dews lager highend!

    En indikasjon er kanskje at kona var på posten å hentet 20 stk trafo/choke-deksler her om dagen.
    Siden jeg skal bygge på slanke kabinetter, er dette hva som trengs for at forsterkerne ikke skal bli seende ut trafostasonen på Frogner ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Erland skrev:
    Uff, at du skulle skrive dette........





    Neida, ikke mistforstå - det var jo hyggelig å høre!

    Kan ikke få understreket hvor mye jeg ser fram til dagen da rørene i BP psu og signaldel lyser opp.

    Hva BP gjør med greiene sine som ugjør denne forskjellen ?

    Sikkert mer enn jeg er i stand til å fatte, men det kan kanskje oppsummeres med at kompromisser er ikke et tema når Gary Dews lager highend!

    En indikasjon er kanskje at kona var på posten å hentet 20 stk trafo/choke-deksler her om dagen.
    Siden jeg skal bygge på slanke kabinetter, er dette hva som trengs for at forsterkerne ikke skal bli seende ut trafostasonen på Frogner ;D
    La meg si det sånn,du har virkelig noe å se fram til ;)
    Vet ikke helt hvordan jeg skal summere opplevelsen fra i går Erland,for å være helt ærlig.
    Driver å bearbeider det ennå.

    Det som er sikkert er at Rolf (etter 2 min.) hadde bestemt seg.
    Tok meg ikke mange minuttene ut i Bob Dylan før jeg ble lettere sjokkskadet (på en god måte)
    Noe er det,mere av alt noe forenklet,en utrolig kontroll og luftighet,totalt uanstrengt.
    Uten sammenligning den største oppgraderingen hos Rolf og garantert hos mange andre hvis de investerer i en BP psu.(tøffe ord ;) )

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Her var det endel Klipsch tilsalgs! :D

    Sakset ut av Emtech's liste:
    Klipsch
    Klipsch RB 61 Stativhøyttaler Demo 3995,- 2797,-
    Klipsch RF 52 Gulvhøyttaler Demo 5995,- 4197,-
    Klipsch RF 62 Gulvhøyttaler Demo 7995,- 5597,-
    Klipsch RF 82 Gulvhøyttaler Demo 9995,- 6997,-
    Klipsch RC 52 Senterhøyttaler Demo 2995,- 2097,-
    Klipsch RS 42 Bakhøyttaler Demo 3995,- 2797,-
    Klipsch RSX 4 Høyttaler Demo 2995,- 2097,-
    Klipsch RW 10D Subwoofer Demo 4995,- 3497,-
    Klipsch RW 12D Subwoofer Ny 6995,- 5246,-
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Continuo skrev:
    Her var det endel Klipsch tilsalgs! :D

    Sakset ut av Emtech's liste:
    Klipsch
    Klipsch RB 61 Stativhøyttaler Demo 3995,- 2797,-
    Klipsch RF 52 Gulvhøyttaler Demo 5995,- 4197,-
    Klipsch RF 62 Gulvhøyttaler Demo 7995,- 5597,-
    Klipsch RF 82 Gulvhøyttaler Demo 9995,- 6997,-
    Klipsch RC 52 Senterhøyttaler Demo 2995,- 2097,-
    Klipsch RS 42 Bakhøyttaler Demo 3995,- 2797,-
    Klipsch RSX 4 Høyttaler Demo 2995,- 2097,-
    Klipsch RW 10D Subwoofer Demo 4995,- 3497,-
    Klipsch RW 12D Subwoofer Ny 6995,- 5246,-
    En del snadder til en kurant penge der ;)
    Løp å kjøp for de som ikke har Klipsch eller som trenger et sett til.!
    (man kan vel ikke få for mye Klipsch i hus vel.? 8))
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Masse "leke" klipsch der ja ;D
    Ingen som har tilbud på La Scala/Khorn/Heritage da ??? 8)

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Om det er noen som kommer over Star Wars™ ProMedia 2.1 System så er jeg VEEEELDIG interessert.!
    Spiller ingen rolle om det er 230 volt eller 110 volt, det finnes adaptere for slikt ;)

    Er det noen som har prøvd andre Klipsch ProMedia 2.1 systemer som kan komme med anbefalinger.?
    Syns de nye GMX ser litt for "spaced" ut, kunne tenkt meg et sett som ser ut som klassisk Klipsch, sikkert ikke så lett å få tak i dem heller, men jeg har ikke dårlig tid..
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    Om det er noen som kommer over Star Wars™ ProMedia 2.1 System så er jeg VEEEELDIG interessert.!
    Spiller ingen rolle om det er 230 volt eller 110 volt, det finnes adaptere for slikt ;)

    Er det noen som har prøvd andre Klipsch ProMedia 2.1 systemer som kan komme med anbefalinger.?
    Syns de nye GMX ser litt for "spaced" ut, kunne tenkt meg et sett som ser ut som klassisk Klipsch, sikkert ikke så lett å få tak i dem heller, men jeg har ikke dårlig tid..
    En kompis satt på ett sånt sett,utrolig drag i det ;)
    Lett litt sjøl for en tid tilbake,ikke lett å få tak tydeligvis.
    Fant derimot noen på ebay :)

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    En kompis satt på ett sånt sett,utrolig drag i det ;)
    Lett litt sjøl for en tid tilbake,ikke lett å få tak tydeligvis.
    Fant derimot noen på ebay :)

    /jan
    Star Wars blir litt sånn samleobjekt, ser på Klipsch sine sider at de er laget fra 2002, men står ikke noe om når de sluttet å produsere dem..

    Normale ProMedia 2.1 "classic" håper jeg å få tak i 230v versjon..
    Har vært i kontakt med de fleste butikker som har Klipsch, ingen sitter med noe gammelt ræl (classic) dessverre..

    Blir en "gammal kæll" neste måned og jeg har fått i oppdrag å finne noe jeg har lyst på, finnes det noe bedre enn å ønske seg mer Klipsch da.? 8)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Rotekroken skrev:
    Blir en "gammal kæll" neste måned og jeg har fått i oppdrag å finne noe jeg har lyst på, finnes det noe bedre enn å ønske seg mer Klipsch da.? 8)
    Godt poeng :)
    Snoke litt rundt jeg også.

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Rotekroken skrev:
    JanR skrev:
    En kompis satt på ett sånt sett,utrolig drag i det ;)
    Lett litt sjøl for en tid tilbake,ikke lett å få tak tydeligvis.
    Fant derimot noen på ebay :)

    /jan
    Star Wars blir litt sånn samleobjekt, ser på Klipsch sine sider at de er laget fra 2002, men står ikke noe om når de sluttet å produsere dem..
    Låter de litt svevende eller??
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    De er spiller med lysets hastiget ;D

    Fra spøk til alvor,de spiller utrolig bra.
    Snoke litt mere på ebay tror jeg.

    /jan
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Jeg har deltatt litt på AudioNote's venners forum vedrørende den utrolig flotte høytaleren AN/E.
    Ja, den er faktisk så god at selv svergede Klipsch venner og hornelskere begynner å tenke blasfemiske tanker ;D.

    Ja, jeg ble imponert! Men bare for å understreke nok en gang...
    KHORN SKAL ALDRI UT AV ANLEGGET MITT!

    De designmessige endringene jeg gjorde under bygging av khorna, har allerede gjort den største delen av jobben med å dempe den noe pågående spillestilen (det dempede mellomtonehornet i tre sammen med AlNiCo driveren er helt fritt for jalling, - regulering av diskanten gjennom delefilter). Likevel er det fortsatt mer å hente.......

    I de neste par årene blir nok horna stående slik, mens jeg bygger monoblokker, riaa, dac.

    Deretter er intensjonen å i jevt og trutt max'e ut khorna med duelund kondiser og GOTO drivere "all over".

    Har man først vent seg til atakket og dynamikken fra disse horna, er det rett og slett ingen vei tilbake!

    Er man Klipsch'd så er man!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn