Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Som eier og bruker av Heresy III føler jeg ikke behov for og ha fler høytalere.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Som tidligere eier av Heresy II føler jeg ikke behov for noen gang ha Klipsch igjen.






    ;)



    .. frem til jeg får hus og skal ha hjemmekino.
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    Når eg får hus so blir det nok Cornwall III på meg igjen ;D
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.995
    Antall liker
    10.923
    Torget vurderinger
    10
    Når man får hus kan man f eks istallere Klipsch inwall og inceeling høyttalere rundt omkring :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    hel skrev:
    Når man får hus kan man f eks istallere Klipsch inwall og inceeling høyttalere rundt omkring :)
    Ikke dumt :)

    Eller gjøre som meg, kjøpe khorn og være ferdig med det ;)

    /jan
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    No låter det heilt forferdelig her, lite bass, skjerande mellomtone og diskanten er tydligvis frå helvete.
    Dasspapir-trikset er tatt i bruk og det hjelper ein del. Har trøstelest litt om andre tiltak (og snarveiar) men har bestemt meg for å stå løpet ut og heller få med meg forandringane som kjem etter kvart. Pryling på høgt nivå er det som må til og det skal dei jaggu meg få, hehe.




    Akkurat no går det i Dio for full guffe! R.I.P.
     

    Vedlegg

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    JanR skrev:
    D(i)o passer jo bra nå, vil jeg tro ::)

    /jan
    Eg høyrer stadig på Dio eg, han var ein genial mann som har laga masse bra musikk, vil alltid være ein favoritt. Litt synd å misbruke musikken hans på uinnspelte høgtalara.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    U-96 skrev:
    JanR skrev:
    D(i)o passer jo bra nå, vil jeg tro ::)

    /jan
    Eg høyrer stadig på Dio eg, han var ein genial mann som har laga masse bra musikk, vil alltid være ein favoritt. Litt synd å misbruke musikken hans på uinnspelte høgtalara.
    Dårlig (forsøk på) ordspill, beklager.

    Dio var sjefen, ingen over - ingen ved siden av imo.

    /jan
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    JanR skrev:
    U-96 skrev:
    JanR skrev:
    D(i)o passer jo bra nå, vil jeg tro ::)

    /jan
    Eg høyrer stadig på Dio eg, han var ein genial mann som har laga masse bra musikk, vil alltid være ein favoritt. Litt synd å misbruke musikken hans på uinnspelte høgtalara.
    Dårlig (forsøk på) ordspill, beklager.

    Dio var sjefen, ingen over - ingen ved siden av imo.

    /jan
    Jodå eg tok han, hehe. Gadd berre ikkje å kommentere det.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Hmmm

    Vurderer som mange har sikkert sett, vurderer jeg å kjøpe meg en cd-spiller(sacd-spiller hadde vært en bonus), men synes det blir nok rør med en intergrert rørforsterker, så jeg leter etter en transistorbasert cd-spiller, lyden skal være mest mulig og varm og dynamisk, noen forslag? Vurderer, Marantz, Onkyo eller Yamaha, disse får jeg skaffet til gode priser, mest marantz siden jeg vet den har en del varm lyd, men varm nok lyd? Noen forslag? Maks 15 000...

    EDIT: Har forrsesten mulighet til å skaffe Rega, men kan ikke ha toploading, om den ikke låter mye bedre til Klipsch de jeg har nevnt over...
     

    AB1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.05.2010
    Innlegg
    159
    Antall liker
    1
    Kan anbefale en Pioneer PD9 SACD/cd spiller.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Hvordan fargelegger den lyden? Spiller denne dynamiskt nok for Klipsch?
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    Roberth skrev:
    Hmmm

    Vurderer som mange har sikkert sett, vurderer jeg å kjøpe meg en cd-spiller(og sacd-spiller), men synes det blir nok rør med en intergrert rørforsterker, så jeg leter etter en transistorbasert cd-spiller, lyden skal være mest mulig og varm og dynamisk, noen forslag? Vurderer, Marantz, Onkyo eller Yamaha, disse får jeg skaffet til gode priser, mest marantz siden jeg vet den har en del varm lyd, men varm nok lyd? Noen forslag? Maks 15 000...

    EDIT: Har forrsesten mulighet til å skaffe Rega, men kan ikke ha toploading, om den ikke låter mye bedre til Klipsch de jeg har nevnt over...
    Eg har ikkje noko greie på cd-spelara, men eg synest det er litt rart at du satsar på cd-spelar når du har Squeezebox? Då ville eg heller brukt pengane på ein varmtlydane dac.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    U-96 skrev:
    Roberth skrev:
    Hmmm

    Vurderer som mange har sikkert sett, vurderer jeg å kjøpe meg en cd-spiller(og sacd-spiller), men synes det blir nok rør med en intergrert rørforsterker, så jeg leter etter en transistorbasert cd-spiller, lyden skal være mest mulig og varm og dynamisk, noen forslag? Vurderer, Marantz, Onkyo eller Yamaha, disse får jeg skaffet til gode priser, mest marantz siden jeg vet den har en del varm lyd, men varm nok lyd? Noen forslag? Maks 15 000...

    EDIT: Har forrsesten mulighet til å skaffe Rega, men kan ikke ha toploading, om den ikke låter mye bedre til Klipsch de jeg har nevnt over...
    Eg har ikkje noko greie på cd-spelara, men eg synest det er litt rart at du satsar på cd-spelar når du har Squeezebox? Då ville eg heller brukt pengane på ein varmtlydane dac.
    Joda, vurderer alle muligheter ja.
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    JEg har en Pioneer PD9 SACD/cdspiller til salgs... Grunnen er at jeg så si kun bruker Squeezbox som avspiller nå...
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Men hvis jeg skulle hatt en transistor DAC med samme egenskapene, hva er å anbefale der?

    EDIT: Irriterende å bo midt i skauen og ikke ha muligheten til å få hørt på noe før mann kjøper det...
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    Roberth skrev:
    Men hvis jeg skulle hatt en transistor DAC med samme egenskapene, hva er å anbefale der?

    EDIT: Irriterende å bo midt i skauen og ikke ha muligheten til å få hørt på noe før mann kjøper det...

    Kanskje du hadde fått meir napp om du hadde starta ein ny tråd der du beskriver kva du lydmessig er ute etter, garantert mange her på sentralen som har brei brukarerfaring med div. dacar og cd-spelarar. Sjølv har eg benytta ein Benchmark dac i over 2,5 år, inntil heilt nyleg då eg har anskaffa meg ein brukt AN dac. Eg vil påstå at AN dacen er ein del meir Klipsch-venleg en Benchmarken som kan oppfattast som meir klinisk.

    Det der med skauen er no eg litt misunneleg på: Bråke so mykje du vil, kor tid du vil. Hadde vert midt i blinken for meg.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    *Boligblokk midt i skauen :)

    Vurderer sterkt Audio Note, som sagt, det jeg er ute etter av lyd varmest mulig og dynamisk mulig, enkelt og greit :)
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    Da har eg fått meg Nye HT (igjen ;D ) og det ble RF-82.

    Låter sykt mye bedre med Klipsch her eg bur nå enn tidligare busted eg har hat Klipsch.

    Skal bytte ut Onkyoen også etter kvart, men vurderer og slenge på et efekt trinn først. Rotel Reciveren eg har lyst på er ikke produsert enda :p Vil ha noe kvassere en de som e på markede ;D ;D

    Øverts på lista står Rotel RB-1582.

    Men her fått et tilbud om en EC AW 2x120-M til en veldig goe pris.

    Og lurer litt på hvordan denne matcher Klipsch ??

    Ja holder på og leser meg gjennom forumet etter mere info her, men fytti så mye det er og lese om Klipsch :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Triangle VS Atoll skrev:
    Da har eg fått meg Nye HT (igjen ;D ) og det ble RF-82.

    Låter sykt mye bedre med Klipsch her eg bur nå enn tidligare busted eg har hat Klipsch.

    Skal bytte ut Onkyoen også etter kvart, men vurderer og slenge på et efekt trinn først. Rotel Reciveren eg har lyst på er ikke produsert enda :p Vil ha noe kvassere en de som e på markede ;D ;D

    Øverts på lista står Rotel RB-1582.

    Men her fått et tilbud om en EC AW 2x120-M til en veldig goe pris.

    Og lurer litt på hvordan denne matcher Klipsch ??

    Ja holder på og leser meg gjennom forumet etter mere info her, men fytti så mye det er og lese om Klipsch :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
    Grattis
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei fikk idag mail fra bob crites at de nye diskantene til la scala er sendt ;D noen som vet hvor lang tid det tar og sende?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Hei fikk idag mail fra bob crites at de nye diskantene til la scala er sendt ;D noen som vet hvor lang tid det tar og sende?
    Å sende de tar ikke lang tid.

    ;)



    Tok vel rundt ei uke å få filtrene.
    Så bare å smøre seg med tålmodighet.

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    Hei fikk idag mail fra bob crites at de nye diskantene til la scala er sendt ;D noen som vet hvor lang tid det tar og sende?
    Å sende de tar ikke lang tid.

    ;)



    Tok vel rundt ei uke å få filtrene.
    Så bare å smøre seg med tålmodighet.

    /jan
    skal blideilig og få igang la scalaene igjen.har jo heller ikke fått testet de skikkelig på copland forsterkeren som nå står koblet til...
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Noen som prøver å kopiere Bettie Page :mad: .....stygg sak til tross for at det er ved siden av en flott La Scala. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    Hei fikk idag mail fra bob crites at de nye diskantene til la scala er sendt ;D noen som vet hvor lang tid det tar og sende?
    Å sende de tar ikke lang tid.

    ;)



    Tok vel rundt ei uke å få filtrene.
    Så bare å smøre seg med tålmodighet.

    /jan
    skal blideilig og få igang la scalaene igjen.har jo heller ikke fått testet de skikkelig på copland forsterkeren som nå står koblet til...
    Crites sine diskanter du bestilte ?
    De her altså:



    Crites CT-125 Tweeter

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Ja det er dem,skulle først bestille et repkit til de originale men bestemte meg for disse etter masse positiv lesing og anbefalinger.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Ja det er dem,skulle først bestille et repkit til de originale men bestemte meg for disse etter masse positiv lesing og anbefalinger.
    Har "stjelt" BHO sine, brukes i hønna. Han brukte de i sine gamle La Scala, fungerte bra det.
    Koster jo ikke allverden heller tross alt.

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hvor mange timer er det snakk om med innspillingstid?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Hvor mange timer er det snakk om med innspillingstid?
    Aner ikke, BHO har brukt de her ei god stund så de var vel iofs ferdig innspilte ;)

    Jeg måtte bytte diskanter pga av filter. Bruker A/4500 filter. Original diskantene liker ikke å bli delt så lavt.
    Ikke på noen måte misfornøyd med diskantene eller filtrene ;)

    /jan
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.995
    Antall liker
    10.923
    Torget vurderinger
    10
    U-96 skrev:
    No låter det heilt forferdelig her, lite bass, skjerande mellomtone og diskanten er tydligvis frå helvete.
    Dasspapir-trikset er tatt i bruk og det hjelper ein del. Har trøstelest litt om andre tiltak (og snarveiar) men har bestemt meg for å stå løpet ut og heller få med meg forandringane som kjem etter kvart. Pryling på høgt nivå er det som må til og det skal dei jaggu meg få, hehe.




    Akkurat no går det i Dio for full guffe! R.I.P.
    Hei. Prøv følgende:

    1) Når du ikke spiller musikk, sett høyttalerne på gulvet mot hverandre. Snu + og - på en av høyttalerne. Spill en cd plate på repeat så høyt som omgivelser og naboer tillater. Da får du spilt inn høyttalerne mye kjappere.

    2) Når du spiller musikk, juster toe in slik at lyden krysser en halvmeter foran hodet ditt. Da får du snillere lydbilde.

    3) Når høyttalerne er spilt inn, vurder oppgradering av delefilter hos Roar Malmin eller Upgrade Audio.

    Ikke gi opp Klipsch, når du først lykkes med Klipsch så vil du ikke bytte, det er bare veien dit som er litt kronglete :D
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    hel skrev:
    Hei. Prøv følgende:

    1) Når du ikke spiller musikk, sett høyttalerne på gulvet mot hverandre. Snu + og - på en av høyttalerne. Spill en cd plate på repeat så høyt som omgivelser og naboer tillater. Da får du spilt inn høyttalerne mye kjappere.
    dette gjøres fortrinnsvis i mono ;)
    da er en tuner kjekk å bruke da disse ofte har en mono-knapp.
    på med en kanal med mye musikk, og det går av seg selv.
    en dyne eller et teppe over det hele, vil også spare omgivelsene for lyd selv om det ikke er rare lyden som slipper ut når du spiller i mono. 8)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.995
    Antall liker
    10.923
    Torget vurderinger
    10
    Her kommer en gladmelding på transistor fronten til Klipsch venner.

    Som formann i støtteforeningen mot domediskanter, transistorforsterkere og tyngre delefiltere (uten å være fanatisk) så er jeg som de fleste overbevist om at Klipsch absolutt er en høyttaler for rør eller klasse A.

    Nå har jeg oppdaget en transistorforsterker som passer bra til Klipsch:
    Musical Innovation MOSFET fra Roar Malmin! http://www.maxwelldrammen.no/musical_innovation_mosfet.html

    Jeg kjenner mine Klipsch RB75 meget godt og har gjennom snart 3 år brukt og prøvd litt av hvert på dem. Det morsomme med Musical Innovation MOSFET er at den har ekstreme krefter (2x160 watt) og gir vanvittig bra dypbass på RB75, som tross alt er en stativhøyttaler, samtidig som den bevarer musikaliteten.

    Den minner meg litt om Bladelius Thor MKII i dypbassen, uten at den blir for steril og analytisk. Man får på en måte i pose og sekk med Musical Innovation.

    Tipper at denne forsterkeren hadde vært en ypperlig match til større gulvstående i RF serien. F eks RF7, 63, 83, 82 osv.

    Moro hvis noen som har disse sværingene tester Musical Innovation på dem og kommer med tilbakemelding.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.995
    Antall liker
    10.923
    Torget vurderinger
    10
    BHO skrev:
    hel skrev:
    Hei. Prøv følgende:

    1) Når du ikke spiller musikk, sett høyttalerne på gulvet mot hverandre. Snu + og - på en av høyttalerne. Spill en cd plate på repeat så høyt som omgivelser og naboer tillater. Da får du spilt inn høyttalerne mye kjappere.
    dette gjøres fortrinnsvis i mono ;)
    da er en tuner kjekk å bruke da disse ofte har en mono-knapp.
    på med en kanal med mye musikk, og det går av seg selv.
    en dyne eller et teppe over det hele, vil også spare omgivelsene for lyd selv om det ikke er rare lyden som slipper ut når du spiller i mono. 8)
    Høres absolutt fornuftig ut :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    hel skrev:
    Moro hvis noen som har disse sværingene tester Musical Innovation på dem og kommer med tilbakemelding.
    Klipschorn, svært nok ? ;)

    Ikke hørt den du har Hel men MI 10 derimot har man hørt på.
    Må nok bli en sånn, vannvittig god amp til nesten ingen penger.

    /jan
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    hel skrev:
    U-96 skrev:
    No låter det heilt forferdelig her, lite bass, skjerande mellomtone og diskanten er tydligvis frå helvete.
    Dasspapir-trikset er tatt i bruk og det hjelper ein del. Har trøstelest litt om andre tiltak (og snarveiar) men har bestemt meg for å stå løpet ut og heller få med meg forandringane som kjem etter kvart. Pryling på høgt nivå er det som må til og det skal dei jaggu meg få, hehe.




    Akkurat no går det i Dio for full guffe! R.I.P.
    Hei. Prøv følgende:

    1) Når du ikke spiller musikk, sett høyttalerne på gulvet mot hverandre. Snu + og - på en av høyttalerne. Spill en cd plate på repeat så høyt som omgivelser og naboer tillater. Da får du spilt inn høyttalerne mye kjappere.

    2) Når du spiller musikk, juster toe in slik at lyden krysser en halvmeter foran hodet ditt. Da får du snillere lydbilde.

    3) Når høyttalerne er spilt inn, vurder oppgradering av delefilter hos Roar Malmin eller Upgrade Audio.

    Ikke gi opp Klipsch, når du først lykkes med Klipsch så vil du ikke bytte, det er bare veien dit som er litt kronglete :D
    Hei takk for tilbakemelding.

    Eg hadde ikkje tålmodighet til å ikkje teste punkt 1, så det har eg allerede gjort og det funkar som berre det :)
    Då eg mangla monoknapp har eg konvertert 10 låter til mono spor i eit dataprogram, og kjøyrt dette på repeat.
    Fasinerande at dette gir så pass forbedring i lyden etter kun nokon timar. Er nok ikkje komt heilt i mål endå men er nok godt på vei. Skal sjå på dette med vidare oppgradering seinare når dei er ferdig innspelte.

    Eg kjem ikkje til å gje opp Klipsch, eg synest dei er heilt kanon til den musikken eg høyrer på, eg storkosar meg ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn