Har ein grå variant óg som går rundt og lagar helvete, koslig med dyr.Roberth skrev:Fin pute i sofaen der ;D
Vakre ord det der ;DU-96 skrev:Når eg får hus so blir det nok Cornwall III på meg igjen ;D
Ikke dumthel skrev:Når man får hus kan man f eks istallere Klipsch inwall og inceeling høyttalere rundt omkring
Eg høyrer stadig på Dio eg, han var ein genial mann som har laga masse bra musikk, vil alltid være ein favoritt. Litt synd å misbruke musikken hans på uinnspelte høgtalara.JanR skrev:D(i)o passer jo bra nå, vil jeg tro :
/jan
Dårlig (forsøk på) ordspill, beklager.U-96 skrev:Eg høyrer stadig på Dio eg, han var ein genial mann som har laga masse bra musikk, vil alltid være ein favoritt. Litt synd å misbruke musikken hans på uinnspelte høgtalara.JanR skrev:D(i)o passer jo bra nå, vil jeg tro :
/jan
Jodå eg tok han, hehe. Gadd berre ikkje å kommentere det.JanR skrev:Dårlig (forsøk på) ordspill, beklager.U-96 skrev:Eg høyrer stadig på Dio eg, han var ein genial mann som har laga masse bra musikk, vil alltid være ein favoritt. Litt synd å misbruke musikken hans på uinnspelte høgtalara.JanR skrev:D(i)o passer jo bra nå, vil jeg tro :
/jan
Dio var sjefen, ingen over - ingen ved siden av imo.
/jan
Eg har ikkje noko greie på cd-spelara, men eg synest det er litt rart at du satsar på cd-spelar når du har Squeezebox? Då ville eg heller brukt pengane på ein varmtlydane dac.Roberth skrev:Hmmm
Vurderer som mange har sikkert sett, vurderer jeg å kjøpe meg en cd-spiller(og sacd-spiller), men synes det blir nok rør med en intergrert rørforsterker, så jeg leter etter en transistorbasert cd-spiller, lyden skal være mest mulig og varm og dynamisk, noen forslag? Vurderer, Marantz, Onkyo eller Yamaha, disse får jeg skaffet til gode priser, mest marantz siden jeg vet den har en del varm lyd, men varm nok lyd? Noen forslag? Maks 15 000...
EDIT: Har forrsesten mulighet til å skaffe Rega, men kan ikke ha toploading, om den ikke låter mye bedre til Klipsch de jeg har nevnt over...
Joda, vurderer alle muligheter ja.U-96 skrev:Eg har ikkje noko greie på cd-spelara, men eg synest det er litt rart at du satsar på cd-spelar når du har Squeezebox? Då ville eg heller brukt pengane på ein varmtlydane dac.Roberth skrev:Hmmm
Vurderer som mange har sikkert sett, vurderer jeg å kjøpe meg en cd-spiller(og sacd-spiller), men synes det blir nok rør med en intergrert rørforsterker, så jeg leter etter en transistorbasert cd-spiller, lyden skal være mest mulig og varm og dynamisk, noen forslag? Vurderer, Marantz, Onkyo eller Yamaha, disse får jeg skaffet til gode priser, mest marantz siden jeg vet den har en del varm lyd, men varm nok lyd? Noen forslag? Maks 15 000...
EDIT: Har forrsesten mulighet til å skaffe Rega, men kan ikke ha toploading, om den ikke låter mye bedre til Klipsch de jeg har nevnt over...
Roberth skrev:Men hvis jeg skulle hatt en transistor DAC med samme egenskapene, hva er å anbefale der?
EDIT: Irriterende å bo midt i skauen og ikke ha muligheten til å få hørt på noe før mann kjøper det...
GrattisTriangle VS Atoll skrev:Da har eg fått meg Nye HT (igjen ;D ) og det ble RF-82.
Låter sykt mye bedre med Klipsch her eg bur nå enn tidligare busted eg har hat Klipsch.
Skal bytte ut Onkyoen også etter kvart, men vurderer og slenge på et efekt trinn først. Rotel Reciveren eg har lyst på er ikke produsert enda Vil ha noe kvassere en de som e på markede ;D ;D
Øverts på lista står Rotel RB-1582.
Men her fått et tilbud om en EC AW 2x120-M til en veldig goe pris.
Og lurer litt på hvordan denne matcher Klipsch ??
Ja holder på og leser meg gjennom forumet etter mere info her, men fytti så mye det er og lese om Klipsch
Å sende de tar ikke lang tid.eddie1 skrev:Hei fikk idag mail fra bob crites at de nye diskantene til la scala er sendt ;D noen som vet hvor lang tid det tar og sende?
skal blideilig og få igang la scalaene igjen.har jo heller ikke fått testet de skikkelig på copland forsterkeren som nå står koblet til...JanR skrev:Å sende de tar ikke lang tid.eddie1 skrev:Hei fikk idag mail fra bob crites at de nye diskantene til la scala er sendt ;D noen som vet hvor lang tid det tar og sende?
Tok vel rundt ei uke å få filtrene.
Så bare å smøre seg med tålmodighet.
/jan
Crites sine diskanter du bestilte ?eddie1 skrev:skal blideilig og få igang la scalaene igjen.har jo heller ikke fått testet de skikkelig på copland forsterkeren som nå står koblet til...JanR skrev:Å sende de tar ikke lang tid.eddie1 skrev:Hei fikk idag mail fra bob crites at de nye diskantene til la scala er sendt ;D noen som vet hvor lang tid det tar og sende?
Tok vel rundt ei uke å få filtrene.
Så bare å smøre seg med tålmodighet.
/jan
Har "stjelt" BHO sine, brukes i hønna. Han brukte de i sine gamle La Scala, fungerte bra det.eddie1 skrev:Ja det er dem,skulle først bestille et repkit til de originale men bestemte meg for disse etter masse positiv lesing og anbefalinger.
Aner ikke, BHO har brukt de her ei god stund så de var vel iofs ferdig innspilteeddie1 skrev:Hvor mange timer er det snakk om med innspillingstid?
Hei. Prøv følgende:U-96 skrev:No låter det heilt forferdelig her, lite bass, skjerande mellomtone og diskanten er tydligvis frå helvete.
Dasspapir-trikset er tatt i bruk og det hjelper ein del. Har trøstelest litt om andre tiltak (og snarveiar) men har bestemt meg for å stå løpet ut og heller få med meg forandringane som kjem etter kvart. Pryling på høgt nivå er det som må til og det skal dei jaggu meg få, hehe.
Akkurat no går det i Dio for full guffe! R.I.P.
dette gjøres fortrinnsvis i monohel skrev:Hei. Prøv følgende:
1) Når du ikke spiller musikk, sett høyttalerne på gulvet mot hverandre. Snu + og - på en av høyttalerne. Spill en cd plate på repeat så høyt som omgivelser og naboer tillater. Da får du spilt inn høyttalerne mye kjappere.
Høres absolutt fornuftig utBHO skrev:dette gjøres fortrinnsvis i monohel skrev:Hei. Prøv følgende:
1) Når du ikke spiller musikk, sett høyttalerne på gulvet mot hverandre. Snu + og - på en av høyttalerne. Spill en cd plate på repeat så høyt som omgivelser og naboer tillater. Da får du spilt inn høyttalerne mye kjappere.
da er en tuner kjekk å bruke da disse ofte har en mono-knapp.
på med en kanal med mye musikk, og det går av seg selv.
en dyne eller et teppe over det hele, vil også spare omgivelsene for lyd selv om det ikke er rare lyden som slipper ut når du spiller i mono. 8)
Klipschorn, svært nok ?hel skrev:Moro hvis noen som har disse sværingene tester Musical Innovation på dem og kommer med tilbakemelding.
Hei takk for tilbakemelding.hel skrev:Hei. Prøv følgende:U-96 skrev:No låter det heilt forferdelig her, lite bass, skjerande mellomtone og diskanten er tydligvis frå helvete.
Dasspapir-trikset er tatt i bruk og det hjelper ein del. Har trøstelest litt om andre tiltak (og snarveiar) men har bestemt meg for å stå løpet ut og heller få med meg forandringane som kjem etter kvart. Pryling på høgt nivå er det som må til og det skal dei jaggu meg få, hehe.
Akkurat no går det i Dio for full guffe! R.I.P.
2) Når du spiller musikk, juster toe in slik at lyden krysser en halvmeter foran hodet ditt. Da får du snillere lydbilde.
3) Når høyttalerne er spilt inn, vurder oppgradering av delefilter hos Roar Malmin eller Upgrade Audio.
Ikke gi opp Klipsch, når du først lykkes med Klipsch så vil du ikke bytte, det er bare veien dit som er litt kronglete