Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19


    Like før jeg kaster squeezeboxen ut vinduet(bor i første etasje) og kjøper ny platespiller, rør for phonotrinnet og går på storhandel for vinylplater...

    Føler liksom at å styre med DAC ikke er helt min greie....
     

    Vedlegg

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Beklager, måtte bare få det ut på en eller annen måte...
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Hvor mye byr du for den da? den er i prima stand, har esken... Det er en duet forresten...
     

    Assi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.02.2010
    Innlegg
    98
    Antall liker
    13
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    1
    Roberth skrev:
    Hvor mye byr du for den da? den er i prima stand, har esken... Det er en duet forresten...
    Ikke fornøyd?
    Lurer litt på en slik sak selv, men har ikke bestemt meg helt enda. Greit å vite negative tilbakemeldinger samt positive.

    Hvor mye skal du ha eventuelt?
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Har vel litt med at jeg ikke er fornøyd med cd-lyden i hifi-sammenheng, liker mye bedre den naturlig varme, runde og fyldige vinyl-lyden, og jeg er nok ikke den eneste.

    Vel ikke helt 100 % sikker på om jeg skal selge den riktig ennå...
     

    magb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2009
    Innlegg
    146
    Antall liker
    0
    Hei Klipsch'ere.

    Skattepengene nærmer seg og det er på tide med ny frosterker.

    Har tidligere brukt en harman Kardon 3490 på mine Klipsch rf-52. Dette førte til en litt "flat" lyd med litt kvass diskant og lys lydsignatur.
    Har inntill nylig vært usikker på hvor mye et forsterkerbytte ville utgjøre. For et par uker siden så tok jeg med en forsterker fra hytta, det var en Tandberg tr 1010.

    Skal si lyden ble bedre! Det ble mer detaljer, mykere lyd og mer musikalskt. Jeg mistet nok litt kontroll i bassen, men til gjengjeld så kom den på en måte mer ut i rommet. Vurderer nå å kjøpe ny forsterker da den fra Tandberg er litt ustabil og hadde trengt en service. Så lurer jeg jo også på om det kan bli enda bedre?
    Det er klart det kan bli det, men jeg har kun 5000+- å kjøpe for.

    Har kommet frem til noen alternativer som jeg tror kan bli bra. hva synes dere om disse?

    - Xindak 6950. Pluss: Masse power og generellt mye skryt. Minus: ikke rørlyd? hva enn det er? :) redd det blir for likt Hk?

    - Xindak Mt-3. Pluss: rør? ikke hørt så mye om denne. Minus: ikke fjernkontroll, lite power? lite bass/basskontroll?

    - Xindak XA6200. ikke lest så mye om denne heller. Skulle tro en hybrid var tingen, men er vel en grunn til at 6950 får mer skryt?

    - Abrahamsen v2. Pluss: power, fet og kontrollert bass, litt røraktig? Minus: ikke rør? Blir litt skremt av alle som sverger til rør på Klipsch.


    Hvem har dere mest troen på? Hvordan vil disse være i forhold til Tandberg?
    Kom gjerne med andre forslag, (maks 6000kr)

    På forhånd takk.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Doxa 70 på mine tidlegare RF52 var suksess. Krefter i bøtter og spann. Men då treng du forforsterkar. Doxa er å få kjøpt for rundt 2500,-.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    magb skrev:
    Hei Klipsch'ere.

    Skattepengene nærmer seg og det er på tide med ny frosterker.

    Har tidligere brukt en harman Kardon 3490 på mine Klipsch rf-52. Dette førte til en litt "flat" lyd med litt kvass diskant og lys lydsignatur.
    Har inntill nylig vært usikker på hvor mye et forsterkerbytte ville utgjøre. For et par uker siden så tok jeg med en forsterker fra hytta, det var en Tandberg tr 1010.

    Skal si lyden ble bedre! Det ble mer detaljer, mykere lyd og mer musikalskt. Jeg mistet nok litt kontroll i bassen, men til gjengjeld så kom den på en måte mer ut i rommet. Vurderer nå å kjøpe ny forsterker da den fra Tandberg er litt ustabil og hadde trengt en service. Så lurer jeg jo også på om det kan bli enda bedre?
    Det er klart det kan bli det, men jeg har kun 5000+- å kjøpe for.

    Har kommet frem til noen alternativer som jeg tror kan bli bra. hva synes dere om disse?

    - Xindak 6950. Pluss: Masse power og generellt mye skryt. Minus: ikke rørlyd? hva enn det er? :) redd det blir for likt Hk?

    - Xindak Mt-3. Pluss: rør? ikke hørt så mye om denne. Minus: ikke fjernkontroll, lite power? lite bass/basskontroll?

    - Xindak XA6200. ikke lest så mye om denne heller. Skulle tro en hybrid var tingen, men er vel en grunn til at 6950 får mer skryt?

    - Abrahamsen v2. Pluss: power, fet og kontrollert bass, litt røraktig? Minus: ikke rør? Blir litt skremt av alle som sverger til rør på Klipsch.


    Hvem har dere mest troen på? Hvordan vil disse være i forhold til Tandberg?
    Kom gjerne med andre forslag, (maks 6000kr)

    På forhånd takk.
    http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,61621.0.html
    bare et eksempel men går sikkert og prute litt
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Masse å få tak i rundt den prisen, men en stor fordel å få prøvd i eget anlegg.
    Aner ikke hvor du bor, men det finnes både forhandlere og private rundt omkring som sikkert lar deg prøve ting som er for salg. ;)
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.104
    Antall liker
    6.610
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Roberth skrev:
    Hvor mye byr du for den da? den er i prima stand, har esken... Det er en duet forresten...
    Dersom du ikke er fornøyd med duet'n din så burde du vurdere bytte rør i dac'n. Selv var jeg storfornøyd med et mullardrør i min xindak dac8 og vil tro at dac5 er rimelig lik i klangen.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    H.R skrev:
    Roberth skrev:
    Hvor mye byr du for den da? den er i prima stand, har esken... Det er en duet forresten...
    Dersom du ikke er fornøyd med duet'n din så burde du vurdere bytte rør i dac'n. Selv var jeg storfornøyd med et mullardrør i min xindak dac8 og vil tro at dac5 er rimelig lik i klangen.
    Prøvd flere rør i bufferen, og prøvd med transistor-utgangen føler at lyden er helt borte...
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.044
    Antall liker
    393
    hel skrev:
    U-96 skrev:
    No låter det heilt forferdelig her, lite bass, skjerande mellomtone og diskanten er tydligvis frå helvete.
    Dasspapir-trikset er tatt i bruk og det hjelper ein del. Har trøstelest litt om andre tiltak (og snarveiar) men har bestemt meg for å stå løpet ut og heller få med meg forandringane som kjem etter kvart. Pryling på høgt nivå er det som må til og det skal dei jaggu meg få, hehe.




    Akkurat no går det i Dio for full guffe! R.I.P.
    Hei. Prøv følgende:

    1) Når du ikke spiller musikk, sett høyttalerne på gulvet mot hverandre. Snu + og - på en av høyttalerne. Spill en cd plate på repeat så høyt som omgivelser og naboer tillater. Da får du spilt inn høyttalerne mye kjappere.

    2) Når du spiller musikk, juster toe in slik at lyden krysser en halvmeter foran hodet ditt. Da får du snillere lydbilde.

    3) Når høyttalerne er spilt inn, vurder oppgradering av delefilter hos Roar Malmin eller Upgrade Audio.

    Ikke gi opp Klipsch, når du først lykkes med Klipsch så vil du ikke bytte, det er bare veien dit som er litt kronglete :D
    Jeg lurte på tips 2 her..Kan noen forklare hvordan jeg gjøre dette? ..:) Er jo klar over hva toe in er, men hvordan finner jeg ut hvordan det krysser en halvmeter foran?
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    Du får ta i bruk ein meterstokk og måle litt.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Zeke1983 skrev:
    Kan noen forklare hvordan jeg gjøre dette? ..:) Er jo klar over hva toe in er, men hvordan finner jeg ut hvordan det krysser en halvmeter foran?
    Ta det på øyemål og øremål :)
    Der det låter best lar du de stå. Ikke noen mal imo.

    Eksempelvis, Forte II ser jeg akkurat yttersiden på fra "lytteposisjon"
    Yttersiden = venstre siden på venstre høytaler og høyre på høyre høytaler.
    Det fungerer her, ikke sikkert det fungerer like bra for alle andre.

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ønsker meg en eller to klipsch rsw-10d

    ta kontaktpå pm om noen har noe på østlandsomerådet.

    Mvh Espen
     

    Assi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.02.2010
    Innlegg
    98
    Antall liker
    13
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en svart som jeg snart får tilbake fra service.
    Blir byttet forsterkermodul i den, brukte den kun noen uker før den ble levert inn.
    Skal uansett selges når jeg får den tilbake grunnet jeg har ikke kino lenger.

    Bor i Sandnes området.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    ssm skrev:
    Ønsker meg en eller to klipsch rsw-10d

    ta kontaktpå pm om noen har noe på østlandsomerådet.

    Mvh Espen
    [/quote
    Audiokompaniet har vel flere"brukte" inne tror jeg...
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.044
    Antall liker
    393
    JanR skrev:
    Zeke1983 skrev:
    Kan noen forklare hvordan jeg gjøre dette? ..:) Er jo klar over hva toe in er, men hvordan finner jeg ut hvordan det krysser en halvmeter foran?
    Ta det på øyemål og øremål :)
    Der det låter best lar du de stå. Ikke noen mal imo.

    Eksempelvis, Forte II ser jeg akkurat yttersiden på fra "lytteposisjon"
    Yttersiden = venstre siden på venstre høytaler og høyre på høyre høytaler.
    Det fungerer her, ikke sikkert det fungerer like bra for alle andre.

    /jan
    MAO så kan jeg tenke meg en linje fra hornene på 63 ene, og la den krysse hverandre ca en halvmeter foran lytteposisjon?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Zeke1983 skrev:
    JanR skrev:
    Zeke1983 skrev:
    Kan noen forklare hvordan jeg gjøre dette? ..:) Er jo klar over hva toe in er, men hvordan finner jeg ut hvordan det krysser en halvmeter foran?
    Ta det på øyemål og øremål :)
    Der det låter best lar du de stå. Ikke noen mal imo.

    Eksempelvis, Forte II ser jeg akkurat yttersiden på fra "lytteposisjon"
    Yttersiden = venstre siden på venstre høytaler og høyre på høyre høytaler.
    Det fungerer her, ikke sikkert det fungerer like bra for alle andre.

    /jan
    MAO så kan jeg tenke meg en linje fra hornene på 63 ene, og la den krysse hverandre ca en halvmeter foran lytteposisjon?
    Ett sted må du jo begynne så kjør på :)
    Stol på øra dine, ikke sikkert at masse toe in vil fungere for deg, i ditt rom.

    Nå skal det sies at jeg har ikke prøvd på andre Klipsch her i huset enn Forte II.
    Hønna er enklere sånn, de står i hvert sitt hjørne ;)

    /jan
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    magb skrev:
    Hei Klipsch'ere.

    Skattepengene nærmer seg og det er på tide med ny frosterker.

    Har tidligere brukt en harman Kardon 3490 på mine Klipsch rf-52. Dette førte til en litt "flat" lyd med litt kvass diskant og lys lydsignatur.
    Har inntill nylig vært usikker på hvor mye et forsterkerbytte ville utgjøre. For et par uker siden så tok jeg med en forsterker fra hytta, det var en Tandberg tr 1010.

    Skal si lyden ble bedre! Det ble mer detaljer, mykere lyd og mer musikalskt. Jeg mistet nok litt kontroll i bassen, men til gjengjeld så kom den på en måte mer ut i rommet. Vurderer nå å kjøpe ny forsterker da den fra Tandberg er litt ustabil og hadde trengt en service. Så lurer jeg jo også på om det kan bli enda bedre?
    Det er klart det kan bli det, men jeg har kun 5000+- å kjøpe for.

    Har kommet frem til noen alternativer som jeg tror kan bli bra. hva synes dere om disse?

    - Xindak 6950. Pluss: Masse power og generellt mye skryt. Minus: ikke rørlyd? hva enn det er? :) redd det blir for likt Hk?

    - Xindak Mt-3. Pluss: rør? ikke hørt så mye om denne. Minus: ikke fjernkontroll, lite power? lite bass/basskontroll?

    - Xindak XA6200. ikke lest så mye om denne heller. Skulle tro en hybrid var tingen, men er vel en grunn til at 6950 får mer skryt?

    - Abrahamsen v2. Pluss: power, fet og kontrollert bass, litt røraktig? Minus: ikke rør? Blir litt skremt av alle som sverger til rør på Klipsch.


    Hvem har dere mest troen på? Hvordan vil disse være i forhold til Tandberg?
    Kom gjerne med andre forslag, (maks 6000kr)

    På forhånd takk.
    Xindak MT-3 har mer enn nok krefter i bunn til enhver Klipsch jeg har hørt av den moderne typen. Den har en en varm klangkarakter som kler Klipsch veldig godt. Min har gitt meg over et år med problemfri drift og mye bruk. Har skiftet rør, men ikke fordi de gamle var utbrukt. Du går ikke feil med den forsterkeren, det kan jeg love. Drit i kinamik-påstandene. I et moderat anlegg basert på Klipsch er det en glimrende forsterker.

    Jeg testet de nest minste fra Klipsch på MingDa MC84C på 13w, og det var en killer-kombo. Mer enn nok kraft til en autoritær og dynamisk lyd, høytspillende og med høy morofaktor. Så MT-3s 40w holder i lange baner.
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    BHO skrev:
    hel skrev:
    Hei. Prøv følgende:

    1) Når du ikke spiller musikk, sett høyttalerne på gulvet mot hverandre. Snu + og - på en av høyttalerne. Spill en cd plate på repeat så høyt som omgivelser og naboer tillater. Da får du spilt inn høyttalerne mye kjappere.
    dette gjøres fortrinnsvis i mono ;)
    da er en tuner kjekk å bruke da disse ofte har en mono-knapp.
    på med en kanal med mye musikk, og det går av seg selv.
    en dyne eller et teppe over det hele, vil også spare omgivelsene for lyd selv om det ikke er rare lyden som slipper ut når du spiller i mono. 8)
    Tester ut litt kvar dag med punkt 1. nevnt over, men er litt usikker på kor høgt eg kan spele når høgtalarane er plassert slik. Har prøvd å skrue opp ein del men synest det høyrers forvrengt ut og har då senka volumet igjen, vil jo ikkje risikere å ødelegge noko. Fosterkaren min leverer 2x25w klasse A og det blir fort ganske høgt her. Kan óg nevne at bass/mellomtone-elementa ikkje bevegar seg so mykje men det er meir snakk om vibrasjonar. Er litt usikker kor mykje desse elementa kan/skal bevege seg når dei er ferdig innspelte. Eg synest eg hørte markante forbedringar (særlig i bassen) her om dagen men i dag synest eg det er litt bråkete igjen. Kan det være dagsformen som spelar meg eit puss?

    Er det nokon som har ei anbefaling på kor høgt eg kan spele ved slik plassering, eventuelt kor lenge i slengen?
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Mine RF-52 var først bra, så dårlig og så "ferdig innspelt". Det tok ca ei veke eller to og ein god fest. La nesten aldri merke til vibrasjonar i elementa, spelte på 2x70w.
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    Har hatt ei 6 timers økt i dag med høtalarane vendt mot kvarandre, og no låter det verre ein nokon gang. Virkar som om dei er inni i ein skikkelig dårlig periode, faen for nokon seige skinn!
    I morgon skal eg trykke på med skikkelig volum i nokon timar i normal posisjon.
    Eg høyres sikkert litt utålmodig ut, men eg har aldri hatt erfaring med så og sei heilt uinnspelte Klipsch før.
    Sorry for sytinga, det går nok seg til etterkvart.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    det går over etter 800 timer det.....bare å spille.....de blir litt bedre etter ca 200 mener jeg å huske.

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    send en pm til Håkon Rognlien.....han har banka livskiten ut av flere par,og kjenner klipsch på innspilling , bedre enn noen andre her. :D

    Jeg tviler på at mr.dynamikk ( Håkon)tar det veldig rolig , under innspilling , regner med at han lar de få gjennomgå , men man skal selvsagt ikke ødelegge .

    mine rf spillte jeg vanlig på over ett halvår før de ble bra , derfor er det dumt å selge disse ht til lite penger brukt , for å finne ut etterpå at det var dumt å selge....Har man råd , beholder man sine rf til man virkelig er sikker på at det nye virkelig spiller mere som man selv ønsker seg.

    Mvh Espen
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.495
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Her var RB-81 i sitt prima etter 300 timer, rart det tar så mye lengre tid på småbrødrene.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Roberth skrev:
    Her var RB-81 i sitt prima etter 300 timer, rart det tar så mye lengre tid på småbrødrene.
    Noen er tregere enn andre ;)


    Når det er sagt, de trenger vel noen timer på å slippe opp/føles innspilt. Men innbiller meg at de er ikke 100% før etter mange mange timer.

    /jan
     

    U-96

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Innlegg
    293
    Antall liker
    4
    Hei, takkar for tilbakemelding folkens. Eg kjem ikkje til å gje opp eller selge dei, det her skal eg få til :)

    U-96
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    U-96 skrev:
    Hei, takkar for tilbakemelding folkens. Eg kjem ikkje til å gje opp eller selge dei, det her skal eg få til :)

    U-96
    Selvsagt skal du det :)

    Tålmodighet unge venn, tålmodighet.

    /jan
     

    norcad

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2006
    Innlegg
    1.262
    Antall liker
    22
    Har RB81 selv og jeg synes DE var mer enn seige nok før de løsnet. Men det jeg lurer på er hvordan dere kan vite hvor mange timer dere har benyttet høyttalerne deres? Lar dere dem spille 24/7 så det er enkelt å holde regnskap eller?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei har et litt snodig spørsmål her.Bestilte diskanter fra Crites den 21 mai,den 23 mai så forlot pakken usa og miami.Etter det så har det ikke kommet noe ny info om pakken!!! begynner og bli nervøs her da dette i følge Crites pleide og ta rundt 5-6 dager?
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.104
    Antall liker
    6.610
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    eddie1 skrev:
    Hei har et litt snodig spørsmål her.Bestilte diskanter fra Crites den 21 mai,den 23 mai så forlot pakken usa og miami.Etter det så har det ikke kommet noe ny info om pakken!!! begynner og bli nervøs her da dette i følge Crites pleide og ta rundt 5-6 dager?
    helt normalt at pakken ikke spores på noen dager
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    eddie1 skrev:
    Hei har et litt snodig spørsmål her.Bestilte diskanter fra Crites den 21 mai,den 23 mai så forlot pakken usa og miami.Etter det så har det ikke kommet noe ny info om pakken!!! begynner og bli nervøs her da dette i følge Crites pleide og ta rundt 5-6 dager?
    Det er streik i transportvirksomheter både her og der.....

    Bare å vente , håper de får ei krone mer i lønn snart , slik at de kan få saker og ting ut igjen.

    Venter på en masse deler som sitter fast på jobben også , rimlig håpløst.

    Espen
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    Er det store lydmessige forskjelder på RB-61 og B3 (og B2) ?
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.766
    Antall liker
    11.405
    Torget vurderinger
    2
    ØivindJ skrev:
    Er det store lydmessige forskjelder på RB-61 og B3 (og B2) ?
    RB 61 har noe bedre oppløsning og noe glattere lydsignatur. Underlig nok gjør det at den oppleves litt mindre dynamisk og leken enn B3. B3 på sin side låter noe feitere (bedre egnet til filmlyd, om det er hovedprioriteten) og subjektivt "tøffere" enn RB61.
    B2 er mindre og låter mindre. Er rommet mer enn 12 - 15 m2, ville jeg definitivt valgt B3 fremfor B2. Husk ellers at alle Klipsch låter kjedelig rett ut av boksen, og behøver en god del bank for å bli "store"... :)

    Om du ikke er låst til en hylle eller så, ville jeg også vurdert RF52, da denne fikser det både B3 og RB 61 gjør, bare litt bedre....

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Vil ha igang La Scalaene NÅÅÅÅÅÅÅÅÅ :'( :-\ :-[ ::) ??? :( ;)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.358
    Antall liker
    105.986
    Torget vurderinger
    23
    Grådighet er en dyd!!! Kjøp flere Klipsch!
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    Da ble det B3, og dette virker da lovende så langt.

    Med litt mere orden på de laveste frekvensene etter mange flere timer med strøm, så blir dette så fint så.

    Valgte monitor fremfor RB-52 mtp hvilke oppgaver disse kan bli satt til senere.

    Det er forresten masse mere demo høyttalere på AC / AB:
    Brukbørs => Salg/reklamering for nye produkter
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn