Hei Klipsch'ere.
Skattepengene nærmer seg og det er på tide med ny frosterker.
Har tidligere brukt en harman Kardon 3490 på mine Klipsch rf-52. Dette førte til en litt "flat" lyd med litt kvass diskant og lys lydsignatur.
Har inntill nylig vært usikker på hvor mye et forsterkerbytte ville utgjøre. For et par uker siden så tok jeg med en forsterker fra hytta, det var en Tandberg tr 1010.
Skal si lyden ble bedre! Det ble mer detaljer, mykere lyd og mer musikalskt. Jeg mistet nok litt kontroll i bassen, men til gjengjeld så kom den på en måte mer ut i rommet. Vurderer nå å kjøpe ny forsterker da den fra Tandberg er litt ustabil og hadde trengt en service. Så lurer jeg jo også på om det kan bli enda bedre?
Det er klart det kan bli det, men jeg har kun 5000+- å kjøpe for.
Har kommet frem til noen alternativer som jeg tror kan bli bra. hva synes dere om disse?
- Xindak 6950. Pluss: Masse power og generellt mye skryt. Minus: ikke rørlyd? hva enn det er?
redd det blir for likt Hk?
- Xindak Mt-3. Pluss: rør? ikke hørt så mye om denne. Minus: ikke fjernkontroll, lite power? lite bass/basskontroll?
- Xindak XA6200. ikke lest så mye om denne heller. Skulle tro en hybrid var tingen, men er vel en grunn til at 6950 får mer skryt?
- Abrahamsen v2. Pluss: power, fet og kontrollert bass, litt røraktig? Minus: ikke rør? Blir litt skremt av alle som sverger til rør på Klipsch.
Hvem har dere mest troen på? Hvordan vil disse være i forhold til Tandberg?
Kom gjerne med andre forslag, (maks 6000kr)
På forhånd takk.