Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Hei noen som har hørt noe av Unison Research og evt på Klipsch? tenker spesielt på DM/Pre! ::)
    Nytt på gang ? ;)

    Aldri hørt UR på Klipsch, mener å huske at JanOlav har det. Han svinger nok innom etterhvert.

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    Hei noen som har hørt noe av Unison Research og evt på Klipsch? tenker spesielt på DM/Pre! ::)
    Nytt på gang ? ;)

    Aldri hørt UR på Klipsch, mener å huske at JanOlav har det. Han svinger nok innom etterhvert.

    /jan
    Desverre, har ikke hørt UR på Klipsch jeg heller. :(
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    Hei noen som har hørt noe av Unison Research og evt på Klipsch? tenker spesielt på DM/Pre! ::)
    Nytt på gang ? ;)

    Aldri hørt UR på Klipsch, mener å huske at JanOlav har det. Han svinger nok innom etterhvert.

    /jan
    Er veldig fornøyd med la scala og copland om dagen men fikk et tilbud på unison unicon dm og pre samt cd spiller og det er jo et grisedyrt sett så er litt fristet til og bytte...med copland :-\
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Er veldig fornøyd med la scala og copland om dagen men fikk et tilbud på unison unicon dm og pre samt cd spiller og det er jo et grisedyrt sett så er litt fristet til og bytte...med copland :-\
    Ingen mulighet for en prøvelytt hjemme, av UR ?

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    Er veldig fornøyd med la scala og copland om dagen men fikk et tilbud på unison unicon dm og pre samt cd spiller og det er jo et grisedyrt sett så er litt fristet til og bytte...med copland :-\
    Ingen mulighet for en prøvelytt hjemme, av UR ?

    /jan
    Litt vanskelig da han bor 20 mil unna men får se hva som skjer
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    Er veldig fornøyd med la scala og copland om dagen men fikk et tilbud på unison unicon dm og pre samt cd spiller og det er jo et grisedyrt sett så er litt fristet til og bytte...med copland :-\
    Ingen mulighet for en prøvelytt hjemme, av UR ?

    /jan
    Litt vanskelig da han bor 20 mil unna men får se hva som skjer
    20 mil er overkommelig.
    Skal dere bytte/kjøpe/selge så bør jo begge teste hardwaren hjemme, imo.

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    Er veldig fornøyd med la scala og copland om dagen men fikk et tilbud på unison unicon dm og pre samt cd spiller og det er jo et grisedyrt sett så er litt fristet til og bytte...med copland :-\
    Ingen mulighet for en prøvelytt hjemme, av UR ?

    /jan
    Litt vanskelig da han bor 20 mil unna men får se hva som skjer
    20 mil er overkommelig.
    Skal dere bytte/kjøpe/selge så bør jo begge teste hardwaren hjemme, imo.

    /jan
    Ja vi har blitt enige om og møtes på halveien,er jeg ikke fornøyd så kan vi bytte tilbake.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Ja vi har blitt enige om og møtes på halveien,er jeg ikke fornøyd så kan vi bytte tilbake.
    Da får vi vel bare vente på en rapport ;)

    /jan
     

    Raist

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.09.2004
    Innlegg
    784
    Antall liker
    29
    Sted
    Setesdal
    Jaja, massevis!! :) Hadde S2K på mine La Scala, 2x14,5W SE (KT88 + ECC82). Spilte som en drøm!

    S

    Edit: S2K er jo den billigste integrerte rør forsterkeren til UR og den var vannvittig bra til prisen!

    eddie1 skrev:
    Hei noen som har hørt noe av Unison Research og evt på Klipsch? tenker spesielt på DM/Pre! ::)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Raist skrev:
    Jaja, massevis!! :) Hadde S2K på mine La Scala, 2x14,5W SE (KT88 + ECC82). Spilte som en drøm!

    S

    Edit: S2K er jo den billigste integrerte rør forsterkeren til UR og den var vannvittig bra til prisen!

    eddie1 skrev:
    Hei noen som har hørt noe av Unison Research og evt på Klipsch? tenker spesielt på DM/Pre! ::)
    Ok men dette er altså hybrid serien og det er vel ikke alle som vil mene at dette er en forsterker for la scala hehe
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Ok men dette er altså hybrid serien og det er vel ikke alle som vil mene at dette er en forsterker for la scala hehe
    Vel, de som ikke har hørt den comboen får holde munnen lukket ;)
    Meg inkl.

    Sjøl syns jeg La Scala låt meget bra på rør, 300B bla.

    /jan
     

    ØivindJ

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Innlegg
    1.130
    Antall liker
    0
    BHO skrev:
    Ta kontakt med Håkon Rognlien.
    Jeg vet at han vurderer og selge sine Heresy III i den flotte jubileumsfinishen jeg ikke husker hva heter.
    Dag 1 med testing i dag (Har de på lån).

    Disse krever nok litt jobb med plassering og noe demping av rommet. På et par av dagens testlåter trodde jeg nesten bassisten var full.

    MEN.., tror nesten aldri jeg har mimet vokalen (og gjort funky grimaser til instrumentene) på så mange låter før.. ;D (mens rockefoten gikk naturligvis)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    ØivindJ skrev:
    BHO skrev:
    Ta kontakt med Håkon Rognlien.
    Jeg vet at han vurderer og selge sine Heresy III i den flotte jubileumsfinishen jeg ikke husker hva heter.
    Dag 1 med testing i dag (Har de på lån).

    Disse krever nok litt jobb med plassering og noe demping av rommet. På et par av dagens testlåter trodde jeg nesten bassisten var full.

    MEN.., tror nesten aldri jeg har mimet vokalen (og gjort funky grimaser til instrumentene) på så mange låter før.. ;D (mens rockefoten gikk naturligvis)
    Hallelulja brother

    ;D

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    Ok men dette er altså hybrid serien og det er vel ikke alle som vil mene at dette er en forsterker for la scala hehe
    Vel, de som ikke har hørt den comboen får holde munnen lukket ;)
    Meg inkl.

    Sjøl syns jeg La Scala låt meget bra på rør, 300B bla.

    /jan
    300B er jo det store men pungen er tom.Ved et evt bytte så er jo dette settet meget dyrere enn dagens .Sier ikke at det er lettere og bli kvitt men burde ha et par muligheter.Ser jo den nydelige AN til salgs som sikkert er en drøm på la scala men det var kronene da hehe
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Oto'n ?
    En meget bra amp. Ikke gal pris heller imo.
    Må innrømme at det hender jeg savner min gamle.

    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Oto se n som ligger ute er min gamle , den er strøken antakelig , for den var det når den forlot hjemmet her , denne spiller nok rasende bra på la scala , om det blir tyst nok , ja det må prøves.

    Til den prisen hadde ikke jeg solgt den...........

    Espen
     

    Bånnulka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2010
    Innlegg
    449
    Antall liker
    114
    Sted
    Halden
    rolfozzy skrev:
    ssm skrev:
    rolfozzy skrev:
    ØivindJ skrev:
    Hvordan tror dere Forte fungerer i et rom på ca 3,5 x 4,5m, med begge høyttalerene plassert på halve lengden av en av de lengste veggene?

    (ht nærmest midten av veggen får ev. 50cm "hjørne" i form av en kommode)

    Bassnivå?
    Hvis du leser lenger opp på siden i tråden så er det en del meninger om hvordan Forte vil fungere i et så lite rom som du skal eventuelt plassere de i.

    Jeg tror nok ikke det vil bli mer vellykka hos deg enn det har blitt hos Milenko og Bånnulka.

    Ser at det har kommet et par Heresy I på børsen. De vil passe og spille mye bedre i rommet ditt enn Forte noen gang kommer til og gjøre. Jeg har riktig nok ikke hørt Heresy i første versjonen, men jeg er meget godt kjent med Heresy III. :)

    Og signaturen er nok ikke så langt unna. Forte har jeg hørt hos JanR og ulka. Hos JanR er det vel ikke tvil om at de spilte best når han utnytta hele stua.

    Og ulka har solgt sine da han aldri ble fornøyd med de i sin lille kjeller.

    Er du ikke for langt unna her, så er du velkommen til en lytt på Heresy III i et lite rom.
    Hei , dette er en drøy påstand Rolf !

    Hvorfor skulle ikke forte kunne spille på 15kvm ? , ? når det gjelder forte 1 har denne en mindre slavebass enn 2 ern , dessuten sipller forte 1 med en helt annen autoritet i bassen enn heresey , dessuten er horna relativt like, og fotavtrykket blir akkurat det samme hva plass angår.

    Fordelen er at man slipper subwoofer til forte , for de går dypt nok , når det er sagt kan kanskje heresey virke noe raskere enn forte , nettopp pga dypbassen som ikke er der.

    Dette er smak og behag , men det er klart at en høyttaler som snaut krabber ned til 50hz , vil gi mindre rom-utfordringer enn en som går til 33 feks , derimot om man finner ut at man ikke vil kompromisse med dyp-bass , og ender opp med en sub eller to til Heresey , ja da har man skapt seg ett par andre utfordringer ....

    pt 1 .integrering ( ingen umulig oppgave , men alt med sub kan by på utfordringer)

    pt 2 dette tar en god del mere plass

    Jeg har hørt både la scala , heresey III og cornwall III i små rom , som trådstarters her , uten problemene som du nevner , cornwall er vel de skumleste dersom man spiller mye høyt , er det fare for overolading i bassen selvsagt....

    lever du greit med ht som ruller av på 50hz kan det funke for deg , derimot om du vil ha med det siste , ja da ville jeg i allefall prøvd en heresey hjemme først.

    Forte 1 har jeg hørt en del på hos aair , de spiller veldig fint der , og rommet er lite , og lite luft rundt ht er det også , lyden er maktfull og utrolig dynamisk og hurtig, de finnes jo å kjøpe til en billig penge , så her går man jo uansett ikke skoa av seg....

    Man kan fundere på hvorfor i himlens navn PK sluttet å produsere disse høyttalerne ?

    fullrange , med god bass , samme fotavtrykk som heresey cirka , og er i en ht størrelse som passer alle rom uten å bli ruvende .

    Aair skal jo selge sine også , sammen med de ligger det og ett annet par ute , så hadde jeg vært deg , hadde jeg heltklart gått for forte i eller II ( sistnevnte er større , emd større basselement ) og sikkert andre endringer , men på sitt areale er nok disse nummer 1 , med en fin bestykning-.----slavebass er dritcoolt. 8)

    spiller vanvittig bra med svært lite effekt.....disse med 2a3 eller 300b er konge.

    Mvh Espen
    Nei espen, dette er ikke en drøy påstand. Det er egentlig bare og lese hva de mener de som selger sine Forte.

    aair mener de spiller ikke "halvgæernt" i hans lille rom. Ok, i min verden er det et stykka fra halvgæernt til bra.

    Milenko syns vel også de ble vel dominerende i det lille rommet han bruker.

    Ulka ble også lei av de i kjellerstua si, de hadde bass som skremte bikkja og trakk spikerne ut av veggen, om jeg ikke husker feil.

    :)

    Jo det stemmer Rolf. Enkelte ganger synes jeg de spilte meget godt,men det var noe som aldri ble helt bra. Prøvde flere cd spillere og forsterkere på de,men etter en stund lytting så var det dette at det mangler noe.
    Carlsson passer meg mye bedre og min mening så er de en klasse over både Heresy og Forte. ;) ;D-
    Mye større lydbilde. ;D Bare de får bakvegg så spiller de.

    Mvh Roar
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Bånnulka skrev:
    rolfozzy skrev:
    ssm skrev:
    rolfozzy skrev:
    ØivindJ skrev:
    Hvordan tror dere Forte fungerer i et rom på ca 3,5 x 4,5m, med begge høyttalerene plassert på halve lengden av en av de lengste veggene?

    (ht nærmest midten av veggen får ev. 50cm "hjørne" i form av en kommode)

    Bassnivå?
    Hvis du leser lenger opp på siden i tråden så er det en del meninger om hvordan Forte vil fungere i et så lite rom som du skal eventuelt plassere de i.

    Jeg tror nok ikke det vil bli mer vellykka hos deg enn det har blitt hos Milenko og Bånnulka.

    Ser at det har kommet et par Heresy I på børsen. De vil passe og spille mye bedre i rommet ditt enn Forte noen gang kommer til og gjøre. Jeg har riktig nok ikke hørt Heresy i første versjonen, men jeg er meget godt kjent med Heresy III. :)

    Og signaturen er nok ikke så langt unna. Forte har jeg hørt hos JanR og ulka. Hos JanR er det vel ikke tvil om at de spilte best når han utnytta hele stua.

    Og ulka har solgt sine da han aldri ble fornøyd med de i sin lille kjeller.

    Er du ikke for langt unna her, så er du velkommen til en lytt på Heresy III i et lite rom.
    Hei , dette er en drøy påstand Rolf !

    Hvorfor skulle ikke forte kunne spille på 15kvm ? , ? når det gjelder forte 1 har denne en mindre slavebass enn 2 ern , dessuten sipller forte 1 med en helt annen autoritet i bassen enn heresey , dessuten er horna relativt like, og fotavtrykket blir akkurat det samme hva plass angår.

    Fordelen er at man slipper subwoofer til forte , for de går dypt nok , når det er sagt kan kanskje heresey virke noe raskere enn forte , nettopp pga dypbassen som ikke er der.

    Dette er smak og behag , men det er klart at en høyttaler som snaut krabber ned til 50hz , vil gi mindre rom-utfordringer enn en som går til 33 feks , derimot om man finner ut at man ikke vil kompromisse med dyp-bass , og ender opp med en sub eller to til Heresey , ja da har man skapt seg ett par andre utfordringer ....

    pt 1 .integrering ( ingen umulig oppgave , men alt med sub kan by på utfordringer)

    pt 2 dette tar en god del mere plass

    Jeg har hørt både la scala , heresey III og cornwall III i små rom , som trådstarters her , uten problemene som du nevner , cornwall er vel de skumleste dersom man spiller mye høyt , er det fare for overolading i bassen selvsagt....

    lever du greit med ht som ruller av på 50hz kan det funke for deg , derimot om du vil ha med det siste , ja da ville jeg i allefall prøvd en heresey hjemme først.

    Forte 1 har jeg hørt en del på hos aair , de spiller veldig fint der , og rommet er lite , og lite luft rundt ht er det også , lyden er maktfull og utrolig dynamisk og hurtig, de finnes jo å kjøpe til en billig penge , så her går man jo uansett ikke skoa av seg....

    Man kan fundere på hvorfor i himlens navn PK sluttet å produsere disse høyttalerne ?

    fullrange , med god bass , samme fotavtrykk som heresey cirka , og er i en ht størrelse som passer alle rom uten å bli ruvende .

    Aair skal jo selge sine også , sammen med de ligger det og ett annet par ute , så hadde jeg vært deg , hadde jeg heltklart gått for forte i eller II ( sistnevnte er større , emd større basselement ) og sikkert andre endringer , men på sitt areale er nok disse nummer 1 , med en fin bestykning-.----slavebass er dritcoolt. 8)

    spiller vanvittig bra med svært lite effekt.....disse med 2a3 eller 300b er konge.

    Mvh Espen
    Nei espen, dette er ikke en drøy påstand. Det er egentlig bare og lese hva de mener de som selger sine Forte.

    aair mener de spiller ikke "halvgæernt" i hans lille rom. Ok, i min verden er det et stykka fra halvgæernt til bra.

    Milenko syns vel også de ble vel dominerende i det lille rommet han bruker.

    Ulka ble også lei av de i kjellerstua si, de hadde bass som skremte bikkja og trakk spikerne ut av veggen, om jeg ikke husker feil.

    :)

    Jo det stemmer Rolf. Enkelte ganger synes jeg de spilte meget godt,men det var noe som aldri ble helt bra. Prøvde flere cd spillere og forsterkere på de,men etter en stund lytting så var det dette at det mangler noe.
    Carlsson passer meg mye bedre og min mening så er de en klasse over både Heresy og Forte. ;) ;D-
    Mye større lydbilde. ;D Bare de får bakvegg så spiller de.

    Mvh Roar
    Ulka! Nå har virkelighetsoppfatningen din dratt på bærtur igjen. Carlson bedre enn Heresy?! Dream on!

    Carlson minna meg litt om Heresy når jeg fikk de i hus,og lot Heresy stå på gulvet,på de medfølgende små plankebitene. Da spiller Carlson som en light utgave av Heresy. Veldig light.

    Men med Heresy opp fra gulvet, på solide stativer, så er det en helt annen verden enn bløtkakeeskene fra Carlson.
     

    Bånnulka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2010
    Innlegg
    449
    Antall liker
    114
    Sted
    Halden
    JanR skrev:
    Godt å høre at du er i mål, igjen, ulkafar.

    /jan
    :)

    Ja jeg er fornøyd Jan. Liker disse småtassene. Kan spille veldig lavt og ha et stort lydbilde og savner ingenting. Koser meg med en Kiseki pickup om dagen.

    Mvh Roar
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Bånnulka skrev:
    JanR skrev:
    Godt å høre at du er i mål, igjen, ulkafar.

    /jan
    :)

    Ja jeg er fornøyd Jan. Liker disse småtassene. Kan spille veldig lavt og ha et stort lydbilde og savner ingenting. Koser meg med en Kiseki pickup om dagen.

    Mvh Roar
    Du bytter jo pu's som andre bytter undertøy ;)

    Liker mine storetasser, kan jaggu spille lavt de med


    /jan
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Er carlsson bløtkake-.esker ? Hva er heresey da ? Pappesker 8)??

    ;D Mvh Espen
     

    Bånnulka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2010
    Innlegg
    449
    Antall liker
    114
    Sted
    Halden
    ssm skrev:
    Er carlsson bløtkake-.esker ? Hva er heresey da ? Pappesker 8)??

    ;D Mvh Espen
    :)

    Carlsson er for den som elsker og høre på musikk. ;D Mere frigjort lyd skal en pokker meg betale mye for. :)

    Heresy er en dvergforte med lissom bass. ;D

    Mvh Roar
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Bånnulka skrev:
    ssm skrev:
    Er carlsson bløtkake-.esker ? Hva er heresey da ? Pappesker 8)??

    ;D Mvh Espen
    :)

    Carlsson er for den som elsker og høre på musikk. ;D Mere frigjort lyd skal en pokker meg betale mye for. :)

    Heresy er en dvergforte med lissom bass. ;D

    Mvh Roar
    Du er veldig nær og komme på svartelista nå, ulka.

    Bare snakk med Jan, han har vært der, så får du vite hvor hyggelig det er.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Bånnulka skrev:
    ssm skrev:
    Er carlsson bløtkake-.esker ? Hva er heresey da ? Pappesker 8)??

    ;D Mvh Espen
    :)

    Carlsson er for den som elsker og høre på musikk. ;D Mere frigjort lyd skal en pokker meg betale mye for. :)

    Heresy er en dvergforte med lissom bass. ;D

    Mvh Roar
    Du er veldig nær og komme på svartelista nå, ulka.

    Bare snakk med Jan, han har vært der, så får du vite hvor hyggelig det er.
    Ja tro meg ulka, det er ikke ett bra sted å være.



    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    Ja du har ikke glemt dette Jan ?
    Da du satt utenfor gruva med sorte tanker og full av anger.

     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Det var både de lengste og værste dagene i mitt liv.
    Ulka...ikke gå dit.

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    ???Ja nå har jeg testet litt unison på la scala og selve lyden høres meget bra ut men kommer skikkelig brumming/støy i høytalerne når volumet står på null!!! vet ikke om det er høytalernes følsomhet som gjør det eller om det er noe annet galt hmmm ::)
    mulig det blir en snarvisitt...
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Brum på 105 db er ikkeno moro.........ikke til å leve med.

    Mvh Espen
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    ssm skrev:
    Brum på 105 db er ikkeno moro.........ikke til å leve med.

    Mvh Espen
    snakker om skikkelig hørbar brum og etter det jeg har lest meg frem til så skal dette settet være tyst som graven.I tilegg så lyser det rødt på displayet til pre og grønt på effekt!!! skal ringe maxwell i morgen for å høre.Veldig synd da de låter meget bra
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    ???Ja nå har jeg testet litt unison på la scala og selve lyden høres meget bra ut men kommer skikkelig brumming/støy i høytalerne når volumet står på null!!! vet ikke om det er høytalernes følsomhet som gjør det eller om det er noe annet galt hmmm ::)
    mulig det blir en snarvisitt...
    Selvsagt skal det ikke være brum.
    Her er det bortimot dørgande tyst. Man leker ikke butikk heller.
    Bare å ringe i morgen å få det fikset, på den ene eller andre måten.

    /jan
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.365
    Antall liker
    11.162
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Mottatt klipsch image x10i., Foreløpig inntrykk: middels. 2000 kr for noen ørsmå propper er rimelig mye i mitt sinn.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    ???Ja nå har jeg testet litt unison på la scala og selve lyden høres meget bra ut men kommer skikkelig brumming/støy i høytalerne når volumet står på null!!! vet ikke om det er høytalernes følsomhet som gjør det eller om det er noe annet galt hmmm ::)
    mulig det blir en snarvisitt...
    Selvsagt skal det ikke være brum.
    Her er det bortimot dørgande tyst. Man leker ikke butikk heller.
    Bare å ringe i morgen å få det fikset, på den ene eller andre måten.

    /jan
    hehe fant denne videoen der det viser at det skal lyse grønt,min preamp lyser rødt
    http://www.youtube.com/watch?v=2x5uRn7_pVs
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    ???Ja nå har jeg testet litt unison på la scala og selve lyden høres meget bra ut men kommer skikkelig brumming/støy i høytalerne når volumet står på null!!! vet ikke om det er høytalernes følsomhet som gjør det eller om det er noe annet galt hmmm ::)
    mulig det blir en snarvisitt...
    Selvsagt skal det ikke være brum.
    Her er det bortimot dørgande tyst. Man leker ikke butikk heller.
    Bare å ringe i morgen å få det fikset, på den ene eller andre måten.

    /jan
    hehe fant denne videoen der det viser at det skal lyse grønt,min preamp lyser rødt
    http://www.youtube.com/watch?v=2x5uRn7_pVs
    Som sagt bare å hive seg på tlf i morgen imo.

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    ???Ja nå har jeg testet litt unison på la scala og selve lyden høres meget bra ut men kommer skikkelig brumming/støy i høytalerne når volumet står på null!!! vet ikke om det er høytalernes følsomhet som gjør det eller om det er noe annet galt hmmm ::)
    mulig det blir en snarvisitt...
    Selvsagt skal det ikke være brum.
    Her er det bortimot dørgande tyst. Man leker ikke butikk heller.
    Bare å ringe i morgen å få det fikset, på den ene eller andre måten.

    /jan
    hehe fant denne videoen der det viser at det skal lyse grønt,min preamp lyser rødt
    http://www.youtube.com/watch?v=2x5uRn7_pVs
    Som sagt bare å hive seg på tlf i morgen imo.

    /jan
    Ja skal det,han påstår fortsatt at forsterker skal lyse rødt selv etter at han så youtube videoen så ringer maxwell i morgen så blir det vel en ekstra tur til sverige,ikke så lurt og spare bensinpenger ved å møtes halveis hehe
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.365
    Antall liker
    11.162
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Klipsch image x10i kan ikke brukes på andre "mobil" telefoner. Blir bare krøll :( Iflg. det som står skrevet skulle det være ok, men at kontrollene ikke fungerer. På symbian blir det bare krøll og dritt...Åtvaring.. ihelvete...
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    ???Ja nå har jeg testet litt unison på la scala og selve lyden høres meget bra ut men kommer skikkelig brumming/støy i høytalerne når volumet står på null!!! vet ikke om det er høytalernes følsomhet som gjør det eller om det er noe annet galt hmmm ::)
    mulig det blir en snarvisitt...
    Selvsagt skal det ikke være brum.
    Her er det bortimot dørgande tyst. Man leker ikke butikk heller.
    Bare å ringe i morgen å få det fikset, på den ene eller andre måten.

    /jan
    hehe fant denne videoen der det viser at det skal lyse grønt,min preamp lyser rødt
    http://www.youtube.com/watch?v=2x5uRn7_pVs
    Som sagt bare å hive seg på tlf i morgen imo.

    /jan
    Ja skal det,han påstår fortsatt at forsterker skal lyse rødt selv etter at han så youtube videoen så ringer maxwell i morgen så blir det vel en ekstra tur til sverige,ikke så lurt og spare bensinpenger ved å møtes halveis hehe
    ;) Ja nå er lyden i orden! fikk lånt meg et par balanserte kabler så var støyen borte så da er det noe feil på den ubalanserte inngangen men det er sikkert ikke store jobben.Det røde lyset er vist også riktig da de forandret fra rødt til grønt halvveis i produksjonen...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn