Ikke noe å ha mao ?bambadoo skrev:Klipsch image x10i kan ikke brukes på andre "mobil" telefoner. Blir bare krøll Iflg. det som står skrevet skulle det være ok, men at kontrollene ikke fungerer. På symbian blir det bare krøll og dritt...Åtvaring.. ihelvete...
Ja slik kan det gå! han har aldrig brukt annet enn xlr så tenke og ta en liten rens så får vi se men foreløpig fornøydJanR skrev:Godt det ikke var "værre" enn som så.
Ikke en bra ting at varene ikke er 100% men det finner dere vel sikkert ut av.
/jan
Fornøyd er tross alt det viktigsteeddie1 skrev:Ja slik kan det gå! han har aldrig brukt annet enn xlr så tenke og ta en liten rens så får vi se men foreløpig fornøydJanR skrev:Godt det ikke var "værre" enn som så.
/jan
Nei men tenkte og kjøre rca til receiver til filmavspillingJanR skrev:Fornøyd er tross alt det viktigsteeddie1 skrev:Ja slik kan det gå! han har aldrig brukt annet enn xlr så tenke og ta en liten rens så får vi se men foreløpig fornøydJanR skrev:Godt det ikke var "værre" enn som så.
/jan
Og det er vel ikke noe større problem å kjøre balansert heller.
/jan
Ahh sånn og forstå.eddie1 skrev:Nei men tenkte og kjøre rca til receiver til filmavspillingJanR skrev:Fornøyd er tross alt det viktigsteeddie1 skrev:Ja slik kan det gå! han har aldrig brukt annet enn xlr så tenke og ta en liten rens så får vi se men foreløpig fornøydJanR skrev:Godt det ikke var "værre" enn som så.
/jan
/jan
hehe nå står de i stua og prøver seg på Forte så skal koble opp nede i løpet av kveldenJanR skrev:Ahh sånn og forstå.eddie1 skrev:Nei men tenkte og kjøre rca til receiver til filmavspillingJanR skrev:Fornøyd er tross alt det viktigsteeddie1 skrev:Ja slik kan det gå! han har aldrig brukt annet enn xlr så tenke og ta en liten rens så får vi se men foreløpig fornøydJanR skrev:Godt det ikke var "værre" enn som så.
/jan
/jan
Så unge mann, hvordan låter det på La Scala ?
/jan
Da tar jeg det som en selvfølge at det foreligger en "rapport" her ila kveldeneddie1 skrev:hehe nå står de i stua og prøver seg på Forte så skal koble opp nede i løpet av kvelden
Testet litt nå og støyen er langt mer merkbar på la scalaene.Brummingen er borte men når jeg ikke spiller musikk så hører jeg et sus fra høytalerne samme hvor i rommet jeg står,ikke plagsomt når jeg spiller musikk.JanR skrev:Da tar jeg det som en selvfølge at det foreligger en "rapport" her ila kveldeneddie1 skrev:hehe nå står de i stua og prøver seg på Forte så skal koble opp nede i løpet av kvelden
/jan
Støy er en uting, iaf hvis du hører det hvor enn du er i rommet (uten musikk på)eddie1 skrev:Testet litt nå og støyen er langt mer merkbar på la scalaene.Brummingen er borte men når jeg ikke spiller musikk så hører jeg et sus fra høytalerne samme hvor i rommet jeg står,ikke plagsomt når jeg spiller musikk.JanR skrev:Da tar jeg det som en selvfølge at det foreligger en "rapport" her ila kveldeneddie1 skrev:hehe nå står de i stua og prøver seg på Forte så skal koble opp nede i løpet av kvelden
/jan
Når jeg kjører receiver som pre så er det null sus/støy i høytalerne.Vet ikke om dette kan være normalt men rart hvis receiveren er 100% tyst.På Forten er det nesten helt tyst og de har jo ikke like høy følsomhet som la scala.Men som sagt så ble jeg overrasket over at receiver var helt tyst...
Unison gir ellers et større luftigere lydbilde,langt mer detaljer kommer frem.Det eneste er at det blir litt skarpere i toppen på høyt volum der Copland var litt rundere,synes også dynamikken er litt heftigere på Unisonen.Men som sagt så undrer jeg fortsatt på at det er såpass støy.
GratsRoberth skrev:Har bestilt et par Heresy III nå 8)
Jeg har så mange "sommefugler" i magen at jeg er kvalm :-[ Får høytalerne om to uker, blir nok de to lengste ukene i mitt liv...
;D ;DRoberth skrev:Hehe, får tenke på hvordan jeg skal to pakker på til sammen 36 kg med meg hjem fra posthuset uten å ha bil
Du får be sjåføren ta en omvei slik at du sparer penger. Og vær raus med tips, så sparer du enda mer.Roberth skrev:Joda, men det blir vel litt dyrt når jeg ikke skal så langt?
Jeg snakker nå om omveienrolfozzy skrev:Du får be sjåføren ta en omvei slik at du sparer penger. Og vær raus med tips, så sparer du enda mer.Roberth skrev:Joda, men det blir vel litt dyrt når jeg ikke skal så langt?
Gratulerer med et godt høytalervalg forresten.
Roberth skrev:Joda, men det blir vel litt dyrt når jeg ikke skal så langt?
Egentlig ikkeRoberth skrev:Høysesong for å handle hifi nå om dagen, siden skattepenger og feriepenger ruller inn.
Var det ikke sokler på dine forte IIJanR skrev:Egentlig ikkeRoberth skrev:Høysesong for å handle hifi nå om dagen, siden skattepenger og feriepenger ruller inn.
Hoppet glatt over sokkelmodellene og gikk for gulvstående :
/jan
De er jeg nysgjerrige på også. Lurer på hvordan de spiller kontra RB75 som jeg er vedlig fornøyd med?Roberth skrev:Har bestilt et par Heresy III nå 8)
Jeg har så mange "sommefugler" i magen at jeg er kvalm :-[ Får høytalerne om to uker, blir nok de to lengste ukene i mitt liv...
RB75 er veldig bra. Jeg hadde de før Heresy III, med ingen tanke på og bytte de ut. Jeg var fornøyd med de.hel skrev:De er jeg nysgjerrige på også. Lurer på hvordan de spiller kontra RB75 som jeg er vedlig fornøyd med?Roberth skrev:Har bestilt et par Heresy III nå 8)
Takk takkJanOlav skrev:Gratulerer Roberth med Heresy III.
Vet du kommer til å bli fornøyd! 8)
Gratulerer også til Akapaz med en flott RF!!
Gikk for sort finish, sånn trefarger er ikke helt min stil, har Klipsch nå, vet at de bruker lang tid å spille seg innssm skrev:Var det ikke sokler på dine forte IIJanR skrev:Egentlig ikkeRoberth skrev:Høysesong for å handle hifi nå om dagen, siden skattepenger og feriepenger ruller inn.
Hoppet glatt over sokkelmodellene og gikk for gulvstående :
/jan
Heresey III du kjøpte ? Lacewood finish også? de er veldig flotte....samme finish som påk-hønn 60th....blir moroå høre hva du syntes ,lynkjappe saker , men beregn litt innspillingstid , jeg hadde rf-82 og det tok lang tid før diskanten var ok...den var "grei" etter 3-400 timers spilling....
rf-har nok en feitere bass , heritage mere sting og snert....noen liker mora , andre dattera.......moro kan man ha det lell....grats med nye hornhøyttalere....
ES
Takk for kjapt og enkelt svar.hel skrev:B2 = fyldig, tilgivende, festkul, moro, oppleves som den har mer bass selv om tekniske speccer sier noe annet
RB51 = mer linjær, oppløst, tror den er mer
Selv har jeg både B2 og RB10 her på jobben og har valgt RB10 i nærfelt fordi den formidler flere detaljer i musikken
Forte og Forte II er knallgode hva du eller andre måtte menessm skrev:DE fortene du kjøpte av aair er meget gode , ingen tvil om det....
Når han byttet til crites - delene var det som å rense øra... ;D
Mvh Espen
Spennende AssiAssi skrev:Da er et par med Forte på vei hjem, dukker sikkert opp neste uke engang.
Kan bli spennende og teste disse opp mot RF63 som jeg har nå.
Skal brukes på en Xindak V.30.
Jeg gleder meg! Fant " tweake " tråden hans, så sett hva som er blitt gjort.ssm skrev:DE fortene du kjøpte av aair er meget gode , ingen tvil om det....
Når han byttet til crites - delene var det som å rense øra... ;D
Mvh Espen
Tusen hjertelig! Kan også se for meg at de er noe annerledes, håper på å fra frem god smilet til uken!JanR skrev:Spennende Assi
Gratulerer så mye.
De er nok litt "annerledes" enn RF-63 så skal bli meget interesant å høre hva du syns, etterhvert
/jan
Kina røramp er planlagt brukt på disse, rommet er ca 26kvm. (±2kvm)JanR skrev:Forte og Forte II er knallgode hva du eller andre måtte mene
Alt kan selvsagt "forbedres", tror jeg
Selvsagt bør de kobles opp med kvalitets røramper og litt større rom enn 10kvm er å anbefale
/jan
rørlig kjører med en lett moddet MA KT88 amp på sine Forte, fungerer som f** detAssi skrev:Kina røramp er planlagt brukt på disse, rommet er ca 26kvm. (±2kvm)