Det må være barskapet!SannaX skrev:En liten fantastisk gitarist dette her, men..står det ikke noen skoskap i hjørnet der? ;D
Det må være barskapet!SannaX skrev:En liten fantastisk gitarist dette her, men..står det ikke noen skoskap i hjørnet der? ;D
Jeg hørte den !!pengesluk skrev:Det heter ikke skoskap, det heter vitrine. Min mormor hadde maken,med glass i døra og lys inni, slik at en fascinert guttunge kunne stå å se på alle de forskjellige vin- og drammeglassene inni!
Tror JanR har tre slike i bunkersen sin ;D ;D
GratulererRoberth skrev:Der var Heresy III i sort i hus! Spiller mye mer bass nok for meg selv om de bare har spillt i 7 minutter så langt
Mens du venter så kan du jo lese litt herMicx skrev:Noen her inne med Klipsch P17? Skulle gjerne hatt meninger om denne høytaleren.
Roberth skrev:Der var Heresy III i sort i hus! Spiller mye mer bass nok for meg selv om de bare har spillt i 7 minutter så langt
Treverket - askJanOlav skrev:Så flott da!
Hva slags treverk er det og hva har du laget platespillerhyllen av?
OK, det ser bra ut.H.R skrev:Treverket - askJanOlav skrev:Så flott da!
Hva slags treverk er det og hva har du laget platespillerhyllen av?
Mellomstykker - aluminiumprofiler.
Platespillerhylle - ei stor murhelle som jeg fant bak garasjen
Blokkene er nå et par gamle consonance blokker og bat'n er degradert til reserveamp.
I forhold til Bat'n så synes jeg det flyter litt bedre, mellomtonen har kommet litt lenger frem i lydbildet og alt har blitt en anelse mer definert. Forskjellene er dog små men absolutt til stede.JanOlav skrev:Consonance har laget mye bra, hvordan låter de i forhold til BAT blokka?
H.R skrev:Heldigvis så spiller jeg jo aldri lavt så det er for meg et akademisk problem.JanOlav skrev:Consonance har laget mye bra, hvordan låter de i forhold til BAT blokka?
Mellomtonehornet.madman skrev:Spørsmål til Klipsch-vennene !
Hva er forskjellig på LaScala og Belle ? Elementer, horntrakter ?
Mvh
Morten
belle er også bredere men mindre dyp. Låter ganske forskjellig og ble rimelig overrasket når jeg hadde både lascala og belle ved siden av hverandre.madman skrev:Spørsmål til Klipsch-vennene !
Hva er forskjellig på LaScala og Belle ? Elementer, horntrakter ?
Mvh
Morten
Takk, takk, tviler ikke. Sto nesten i stolen på Dire Straits - Money for Nothingcardas skrev:Roberth skrev:Der var Heresy III i sort i hus! Spiller mye mer bass nok for meg selv om de bare har spillt i 7 minutter så langt
Gratulere så masse!
Har selv eid Heresy II og III så jeg kan garantere deg vannvittig spille glede og masse moro med musikk og film i uenderlig tid fremmover! ;D
Mvh
Andreas
Du må gjerne slenge ut flere bilder av Bellene.H.R skrev:belle er også bredere men mindre dyp. Låter ganske forskjellig og ble rimelig overrasket når jeg hadde både lascala og belle ved siden av hverandre.
Plastknotter det vel?Roberth skrev:Noen eiere av Heresy III som vet om det er mulig å fjerne den "knotten" eller korken i midtn på skruen på høytaler-inngangen og stikke en bananplugg inn på høytaler inngangen?
BHO skrev:Plastknotter det vel?Roberth skrev:Noen eiere av Heresy III som vet om det er mulig å fjerne den "knotten" eller korken i midtn på skruen på høytaler-inngangen og stikke en bananplugg inn på høytaler inngangen?
Er ikke det bare å vippe dem ut og se?
Og det er nok hull for bananer ja.
Rå makt har ALLTID overvunnet teknologien. Det bare ER sånn!Roberth skrev:Åhhh, trodde de var festet litt bedre he he, turte ikke å begynne å bryte :
Jeg er ganske så sikker på at de har fått ett bra hjemHaakon_Rognlien skrev:Mine Heresy 3 har forlatt meg :'(, til en forhåpentligvis fortsatt lykkelig eier i Oslo, han har nå ett av tre par i landet i Lacewood jubileumsfinish.
Mvh
Håkon
Herlig lesing ;DHaakon_Rognlien skrev:Endringer i husstanden tvinger fram ubehagelige avgjørelser. Jeg har lett med lys og lykte etter høyttalere som kan få fliret på plass uten å være så svære som Klipsch, men det er bare å glemme. Mye fin lyd å få tak i, men det er bare INGEN som kan rive tak i kroppen din på samme måte som disse moromaskinene som i følge boka "gjør alt galt". I et fortvilet øyeblikk røsket jeg Razamanaz ut av skuffen og bar den ned til hjemmekino-dritten, der det heldigvis står et par voldtatte Cornwall og gjør livet levelig. Du vide verden! Dynamikk? Headroom? Herregud!! Der de andre høyttalerne går i metning, sauser og roter, DER begynner Klipsch sitt budskap til verden. Og budskapet er: LEV FOR FAEN! ;D Og gjett om jeg gjør. Klipsch er slett ikke ferdige i dette hus. Gravstøtta mi skal være en tro kopi av et jævla Klipschorn!
Mvh
Håkon
Så hjertens enig!Haakon_Rognlien skrev:Rå makt har ALLTID overvunnet teknologien. Det bare ER sånn!Roberth skrev:Åhhh, trodde de var festet litt bedre he he, turte ikke å begynne å bryte :
Mine Heresy 3 har forlatt meg :'(, til en forhåpentligvis fortsatt lykkelig eier i Oslo, han har nå ett av tre par i landet i Lacewood jubileumsfinish. Endringer i husstanden tvinger fram ubehagelige avgjørelser. Jeg har lett med lys og lykte etter høyttalere som kan få fliret på plass uten å være så svære som Klipsch, men det er bare å glemme. Mye fin lyd å få tak i, men det er bare INGEN som kan rive tak i kroppen din på samme måte som disse moromaskinene som i følge boka "gjør alt galt". I et fortvilet øyeblikk røsket jeg Razamanaz ut av skuffen og bar den ned til hjemmekino-dritten, der det heldigvis står et par voldtatte Cornwall og gjør livet levelig. Du vide verden! Dynamikk? Headroom? Herregud!! Der de andre høyttalerne går i metning, sauser og roter, DER begynner Klipsch sitt budskap til verden. Og budskapet er: LEV FOR FAEN! ;D Og gjett om jeg gjør. Klipsch er slett ikke ferdige i dette hus. Gravstøtta mi skal være en tro kopi av et jævla Klipschorn!
Mvh
Håkon
Audioaktøren har vel kanskje noe fra RF serien.jan#jan skrev:Kjærkegårdene kommer aldri til å bli det samme ;D
Bare det ikke kommer en surround dude da ... blir vell fullt ..
MEN lenge leve klipsch folket ..
Synd du måtte kvitte deg med Hereseyene Håkon. Har lyst på sånne selv.. enn får se hva høsten bringer.
Noen som vet hvor det blir nærmest og best å se på Klipsch når en bor midt i Vestfold ??
Ser meget bra ut H.RH.R skrev:da var siste lag med voks påført racket og må si at det hjalp en god del.
Ok - Takk.JanOlav skrev:Audioaktøren har vel kanskje noe fra RF serien.jan#jan skrev:Kjærkegårdene kommer aldri til å bli det samme ;D
Synd du måtte kvitte deg med Hereseyene Håkon. Har lyst på sånne selv.. enn får se hva høsten bringer.
Noen som vet hvor det blir nærmest og best å se på Klipsch når en bor midt i Vestfold ??
Finns det ingen med H3 på Vestfold siden a ?jan#jan skrev:Ok - Takk.JanOlav skrev:Audioaktøren har vel kanskje noe fra RF serien.jan#jan skrev:Kjærkegårdene kommer aldri til å bli det samme ;D
Men som jeg skrev så sikler jeg litt på Heresey III. Og da blir det isåfall i Oslo ??