Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at det holdt med et baksete da jeg transporterte mine Heresy III hjem.

    Trengte ikke bærehjelp for og få de i hus heller. ;D


    /jan
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Får fortsatt ikke Heresey utav hodet, noen som vet om de har de inne på Tonart som lagervare?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pahf skrev:
    Får fortsatt ikke Heresey utav hodet, noen som vet om de har de inne på Tonart som lagervare?
    Raskeste måten å finne ut av det er nok å hive seg på tlf til de :)

    /jan
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.991
    Antall liker
    10.915
    Torget vurderinger
    10
    Audiocompaniet har et par. De har ekstra fin finish. Kunne tenke meg dem selv faktisk :D
     

    Micx

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.07.2010
    Innlegg
    57
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaringer med Hegel H200 og HD10 dacen til Klipsch? Tenker da spesielt til Klipsch P17b stativpar.

    Mvh
    Michael
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.494
    Antall liker
    289
    Torget vurderinger
    19
    Hegel spiller alt for lyst for Klipsch spør du meg.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    pahf skrev:
    Får fortsatt ikke Heresey utav hodet, noen som vet om de har de inne på Tonart som lagervare?
    Raskeste måten å finne ut av det er nok å hive seg på tlf til de :)

    /jan
    tør ikke...... Redd for at jeg ikke klarer og styre impulsiviteten min ;)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ett spørsmål til klipsch venner her, har prøvd å grave i gamle tråder for å finne ut litt
    om matching av rf63 og sugden a21a1series 2 og unison research secondo,men blir ikke helt klok.
    er det noen som har lyttet på denne sammensetningen , med en av de to forsterkerne, eller andre forsterkere fra samme produsenter?

    takker for all respons
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    trenger mer hjelp

    ayon sparkll,mcintoch 275, audio note zorro?,

    er kommet på blokka i tillegg til sugden masterclass spa4

    trenger litt input, har fått god pris på mcintosh og ayon spark,men er sparkll kraftig nok, dvs strømsterk nok til rf63?
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    pahf skrev:
    JanR skrev:
    pahf skrev:
    Får fortsatt ikke Heresey utav hodet, noen som vet om de har de inne på Tonart som lagervare?
    Raskeste måten å finne ut av det er nok å hive seg på tlf til de :)

    /jan
    tør ikke...... Redd for at jeg ikke klarer og styre impulsiviteten min ;)
    Pingle ;D

    /jan
    Jeg vet :( Nei får vel mote meg opp til og dra til Tonart og få hørt på de, men hvor avhengig er de av avstand til bakvegg og slikt?

    Hos meg vil venstre bli stående nært et vindu, og høyre ut mot resten av stua og gangen.
    Hvis det blir slik at jeg faktisk kjøper et par engang vil stativer være endel av pakka.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pahf skrev:
    Jeg vet :( Nei får vel mote meg opp til og dra til Tonart og få hørt på de, men hvor avhengig er de av avstand til bakvegg og slikt?

    Hos meg vil venstre bli stående nært et vindu, og høyre ut mot resten av stua og gangen.
    Hvis det blir slik at jeg faktisk kjøper et par engang vil stativer være endel av pakka.
    De jeg har hørt har stått i hjørner eller umiddelbar nærhet av. Ikke så vanskelig å ha med å gjøre :)

    Stativer skal vistnok være ett pluss, det kan du jo evt lage sjøl.
    RolfOzzy sine H3 m/hjemmelagede "sokler"



    Ligger en haug med bilder i tråden hans, også byggebilder av soklene.
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,25758.0.html

    /jan
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ja, det er hans stativer jeg ser for meg som mal :) Blir jo kun et hjørne på de, men får sjekke de ut.
    Kan jo hende jeg ikke liker de i hele tatt ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    Virker kjent det der. Hmm....




    pahf skrev:
    Ja, det er hans stativer jeg ser for meg som mal :) Blir jo kun et hjørne på de, men får sjekke de ut.
    Kan jo hende jeg ikke liker de i hele tatt ;)
    Det vet man ikke før man har hørt på de selvsagt :)

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ingen som har tips eller forslag til meg?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    ingen som har tips eller forslag til meg?
    Har ikke hørt RF-63 mye så blir bare synsing fra min side.
    Lurer på om ikke det var de vi hørte litt på hos fryd hifi, lenge siden riktig nok men...mener det ble brukt en Copland 405 på de dengangen.
    Men som jeg har forstått låter de bra med en god amp med litt mere effekt enn min 2A3 amp klarer ;)
    Vokser bare med bedre elektronik uten at de låter dårlig med billigere.

    Håkon R bla kjenner de der brukelig bra mener jeg å huske. Han svinger nok innom skal du se.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.561
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    ingen som har tips eller forslag til meg?
    Har ikke hørt RF-63 mye så blir bare synsing fra min side.
    Lurer på om ikke det var de vi hørte litt på hos fryd hifi, lenge siden riktig nok men...mener det ble brukt en Copland 405 på de dengangen.
    Men som jeg har forstått låter de bra med en god amp med litt mere effekt enn min 2A3 amp klarer ;)
    Vokser bare med bedre elektronik uten at de låter dårlig med billigere.

    Håkon R bla kjenner de der brukelig bra mener jeg å huske. Han svinger nok innom skal du se.

    /jan
    Skulle ikke forundre meg om du husker rett om at de ble spilt på hos Fryd. Med Copland.

    Syns jeg kan huske det jeg også. Men jeg kan ikke si så mye om lyden. Annet enn at det låt bra.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.991
    Antall liker
    10.915
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har hatt A21se på mine RB75. Matchen er meget god, det låter svært oppløst med et stort rom og trøkk i bassen. Tror det er nok krefter til Rf63. Allikevel vil du få enda mer fløyel uten å miste dynamikken med en god rørforsterker (pre og effekt) fra Audio Note men da koster det en del mer. Malmins 160 watts mosfet effektforsterker spiller ganske likt Sugden, men i tilleg får du monsterbass :). Alt annet av transistor tør jeg påstå at du bør glemme med mindre det er klasse A av høy kvalitet. Har også hatt mcintosh transistor på Klipsch og det er bra men ikke kjempebra.
    jokris skrev:
    ett spørsmål til klipsch venner her, har prøvd å grave i gamle tråder for å finne ut litt
    om matching av rf63 og sugden a21a1series 2 og unison research secondo,men blir ikke helt klok.
    er det noen som har lyttet på denne sammensetningen , med en av de to forsterkerne, eller andre forsterkere fra samme produsenter?

    takker for all respons
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    hel skrev:
    Jeg har hatt A21se på mine RB75. Matchen er meget god, det låter svært oppløst med et stort rom og trøkk i bassen. Tror det er nok krefter til Rf63. Allikevel vil du få enda mer fløyel uten å miste dynamikken med en god rørforsterker (pre og effekt) fra Audio Note men da koster det en del mer. Malmins 160 watts mosfet effektforsterker spiller ganske likt Sugden, men i tilleg får du monsterbass :). Alt annet av transistor tør jeg påstå at du bør glemme med mindre det er klasse A av høy kvalitet. Har også hatt mcintosh transistor på Klipsch og det er bra men ikke kjempebra.
    jokris skrev:
    ett spørsmål til klipsch venner her, har prøvd å grave i gamle tråder for å finne ut litt
    om matching av rf63 og sugden a21a1series 2 og unison research secondo,men blir ikke helt klok.
    er det noen som har lyttet på denne sammensetningen , med en av de to forsterkerne, eller andre forsterkere fra samme produsenter?

    takker for all respons
    takker for det, akkurat nå har jeg hentet inn pris på macintosh 275 og 252, ellers frister det med 2102 som ligger på forumet, copland kommer med nytt utstyr snart ,men det frister jo med 405 og ja
    unison research er ute av bildet men har en masterclass spa4 på hånden for 20 k
    4 år gammel, den er foreløpig ikke sjekket ut av bildet, mi9 fra malmin kan jo også kanskje være interesant
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.991
    Antall liker
    10.915
    Torget vurderinger
    10
    Hvis du bor på østlandet så kan du gjerne få teste Malmin 160 wattern min (regner med at Mi9 har mer av alt inkl fløyel). På Klipsch RB75 med 97 db følsomhet hentet den ut ekstra sub-bass med stålkontroll på en forbøffende måte ;D
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    hel skrev:
    Hvis du bor på østlandet så kan du gjerne få teste Malmin 160 wattern min (regner med at Mi9 har mer av alt inkl fløyel). På Klipsch RB75 med 97 db følsomhet hentet den ut ekstra sub-bass med stålkontroll på en forbøffende måte ;D
    takker for det, bor i nærheten av drammen by, vurderer mangt akkurat nåog håper ting detter på plass, pathos er jo ett annet merke jeg kikker på
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    jokris skrev:
    hel skrev:
    Hvis du bor på østlandet så kan du gjerne få teste Malmin 160 wattern min (regner med at Mi9 har mer av alt inkl fløyel). På Klipsch RB75 med 97 db følsomhet hentet den ut ekstra sub-bass med stålkontroll på en forbøffende måte ;D
    takker for det, bor i nærheten av drammen by, vurderer mangt akkurat nåog håper ting detter på plass, pathos er jo ett annet merke jeg kikker på
    Uten å kjenne de nevnte forsterkerene så vet jeg at RF-63 trenger en strømsterk amp. ;) Husk; tre 6 tommere som skal holdes i sjakk.

    Edit:Min egen Audio Note kit L4 har masse krefter. ;)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    JanOlav skrev:
    jokris skrev:
    hel skrev:
    Hvis du bor på østlandet så kan du gjerne få teste Malmin 160 wattern min (regner med at Mi9 har mer av alt inkl fløyel). På Klipsch RB75 med 97 db følsomhet hentet den ut ekstra sub-bass med stålkontroll på en forbøffende måte ;D
    takker for det, bor i nærheten av drammen by, vurderer mangt akkurat nåog håper ting detter på plass, pathos er jo ett annet merke jeg kikker på
    [/quote



    Uten å kjenne de nevnte forsterkerene så vet jeg at RF-63 trenger en strømsterk amp. ;) Husk; tre 6 tommere som skal holdes i sjakk.

    Edit:Min egen Audio Note kit L4 har masse krefter. ;)
    ,men koster deretter og eller?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    JanOlav skrev:
    jokris skrev:
    JanOlav skrev:
    jokris skrev:
    ,men koster deretter og eller?
    Koster vel neppe noe mer enn de du ramset opp.

    http://www.upgradeaudio.com/index.php?visKategori=81
    men må bygges selv?
    Tror at UpgradeAudio kan levere ferdigbygget, men ellers er det andre her på forumet som kan bygge for deg. :)
    da skal jeg skjekke opp mer , ser jo veldig fine ut mange av de
    hva med 300b blokkene?
    har kikket på en integrert na fra audiocompaniet til ca 26 tusen
    men det er vel dyrt i forhold?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    vanskelig å finne priser på de modellene fra audiocompaniet:(
    kit kan også være interesant
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    jokris skrev:
    JanOlav skrev:
    ja, ellers har jeg hørt om en som skal hete oto se også, men hva med 300b, skal
    ikke det være veldig bra til klipsch? hvordan er din l4 i sammenligning?
    klør i fingra her nå:)
    Vel!!
    Jeg synes at min L4 har mer av det meste i forhold til min gamle 300B blokk, kanskje med unntak av det utpregede mellomtonefokuset som 300B hadde på stemmer. Med 300B blokka mi så er det mangler i toppen og pløsete i bunn, og spille høyt kan man bare glemme, da flyter det ut og dynamikken forsvinner.
    L4 blokka mi spiller med en enorm kontroll, den strekker seg laaangt til begge ender av frekvensområdet samtidig som mellomtonen absolutt er til stede, føler ikke at noe mangler. Den er hurtig, og det medfører at den dynamikken du får er enorm. Lydbildet er ikke slankt og lystklingende, det er varmt og stort.
    Stikkordene er kontroll og krefter! :D 8)

    .......og Klipsch trenger stor kontroll.

    Husk at dette er min mening og oppfatning, sikkert mange som er uenig (mellom oss så har de neppe hørt L4) så det er opp til hver enkelt og bedømme tilslutt!
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    jokris skrev:
    JanOlav skrev:
    ja, ellers har jeg hørt om en som skal hete oto se også, men hva med 300b, skal
    ikke det være veldig bra til klipsch? hvordan er din l4 i sammenligning?
    klør i fingra her nå:)
    jokris skrev:
    vanskelig å finne priser på de modellene fra audiocompaniet:(
    kit kan også være interesant
    Gå inn i tråden til Audio Notes venner med spørsmålene dine, der er det flere som kan svare deg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn