Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Roqer skrev:
    Ikke mobb!
    Neida, tuller. Men finnes det bra nok rør til under 15 til 20 høvdinger da?
    Det ligger jo en OTO til salgs...Den er faktisk veldig god til prisen!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Roqer skrev:
    Ikke mobb!
    OTO (SE) er en knallgod amp men blir nok litt for "spedt" til RF-63 vil jeg tro.

Men jeg har tatt feil før 8)

/jan

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det finnes noen Klipsch-fans som kvier seg for å kjøpe rør, og noen av dem har sikkert en god årsak også. Noen, altså.
    Har da noen testet KingRex på Klipsch. Jeg tenker både T20(U) og den kraftigere effektforsterkeren. Jeg blir snart Klipsch-eier som en del av en kompishandel hvis alt går etter planen, og jeg vurderer et fremtidig soveromsanlegg med de ht.

Etter det jeg har hørt av KingRex (T20U) så burde det være en svært god match for Klipsch, både den lille og den store forsterkeren.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.896
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    shaunv skrev:
    Roqer skrev:
    Ikke mobb!
    OTO (SE) er en knallgod amp men blir nok litt for "spedt" til RF-63 vil jeg tro.

/jan
    Du har ganske mye rett. OTO spiller absolutt både høyt og vakkert på RF 63, men den mangler skyv og autoritet nedover. Bassen, som er RF 63 sin absolutte forse, får ikke vist sitt nesten naturstridige potensiale med 10 Watt SE, dessverre.

Mvh
    Håkon Rognlien

bat

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.03.2004
    Antall liker
    1
    Haakon_Rognlien skrev:
    JanR skrev:
    shaunv skrev:
    Roqer skrev:
    Ikke mobb!

/jan
    Du har ganske mye rett. OTO spiller absolutt både høyt og vakkert på RF 63, men den mangler skyv og autoritet nedover. Bassen, som er RF 63 sin absolutte forse, får ikke vist sitt nesten naturstridige potensiale med 10 Watt SE, dessverre.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Ha nokon erfaring med Sugden a21al series 2 på Klipsch RF63? Har denne nok krefter til å få liv i bassen? Håkon? Den funkar iaff supert på Cornwall III.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.540
    Torget vurderinger
    10
    På RB75 får jeg bedre og dypere bass med Musical Innovation Mosfet (2x160 watt) enn med Sugden A21SE. Klangen er ikke veldig ulik og passer bra til Klipsch. Har aldri testet RF63 selv men er overbevist om at det ikke er nok med 10 watt.

Du må gjerne låne MI mosfeten min og teste hvis du bor på østlandet :)

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Nå har jeg uten tvil intrykk av at Heritage-serien er atskillig mye mer lettdreven enn Reference-serien. Mitt intrykk sier at Reference serien er glad i masse watt å bade i, mens Herritage-serien liker få watt, levert fra ekstremt gode trafoer.
    Herritage-serien er heller ikke like avhengig av mektige forsterkere for å gi en dyp bass med god kontroll, men regner med at for å få absolutt stålkontroll vil nok transistor uavhengig av antall levere varene bedre.
    Men synes uavhengig av bass-kontroll at transistor ramponerer Klipsch når det gjelder musikk, blir alt for sterilt og toppen blir slitsom etter kort tid, men er vanvittig moro på film, bruttern har kjøpt mine RB-81 og har en Yamaha receiver som han bruker dem på, skal si det trykker godt 8)
    Men når det er sagt, betyr det ikke at absolutt alle rør passer til horn-høytalere, hadde en DAC her med GE-rør, var på lik linje med transistor elektronik, alt for hard i toppen.

Nå opplever ikke bare dette problemet med Klipsch, hørte hos lyric hifi i Oslo Avantgarde Duo Grosso med Accuphase elektronikk, skar i ørene på all musikk :-[

Men min erfaring sier oppsummert: transistor effekt/pre/int. og horn er som å bannes i kirken. Og Heritage passer best på rør i forhold til Reference-serien.

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    P4-blokkene til Audio Note, eller denne: http://www.upgradeaudio.com/index.php?visProdukt=149 er meget bra.. Watt er egentlig mindre viktig enn strømreserver og skikkelige trafoer på RF-63, de trenger virkelig gode trafoer for å fungere godt!

...Men dog, 18 watt er et minimum, da med skikkelige trafoer!

Et annet valg som ikke lopper deg for så mange penger er Copland CTA-405, som i mitt tilfelle dessverre ikke var stabil da jeg hadde den, men at det er god lyd i den boksen der kan undertegnede meddele..

Jeg har dessverre ikke hørt RF-63 med den fantastiske L4-ampen til Upgrade.. Skulle vært moro å teste et par her hjemme igjen.. ;)

Mvh. Ole

EDIT: Skal man spille 115DB(+) er det greit med litt mer watt, men det var ganske så brutal dynamikk på film her med 18 watt interstage iallefall. ;)

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Borgenvik skrev:
    ...Men dog, 18 watt er et minimum, da med skikkelige trafoer!

EDIT: Skal man spille 115DB(+) er det greit med litt mer watt, men det var ganske så brutal dynamikk på film her med 18 watt interstage iallefall. ;)
    Amen! Frister med enda bedre trafoer. ::)

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    Dyrt med sølvtrafoer.. ;)

Er mye snadder å få kjøpt gitt, dertil prisene på disse...

Klipschtråd dette ja, tilbake på sporet...

Mvh. Ole

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.540
    Torget vurderinger
    10
    Veldig enig bortsett fra noen få hederlige unntak. Min First Watt F4 med 25 klasse A watt er så soft, smooth og oppløst at MAE SET1 er skarp i forhold!!!

Roberth skrev:
    Men min erfaring sier oppsummert: transistor effekt/pre/int. og horn er som å bannes i kirken.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    hel skrev:
    Veldig enig bortsett fra noen få hederlige unntak. Min First Watt F4 med 25 klasse A watt er så soft, smooth og oppløst at MAE SET1 er skarp i forhold!!!

Roberth skrev:
    Men min erfaring sier oppsummert: transistor effekt/pre/int. og horn er som å bannes i kirken.
    Skal sies at Malmin sin 10W kl.a fungerer også meget bra.
    Iaf på khorn ;)

Så det finns hederlige unntak.

/jan

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Selvfølgelig finnes det nok untak her, jeg har ikke erfaring med alt av utstyr:)

hel skrev:

Roberth skrev:
    Hvilken erfaring har du med annet utstyr fra First Watt?

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.540
    Torget vurderinger
    10
    Bare F4 som jeg har. Da den har negativ gain så matcher den potente rørpreamper svært godt forutsatt at høyttalerne ikke er for tungdrevne. Fordelene er 1) Null sus 2) man "slipper løs" preampen, den går ikke på sparebluss, noe som etter sigende skal gi mere liv :)

Roberth skrev:
    Selvfølgelig finnes det nok untak her, jeg har ikke erfaring med alt av utstyr:)

hel skrev:

Roberth skrev:
    Hvilken erfaring har du med annet utstyr fra First Watt?

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Faen da mteinum, jeg ville ha den oppmerksomheten!

Assi

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.02.2010
    Antall liker
    13
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    1
    Se der ja, da var det kommet nyheter. Men erstatter RF7 II alt i toppsjiktet av reference serien nå da?
    Kan jo virke sånn i følge den siden, men kanskje det dukker opp mer etterhvert?

EDIT :
    Oppdaterte facebook greiene, så dukket dette opp.

"By the way, this is only the first of several new product announcement within the next few months. Lots going on!!"
    Dette fra Klipsch sin fanpage på Facebook!

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Ser at RF serien har fått ett "kledelig" II bak alle de gamel modellene.. Men er glad jeg kjøpte RF52 nå... syns ikke facelift'n til versjon II var til det bedre IMO...

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Vel det du nevner har jo litt med hva de har gjort med serien, i dette tilfellet har de bare oppgradert eksisterende design, noe jeg ikke synes er nok for at de skal døpe høytalerne om.

Forresten, si i fra i dagen før du kommer innom hos meg til uken;)

Probie

Medlem
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    2
    Jeg er nå en venn av Klipsch, med CornScala deler i bestilling fra Bob Crites!

Dette blir spennende, gleder meg stort! :D

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Da er pressemeldingen ute:

Klipsch Introduces Reference II Series Speakers

INDIANAPOLIS (August 17, 2010) — Klipsch®, a leading global speaker manufacturer, announces today the launch of its Reference II Series speakers. The new line is an enhanced version of the company’s acclaimed Reference speakers and is comprised of 17 all-new speaker models that are infused with the latest technological audio advancements.

Now in its fifth generation, the Reference II Series speakers present even higher sound quality due to re-engineered drivers and a new crossover system. Complete with proprietary Tractrix® Horn technology, each speaker offers the precision, clarity and effortless power for which Klipsch is known. The new line also exudes elegance with several cosmetic upgrades, including new black metallic finished baffles, machined Cerametallic™ woofers, logos and feet.

“The latest Reference II Series shows why these speakers have remained the true essence of the Klipsch brand for over ten years,” said Mark Casavant, vice president of product development for Klipsch. “The dynamic and detailed sound combined with a vast array of speaker sizes will undoubtedly accommodate any users’ needs and produce an unrivaled sound experience.”

The 17 new models consist of five floorstanding towers (RF-7 II, RF-82 II, RF-62 II and RF-52 II and RF-42 II), four bookshelf models (RB-81 II, RB-61 II, RB-51 II and RB-41 II), four center channels (RC-64 II, RC-62 II,RC-52 II and RC-42 II) and four surround speakers (RS-62 II, RS-52 II, RS-42 II and RS-41 II), which include Klipsch’s exclusive Wide Dispersion Surround Technology (WDST™). WDST is the no-compromise approach to surround speaker design because it provides maximum surround coverage and improved placement flexibility.

All of the Reference II Series loudspeakers feature lightweight, rigid Cerametallic woofer cones to ensure tight musical bass response. New Tractrix horn tweeters incorporate Linear Travel Suspension and titanium compression drivers, which work together to reduce distortion and provide an open, natural sound. Available in black ash or cherry furniture-grade wood and vinyl veneers, each of these speakers boasts a stylish finish for seamless integration into any décor.

“Whether you’re listening to music or watching movies, the new Reference II Speakers sound so realistic it’s like you’re being transported to the artist’s recording studio or the film’s scene,” said Casavant. “As we continue to pay tribute to over 60 years of audio pioneering and our superior horn technology, we also work to incorporate cutting-edge technologies into all our products to continuously enhance our highly efficient, signature sound.”

With this new diverse lineup, the Klipsch Reference II Series now covers U.S. MSRP price points ranging from $549.99 to $3,198.99 for a pair of floorstanding speakers, $279.99 to $798.99 for a pair of bookshelf models, $229.99 to $1,299.99 for a center channel and $329.99 to $1,198.99 for a pair of surrounds.

About Klipsch® Premium Speakers
    Founded in 1946 by Paul W. Klipsch, one of America’s most celebrated audio pioneers, Klipsch has long been a high-end name in speaker design. Today, the brand continues its success as a leading global manufacturer of premium sound solutions for home, personal and commercial use. From massive professional cinema speakers to tiny headphones, Klipsch remains committed to delivering the most powerful, detailed and emotional sound experiences. Klipsch is owned by Indianapolis, Indiana-based Klipsch Group, Inc. For more information, visit klipsch.com.

http://www.klipsch.com/na-en/news/p...roduces-reference-ii-series-speakers-details/

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    901
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    mteinum skrev:
    ...consist of five floorstanding towers (RF-7 II, RF-82 II, RF-62 II and RF-52 II and RF-42 II)...
    Da tolker jeg det dithen at RF-5 er såpass bra at de ikke trenger en relaunch eller make-over ;D ;D ;D

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.993
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Var ikke 63erne stjernene i gamleserien?
    Synd at de er borte da.

R

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.009
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    RF-7 II ser ut til å overta for 83/63 og RF-82 II vil jeg tro tar over posisjonen til RF-5

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    Har en Beresford TC-7510 dac. Denne er vel mer rettet mot engelsk hifi? Har få midler til å kjøpe noe nytt, men er Beresford Caimen en god oppgradering eller burde jeg snu meg etter noe annet?

Kjører på PC, M2tech, Kingrex T20 og KG 3.5. Vil det være stor oppgradering å gå for ett par brukte RF-52/62?

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Klipsch ingen over, ingen ved siden av!

DET ER I ALLE FALL MIN MENING!!!!!!

Selv disse små knøttene kjøpt av Henning (Oslo hifi center) til 2795,- spiller flette av det meste!
    Kjøpte de til Cathrines stereo men det spørs nok om ikke de blir spilt en del på i hoved stereoen først ;D De låter kanon!!!!!
    Dette er jo den såkalte gammle utgaven men det bryr jo ikke Cathrine seg om ;D

Mvh
    Andreas

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Har et lite spørsmål om Heresy III strømbehov. Ser at de fleste bruker SET 300B amper på 7-9 watt på Klipsch Heresy. Hvor spiller mann med en slik i et relativt lite rom, øredøvende høyt? JanR har sagt at 2A3 SET amp med 3.5 watt vil være for lite strøm for Heresy. Men er det slik i praksis? Noen her som har testet dette i praksis med en preamp med god gain?

Etter som jeg har studer har Khorn/La scala høyere sensitivitet, men Heresy har lavere sensitivitet men langt mindre dypbass, hva har mest å si for strømkravet?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    cardas skrev:
    JanR skrev:
    cardas skrev:
    Klipsch ingen over, ingen ved siden av!

DET ER I ALLE FALL MIN MENING!!!!!!

Mvh
    Andreas
    Hehe herlig :D

/jan

Enig Jan? ;D
    Stort mere enig kan jeg vel ikke bli ;D

Roberth skrev:
    JanR har sagt at 2A3 SET amp med 3.5 watt vil være for lite strøm for Heresy.
    Bare for ordens skyld, har vel sagt at 3 - 3.5W er i underkant av det jeg/de fleste ville brukt på H3.
    Strøm, det er viktig med en amp med en bra strømsforsyning. Hjelper lite med "masse" effekt hvis psu ikke står i stil imho.

Bruker en BP ext. psu på min 2A3. Ingen nedtur det vil jeg vil påstå.

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn