Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Joda, dette ser lovende ut, doxa er en ypperlig match til Heresey og de er enkle og plassere.....
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    hel skrev:
    Jeg har hatt A21se på mine RB75. Matchen er meget god, det låter svært oppløst med et stort rom og trøkk i bassen. Tror det er nok krefter til Rf63. Allikevel vil du få enda mer fløyel uten å miste dynamikken med en god rørforsterker (pre og effekt) fra Audio Note men da koster det en del mer. Malmins 160 watts mosfet effektforsterker spiller ganske likt Sugden, men i tilleg får du monsterbass :). Alt annet av transistor tør jeg påstå at du bør glemme med mindre det er klasse A av høy kvalitet. Har også hatt mcintosh transistor på Klipsch og det er bra men ikke kjempebra.
    jokris skrev:
    ett spørsmål til klipsch venner her, har prøvd å grave i gamle tråder for å finne ut litt
    om matching av rf63 og sugden a21a1series 2 og unison research secondo,men blir ikke helt klok.
    er det noen som har lyttet på denne sammensetningen , med en av de to forsterkerne, eller andre forsterkere fra samme produsenter?

    takker for all respons
    Prøv en NAIM integrert.... ;) ;)

    Espen
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ssm skrev:
    hel skrev:
    Jeg har hatt A21se på mine RB75. Matchen er meget god, det låter svært oppløst med et stort rom og trøkk i bassen. Tror det er nok krefter til Rf63. Allikevel vil du få enda mer fløyel uten å miste dynamikken med en god rørforsterker (pre og effekt) fra Audio Note men da koster det en del mer. Malmins 160 watts mosfet effektforsterker spiller ganske likt Sugden, men i tilleg får du monsterbass :). Alt annet av transistor tør jeg påstå at du bør glemme med mindre det er klasse A av høy kvalitet. Har også hatt mcintosh transistor på Klipsch og det er bra men ikke kjempebra.
    jokris skrev:
    ett spørsmål til klipsch venner her, har prøvd å grave i gamle tråder for å finne ut litt
    om matching av rf63 og sugden a21a1series 2 og unison research secondo,men blir ikke helt klok.
    er det noen som har lyttet på denne sammensetningen , med en av de to forsterkerne, eller andre forsterkere fra samme produsenter?

    takker for all respons
    Prøv en NAIM integrert.... ;) ;)

    Espen

    har hørt på den minste naim forsterkeren på rf52 og det spillte riktig bra det,men er seriøst supernait sterk nok til å takle powerhungren til rf63 når volumet skrus opp?
    spiller langt fra bare høyt men liker å kunne være i stand til å gjøre det hvis jeg ønsker

    jostein
     

    .Marcus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Innlegg
    1.268
    Antall liker
    126
    jokris skrev:
    har hørt på den minste naim forsterkeren på rf52 og det spillte riktig bra det,men er seriøst supernait sterk nok til å takle powerhungren til rf63 når volumet skrus opp?
    spiller langt fra bare høyt men liker å kunne være i stand til å gjøre det hvis jeg ønsker

    jostein
    Det enkleste er nok å fått låne en Supernait, og skru opp til "ønsket volum" og se hvordan det utarter seg :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ja, helt klart, likte godt klangen og lydbildet generellt på den komboen jeg hørte på og utifra det vil jeg si det var en vellykket match
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil tro at de 2x80 watt er nok for de aller fleste i Naims klasse B ;D

    Dette bør jo prøves , og husk at det finnes psu er å huke på---- 8)

    Det beste jeg har hørt av trøkk med klipsch er copland kt-88 int cta -405 på mine rf-82 ( og ja jeg vet de er mere lettdrevene enn rf-63) allikevel børden nok prøves på 63.

    Håkon R kan svare på om det er en god match mht til kontroll , strøm og krefter....

    at det spiller forførende er sikkert , så spørs det om det holder hva effekt( strøm) angår på 63.....og ikkeminst hvor høyt man kan spille.

    Jeg kom aldri over halv volum på 82 med denne , da var det så høyt at det ikke gikk an å være i rommet......

    jeg har hørt an p4 drive 63 på are u nuts nivåer ( 18watt) kl a......jævla kult i grunn,.... ;D

    copland kommer med ny effekt og monotrinn rett rundt hjørnet , sjekk med audiokompaniet.....Ole møller tester vel sakene med rf-fra klipsch om visse rykter er sanne.

    Mvh Espen
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Min Nait5 på 2x30 watt driver Audio Note AN-E til blunke-på-refleks-nivå uten at den stresser. Vil tru Supernait med nesten 3x wattkonto klarer å holde RF-63 under kontroll!
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Brasse skrev:
    Min Nait5 på 2x30 watt driver Audio Note AN-E til blunke-på-refleks-nivå uten at den stresser. Vil tru Supernait med nesten 3x wattkonto klarer å holde RF-63 under kontroll!
    tro meg jeg har allerede hatt supernait på lista mi, fått pris og alt det der, men har
    egentlig hørt og hatt nok transistorutstyr, rør derimot, og klasse A er to områder jeg ønsker å utforske, prøver selv å anbefale eiereavmindreklipsch på avforum(hvor jeg har vært mest innom) å teste ut komboen med naim
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Har RF-62 og RF-63 og Copland CTA405 og Abrahamsen. Disse forsterkerne matcher Klipsch perfekt. :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Loevhagen skrev:
    Har RF-62 og RF-63 og Copland CTA405 og Abrahamsen. Disse forsterkerne matcher Klipsch perfekt. :)
    copland cta 405 er kjempeforsterker det ja, har kikket litt mot den når jeg skulle sette opp kandidater
     

    bat

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    86
    Antall liker
    1
    Copland cta-405 er ein draum på Klipsch, så lenge den virkar. Min erfaring er at det er kortvarig lykke. 405 er nok rimeleg oppskrytt kva gjeld kvalitet. Mitt eksemplar har vore ei pest og plage frå så og seie dag ein. Sikkert supert for dei som har godt med tollmod mot dei som har ansvar for service. Når dei som har ansvar ikkje evnar å ordne opp etter over 1 år med problem så, gir eg ingenting for merket Copland. Nei, skal du ha kvalitet, styr vekk frå Copland.

    Virkar sikkert litt bittert og surt, men dette er ikkje noko som vert gulpa opp utan grunn...

    Alt er skreve IMHO
     

    Micx

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.07.2010
    Innlegg
    57
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Er Hegel en god match med Klipsch? Tenker da på H200
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Loevhagen skrev:
    Har RF-62 og RF-63 og Copland CTA405 og Abrahamsen. Disse forsterkerne matcher Klipsch perfekt. :)
    Abrahamsen? Hvilken? På RF63?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    bat skrev:
    Copland cta-405 er ein draum på Klipsch, så lenge den virkar. Min erfaring er at det er kortvarig lykke. 405 er nok rimeleg oppskrytt kva gjeld kvalitet. Mitt eksemplar har vore ei pest og plage frå så og seie dag ein. Sikkert supert for dei som har godt med tollmod mot dei som har ansvar for service. Når dei som har ansvar ikkje evnar å ordne opp etter over 1 år med problem så, gir eg ingenting for merket Copland. Nei, skal du ha kvalitet, styr vekk frå Copland.

    Virkar sikkert litt bittert og surt, men dette er ikkje noko som vert gulpa opp utan grunn...

    Alt er skreve IMHO
    Litt for mye driftsfeil på 405, og når ansvaret og servicen også mangler, da.................. nei bare vær bitter du! ;)
     

    O.J.B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Innlegg
    837
    Antall liker
    2
    Helt enig med bat her.. :\
    Jeg hadde også bare problemer, inn og ut hos Upgrade hele tiden.. Bra lyd i 405, men den er absolutt ikke stabil..

    Mvh. Ole
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    @ bat & Borgenvik: Betyr det at alle problemene oppstod uten grunn, eller var det etter usannsynlig mye flikking / tuning på forsterkeren? Les; bytte av rør og ditto biasjustering...f. eks.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.991
    Antall liker
    10.919
    Torget vurderinger
    10
    Er på feriebesøk hos brodern i Stavanger. I dag har vi hatt en liten bytur og vært innom både Maxwell og Resonans. Hyggelige og kunnskapsrike karer i begge butikker. Jeg hørte blant annet på Martin Logan, ikke dårlig, et mykt og glatt lydbilde som trekker seg langt bak og til sidene for høytallerne men akk så tamt. Jeg er nok en hornmann.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Høst/vintersesongen nærmer seg og jeg har derfor denne uka varmet opp med å teste ulike forsterkere i huset på Klipsch. TDAI2200 RP A/D, Copland CTA405 og Abrahamsen V2.0 (+ en liten MA KT88). Det er litt synd man ikke kan plukke og matche de beste egenskapene fra alle disse og lage sin egen forsterker. Copland er nok den forsterker som representerer det beste av alle. Attack, åpenhet og tilstedeværelsen er eksepsjonell på RF-63. Abrahamsen har en fyldigere klang og er mer kos. Stram bass og funskjonalitet er TDAI2200 sin force. MA, tja, enkel tweaking av lyden må vel være hovedegenskapen her.

    Etter å ha anskaffet RF-62 og RF-63 (etter å ha hatt mye annet i hus i ulike prisklasser), så har jeg ikke sett, lest eller giddet vurdert andre merker. DET må være et godt tegn når det gjelder Klipsch. :) Gidder tom. ikke en gang lese annonser på nruktmarkedet under høyttalere...

    Etter som årene går, så merker jeg at lyden jeg trives med heller mer og mer mot den analoge presentasjonen av musikken, fremfor å absolutt måtte høre ALLE DETALJER HELE TIDEN.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Loevhagen skrev:
    Etter som årene går, så merker jeg at lyden jeg trives med heller mer og mer mot den analoge presentasjonen av musikken, fremfor å absolutt måtte høre ALLE DETALJER HELE TIDEN.
    Nuff said :)

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Loevhagen skrev:
    Etter som årene går, så merker jeg at lyden jeg trives med heller mer og mer mot den analoge presentasjonen av musikken, fremfor å absolutt måtte høre ALLE DETALJER HELE TIDEN.
    Høres ut som en ekte Klipscher! 8)
    MUSIKKEN I FOKUS!
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Jepp. :) Vurderte Klipsch noen år, men tok aldri spranget da mitt inntrykk var at eierne hadde fokus på vannvittig dynamikk (skarptrommer, dypbass, rock ´n´roll og sykt høyt volum). Ikke noe for meg. Vel, nå som eier av 2 par Klipsch så skjønner jeg fascinasjonen og selv om min primære musikkgenre er litt fra min forutinntatthet om Klipscheieres musikksmak, så skjønner jeg nå at Klipsch gjengir ALL musikk ...slik du liker´n... :D Og, jeg har begynt også å høre på musikk som har "...skarptrommer, dypbass, rock ´n´roll..." på av og til sykt høyt volum.

    Klipsch er som et godt krydder; passer alt og hever musikksmaken. 8)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.425
    Antall liker
    1.139
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Loevhagen skrev:
    Jepp. :) Vurderte Klipsch noen år, men tok aldri spranget da mitt inntrykk var at eierne hadde fokus på vannvittig dynamikk (skarptrommer, dypbass, rock ´n´roll og sykt høyt volum). Ikke noe for meg. Vel, nå som eier av 2 par Klipsch så skjønner jeg fascinasjonen og selv om min primære musikkgenre er litt fra min forutinntatthet om Klipscheieres musikksmak, så skjønner jeg nå at Klipsch gjengir ALL musikk ...slik du liker´n... :D Og, jeg har begynt også å høre på musikk som har "...skarptrommer, dypbass, rock ´n´roll..." på av og til sykt høyt volum.

    Klipsch er som et godt krydder; passer alt og hever musikksmaken. 8)
    Veldig bra beskrevet Loevhagen. :)
    Det er akkurat den fascinasjonen som er spesiell med Klipsch, man blir rett og slett avhengig av det de fremfører med ALL type musikk. Jeg har aldri følt slik tidligere, siden jeg begynte å høre på musikk for nesten 40 år siden. ;)
     

    bat

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    86
    Antall liker
    1
    Loevhagen skrev:
    @ bat & Borgenvik: Betyr det at alle problemene oppstod uten grunn, eller var det etter usannsynlig mye flikking / tuning på forsterkeren? Les; bytte av rør og ditto biasjustering...f. eks.
    Har ikkje fikla med mitt eksemplar i det heile. Har gjort litt feilsøking via telefon med Audiocompaniet, men har alltid kome til at den må sendast til service. Fosterkaren har stort sett stått i opplag i påvente av service. Noko som tek lang tid. Så har den vore på service. Noko som tek lang tid. Så kjem forsterkaren tilbake og same feil oppstår etter kun kort tid, og så er det påann igjen. Som sagt Copland cta-405 er ein finfin forsterkar så lenge den virkar. Trudde lenge at eg hadde eit måndagsprodukt, men det kan verke som det er fleire med meg som har trøbla med 405'en. Klipsch fortjenar verkeleg forsterkari der ein slepp å ha hjarta i halsen kvar gong ein slår på forsterkaren.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    da er mc2102 kommet i hus, stor takk til jon vegard, som forresten glemte hanskene:)
    virker som ett beist av en forsterker men mye mer sivilisert enn jeg hadde forstillt meg, og det var positivt
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    bat skrev:
    Klipsch fortjenar verkeleg forsterkari der ein slepp å ha hjarta i halsen kvar gong ein slår på forsterkaren.
    Enig, men nærmere bestemt; hvilken feilmodus gikk 405 i?
     

    bat

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    86
    Antall liker
    1
    Loevhagen skrev:
    bat skrev:
    Klipsch fortjenar verkeleg forsterkari der ein slepp å ha hjarta i halsen kvar gong ein slår på forsterkaren.
    Enig, men nærmere bestemt; hvilken feilmodus gikk 405 i?
    Brum og spraking i ht.
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    jokris skrev:
    da er mc2102 kommet i hus, stor takk til jon vegard, som forresten glemte hanskene:)
    virker som ett beist av en forsterker men mye mer sivilisert enn jeg hadde forstillt meg, og det var positivt
    Jeg har et par til. 8)
     

    Sleiven

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Innlegg
    2.300
    Antall liker
    21
    Nå er Klipsch på salg. Bør jeg ta en RF-52 eller 62 til min lille 10watts SET rørforsterker?
    Og hvorfor er det salg nå? er de utgående, og hva kommer evt som etterfølger?
    Sleiven
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Sleiven skrev:
    Nå er Klipsch på salg. Bør jeg ta en RF-52 eller 62 til min lille 10watts SET rørforsterker?
    Og hvorfor er det salg nå? er de utgående, og hva kommer evt som etterfølger?
    Sleiven
    hei det er vel mer eller mindre bekreftet at det kommer nyheter, og salg tyder på at
    det skjer forandringer i rf serien, angående rf52 og rf62 så synes jeg de er noen perler
    av noen høytalere men har ikke greie på hva forsterkeren din yter i praksis dessverre
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.991
    Antall liker
    10.919
    Torget vurderinger
    10
    Sleiven skrev:
    Nå er Klipsch på salg. Bør jeg ta en RF-52 eller 62 til min lille 10watts SET rørforsterker?
    Og hvorfor er det salg nå? er de utgående, og hva kommer evt som etterfølger?
    Sleiven
    Jeg tror jeg ville prøvd RF52. Så ville jeg dempet diskanthornene og gjort en liten modifikasjon på delefilteret (konf Olof hos Upgrade). Hvilken rørforsterker har du forresten?
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.677
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    hel skrev:
    Så ville jeg dempet diskanthornene og gjort en liten modifikasjon på delefilteret (konf Olof hos Upgrade).
    Dempe hornene.. Har du mer info?
    DF modifisering.. Er det total utskiftning, eller et komponentbytte?

    mvh nybakt RF52 eier
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.991
    Antall liker
    10.919
    Torget vurderinger
    10
    Dempingen dreier seg om å klebe bitumenbiter på hornet (innvendig). Dette skal etter sigende redusere traktlyd.

    Modifiseringen, som jeg ikke er helt sikker på om funker på RF52, dreier seg om å lodde på et ekstra komponent på delefilteret som også etter sigende skal gjøre gjengivelsen litt mer luftig.

    Har også hørt at hvis du spanderer dyrere spoler så kan det gi litt bedre bass.

    Her er det bare å vente på at kloke hoder på forumet kommer med tips om hvordan. Selv er jeg ikke elektromann, kun elektro-nyter :)

    PS! Nevnte modifikasjonere står på planen hos meg når de mørke høstkveldene kommer 8)
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Ser Soundgarden har tilbud på ECI 3/5, hvilken er "best" av de og Abrahamsen V2/V4 på RF63?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.991
    Antall liker
    10.919
    Torget vurderinger
    10
    Jeg ville vel vurdert noe med rør når du allerede er oppe i denne budsjettklassen ;)

    Roqer skrev:
    Ser Soundgarden har tilbud på ECI 3/5, hvilken er "best" av de og Abrahamsen V2/V4 på RF63?
     

    Roqer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.01.2009
    Innlegg
    459
    Antall liker
    216
    Ikke mobb!
    Neida, tuller. Men finnes det bra nok rør til under 15 til 20 høvdinger da?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn