pahf
Hi-Fi freak
Joda, dette ser lovende ut, doxa er en ypperlig match til Heresey og de er enkle og plassere.....
Prøv en NAIM integrert....hel skrev:Jeg har hatt A21se på mine RB75. Matchen er meget god, det låter svært oppløst med et stort rom og trøkk i bassen. Tror det er nok krefter til Rf63. Allikevel vil du få enda mer fløyel uten å miste dynamikken med en god rørforsterker (pre og effekt) fra Audio Note men da koster det en del mer. Malmins 160 watts mosfet effektforsterker spiller ganske likt Sugden, men i tilleg får du monsterbass . Alt annet av transistor tør jeg påstå at du bør glemme med mindre det er klasse A av høy kvalitet. Har også hatt mcintosh transistor på Klipsch og det er bra men ikke kjempebra.
jokris skrev:ett spørsmål til klipsch venner her, har prøvd å grave i gamle tråder for å finne ut litt
om matching av rf63 og sugden a21a1series 2 og unison research secondo,men blir ikke helt klok.
er det noen som har lyttet på denne sammensetningen , med en av de to forsterkerne, eller andre forsterkere fra samme produsenter?
takker for all respons
ssm skrev:Prøv en NAIM integrert....hel skrev:Jeg har hatt A21se på mine RB75. Matchen er meget god, det låter svært oppløst med et stort rom og trøkk i bassen. Tror det er nok krefter til Rf63. Allikevel vil du få enda mer fløyel uten å miste dynamikken med en god rørforsterker (pre og effekt) fra Audio Note men da koster det en del mer. Malmins 160 watts mosfet effektforsterker spiller ganske likt Sugden, men i tilleg får du monsterbass . Alt annet av transistor tør jeg påstå at du bør glemme med mindre det er klasse A av høy kvalitet. Har også hatt mcintosh transistor på Klipsch og det er bra men ikke kjempebra.
jokris skrev:ett spørsmål til klipsch venner her, har prøvd å grave i gamle tråder for å finne ut litt
om matching av rf63 og sugden a21a1series 2 og unison research secondo,men blir ikke helt klok.
er det noen som har lyttet på denne sammensetningen , med en av de to forsterkerne, eller andre forsterkere fra samme produsenter?
takker for all respons
Espen
har hørt på den minste naim forsterkeren på rf52 og det spillte riktig bra det,men er seriøst supernait sterk nok til å takle powerhungren til rf63 når volumet skrus opp?
spiller langt fra bare høyt men liker å kunne være i stand til å gjøre det hvis jeg ønsker
jostein
Det enkleste er nok å fått låne en Supernait, og skru opp til "ønsket volum" og se hvordan det utarter segjokris skrev:har hørt på den minste naim forsterkeren på rf52 og det spillte riktig bra det,men er seriøst supernait sterk nok til å takle powerhungren til rf63 når volumet skrus opp?
spiller langt fra bare høyt men liker å kunne være i stand til å gjøre det hvis jeg ønsker
jostein
tro meg jeg har allerede hatt supernait på lista mi, fått pris og alt det der, men harBrasse skrev:Min Nait5 på 2x30 watt driver Audio Note AN-E til blunke-på-refleks-nivå uten at den stresser. Vil tru Supernait med nesten 3x wattkonto klarer å holde RF-63 under kontroll!
copland cta 405 er kjempeforsterker det ja, har kikket litt mot den når jeg skulle sette opp kandidaterLoevhagen skrev:Har RF-62 og RF-63 og Copland CTA405 og Abrahamsen. Disse forsterkerne matcher Klipsch perfekt.
405 på 63'ene ?Loevhagen skrev:Har RF-62 og RF-63 og Copland CTA405 og Abrahamsen. Disse forsterkerne matcher Klipsch perfekt.
Abrahamsen? Hvilken? På RF63?Loevhagen skrev:Har RF-62 og RF-63 og Copland CTA405 og Abrahamsen. Disse forsterkerne matcher Klipsch perfekt.
Litt for mye driftsfeil på 405, og når ansvaret og servicen også mangler, da.................. nei bare vær bitter du!bat skrev:Copland cta-405 er ein draum på Klipsch, så lenge den virkar. Min erfaring er at det er kortvarig lykke. 405 er nok rimeleg oppskrytt kva gjeld kvalitet. Mitt eksemplar har vore ei pest og plage frå så og seie dag ein. Sikkert supert for dei som har godt med tollmod mot dei som har ansvar for service. Når dei som har ansvar ikkje evnar å ordne opp etter over 1 år med problem så, gir eg ingenting for merket Copland. Nei, skal du ha kvalitet, styr vekk frå Copland.
Virkar sikkert litt bittert og surt, men dette er ikkje noko som vert gulpa opp utan grunn...
Alt er skreve IMHO
Nuff saidLoevhagen skrev:Etter som årene går, så merker jeg at lyden jeg trives med heller mer og mer mot den analoge presentasjonen av musikken, fremfor å absolutt måtte høre ALLE DETALJER HELE TIDEN.
Høres ut som en ekte Klipscher! 8)Loevhagen skrev:Etter som årene går, så merker jeg at lyden jeg trives med heller mer og mer mot den analoge presentasjonen av musikken, fremfor å absolutt måtte høre ALLE DETALJER HELE TIDEN.
Veldig bra beskrevet Loevhagen.Loevhagen skrev:Jepp. Vurderte Klipsch noen år, men tok aldri spranget da mitt inntrykk var at eierne hadde fokus på vannvittig dynamikk (skarptrommer, dypbass, rock ´n´roll og sykt høyt volum). Ikke noe for meg. Vel, nå som eier av 2 par Klipsch så skjønner jeg fascinasjonen og selv om min primære musikkgenre er litt fra min forutinntatthet om Klipscheieres musikksmak, så skjønner jeg nå at Klipsch gjengir ALL musikk ...slik du liker´n... Og, jeg har begynt også å høre på musikk som har "...skarptrommer, dypbass, rock ´n´roll..." på av og til sykt høyt volum.
Klipsch er som et godt krydder; passer alt og hever musikksmaken. 8)
Har ikkje fikla med mitt eksemplar i det heile. Har gjort litt feilsøking via telefon med Audiocompaniet, men har alltid kome til at den må sendast til service. Fosterkaren har stort sett stått i opplag i påvente av service. Noko som tek lang tid. Så har den vore på service. Noko som tek lang tid. Så kjem forsterkaren tilbake og same feil oppstår etter kun kort tid, og så er det påann igjen. Som sagt Copland cta-405 er ein finfin forsterkar så lenge den virkar. Trudde lenge at eg hadde eit måndagsprodukt, men det kan verke som det er fleire med meg som har trøbla med 405'en. Klipsch fortjenar verkeleg forsterkari der ein slepp å ha hjarta i halsen kvar gong ein slår på forsterkaren.Loevhagen skrev:@ bat & Borgenvik: Betyr det at alle problemene oppstod uten grunn, eller var det etter usannsynlig mye flikking / tuning på forsterkeren? Les; bytte av rør og ditto biasjustering...f. eks.
Enig, men nærmere bestemt; hvilken feilmodus gikk 405 i?bat skrev:Klipsch fortjenar verkeleg forsterkari der ein slepp å ha hjarta i halsen kvar gong ein slår på forsterkaren.
Brum og spraking i ht.Loevhagen skrev:Enig, men nærmere bestemt; hvilken feilmodus gikk 405 i?bat skrev:Klipsch fortjenar verkeleg forsterkari der ein slepp å ha hjarta i halsen kvar gong ein slår på forsterkaren.
Jeg har et par til. 8)jokris skrev:da er mc2102 kommet i hus, stor takk til jon vegard, som forresten glemte hanskene
virker som ett beist av en forsterker men mye mer sivilisert enn jeg hadde forstillt meg, og det var positivt
hei det er vel mer eller mindre bekreftet at det kommer nyheter, og salg tyder på atSleiven skrev:Nå er Klipsch på salg. Bør jeg ta en RF-52 eller 62 til min lille 10watts SET rørforsterker?
Og hvorfor er det salg nå? er de utgående, og hva kommer evt som etterfølger?
Sleiven
Jeg tror jeg ville prøvd RF52. Så ville jeg dempet diskanthornene og gjort en liten modifikasjon på delefilteret (konf Olof hos Upgrade). Hvilken rørforsterker har du forresten?Sleiven skrev:Nå er Klipsch på salg. Bør jeg ta en RF-52 eller 62 til min lille 10watts SET rørforsterker?
Og hvorfor er det salg nå? er de utgående, og hva kommer evt som etterfølger?
Sleiven
Dempe hornene.. Har du mer info?hel skrev:Så ville jeg dempet diskanthornene og gjort en liten modifikasjon på delefilteret (konf Olof hos Upgrade).
Roqer skrev:Ser Soundgarden har tilbud på ECI 3/5, hvilken er "best" av de og Abrahamsen V2/V4 på RF63?