det hadde jeg tenkt til, men glemte det bort.JanR skrev:Du får ringe Olav på audiocomapniet og høre om dem har noen stående.
/jan
Husk på at du bare har 10 kvadratmeter, spørs om ikke AX2 eller en Klipsch stativer blir de beste valgene.Pengvim skrev:det hadde jeg tenkt til, men glemte det bort.JanR skrev:Du får ringe Olav på audiocomapniet og høre om dem har noen stående.
/jan
jeg vet. men jeg kunne tenkt meg å høre noen av de dyrere i RB-serien før evt. kjøp da..Continuo skrev:Husk på at du bare har 10 kvadratmeter, spørs om ikke AX2 eller en Klipsch stativer blir de beste valgene.
De er jo så billig at du kan jo kjøpe et par av hver.
Moro å høre at du likte Klipsch bedre enn AN.Pengvim skrev:jeg vet. men jeg kunne tenkt meg å høre noen av de dyrere i RB-serien før evt. kjøp da..Continuo skrev:Husk på at du bare har 10 kvadratmeter, spørs om ikke AX2 eller en Klipsch stativer blir de beste valgene.
De er jo så billig at du kan jo kjøpe et par av hver.
men jeg må si jeg ble mektig imponert over disse B3! AX2 var veldig bra de også. litt mer følelser kan man vel si, men de var litt for svake i bassen syns jeg og klipschene hadde en egenlyd jeg likte bedre tror jeg. synes klipschene fikk med litt mer "pling og plong" også, men jeg må høre litt mer før jeg sier noe sikkert selvfølgelig..
Jo, de går nok dypere, men det kan tenkes du får ressonans problemer fra kabinettet i et så lite rom.Pengvim skrev:AN elektronikken var digg den. har uansett ikke råd til den cd-spillern til 15 store akkurat nå, men ejg bruker jo mest vinyl da..
klipschen spilte liksom litt rått, men samtidig pent slik som AN.
akkurat nå snurrer Johnny Cash - American III: Solitary Man inni der. spor 4 - Bridge Over Troubled Water akkurat nå.. digg ;D
kunne tenkt meg å prøve RF52 eller RF62 her da men.. de går jo blant annet en del dypere.
beam me up, spock!Continuo skrev:Det er da du forstår hvor moro du får det i motsetning til de andre som sitter der med sine såkalte hifi høyttalere og lytter etter detaljer, mens du koser deg med musikken som strømmer ut på sin helt spesielle råe Klipsch måte. 8) 8) 8)
Du får ta deg en svensketur snart,svinge innom her,få deg en lytt og kaffePengvim skrev:beam me up, spock!Continuo skrev:Det er da du forstår hvor moro du får det i motsetning til de andre som sitter der med sine såkalte hifi høyttalere og lytter etter detaljer, mens du koser deg med musikken som strømmer ut på sin helt spesielle råe Klipsch måte. 8) 8) 8)
Tunga rett i munnen nå gutter.......om det er hifi dere snakker om så er ikke dette måten å gå fram på!Continuo skrev:Prøv RB 81, klin de inntil veggen og du vil bli mektig imponert.
Det er da du forstår hvor moro du får det i motsetning til de andre som sitter der med sine såkalte hifi høyttalere og lytter etter detaljer, mens du koser deg med musikken som strømmer ut på sin helt spesielle råe Klipsch måte. 8) 8) 8)
Så kanskje det er jeg som er "på trynet" her daBHO skrev:Alltid trå varsomt fram ang. plassering.
Men RB-81 som er en stativer med bassporten i front, og RF-5 som er en gulvståer med to store porter bak, responderer ganske så ulikt i.fht plassering mot bakvegg.
Selv med port på framsiden vil bakvegg og hjørner ha litt å si om ikke så mye som på de med "bakblås" .Erland skrev:Så kanskje det er jeg som er "på trynet" her daBHO skrev:Alltid trå varsomt fram ang. plassering.
Men RB-81 som er en stativer med bassporten i front, og RF-5 som er en gulvståer med to store porter bak, responderer ganske så ulikt i.fht plassering mot bakvegg.
Med bassport foran, burde det være mulig å sette ht. inntil veggen? Bare å prøve seg fram!
Potensialet i gode gamle PWK sitt hjertebarn er etter min mening enormt. Det er godt i original utgave, men med litt TLC med delefilter og horn så kommer det skikkelig fram.Slick Rick skrev:også med ipod som kilde ;-0 er jo et kjempe potensiale i det systemet ditt.
Helt riktig det Erland, må prøve seg fram forsiktig!Erland skrev:Så kanskje det er jeg som er "på trynet" her daBHO skrev:Alltid trå varsomt fram ang. plassering.
Med bassport foran, burde det være mulig å sette ht. inntil veggen? Bare å prøve seg fram!
Tviler ikke at gamle Klipsch kan.JanR skrev:Du får ta deg en svensketur snart,svinge innom her,få deg en lytt og kaffePengvim skrev:beam me up, spock!Continuo skrev:Det er da du forstår hvor moro du får det i motsetning til de andre som sitter der med sine såkalte hifi høyttalere og lytter etter detaljer, mens du koser deg med musikken som strømmer ut på sin helt spesielle råe Klipsch måte. 8) 8) 8)
Da kan du få høre hva gamle Klipsch kan ;D
/jan
høres lovende ut!JanR skrev:Du får ta deg en svensketur snart,svinge innom her,få deg en lytt og kaffePengvim skrev:beam me up, spock!Continuo skrev:Det er da du forstår hvor moro du får det i motsetning til de andre som sitter der med sine såkalte hifi høyttalere og lytter etter detaljer, mens du koser deg med musikken som strømmer ut på sin helt spesielle råe Klipsch måte. 8) 8) 8)
Da kan du få høre hva gamle Klipsch kan ;D
har hørt at de trenger 1000+ jeg..Slick Rick skrev:har snakket med audiocompaniet og de sa at klipsch trenger 400 timer, minst
Her på Klipsch-venne-tråden kan vi alltids velte oss i vår egne selvgodhet men vi skal likevel ikke se bort fra at det finnes et par andre gode høytalere også.Continuo skrev:Jo, de går nok dypere, men det kan tenkes du får ressonans problemer fra kabinettet i et så lite rom.Pengvim skrev:AN elektronikken var digg den. har uansett ikke råd til den cd-spillern til 15 store akkurat nå, men ejg bruker jo mest vinyl da..
akkurat nå snurrer Johnny Cash - American III: Solitary Man inni der. spor 4 - Bridge Over Troubled Water akkurat nå.. digg ;D
kunne tenkt meg å prøve RF52 eller RF62 her da men.. de går jo blant annet en del dypere.
Prøv RB 81, klin de inntil veggen og du vil bli mektig imponert.
Det er da du forstår hvor moro du får det i motsetning til de andre som sitter der med sine såkalte hifi høyttalere og lytter etter detaljer, mens du koser deg med musikken som strømmer ut på sin helt spesielle råe Klipsch måte. 8) 8) 8)
Litt arroganse og selvgodhet må man vel nesten ta seg lov til på en vennetråd, det er jo bare moro!Erland skrev:Her på Klipsch-venne-tråden kan vi alltids velte oss i vår egne selvgodhet men vi skal likevel ikke se bort fra at det finnes et par andre gode høytalere også.Continuo skrev:Jo, de går nok dypere, men det kan tenkes du får ressonans problemer fra kabinettet i et så lite rom.Pengvim skrev:AN elektronikken var digg den. har uansett ikke råd til den cd-spillern til 15 store akkurat nå, men ejg bruker jo mest vinyl da..
Prøv RB 81, klin de inntil veggen og du vil bli mektig imponert.
Men er man Klipsch'd så er man ;D
h200 kan kanskje funke, men jeg tror ikke h1 passer bra. jeg har imidlertidig ikke prøvd så dette er bare synsing.evorkahn skrev:Noen som har prøvd Meridian eller Hegel. sammen med klipsch?? tenkte helst på rf serien.
Du må ha en som heller mot det varme, slik at det ikke blir hardt.evorkahn skrev:Vurdere å kjøpe rf 62/82 eller noe fra gamle rf serien.Tenkte å begynne med det. Har en Denon a10se og ville hatt en effket til front . Lurer fælt på hvilken effektforsterker som kan passe. ha lest masse allerde.
Rettelse: det finnes høyttalere og det finnes Klipsch ;DContinuo skrev:Og helt klart; det finnes andre gode høyttalere også, men ikke så gode som Klipsch. ;D
Ja, for oss viderekommende så finnes det to hønn-konstruksjoner tilJanR skrev:Finns det noe annet enn Klipsch ??? ;D
/jan
Tja, når alt er prøvd......og regningene ikke lenger strekker til slik at kontoen begynner å fylle seg opp så kanskje magico ultimate...$229.000 for paret UTEN crossovereJanR skrev:Finns det noe annet enn Klipsch ??? ;D
/jan
Har jo gjentatte ganger sagt at jeg ikke kommer til å skilles fra Khorna.JanR skrev:Begynner å lure på om du er utro her !
Klipsch eller nada
/jan
Selv om du er glad i kjerringa, så titter du vel på andre damer.? :JanR skrev:Begynner å lure på om du er utro her !
Klipsch eller nada
/jan
Continuo skrev:Du må ha en som heller mot det varme, slik at det ikke blir hardt.evorkahn skrev:Vurdere å kjøpe rf 62/82 eller noe fra gamle rf serien.Tenkte å begynne med det. Har en Denon a10se og ville hatt en effket til front . Lurer fælt på hvilken effektforsterker som kan passe. ha lest masse allerde.
Elcompaniet kanskje?
Hvis du ikke vil prøve deg med en røreffekt?