Thumper skrev:Har nå fått tilbud på både HeresyIII og CornwallIII fra en forhandler i Tyskland. (Og forsåvidt RF83...ikke så mye å spare på den.) Er det noen som har hørt CornwallIII? Spiller den som en HeresyIII bare at den går dypere?
Regner med å handle i løpet av uken... Vet ikke om jeg skal tørre å gamble på "uhørt" fra Tyskland eller det trygge valget med RF82... Kjenner at det kribler litt i gambleren i meg
Det er samme horn i H3 og C3, men i C3 er det er 15" bass, større kassevolum så jeg vil tro den høres "større" ut og med mere pondus - samt de går dypere ned.JanR skrev:Jeg hadde nok gått for Tyskland men det er meg
Skal vi se.Pengvim skrev:skal det ikke komme en Heresy IV om ikke så altfor lenge?
Det eneste jeg hadde hørt av Klipsch før jeg kjøpte var noe fra KG serien i en butikk for 15 år siden samt 30 minutter med RF-82 også i en butikk. Basert på det jeg hadde lest så tok jeg en sjanse og kjøpte fra Tyskland. Fikk litt kalde føtter mtp. lite bass de første tiden, men dette har endret seg stort siden de kom i hus.Erland skrev:Jeg visste at jeg likte Khorn det øyeblikket jeg hørte dem første gang for ca 20 år siden. Å få et par på prøve så jeg som utopi.
Det er under vurdering ;Dimpulse skrev:Forøvrig mine herrer, burde ikke denne tråden egentlig bytte navn til Pauls Disipler.....? ;D
Om ikke 50 så ikke langt i fra.Pengvim skrev:Impulse, når har jeg lista opp 50 alternativer? ;D
tenker jeg antagelig går for AN på forsterker og sikkert klipsch på høyttaler, men jeg vil høre Heresy og RF62 først!
Jeg kan fortelle deg en liten historie om Klipsch og rom, noe som JanR kan delvis bekrefte..Pengvim skrev:Impulse, når har jeg lista opp 50 alternativer? ;D
tenker jeg antagelig går for AN på forsterker og sikkert klipsch på høyttaler, men jeg vil høre Heresy og RF62 først!
er ikke sikkert Heresy er for stor for rommet mitt, Erland. det må man da prøve og se. er det ikke slik at alle rom er forskjellige`?
Ja det er sant. Om du bor i en korridor hvor målene er f.eks 1,5 x 6,6m og plasserer ht på kortveggen, så vi du få bra utnyttelse av bassen i enden av rommet ;DPengvim skrev:er ikke sikkert Heresy er for stor for rommet mitt, Erland. det må man da prøve og se. er det ikke slik at alle rom er forskjellige`?
anlegget står på kortveggen. rommet er vel litt over 4m langt og litt over 2.5m bredt.Erland skrev:Ja det er sant. Om du bor i en korridor hvor målene er f.eks 1,5 x 6,6m og plasserer ht på kortveggen, så vi du få bra utnyttelse av bassen i enden av rommet ;DPengvim skrev:er ikke sikkert Heresy er for stor for rommet mitt, Erland. det må man da prøve og se. er det ikke slik at alle rom er forskjellige`?
Spøk til side;
10m2 er ikke SÅ lite. Dersom du ikke er fòr begrenset av vinduer, dører etc der som ht skal stå, kan du helt klart få mye god lyd der.
1.stemmer ca.Rotekroken skrev:Etter å hatt en del kontakt med Bent utenfor trådene her, så har jeg høstet denne infoen..
1. Hvis jeg ikke husker helt feil, så er rommet 2,5 x 4 meter.?
2. Det er garderobeskaper på venstre langside av anlegget.?
3. Det er en dør som går innover i rommet på høyre side av anlegget.?
4. Det er seng i motsatt ende av rommet.?
5. Spiller på kortveggen og det er en god del inventar som stjeler plass i dette rommet, så det kan da ikke være så veldig mye luft igjen til større høyttalere.?
Har selv et kvadratisk rom på 3x3 meter som jeg har hatt anlegg nr 2 på, der inne trenger jeg ikke rare høyttalerene for at det skal spille musikk, det er nesten bedre lyd, trøkk og dynamikk med mindre høyttalere, så jeg håper at Bent får prøvd RF-xx om det frister han mest..
Hvis jeg personlig skulle vurdert høytalere til et slikt rom, så hadde jeg ikke sett på større høyttalere enn RF-52..
Pengvim skrev:jeg skal jo prøve i rommet mitt først da, rolfozzy. det må jeg jo, for å finne ut om det går. ikke sant?
er en forhandler på Hvam, men husker ikke i farta hva den heter. skal ringe dem å spørre. har sendt mail for 2-3 dager siden, men har ikke fått svar. :rolfozzy skrev:Det er fornuftig av deg. Er det mange steder du kan låne med hjem disse du vil prøve ?Pengvim skrev:jeg skal jo prøve i rommet mitt først da, rolfozzy. det må jeg jo, for å finne ut om det går. ikke sant?
Heresy nevner du vel f.eks. Er vel ikke mange av de på lager ?
Det er godt å høre at du ikke har det travelt.Pengvim skrev:er en forhandler på Hvam, men husker ikke i farta hva den heter. skal ringe dem å spørre. har sendt mail for 2-3 dager siden, men har ikke fått svar. :rolfozzy skrev:Det er fornuftig av deg. Er det mange steder du kan låne med hjem disse du vil prøve ?Pengvim skrev:jeg skal jo prøve i rommet mitt først da, rolfozzy. det må jeg jo, for å finne ut om det går. ikke sant?
Heresy nevner du vel f.eks. Er vel ikke mange av de på lager ?
rognlien skulle visst kunne låne meg et par når han hadde kjøpt noen og innspilt de. jeg har jo ikke SÅÅÅ dårlig tid. sånn som dere andre tydeligvis har.
han sa at det kanskje var for lite, men at han ikke hadde prøvd. så han visste visst ikke helt.Continuo skrev:Hva mener Rognlien om 10 kvm?
" holder hånden på hjertet og sverger "impulse skrev:Hva med å gi gutten litt slakk her nå,mine herrer? Er det med hånden på hjertet noen som kan si de IKKE kjenner seg litt igjen? Jeg bare lurer...............
jeg må jo uansett vente til jeg har solgt høyttalerne jeg har nå. kan hende de blir solgt på lørdag til en kompis. det er jo fint det, da kan jeg besøke dem.. ;DJanR skrev:" holder hånden på hjertet og sverger "impulse skrev:Hva med å gi gutten litt slakk her nå,mine herrer? Er det med hånden på hjertet noen som kan si de IKKE kjenner seg litt igjen? Jeg bare lurer...............
Men er ikke uenig med deg
Ingen som mener noe vondt med det,er som oftst ett smil bak 8)
På den andre siden,ta til seg råd og høre på erfarne "fjellfolk" er også en god ting ehh ?
/jan
Da holder vi fingrene kryssetPengvim skrev:jeg må jo uansett vente til jeg har solgt høyttalerne jeg har nå. kan hende de blir solgt på lørdag til en kompis. det er jo fint det, da kan jeg besøke dem.. ;D
Hehehe.. Helt skivebom var det jo ikke av en gammel mann ;DPengvim skrev:1.stemmer ca.Rotekroken skrev:Etter å hatt en del kontakt med Bent utenfor trådene her, så har jeg høstet denne infoen..
1. Hvis jeg ikke husker helt feil, så er rommet 2,5 x 4 meter.?
2. Det er garderobeskaper på venstre langside av anlegget.?
3. Det er en dør som går innover i rommet på høyre side av anlegget.?
4. Det er seng i motsatt ende av rommet.?
5. Spiller på kortveggen og det er en god del inventar som stjeler plass i dette rommet, så det kan da ikke være så veldig mye luft igjen til større høyttalere.?
Har selv et kvadratisk rom på 3x3 meter som jeg har hatt anlegg nr 2 på, der inne trenger jeg ikke rare høyttalerene for at det skal spille musikk, det er nesten bedre lyd, trøkk og dynamikk med mindre høyttalere, så jeg håper at Bent får prøvd RF-xx om det frister han mest..
Hvis jeg personlig skulle vurdert høytalere til et slikt rom, så hadde jeg ikke sett på større høyttalere enn RF-52..
2. stemmer.
3. stemmer
4. nei, den står på venstre side i rommet, men akkurat der er det en slags utdypning ut i siden som den står i.
5. er egentlig bare garderobeskap og senga, og noen hyller på andre siden som stjeler plass.
jeg vet det. taket på rommet er mellom 2,20m og 2,40m. skal måle det en dag.Rotekroken skrev:Elementer skyver luft, hele rommet pulserer når du spiller musikk..
Jo mindre CCM³ med luft du har og større elementer, jo mer "komprimerer" du luften og musikken..
Har du noen gang satt høyttalerene ute i friluft.?
Hvis ikke så anbefaler jeg deg til å prøve og høre, jeg tror også du blir litt sjokkert
Kjøre deg en tur da serru,igjenPengvim skrev:hmmm... må få prøvd denne heresy ja. ;D
Har rør! "Engelen" min er en sak med 4xKT88 Shuaugang i utgangen, og 2x12AU7triple mica grey plate Sylvania (NOS) og 2x 12AT7 Phillips Miniwatt fra 1947 (NOS) i pre delen...mteinum skrev:Men om du går for H3 eller C3 - rør mann - du må ha rør
Spennende tider i møteThumper skrev:Har rør! "Engelen" min er en sak med 4xKT88 Shuaugang i utgangen, og 2x12AU7triple mica grey plate Sylvania (NOS) og 2x 12AT7 Phillips Miniwatt fra 1947 (NOS) i pre delen...mteinum skrev:Men om du går for H3 eller C3 - rør mann - du må ha rør
Horn er bestilt! ;D
Venter nå spent som en 7åring før jul... 8)
Jepp! Spennede!JanR skrev:Spennende tider i møteThumper skrev:Har rør! "Engelen" min er en sak med 4xKT88 Shuaugang i utgangen, og 2x12AU7triple mica grey plate Sylvania (NOS) og 2x 12AT7 Phillips Miniwatt fra 1947 (NOS) i pre delen...mteinum skrev:Men om du går for H3 eller C3 - rør mann - du må ha rør
Horn er bestilt! ;D
Grats.
/jan
Høres bra utThumper skrev:Horn er bestilt! ;D
Har bestillt Cornwall 3 fra Tyskland.BHO skrev:Høres bra utThumper skrev:Horn er bestilt! ;D
Hvor du har bestilt og hvilke horn hadde vært gøy å vite. 8)