Hørt om denne teorien om at høytalere må spilles inn, de trenger rundt 600 timer for å komme inn. Klipsch trenger varm elektronikk!montesi skrev:Dette er så langt fra min observasjon av heritage som overhodet mulig. Første gang jeg koblet opp, låt de som en motorsag i øra. Skarpt og uten noe særlig bunn. Dette i to forskjellige rom, og med både rør og transistor..
Ble ordentlig skuffa da jeg håpet på at dette kanskje kunne vært høyttaleren for meg. Liker retrodesignet meget godt!
Endte opp med audio note an-e istede, og disse spiller med fylde, innlevelse og oppløsning jeg sjelden hører makan til..
Dette kan jeg like ;DRoberth skrev:Jeg kan nå sitte å nyte musikk i flere timer, selv metall, uten å bli sliten i ørene.
Bare så det er sagt, tviler ikke på at du hørte det hørte.montesi skrev:På den tiden hadde jeg vel en electrocompaniet eci2 og en edison 60. Men jeg mener at hvis høyttaleren er så kresen at den låter altfor skarpt, tynt og uengasjerende på to villt forskjellige amper, så trur jeg neppe amp nr.3 er hallelujah.
montesi skrev:Trur det var heresy 2, ja. Om ikke 3 kanskje. Hadde de jo ikke lenger enn en uke
Var det Heresy II må du nok regne med at de var innspilt. Det er nok noe annet.Ludo skrev:Det er 168 timer i en uke - du skulle hatt dem 432 timer til og da regner vi kun aktiv bruk. Tilsammen skulle dette blir 3,57 uker eller omlag 600 timer som nevnes tidligere i tråden. Innspilling mann, innspilling ;D
Tviler heller ikke på det du hørte, men hva eller hvilke kilder ble benyttet?montesi skrev:På den tiden hadde jeg vel en electrocompaniet eci2 og en edison 60. Men jeg mener at hvis høyttaleren er så kresen at den låter altfor skarpt, tynt og uengasjerende på to villt forskjellige amper, så trur jeg neppe amp nr.3 er hallelujah.
Den låt som ei sint/hysterisk dame Hadde det vært håp hadde jeg sikkert lagt godvilja til..
Kan godt hende at jeg får muligheten til å høre heresy ved en senere anledning, og mulig at det blir en annen opplevelse da.
Bare for å ha mitt på det tørre inne på klipsch-delen av dette forumet. Jeg har hatt rf3mkll, og digget de
Nå nå unge mann.Roberth skrev:Sony og klipsch i samme settning er synonym for motorsaglyd spør du meg.
Funket ikke hos deg, så enkeltmontesi skrev:..men så har du to klosser i mellom som heter audio note 2.1 dac og edison 60. Begge med rør.
Trur vi har kommet til veis ende for denne diskusjonen, men om noen skulle ha et ønske om å komme besøk med et par heresy er dere mer enn velkomne. Kommer gjerne på lyttebesøk også
Det var hos degRoberth skrev:Lånte en gammel sony cd-spiller her om dagen, i beg to differ dessverre.
JanR skrev:Her går det unna ja
Tør jeg spørre hva den Cardas kabelen koster pr m ?
/jan
Takkercardas skrev:JanR skrev:Her går det unna ja
Tør jeg spørre hva den Cardas kabelen koster pr m ?
/jan
Cardas SE-9 ligger på 450kr meteren i løs salg
Mvh
Andreas
Sjekk mitt svar #8462Sleiven skrev:Når kommer den nye RF serien (RF-62 II osv) til Norge?. Det selges jo unna RF'er til 30%rabatt for å gjøre plass til den "nye" RF II serien. Ser dønn like ut,men veier 10% mindre og har flyttet delefilterfrekvensen fra 1800Hz til 1500Hz, eller var det (motsatt?). Har ikke kunnet finne noen prisinfo sålangt?. Noen som vet noe?. Man aner jo ikke om de er bedre eller værre enn utgående,men nye er de i allafall....
Valgets kval...
Det kommer du til å merke meget godt!! Gleder meg til å høre hva du syneshel skrev:I mellomtiden skal jeg pusle litt med mine RB-75 fikk 4 stk Jupiter kondiser i posten fra Olof i dag. Det kostet kr 800,-. I tillegg skal jeg dempe horna.
hel skrev:Sjekk mitt svar #8462Sleiven skrev:Når kommer den nye RF serien (RF-62 II osv) til Norge?. Det selges jo unna RF'er til 30%rabatt for å gjøre plass til den "nye" RF II serien. Ser dønn like ut,men veier 10% mindre og har flyttet delefilterfrekvensen fra 1800Hz til 1500Hz, eller var det (motsatt?). Har ikke kunnet finne noen prisinfo sålangt?. Noen som vet noe?. Man aner jo ikke om de er bedre eller værre enn utgående,men nye er de i allafall....
Valgets kval...
Jeg planlegger selv å kjøpe et par RF-62II og deretter kjøre full "partering"
I mellomtiden skal jeg pusle litt med mine RB-75 fikk 4 stk Jupiter kondiser i posten fra Olof i dag. Det kostet kr 800,-. I tillegg skal jeg dempe horna.