Da satser vi på at du bor i relativt kort avstand fra meg for de der vil jeg absolutt låne ørene til ;DThumper skrev:Har bestillt Cornwall 3 fra Tyskland.
Gratulerer igjen
/jan
Da satser vi på at du bor i relativt kort avstand fra meg for de der vil jeg absolutt låne ørene til ;DThumper skrev:Har bestillt Cornwall 3 fra Tyskland.
Det lar seg nok ordne det!JanR skrev:Da satser vi på at du bor i relativt kort avstand fra meg for de der vil jeg absolutt låne ørene til ;DThumper skrev:Har bestillt Cornwall 3 fra Tyskland.
Gratulerer igjen
/jan
Grattis. ;DThumper skrev:Har bestillt Cornwall 3 fra Tyskland.
Ja.rolfozzy skrev:Det er nok bra greier Cornwall. Er det mye å spare på å ta de fra Tyskland i forhold til å kjøpe de innaskjærs ?
Cornwall III ??? ;DBHO skrev:Høres bra utThumper skrev:Horn er bestilt! ;D
Venter nå spent som en 7åring før jul... 8)
Hvor du har bestilt og hvilke horn hadde vært gøy å vite. 8)
LOL ;D ;DErland skrev:
Jeg må takke så mye for et meget informativt svar.JanR skrev:Ja.rolfozzy skrev:Det er nok bra greier Cornwall. Er det mye å spare på å ta de fra Tyskland i forhold til å kjøpe de innaskjærs ?
/jan
Væssagorolfozzy skrev:Jeg må takke så mye for et meget informativt svar.
slutt å mas da for f***!Erland skrev:Pingvim - SE OG LÆR!!!
Hehehe ;DPengvim skrev:slutt å mas da for f***!Erland skrev:Pingvim - SE OG LÆR!!!
Når du spør om råd om all verdens høytalere og du får velmente svar da må du ta i mot rådene på en mer høflig og ydmyk måte enn du gjør her.Pengvim skrev:slutt å mas da for f***!Erland skrev:Pingvim - SE OG LÆR!!!
Gratulerer!! Dette blir sikkert bra, men husk de trenger en god periode med innspilling. Hvilke finish ble det?Thumper skrev:Har bestillt Cornwall 3 fra Tyskland.
Helt korrekt mteinummteinum skrev:Gratulerer!! Dette blir sikkert bra, men husk de trenger en god periode med innspilling. Hvilke finish ble det?Thumper skrev:Har bestillt Cornwall 3 fra Tyskland.
Nå synes jeg temperaturen begynner å bli noe høy her. Husk at dette skal være en kosetråd
Pengvim skrev:spør om all verdens høyttalere? er snakk om RF52/62 eller Heresy jo for pokker.
Takk!mteinum skrev:Gratulerer!! Dette blir sikkert bra, men husk de trenger en god periode med innspilling. Hvilke finish ble det?
gratulerer forresten fra meg også.Thumper skrev:Takk!
Har bestillt de i kirsebær.
Er forsåvidt klar over det. Men det ordner seg vel etter hvert... Tenkte jeg skulle la de stå på en "gammel" forsterker og spille når jeg ikke er hjemme i begynnelsen... Da får de en 10 timer om dagen, kontinuerlig spilling, på halvhøyt nivå...
neida. bare det at man snart må telle med kalkulator hvor mange ganger ca det samme har blitt sagt.. :rolfozzy skrev:Stått opp med feil bein i dag. Er ikke meningen å fyre opp noe her. Oppfatter du det slik vil jeg beklage så meget.
Ett forslag,ut av løse lufta,du kjøper Rolf sine RB-75's,han kjøper Heresy = alle vinnerPengvim skrev:RF-63, RF-82 og RF-83 er ikke aktuelt. de er jo dritsvære. og de kommer ihvertfall ikke til å funke her! det VET jeg. ;D
JanR skrev:Ett forslag,ut av løse lufta,du kjøper Rolf sine RB-75's,han kjøper Heresy = alle vinnerPengvim skrev:RF-63, RF-82 og RF-83 er ikke aktuelt. de er jo dritsvære. og de kommer ihvertfall ikke til å funke her! det VET jeg. ;D
Men alvorlig talt,for eks RB-75 er jeg ganske sikker på vil fungere i betydelig større rom enn du har.Altså en HT som du kan leve med lenge.
De andre "små" til klipsch kjenner jeg ikke til/ikke hørt.
Heresy,PM empty og hør om det er mulig å få lånt ørene til dem.Ikke langt fra deg til Moss
/jan
Bruker 50min herfra til Oslo så det stemmer vel greit.Pengvim skrev:tja. det er jo nesten en time. har uansett ikke tid til det før 3. november jeg. :
Blodtrykket gamle mann,blodtrykket ;D ;Drolfozzy skrev:Skal jeg selge mine RB-75. Duverden ! Hvorfor er alltid jeg den siste som får vite ting ? DE ER IKKE TIL SALGS !!!!!!!
Dette må vel være en flott dealrolfozzy skrev:JanR skrev:Ett forslag,ut av løse lufta,du kjøper Rolf sine RB-75's,han kjøper Heresy = alle vinnerPengvim skrev:RF-63, RF-82 og RF-83 er ikke aktuelt. de er jo dritsvære. og de kommer ihvertfall ikke til å funke her! det VET jeg. ;D
Men alvorlig talt,for eks RB-75 er jeg ganske sikker på vil fungere i betydelig større rom enn du har.Altså en HT som du kan leve med lenge.
De andre "små" til klipsch kjenner jeg ikke til/ikke hørt.
Heresy,PM empty og hør om det er mulig å få lånt ørene til dem.Ikke langt fra deg til Moss
/jan
Skal jeg selge mine RB-75. Duverden ! Hvorfor er alltid jeg den siste som får vite ting ? DE ER IKKE TIL SALGS !!!!!!!
Takker!Continuo skrev:Gratulerer Thumper!
Du har helt sikkert masse og glede deg til!
Ser du siste setningen Pengwim? ;D ;DThumper skrev:Takker!Continuo skrev:Gratulerer Thumper!
Du har helt sikkert masse og glede deg til!
Jeg sitter her og venter utålmodig... Blir spennede!
Er ikke likt meg å kjøpe uten å høre, men av og til må en bare ta en sjanse og hoppe i det...
Continuo skrev:Henger meg på spørsmålet fra Rolfozzy: Hva koster Cornwall 3 i Tyskland?
Ingen secret deal! Liste pris i følge Werner Enge er 4000 euro. så spørs det bare hvor flink en er til å prute...rolfozzy skrev:Continuo skrev:Henger meg på spørsmålet fra Rolfozzy: Hva koster Cornwall 3 i Tyskland?
kanskje det er en "secret deal" ?
4000 euro? Er ikke norsk pris ca. 30000,- ?Thumper skrev:Ingen secret deal! Liste pris i følge Werner Enge er 4000 euro. så spørs det bare hvor flink en er til å prute...rolfozzy skrev:Continuo skrev:Henger meg på spørsmålet fra Rolfozzy: Hva koster Cornwall 3 i Tyskland?
Når jeg sitter med alle papirene i hånda, og Cornwallene i stua, skal dere få den nøyaktige prisen på min handel. OK?
40000 iflg Audiocompaniet og Fryd Hifirolfozzy skrev:4000 euro? Er ikke norsk pris ca. 30000,- ?Thumper skrev:Ingen secret deal! Liste pris i følge Werner Enge er 4000 euro. så spørs det bare hvor flink en er til å prute...rolfozzy skrev:Continuo skrev:Henger meg på spørsmålet fra Rolfozzy: Hva koster Cornwall 3 i Tyskland?
Når jeg sitter med alle papirene i hånda, og Cornwallene i stua, skal dere få den nøyaktige prisen på min handel. OK?
mteinum skrev:Dersom Living Sound opererer med norsk listepris, så er prisen:
Heresy III: 20.000,-
LaScala II: 84.000,-
Klipschhorn: 133.000,-
Cornwall III: ?
Jeg importerte Heresy III fra tyskland og da fikk jeg dem til US listepris + moms + frakt eller (listepris * 1,25 + frakt) * 6 + 1000 (fortollingsgebyr)
Heresy III: (((1 150 * 1,25) + 74) * 8) + 1 000 = 13 092
Cornwall III: (((2 625 * 1,25) + 200) * 8) + 1 000 = 28 850
LaScala II: (((4 125 * 1,25) + 200) * 8) + 1 000 = 43 850
Klipschhorn: (((5 625 * 1,25) + 300) * 8) + 1 000 = 59 650
Når det gjelder frakt fra tyskland for Cornwall/LaScala og Klipschorn så har jeg ikke spurt om dette, så dette blir "best guess", men at det er mye penger å spare ved å importere selv er ganske åpenbart. (NB! prisene fra tyskland er oppgitt i euro)
Det er ikke ille pris for Heresy! Hmmmm!Continuo skrev:Jeg mente jeg hadde sett prisene nevnt tidligere, her var de:
mteinum skrev:Dersom Living Sound opererer med norsk listepris, så er prisen:
Heresy III: 20.000,-
LaScala II: 84.000,-
Klipschhorn: 133.000,-
Cornwall III: ?
Jeg importerte Heresy III fra tyskland og da fikk jeg dem til US listepris + moms + frakt eller (listepris * 1,25 + frakt) * 6 + 1000 (fortollingsgebyr)
Heresy III: (((1 150 * 1,25) + 74) * 8) + 1 000 = 13 092
Cornwall III: (((2 625 * 1,25) + 200) * 8) + 1 000 = 28 850
LaScala II: (((4 125 * 1,25) + 200) * 8) + 1 000 = 43 850
Klipschhorn: (((5 625 * 1,25) + 300) * 8) + 1 000 = 59 650
Når det gjelder frakt fra tyskland for Cornwall/LaScala og Klipschorn så har jeg ikke spurt om dette, så dette blir "best guess", men at det er mye penger å spare ved å importere selv er ganske åpenbart. (NB! prisene fra tyskland er oppgitt i euro)
Det er ikke ille en plass. 8)Continuo skrev:Det er ikke ille pris for Heresy! Hmmmm!
Nå følte jeg et snev av misunne............ nei, der gled det over gitt!mteinum skrev:Det er ikke ille en plass. 8)Continuo skrev:Det er ikke ille pris for Heresy! Hmmmm!