JanOlav
Hi-Fi freak
Se her Pengwim: http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php?topic=7468.0
Slå til, det burde gå greit med disse på 10kvm.
Palladium kommer vel også til å være der?JanR skrev:Spennende kasser ;D
Se om man får rotet seg opp på messa.
/jan
hmmm.. nå har jeg jo avtalt at jeg skal låne av Rognlien da.. Heresy vs RF52. ;DContinuo skrev:Se her Pengwim: http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php?topic=7468.0
Det blir sikkert gøy. Er det HII eller HIII og er de nye? Dersom de kommer rett ut av eska så er det litt "flate" å bånn. Det bedrer seg på sikt.Pengvim skrev:hmmm.. nå har jeg jo avtalt at jeg skal låne av Rognlien da.. Heresy vs RF52. ;D
skal låne H3. han drev visst å spilte dem inn i slutten av forrige uke så de er vel noe innspilt når den kommer innom her..mteinum skrev:Det blir sikkert gøy. Er det HII eller HIII og er de nye? Dersom de kommer rett ut av eska så er det litt "flate" å bånn. Det bedrer seg på sikt.Pengvim skrev:hmmm.. nå har jeg jo avtalt at jeg skal låne av Rognlien da.. Heresy vs RF52. ;D
Jeg har lagt 2mm (diameter(har ikke regnet paa kvadrat)) solidcore solv internkabling i mine Khorn - ogsaa mellom delefiltrene. Terminalene jeg satte paa var Eichmann!Horn skrev:heritage, me kjøpte La scala for eit par år sidan ilag med ein A88 cayin og me vart og er forsatt
strålande fornøgd.
Tidligare har eg hatt Proac,JM-Lab (Focal) og BW,men hornhøgtalaren passar oss fortrefflig og
me er på ein måte kommt i mål.
Det eg har reagert litt på er den"billige" interne kablinga ,terminalar og jumperane som vart levert med Klipscane.
Det er monsterkablar og delvis plastskruving på terminalane ,er det nokon som har bytta intern
kablinga og jumperane evnt biwiring.
Eg veit att Klipsch leverar høgtalarar i rf serien med annan intern kabling ,dei er ca 4-5 tusen
dyrare.
Er det nokon med erfaring på dette eller glupe synspunkt?
405 for eks.ELEL6200 skrev:Copland sine integrerte er i alle fall gode.
Lf
Copland CTA405 (årets high-end forsterker mellom 2-5000 pund i Hi-Fi Choice), eller Audio Note OTO SE burde vel gjøre de fleste happy ;DJanR skrev:Kanskje til og med en AN OTO SE er noe som bør vurderes
/jan
Jeg synes at du burde prøve å få tak i en 300B forsterker.GIzO skrev:Hei Klipsch venner!
Jeg skal ha meg en ny forsterker til mine Klipsch RF-83, helst integrert og >20k.
Får prøve en Unison Reasearch Secundo til uka, noen som har noen erfaring med den?
Andre GODE musikk formidlere i prisklassen?
Copland bruker Klipsch når de utvikler forsterkerene sine, de har jo også transssissstor utstyr.GIzO skrev:Takker for mange svar folkens!
Jeg glemte å neve at rør desverre er helt utelukket, forutenom i linjedelen..
Har hørt fler som er gira på Copland match til Klipsch, dette er kanskje noe som bør vurderes....
Men ingen her som har noen slags erfaring med Unsion Secundo?
Mvh
Kai
Copland er da bare rør :GIzO skrev:Takker for mange svar folkens!
Har hørt fler som er gira på Copland match til Klipsch, dette er kanskje noe som bør vurderes....
Mvh
Kai
Det er bare rør med Copland mener du ;Djonas skrev:Copland er da bare rør :GIzO skrev:Takker for mange svar folkens!
Mvh
Kai
Hei Kai..GIzO skrev:Takker for mange svar folkens!
Mvh
Kai
AAjoda ;DRotekroken skrev:det er vel ingen her som har spess erfaring med transe sammen med Klipsch er jeg redd..
Mvh
Kjell
Husk at det er RF-83 som det skal bankes liv i.....da kan du glatt glemme 300B forsterkere med ett rør pr. side, og de aller aller fleste med to stk. pr. side og er jeg redd.Continuo skrev:Jeg synes at du burde prøve å få tak i en 300B forsterker.GIzO skrev:Hei Klipsch venner!
Jeg skal ha meg en ny forsterker til mine Klipsch RF-83, helst integrert og >20k.
Får prøve en Unison Reasearch Secundo til uka, noen som har noen erfaring med den?
I min søken av amper ble tvilen satt bort da jeg fikk høre Ancient Audio Integra på Klipsch hos rolfozzy.
http://www.audioakt.no/leverandorkat.asp?prodid=65&showproduct=1
300B spiller i mine ører mer luftig, detaljert, de er enorme på plassering av instrumenter, for ikke å glemme vokal, helt utrolig.
Integraen er kanskje for dyr ny, men finnes kanskje på bruktmarkedet.
En annen jeg vil råde deg til å sjekke opp er Audion Silver Night Stereo MKII - 7W (300B)
http://www.stereolab.no/Audion.htm
Ta en telefon til Pål hos Stereolab og spør om hjemlån, tror han har en demomodell med inngangsvelger og volumpot.
Du er vel inne på noe der Birger, men 83 er jo følsomme da.BHO skrev:Husk at det er RF-83 som det skal bankes liv i.....da kan du glatt glemme 300B forsterkere med ett rør pr. side, og de aller aller fleste med to stk. pr. side og er jeg redd.Continuo skrev:Jeg synes at du burde prøve å få tak i en 300B forsterker.GIzO skrev:Hei Klipsch venner!
I min søken av amper ble tvilen satt bort da jeg fikk høre Ancient Audio Integra på Klipsch hos rolfozzy.
http://www.audioakt.no/leverandorkat.asp?prodid=65&showproduct=1
300B spiller i mine ører mer luftig, detaljert, de er enorme på plassering av instrumenter, for ikke å glemme vokal, helt utrolig.
Integraen er kanskje for dyr ny, men finnes kanskje på bruktmarkedet.
En annen jeg vil råde deg til å sjekke opp er Audion Silver Night Stereo MKII - 7W (300B)
http://www.stereolab.no/Audion.htm
Ta en telefon til Pål hos Stereolab og spør om hjemlån, tror han har en demomodell med inngangsvelger og volumpot.
Prøv Secundo du, mulig den kan få det til å svinge.
Til musikk ja, er vel litt dumt å brenne opp rør på playstation etc.Pengvim skrev:tror nok de fleste som kjøper rør bruker anlegget en del.. :
det er vel den som ixos_76 selger? :jonas skrev:Ligger en Copland på www.finn.no til 10k. Denne har både riaa trinn og fjærnkontroll
Ganske vanlig tommelfinger regel er 2-3000 timer for effektroer og 10.000 timer for smaaroer.Rotekroken skrev:Dette med levetid og rør er vel sterkt overdrevent noen ganger.?
Vet om flere som kjøpte seg amp på 90 tallet og som fremdeles bruker de originale rørene som fulgte med..
Noen lar dem stå på 24/7 og slår bare av når de overnatter andre steder..
Dere kan jo sette opp et grovt regnestykke og se selv..
Det finnes vel ingen fasit på rør heller, som med det aller meste, så det er umulig å forutse levetid..
Det er ikke bare watt du trenger for å kontrolere de 3 stk. 8" pr. side som sitter i RF-83.Pengvim skrev:nei, det høres rart ut det med wattsultne klipscher.. går jo imot alt jeg noensinne har hørt om merket det.. :
Det dreier seg om å skille mellom de to begrepene "lettdreven" og "lettstyrt".Pengvim skrev:nei, det høres rart ut det med wattsultne klipscher.. går jo imot alt jeg noensinne har hørt om merket det.. :
Kjekt med litt lærdom ja!Haakon_Rognlien skrev:Det dreier seg om å skille mellom de to begrepene "lettdreven" og "lettstyrt".Pengvim skrev:nei, det høres rart ut det med wattsultne klipscher.. går jo imot alt jeg noensinne har hørt om merket det.. :
Lettdreven består i at høyttaleren spille høyt med lite effekt. Alle Klipsch høyttalere gjør dette.
Lettstyrt består i at høyttaleren er en lett last for forsterkeren; at den kan styre og kontrollere start og stopp uten nevneverdige problemer. Dette har lite med fenomenet "høytspillende" å gjøre. Lettstyrte høyttalere kan f.eks. være høyimpedante og ha enkle delefiltre, små elementer etc...
RF 82 er den største av høyttalerne i dagens RF-serie som har en typisk lettstyrt natur. RF63 er noe mer komplisert, RF 83 enda mer. De to sistnevnte trenger gode utgangstrafoer (på rørforsterkere) eller kraftig powersupply og dugelig dempefaktor (på transistorforsterkere) for å beholde kontrollen. RF 5 var nevnt her; den var klart mer krevende enn RF 3, men lot seg styre av relativt små forsterkere, gitt at de hadde en viss styringskraft. RF 7 var mye mer komplisert, denne er faktisk ikke enkel å kontrollere i det hele tatt. Så man må være klar over at ikke alle Klipsch er like enkle å ha med å gjøre.
Mvh
Håkon Rognlien