Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har prøvd ut sub-basser til HeresyIII. De skal brukes til tv & film så det må ikke være
    den største hifiperfeksjon. Bare de henger sammen sånn nogenlunde greit.
    Har RSW15 bass, men vurderer å selge den sammen med Lascalaene mine når de skal ut.

    På forhånd takk for eventulle tips

    (Jeg regner meg som klipschvenn med khorn60, lascala, rsw15, 2 par heresyIII og for å
    ikke glemme promedia 2.1!!!)
     

    Glöden

    Medlem
    Ble medlem
    23.04.2010
    Innlegg
    43
    Antall liker
    1
    Sted
    Vänersborg, Sverige.
    Jeg räknar meg heller icke som Klipsch-ven! :'(Har kun Klipschorn 60 th, Forte II, Quartet, KG 3,5, Heresy II, hvordan är kvalifisieringen på detta forum??????? ???
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Serial skrev:
    (Jeg regner meg som klipschvenn med khorn60, lascala, rsw15, 2 par heresyIII og for å
    ikke glemme promedia 2.1!!!)
    Glöden skrev:
    Jeg räknar meg heller icke som Klipsch-ven! :'(Har kun Klipschorn 60 th, Forte II, Quartet, KG 3,5, Heresy II, hvordan är kvalifisieringen på detta forum??????? ???
    2 par er ett minimum ;D

    /jan
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Var vel bare en form for introduksjon siden det var første innlegg i denne tråden ;)

    Hei! Her er jeg! Får jeg være med å leke? Har åsså klisssp ::)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Serial skrev:
    Var vel bare en form for introduksjon siden det var første innlegg i denne tråden ;)

    Hei! Her er jeg! Får jeg være med å leke? Har åsså klisssp ::)
    Alle med Klipsch er lekne ;)
    Og liker musikk.

    Ang sub, H III er en kjapp sak. Selv til film bør du ikke gå for noe "ræl" imho.
    Du har selvsagt prøvd med den du har ?

    /jan
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.140
    Antall liker
    6.774
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Ville også satset på å beholde rsw15, selv om burde selge billig til meg slik at jeg kan ha en i reserve.

    Til dere 'nye'
    Synes det drøyer med bilder....
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Serial skrev:
    Noen som har prøvd ut sub-basser til HeresyIII. De skal brukes til tv & film så det må ikke være
    den største hifiperfeksjon. Bare de henger sammen sånn nogenlunde greit.
    Har RSW15 bass, men vurderer å selge den sammen med Lascalaene mine når de skal ut.

    På forhånd takk for eventulle tips

    (Jeg regner meg som klipschvenn med khorn60, lascala, rsw15, 2 par heresyIII og for å
    ikke glemme promedia 2.1!!!)
    for å si det sånn så trenger du ikke akkurat å skvise deg igjennom nåløyet med det der :)
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker rsw15 nå, men den er stor og det kan jo hende at en eventuelt kjøper
    vil ha litt bass på lascalaene. rsw15 er vel en av få som kan holde følge med ls.

    Jeg stiller ikke stor krav til filmbass. Mer kvantitet enn kvalitet.

    Nå skal det sies at haugen med usett musikk-dvd vokser, så noe kvalitet bør vel tenkes på.

    Vurderte å kjøpe cornwall til tv'n men så dukket det opp et par rimelige nødaggregater
    (heresy) før jul som jeg tro til på.

    Hadde det blitt kornwall, så spørs det om jeg hadde brydd meg med noe mer bass i det
    hele tatt.

    Vurderer fortsatt om jeg skal tilby bytte med kw når ls skal ut.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    velkommen her ;D
    RSW10D....er det det den heter, bør vel være greit
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    hva med bilder fra våre nye medlemmer? ;D
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Bilder og sitater og andre postekrumspring må drøye til jeg finner frem i alle
    knapper å f**nskap her :-[

    @BHO Takk. Er bassen du nevner salgvare nå. RSW15 er jo borte. Var jo heller
    aldri ment for annet enn bruk i usa.
     

    Glöden

    Medlem
    Ble medlem
    23.04.2010
    Innlegg
    43
    Antall liker
    1
    Sted
    Vänersborg, Sverige.
    Det var just det jag menade, vi som har förstått det här med musikens innersta själ har kanske har fått en "hjärneskade", må ingen befria oss från detta... :p :'(
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Serial skrev:
    Bilder og sitater og andre postekrumspring må drøye til jeg finner frem i alle
    knapper å f**nskap her :-[

    @BHO Takk. Er bassen du nevner salgvare nå. RSW15 er jo borte. Var jo heller
    aldri ment for annet enn bruk i usa.
    Følger ikke så godt med, men fra klipsch er den utgått ser jeg.
    Ring Audiokompaniet og spør hva de har av RSW e.lign, for det er noe i den gata du trenger.
    RW holder ikke for deg.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Glöden skrev:
    Det var just det jag menade, vi som har förstått det här med musikens innersta själ har kanske har fått en "hjärneskade", må ingen befria oss från detta... :p :'(
    Amen :)

    /jan
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    Jeg må bare få det ut: fy flate som RF-7 II spiller! Og det uten et eneste rør i kjeden! Det er det første anlegget jeg har som spiller åpent, detaljert og med bassdefinisjon også på lavt nivå. Deilig å sitte foran anlegget med laptopen på fanget slik som nå med volumet på lavt nivå (er sikkert ikke lavt, klarer egentlig ikke å si om det er lavt eller høyt siden forvrengningen er så lav og dynamikken er der uansett nivå)

    Men det må sies; når man drar på med såpass seriøse og raffinerte krefter som jeg har til rådighet og lydnivået passerer 120db i peakene (i følge radioshacken) så ber disse bare om MER! Når man øker volumet så svares det umiddelbart, ikke med mer forvrengning, men med enda mer steinkontrollert bass og heftigere dynamikk. Det er søren meg ikke mange "hi-fi" høyttalere (eller forsterkere) man kan høre gjennom hele låter på nærmere 120db uten at det hyler i høra. Toppen er bare enormt avslappet og oppløst på disse fæle kassene. Og dynamikken er jo helt ekstrem. Det føles som om noen svinger slegga i sofaryggen. Det eneste som får en til å skru ned er rett og slett sunn fornuft. Resten av kroppen din ønsker bare MER!
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Sånn ja, marsboer. Det er dette innlegget jeg har ventet på. ;D
    Må se og få somlet meg til å selge Quad'ene snart.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.704
    Sted
    Phobos
    Det pågår en diskusjon i klipsch-tråden på avforum som kanskje kan være av interesse. Jeg limer inn noe av det jeg har sagt for din skyld her:

    24bit/96khz (192khz) er også noe som bare må oppleves. Kor, orkestere og alskens andre ting man kan finne på å stappe inn i et lydbilde bare bretter seg ut helt upåvirket av høyttalernes fysiske lokasjon. En masse luft og definisjon i tillegg til reell dynamisk tyngde uansett dårlig/bra opptak og sjanger gjør at dette er særdeles musikalskt avhengighetsdannende.

    RF-7 IIs 1.75" titanium hornløsning er nå faktisk i referanseklasse i prisklassen tør jeg påstå. B&W fremstår med betydelig ekstra metallisk zing i øvre mellomtone (spesielt 800 S-serien) samtidig som de ikke klarer å konkurre når det gjelder følelse av luft og åpenhet siden hornløsningen fokuserer så mye mer av den høyfrekvente energien mot deg. Med andre ord opplever jeg RF-7 II som mer avslappet i toppen enn 805S, samtidig som jeg har vesentlig mer luft, dynamikk og åpenhet. Jeg kan rett og slett ikke forklare dette på noen annen måte enn at det faktisk er snakk om reell oppløsning, uansett hvor upolitisk korrekt dette måtte være.
    Men nå skal det sies at 800-serien kan låte ekstremt oppløst og åpne de også, men det krever at man har et rom med mye plass tilgjengelig rundt høyttalerne og kontroll på refleksjoner. Jeg vet om i hvertfall ett dedikert oppsett med 803S som spiller meget bra (riktignok bikker det litt over kanten i toppen i noen tilfeller). Men jeg er overbevist om at det er langt enklere å få godlyd i normale rom med Klipsch høyttalere om mine er representative for de øvrige Klipsch høyttalerne.
    På spørsmål om hvordan rommet mitt ser ut:
    Jeg sitter på langvegg av ymse praktiske årsaker. Her er det 330cm fra front til bakvegg.
    Høyttalerne står bare 40cm ut fra vegg. De sto lengre ut før, men det fungerte ikke så bra.
    Sofaen står i tillegg 30cm ut fra bakvegg, noe som er helt kritisk for å få frem godlyden. Før satt jeg helt inntil og da fløt det ikke skikkelig ut.
    Det er ca 225cm fra øra til høyttaler, så de ruver skikkelig der de står
    Avstand mellom høyttalerne er 220cm (center på begge horn) vinklet bare omlag 20 grader inn for å kompensere for noe kort avstand mellom høyttalerne. Litt mer vinkling og lyden forsvinner ikke lenger langt utover høyttalernes plassering.

    Avstand til høyre sidevegg er 107 cm og venstre 157cm. Jeg hadde akustikkplater der med 805S, men dette ble bare matt og tamt med RF-7 II siden det lille de sprer dit med såpass god avstand bare oppleves positivt luft og dynamikkmessig.

    Rommets mål: 520x330x220 (bxdxh)
    Jeg sitter ikke symmetrisk fordi pipa er i veien

    Om lyden er god eller ei får nesten andre avgjøre. Men jeg har aldri vært i nærheten av dette i eget oppsett før. Det spiller liksom "komplett" fra bunn til topp. Dette vil ikke si perfekt, siden dette ikke er mulig i denne prisklassen, men at det ikke oppleves som distraherende musikalskt på noe vis og at jeg ikke sitter der med umiddelbare hi-fi tvangstanker slik jeg alltid pleier å få når noe er litt "off". Det beste er at følelsen av lydmessig kompromiss er fraværende. Det kan spille raffinert, oppløst, lavt og grisehøyt med en dynamikk så godt som alle andre hi-fi nisser ikke aner at eksisterer i de selvsamme platene de selv spiller.

    Men elektronikken er jo selvfølgelig essensiell for å få frem virkelig god lyd med luftig og finkornet flyt og ekstrem kontroll. Det var helt tydelig at RX-V3900 var en kraftig kvalitetsbrems så lenge den fungerte som pre og tildels også DAC. De tre komponentene i elektronikkjeden på stereosiden har jo trossalt en samlet nypris på ca 100k. Ikke helt ubetydelig som forutsetning for god lyd.

    Kort sagt er konklusjonen at forvrengningsfri elektronikk, finplassering av høyttaler og finplassering av lytteposisjon er det som skal til ;D
    Delefrekvensen er flyttet på RF-7 II kontra tidligere utgaver. Her spiller hornet helt ned til 1200hz før de to bassene tar over. Jeg kan LOVE deg at hele mellomtoneområdet oppleves særdeles sømløst, homogent og ikke minst med en helt fantastisk dynamisk kontrast.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.370
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Klipsch RF7 mkII på vei til min lille bule. RF-63 spiller helt utrolig, og jeg er spent på om kongehøyttaleren blir hakket for stor. Hope not. Learning by doing. :)

    Spennende uke i emming...
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Dro til karlstad i dag kl 11 og akkurat kommet hjem med bilen full av saker,bilder kommer.er i en blanding av lykkerus og frustrasjon hehe.Dårlige bilder dessverre men blir mye testing fremover nå for og bestemme seg for hva som blir og hva som skal ut
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Dro til karlstad i dag kl 11 og akkurat kommet hjem med bilen full av saker,bilder kommer.er i en blanding av lykkerus og frustrasjon hehe.Dårlige bilder dessverre men blir mye testing fremover nå for og bestemme seg for hva som blir og hva som skal ut
    Stemmer det ja, du skulle på tur.
    Ble det ordning på ampen foresten ?

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    Dro til karlstad i dag kl 11 og akkurat kommet hjem med bilen full av saker,bilder kommer.er i en blanding av lykkerus og frustrasjon hehe.Dårlige bilder dessverre men blir mye testing fremover nå for og bestemme seg for hva som blir og hva som skal ut
    Stemmer det ja, du skulle på tur.
    Ble det ordning på ampen foresten ?

    /jan
    Nei ny eier sender den til italia for service
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    Dro til karlstad i dag kl 11 og akkurat kommet hjem med bilen full av saker,bilder kommer.er i en blanding av lykkerus og frustrasjon hehe.Dårlige bilder dessverre men blir mye testing fremover nå for og bestemme seg for hva som blir og hva som skal ut
    Stemmer det ja, du skulle på tur.
    Ble det ordning på ampen foresten ?

    /jan
    Nei ny eier sender den til italia for service
    Ergelig.
    Nuvel. Vi får vel bare smøre oss med litt tålamod og vente på bilder :)

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    Ikke flere bilder ?

    /jan
    Er på jobb så legger inn et par til etter på men bildene ble dårligere enn jeg hadde tenkt hehe
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Pathos :D

    Voksen.
    Klikker den au ? Og ikke minst, hvordan låter den på Forte/63/LS ?

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    Pathos :D

    Voksen.
    Klikker den au ? Og ikke minst, hvordan låter den på Forte/63/LS ?

    /jan
    Kun testet den litt på RF63 og den låter fantastisk foreløpig.Klikker litt den au men er nesten over til det behagelige.
    matchvekten er på solide 45kg så jeg merker det i ryggen fra igår hehe
    Blir mye testing nå fremover.Et par høytalere samt forsterkeri skal ut døren.Dama falt totalt for rf63 hehe,de ser jo mye "dyrere" ut live enn på bilder
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    Pathos :D

    Voksen.
    Klikker den au ? Og ikke minst, hvordan låter den på Forte/63/LS ?

    /jan
    Kun testet den litt på RF63 og den låter fantastisk foreløpig.Klikker litt den au men er nesten over til det behagelige.
    matchvekten er på solide 45kg så jeg merker det i ryggen fra igår hehe
    Blir mye testing nå fremover.Et par høytalere samt forsterkeri skal ut døren.Dama falt totalt for rf63 hehe,de ser jo mye "dyrere" ut live enn på bilder
    45kg skal man ikke kimse av ;)

    RF'ene er nok helt klart mere konevennlig, ser den.
    Så planen var å bruke den oppe på de og hive resten ned/selge unna ?

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    Pathos :D

    Voksen.
    Klikker den au ? Og ikke minst, hvordan låter den på Forte/63/LS ?

    /jan
    Kun testet den litt på RF63 og den låter fantastisk foreløpig.Klikker litt den au men er nesten over til det behagelige.
    matchvekten er på solide 45kg så jeg merker det i ryggen fra igår hehe
    Blir mye testing nå fremover.Et par høytalere samt forsterkeri skal ut døren.Dama falt totalt for rf63 hehe,de ser jo mye "dyrere" ut live enn på bilder
    45kg skal man ikke kimse av ;)

    RF'ene er nok helt klart mere konevennlig, ser den.
    Så planen var å bruke den oppe på de og hive resten ned/selge unna ?

    /jan
    Enten så må rf eller forte ut :'( samme med vincent eller pathos eller cayin ellerellereller ???
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    Pathos :D

    Voksen.
    Klikker den au ? Og ikke minst, hvordan låter den på Forte/63/LS ?

    /jan
    Kun testet den litt på RF63 og den låter fantastisk foreløpig.Klikker litt den au men er nesten over til det behagelige.
    matchvekten er på solide 45kg så jeg merker det i ryggen fra igår hehe
    Blir mye testing nå fremover.Et par høytalere samt forsterkeri skal ut døren.Dama falt totalt for rf63 hehe,de ser jo mye "dyrere" ut live enn på bilder
    45kg skal man ikke kimse av ;)

    RF'ene er nok helt klart mere konevennlig, ser den.
    Så planen var å bruke den oppe på de og hive resten ned/selge unna ?

    /jan
    Enten så må rf eller forte ut :'( samme med vincent eller pathos eller cayin ellerellereller ???
    Vær mann og ta styringa ;D
    Er vel en grens hvor mye en kan ha stående. Du får teste en stund, altså bruke litt tid på det før du tar en avgjørelse.

    Så satser vi på at Forte'ene blir ;)

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn