Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• FredrikC

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    jan#jan skrev:
    Inn med et bilde ifra Klipsch Forum....

Dette vil jeg kalle en rå frontrekke.. tipper det ikke er så mange senterkanaler som følger denne ... ;D

Klipsch La Scala og senteren er 2 stk Klipsch Heresy

Edit : la til litt
    Nja, denne centerhøyttaleren ville ikke jeg umiddelbart tro er noe suksess. En del av klipsch sine styrker er sprednings-kontrollen man får med hornene og den blir helt på tryne av å legge den på siden. Man får smal spredning i horisontalplanet og bred i vertikalplanet. Det er lite ønskelig. Det er ikke akkurat ideelt å sende ut lyden fra mange elementer fordelt horisontalt heller, det gir utfasninger i mange frekvensområder og generelt elendig spredningsmønster. Hadde vært mye bedre med en vanlig stående høyttaler som La Scala/CW i midten.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Hei skulle legge inn et bud på Klipschorn fra ebay og fikk dette svaret fra selger!!!

i have never shipped freight internationally and find it difficult. According to FedEx website the cost to ship the speakers is approx $2.335.oo (includes crating). Also a charge for value (tarriff/insurance of $4,082.00) -. Seems outragous. If you arrainged and paid for all expenses...

Kan frakten bli så sykt dyr? :p

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.403
    Torget vurderinger
    23
    eddie1 skrev:
    Hei skulle legge inn et bud på Klipschorn fra ebay og fikk dette svaret fra selger!!!

i have never shipped freight internationally and find it difficult. According to FedEx website the cost to ship the speakers is approx $2.335.oo (includes crating). Also a charge for value (tarriff/insurance of $4,082.00) -. Seems outragous. If you arrainged and paid for all expenses...

Problemet med en del av de s.k couriers er at de pålegger deg å bruke en av de to dyreste tjenestene, og da blir det helt galt. Prøv JetCarrier som foreslått. Ellers, for mindre ting, USPS som tilsvarer Posten/bring her.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    pengesluk skrev:
    eddie1 skrev:

Problemet med en del av de s.k couriers er at de pålegger deg å bruke en av de to dyreste tjenestene, og da blir det helt galt. Prøv JetCarrier som foreslått. Ellers, for mindre ting, USPS som tilsvarer Posten/bring her.
    Da må jeg vel evt få selger til å sende til jetcarrier eller ordner de alt sammen?

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.002
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    eddie1 skrev:
    Da må jeg vel evt få selger til å sende til jetcarrier eller ordner de alt sammen?
    Les litt her:

Er et tilbud til våre kunder.Du må ha tegnet deg opp med et ClubJC medlemskap ($49/år) for å kunne benytte denne tjenesten.

Finner du varer i USA og du vil at vi skal ordne med betaling, så undersøker vår agent i USA pris og tilgjenglighet for deg og gir deg en tilbakemelding på en totalpris inkl. frakt til Norge/Sverige/Danmark.

Du bør ta hensyn til følgende punkter hvis du vil at vi skal sørge for betalingen.

1. Oppgi så god informasjon som mulig, så gir vi deg et uforpliktende tilbud.

2. eBay - vi kan kun by på såkalte "buy-it-now" auksjoner med en fastpris, vår agent kan ikke delta i budrunder.

3. Vi iverksetter ingen bestilling av varer før betalingen er registrert inn på vår agents konto.

4. JetCarrier Norge garanterer for dine overførte midler og det er således en trygg måte å handle i USA på. Varen selges av JetCarrier INC i NJ og reklamasjoner eller garantisaker behandles som en vanlig online-bestilling fra USA fra feks Amazon eller Sears etc.

Vi gjør oppmerksom på at evt. sales tax vil bli fakturert i ettertid da vi ofte ikke vet om dette tilkommer før i det øyeblikket vi skal iverksette en ordre. Vi har heller ingen garanti for at vi klarer å bestille varene da enkelte nettsider (Apple, Nike etc) er vanskligere å få igjennom ordre på enn andre, hvis din ordre ikke kan bestilles i løpet av 30 dager fra mottatt betaling så vil du få refundert innbetalt quote-beløp. Selve Club JC medlemskapet omfatter andre tjenester enn bare shop4you og er ikke refunderbart. Det er JetCarrier Inc i USA som leverer tjenesten og som handterer inn/utbetalinger.

Alle varer må kunne bestilles og til en viss grad betales online, vi kan derfor ikke ringe rundt til forskjellige butikker eller selgere som ikke tilbyr online handel med handlekurv el.l. Det finnes selvfølgelig unntak fra denne regelen, men da skal det være ordre som er av en viss størrelse (fra USD 2500 og oppover).
    https://www.jetcarrier.com/info/faqHolder.asp

--

Dersom du får selger til å sende til NY så er det enkelt å booke båtfrakt for oversendelse.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    mteinum skrev:
    eddie1 skrev:
    Les litt her:

Er et tilbud til våre kunder.Du må ha tegnet deg opp med et ClubJC medlemskap ($49/år) for å kunne benytte denne tjenesten.

Finner du varer i USA og du vil at vi skal ordne med betaling, så undersøker vår agent i USA pris og tilgjenglighet for deg og gir deg en tilbakemelding på en totalpris inkl. frakt til Norge/Sverige/Danmark.

Du bør ta hensyn til følgende punkter hvis du vil at vi skal sørge for betalingen.

1. Oppgi så god informasjon som mulig, så gir vi deg et uforpliktende tilbud.

2. eBay - vi kan kun by på såkalte "buy-it-now" auksjoner med en fastpris, vår agent kan ikke delta i budrunder.

3. Vi iverksetter ingen bestilling av varer før betalingen er registrert inn på vår agents konto.

4. JetCarrier Norge garanterer for dine overførte midler og det er således en trygg måte å handle i USA på. Varen selges av JetCarrier INC i NJ og reklamasjoner eller garantisaker behandles som en vanlig online-bestilling fra USA fra feks Amazon eller Sears etc.

Vi gjør oppmerksom på at evt. sales tax vil bli fakturert i ettertid da vi ofte ikke vet om dette tilkommer før i det øyeblikket vi skal iverksette en ordre. Vi har heller ingen garanti for at vi klarer å bestille varene da enkelte nettsider (Apple, Nike etc) er vanskligere å få igjennom ordre på enn andre, hvis din ordre ikke kan bestilles i løpet av 30 dager fra mottatt betaling så vil du få refundert innbetalt quote-beløp. Selve Club JC medlemskapet omfatter andre tjenester enn bare shop4you og er ikke refunderbart. Det er JetCarrier Inc i USA som leverer tjenesten og som handterer inn/utbetalinger.

Alle varer må kunne bestilles og til en viss grad betales online, vi kan derfor ikke ringe rundt til forskjellige butikker eller selgere som ikke tilbyr online handel med handlekurv el.l. Det finnes selvfølgelig unntak fra denne regelen, men da skal det være ordre som er av en viss størrelse (fra USD 2500 og oppover).
    https://www.jetcarrier.com/info/faqHolder.asp

--

Dersom du får selger til å sende til NY så er det enkelt å booke båtfrakt for oversendelse.
    Klipschorn er ikke akkurat små og det er rundt 500$ i frakt til evt jetcarrier i new jersey så blir det summen jetcarrier tar fra usa til norge

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    FredrikC skrev:
    Nja, denne centerhøyttaleren ville ikke jeg umiddelbart tro er noe suksess. En del av klipsch sine styrker er sprednings-kontrollen man får med hornene og den blir helt på tryne av å legge den på siden. Man får smal spredning i horisontalplanet og bred i vertikalplanet. Det er lite ønskelig. Det er ikke akkurat ideelt å sende ut lyden fra mange elementer fordelt horisontalt heller, det gir utfasninger i mange frekvensområder og generelt elendig spredningsmønster. Hadde vært mye bedre med en vanlig stående høyttaler som La Scala/CW i midten.
    .......eller bare reist Heresy opp i riktig positur (holder med en vil jeg tro). ;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.636
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Med Copland CTA 504 våknet RF 3MKII til liv også,valget var RF63 eller copland og da ble det copland.
    Med litt sparing blir det muligens RF 63 senere. Kan fint leve med MKIIène en stund til ;D

O

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ove W skrev:
    Med Copland CTA 504 våknet RF 3MKII til liv også,valget var RF63 eller copland og da ble det copland.
    Med litt sparing blir det muligens RF 63 senere. Kan fint leve med MKIIène en stund til ;D

O
    Gratulerer med ny amp :)
    Vil tro den sparker greit liv i MK II'ene ja.

/jan

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.636
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    JanR skrev:
    Ove W skrev:

O

/jan
    Takk Jan,og takk for hjelpen i dag ;D

O

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Ove W skrev:

O

/jan

O
    Ikke noe å takke for :)
    Nå får du kose deg og spille ut av ville helvete på 3'erne ;D

/jan

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.636
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    JanR skrev:
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Ove W skrev:

O

/jan

O

/jan
    Sitter og går igjenom CD sammlingen nå,morro dette ;D

O

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Ove W skrev:

O

/jan

O

/jan
    Sitter og går igjenom CD sammlingen nå,morro dette ;D

O

/jan

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Hvorfor er Klipsch eiere så lykkelige ;D

J

J.J

Gjest
    Kan svaret være at en har resignert over endel HIFI ??

At en bare digger musikken ??
    Jeg vet ikke svaret .. ser bare på meg sjæl nå ... har Klipsch ... og skal ha mere !!!!!!!! Og større ;D

Ser pokker imeg ut som at jeg blir lurt utti rørverdenen og ::)
    Jaja ...

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:

Jeg vet ikke svaret .. ser bare på meg sjæl nå ... har Klipsch ... og skal ha mere !!!!!!!! Og større ;D
    Er nok noe i det ja. Noen liker lyd, andre musikk ;)

jan#jan skrev:
    Jaja ...
    Lett som en plett ;D
    Skal sies at klipsch trives godt med rør, går hånd i hanske.

/jan

J

J.J

Gjest
    Tviler ikke på det at Klipsch og rør er match ... det spørrs mer på eieren ... han er sånn plugg & play type... tuberolling... :eek: hva er det ?

Jeg er mer vandt til å rolle sigar jeg ... og Malt i hendene :p

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jan#jan skrev:

Jaja ...
    ikke den verste verdenen å befinne seg i det, sånn musikk messig :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jan#jan skrev:
    Tviler ikke på det at Klipsch og rør er match ... det spørrs mer på eieren ... han er sånn plugg & play type... tuberolling... :eek: hva er det ?

sånn var jeg også :) helt til jeg så rør lyset :)

J

J.J

Gjest
    jokris skrev:
    jan#jan skrev:

Ok - jokris .... kan du så kan jeg ;D ........ No harm :D

Det er jo en masse hjelp her inne ... har ting på handa .. men venter med å slippe noen nyheter enda ....

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    jan#jan skrev:

Kronisk rørnisse/klipschnisse 8)
    Og sånn MÅ det være.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Det er jo en masse hjelp her inne ... har ting på handa .. men venter med å slippe noen nyheter enda ....
    Tro det eller ei, ja.
    Mange flinke og hyggelig mennesker som deler ut sin viten. Og ikke minst deler erfaringer både med rør og rør amper.
    Vel, transistor amper også :-*

/jan

J

J.J

Gjest
    Oki ;D

Så det er håp for meg da ?? Leser jo litt i disse rørtrådene... nå ligger jo alt over mitt nivå foreløpig .. men det er jo enormt hvor dykrige folk er med disse røra....

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jan#jan skrev:
    jokris skrev:
    jan#jan skrev:

Ok - jokris .... kan du så kan jeg ;D ........ No harm :D

så sant som det sagt :)

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Ser ut til at klipschorna glipper :'( blir nærmere 3 kubik etter hva jeg har regnet ut,da er jeg oppe i rundt 8000 i frakt noe som blir litt i dyreste laget

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Er eit par til salgs på blocket.se.
    Sammen med eit par Altec Santiago (søkeord).

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Ser ut til at klipschorna glipper :'( blir nærmere 3 kubik etter hva jeg har regnet ut,da er jeg oppe i rundt 8000 i frakt noe som blir litt i dyreste laget
    Det var da som pokker.
    Men sånn mellom oss, det er verdt det ;)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    For å forvirre de litt kan vi alltids slenge opp ett bilde eller to :p

Her beviset, khorn er for kattelskere (også) ;)
    Eller var det at kattene elsket khorn ???

/jan

J

J.J

Gjest
    Flotte bilder Jan ... For dere som er totalt uinnvidde i det her med Klipsch og som Jan har: Khorn... det sorte dere ser nederst i bilde er Dali 104 - Norges mest solgte høytaler !!!

SIZE MATTERS !!!!

;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning