Overkill, trenger ikke mer enn 3,5 watt hvis du har god strømforsyning på power ampen.Glöden skrev:Audio space reference serises 2 x 25 w 845, mot Klipschorn, ikke så galt ?
Overkill, trenger ikke mer enn 3,5 watt hvis du har god strømforsyning på power ampen.Glöden skrev:Audio space reference serises 2 x 25 w 845, mot Klipschorn, ikke så galt ?
har brukt audioquest cv6 og type 2, og nå Van den huul magnum hybrid, alle har gitt godt resultatmarvealmar skrev:Hei Klipsch venner.
Er så utrolig fornøyd med lyden her nå, noen type jazz cder er nok bedre på mine gml høyt, men samme det er så gøy med live musikk og nesten alt annet. Har noen cder som er helt Klipsch konge, håper alle har Alice in chains mtv unplugged, og eros ramazzotti live (ok sistnevnte er kanskje ikke konge musikk, men den burde man ha kun pga lyd)
Skal aldri bytte
dere nerder, er det noe spes kabler klipsch liker?
Mvh M
Flottersjan#jan skrev:Jepp - jeg lover bilder ila dagen ! Det ser jo ikke bra ut .. : men bilder skal dere få - dere kan jo se det på som et FØR bilde , så får vi se siden hvordan det blir....
Takk for tips - funker selv på RF-5 det herjan#jan skrev:RYTTIFAKKERN dette er Klipschmat 8)
Ayreon - The Human Equation
Seff Bare å kjøpe inn alt av Ayreon - rett og slett ;DLudo skrev:Takk for tips - funker selv på RF-5 det herjan#jan skrev:RYTTIFAKKERN dette er Klipschmat 8)
Ayreon - The Human Equation
Kjempefine Anders! ;D ;D ;DGlöden skrev:Hej Gutter ,se her! Är förnöjd. Mvh Anders. ;D :'(
Rør og horn-folk har ikke dårlig tid ................................................. 8)jokris skrev:Nå har du j....bra lyd så da går vel opp pussing i tempo deretter ? ;D ;D ;D ;D
begynner selv å få ett antall timer på cwlll og i helgen kan jeg sverge på at de er hoppet ett steg fremover,nesten så man skulle tro at det har løsnet noe ;D ;D ;D
Liker ikke at det ser såå rotete ut : Men en kan ikke fikse alt heller 8)JanR skrev:Ikke mere rot der enn jeg har i bunkersen ffs.
Amper, singel malt, LS, bare glede mao
/jan
Har satt inn gammle-racket (DIY) og fått fylt det opp med regninger og kviteringer - og annet rot....65finger skrev:Rot??????? fine høytalere
Nej, känner inget behov just nu ???, men skulle vilja lyssna på superdiskant/ K-horn någon gång. Har du?JanOlav skrev:Kjempefine Anders! ;D ;D ;DGlöden skrev:Hej Gutter ,se her! Är förnöjd. Mvh Anders. ;D :'(
Har du superdiskant på de??
Superdiskant er oppskryttGlöden skrev:Nej, känner inget behov just nu ???, men skulle vilja lyssna på superdiskant/ K-horn någon gång. Har du?JanOlav skrev:Kjempefine Anders! ;D ;D ;DGlöden skrev:Hej Gutter ,se her! Är förnöjd. Mvh Anders. ;D :'(
Det har du helt rett i H.RH.R skrev:Ikke rot - akustiske tiltak.JanR skrev:Ikke mere rot der enn jeg har i bunkersen ffs.
Amper, singel malt, LS, bare glede mao
/jan
De finns vel i norge, pris derimot er jeg usikker på.hel skrev:Hva koster de inn til Norge inkl alt?
Hva er forskjellen på de og de andre Fostex horndiskantene?
JanR skrev:Superdiskant er oppskrytt Ja, är det värt 12 tkr, för en "gammelman" som ikke hör över 12-130000Hz? ??? Går det att montera dom på befintlig plats, eller lägger man dom ovanpå Horn-delen?Glöden skrev:Nej, känner inget behov just nu ???, men skulle vilja lyssna på superdiskant/ K-horn någon gång. Har du?JanOlav skrev:Kjempefine Anders! ;D ;D ;DGlöden skrev:Hej Gutter ,se her! Är förnöjd. Mvh Anders. ;D :'(
En mulighet er å gjøre som bla BHO og H.R har gjort, få tak i en Fostex T500A MK II og bytt ut original diskanten med den. Krever litt modifikasjoner (filter - dempekrets) men bedre enn å bruke den kun som en "super diskant" i tillegg til den originale, imho.
http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=4692
edit. ikke 102db følsomhet som det står i linken. Den har 110db følsomhet.
/jan
Ikke verdt det om man ikke hører over 12-13000 imo.Glöden skrev:Superdiskant er oppskrytt Ja, är det värt 12 tkr, för en "gammelman" som ikke hör över 12-130000Hz? ??? Går det att montera dom på befintlig plats, eller lägger man dom ovanpå Horn-delen?JanR skrev:Glöden skrev:Nej, känner inget behov just nu ???, men skulle vilja lyssna på superdiskant/ K-horn någon gång. Har du?JanOlav skrev:Kjempefine Anders! ;D ;D ;DGlöden skrev:Hej Gutter ,se her! Är förnöjd. Mvh Anders. ;D :'(
En mulighet er å gjøre som bla BHO og H.R har gjort, få tak i en Fostex T500A MK II og bytt ut original diskanten med den. Krever litt modifikasjoner (filter - dempekrets) men bedre enn å bruke den kun som en "super diskant" i tillegg til den originale, imho.
http://www.europe-audio.com/Product.asp?Product_ID=4692
edit. ikke 102db følsomhet som det står i linken. Den har 110db følsomhet.
/jan
handlet via benum. Pris etter dagens valuttakurs.JanR skrev:De finns vel i norge, pris derimot er jeg usikker på.hel skrev:Hva koster de inn til Norge inkl alt?
Hva er forskjellen på de og de andre Fostex horndiskantene?
Vill tipping men rundt 12k + -.
Forskjellen på den og alle andre aner jeg ikke, kun hørt den der.
BHO/H.R vet hvor de er å få tak i.
/jan
Alt er nok mulig. Men og få Klipscheiere til og bli bitt av Pathosbasillen, da har du en større oppgave foran deg enn du klarer og løse.Retep skrev:Heisann alle klipsch elskere!!!
Er det noen som sitter med et par Klipsch i området rundt Dal/Jessheim/Eidvoll? Og som kunne tenke seg en tur hjem til meg når vi kommer i stand i det nye huset vårt.
Kanskje DU kan bidra med til at jeg blir Klipsched. Jeg tenker i første omgang på noe som kan fraktes enkelt som feks Rf 82, RF 63, Heresy, og Cornwall ( ja jeg vet at de er store)
Kanskje jeg klarer å få dere bitt av Pathos basillen.. ;D
Hadde satt stor pris på om noen meldte seg.
H.R. vett at du har et par, men de er ikke mobile. Og jeg kommer nok ned til deg etterhvert.
Men det er noe med å høre på ting i sin egen stue.
Er det noen som kjenner forhandlere av Klipsch som er flinke med hjemmedemo?
Mvh Peter
Hvorfor?rolfozzy skrev:Alt er nok mulig. Men og få Klipscheiere til og bli bitt av Pathosbasillen, da har du en større oppgave foran deg enn du klarer og løse.Retep skrev:Heisann alle klipsch elskere!!!
Er det noen som sitter med et par Klipsch i området rundt Dal/Jessheim/Eidvoll? Og som kunne tenke seg en tur hjem til meg når vi kommer i stand i det nye huset vårt.
Kanskje DU kan bidra med til at jeg blir Klipsched. Jeg tenker i første omgang på noe som kan fraktes enkelt som feks Rf 82, RF 63, Heresy, og Cornwall ( ja jeg vet at de er store)
H.R. vett at du har et par, men de er ikke mobile. Og jeg kommer nok ned til deg etterhvert.
Mvh Peter
Har ikke du Klipsch da?eddie1 skrev:Hvorfor?rolfozzy skrev:Alt er nok mulig. Men og få Klipscheiere til og bli bitt av Pathosbasillen, da har du en større oppgave foran deg enn du klarer og løse.Retep skrev:Heisann alle klipsch elskere!!!
Mvh Peter