Ludo
Hi-Fi freak
Forte II på børsen
Litt irriterende at at pris/hvor i landet/bilder (kan sendes på mail, jeg så det) ikke kan nevnes i annonsen.Ludo skrev:Forte II på børsen
Jepp.Ludo skrev:Ja, enig! Bilder er et must!!
Enig ... Klipsch er jo ikke verdens minste høytalere ....... Heldigvis 8)JanR skrev:Jepp.Ludo skrev:Ja, enig! Bilder er et must!!
Såframt man ikke sliter med å legge de ut her, som noen gjør til tider.
Men hvor i landet varen befinner seg er faktisk litt viktig å få fram.
Mye sutring Men i beste mening.
Kompis av deg ludo ?
/jan
Nope, ingen kompis - ikke en gang en kjenningJanR skrev:Jepp.Ludo skrev:Ja, enig! Bilder er et must!!
Såframt man ikke sliter med å legge de ut her, som noen gjør til tider.
Men hvor i landet varen befinner seg er faktisk litt viktig å få fram.
Mye sutring Men i beste mening.
Kompis av deg ludo ?
/jan
Hemmelige bud runder > null interesse for dem for egen del uansett.JanR skrev:Litt irriterende at at pris/hvor i landet/bilder (kan sendes på mail, jeg så det) ikke kan nevnes i annonsen.Ludo skrev:Forte II på børsen
Bortsett fra det, løp å kjøp
/jan
Ikke vær så kjip da!!!JanR skrev:http://www.klipsch.com/na-en/products/forte-ii-specifications/
Fant jaggu ett par gamle bilder av mine også (de er ikke til salgs)
/jan
Kjerringa sine, har ikke dick jeg skulle sagtLudo skrev:Ikke vær så kjip da!!!JanR skrev:http://www.klipsch.com/na-en/products/forte-ii-specifications/
Fant jaggu ett par gamle bilder av mine også (de er ikke til salgs)
/jan
Det burde vel mildt sagt sparke liv i RF'ene det.Ludo skrev:Hehehe, best å la være å legge seg ut med henne
Hva tror folket om Rogue Stereo 90 på RF-5 da?
Bruker Crites diskanter i mine khorn. Om de låter noe særlig annerledes enn den originale, njaa...tror egentlig ikke det. Vi byttet filter og diskanter på engang så ikke hørt de under like forhold.Thumper skrev:Noen som har erfaringer med Crites diskanter?
Hvordan er i så fall de sammenlignet med originalen i Cornwall III/Heresy III?
Oh yeacrimar skrev:Låter faktisk ganske bra. Morro med rørlyd, så kan tenke meg at folk her med skikkelig kvalitetsrør amper har det morro.
Jepp, den har jo det...rørlig skrev:Stemmer det Jan. Byttet til titanium membraner. Ikke noe å tenke på. Koster lite og er lite jobb. Gave til kona? ;D
Når det gjelder Cornwall III, så har vel den allerede titanium i diskantene?
Det vet jeg vel ikke,men crites sine titanium var en betydelig forbedring i forhold til mine gamle originale.Thumper skrev:Jepp, den har jo det...rørlig skrev:Stemmer det Jan. Byttet til titanium membraner. Ikke noe å tenke på. Koster lite og er lite jobb. Gave til kona? ;D
Når det gjelder Cornwall III, så har vel den allerede titanium i diskantene?
Da er det ikke mer å hente på å bytte til Crites diskanter mener du?
grattis Crimar, håper rørene kom godt medcrimar skrev:Da har jeg hatt music angel på rf-63. Denne er dog kraftig oppgradert med større trafoer og tilpasset 230volt.
Låter faktisk ganske bra. Morro med rørlyd, så kan tenke meg at folk her med skikkelig kvalitetsrør amper har det morro.
Har alltid hatt litt skarp lyd, men med rørforsterkern og en skikkelig god flac av pink floyd og comfortly numb kunne jeg spille vannvittig høyt.
Drømmen er å ha et par mcintosh en dag.
Da får jeg vel bare vente på svar fra Bob da...rørlig skrev:Det vet jeg vel ikke,men crites sine titanium var en betydelig forbedring i forhold til mine gamle originale.
Bare til det bedre.
En mail til Crits vil kanskje gi deg bedre svar.
jokris skrev:grattis Crimar, håper rørene kom godt medcrimar skrev:Da har jeg hatt music angel på rf-63. Denne er dog kraftig oppgradert med større trafoer og tilpasset 230volt.
Låter faktisk ganske bra. Morro med rørlyd, så kan tenke meg at folk her med skikkelig kvalitetsrør amper har det morro.
Har alltid hatt litt skarp lyd, men med rørforsterkern og en skikkelig god flac av pink floyd og comfortly numb kunne jeg spille vannvittig høyt.
Drømmen er å ha et par mcintosh en dag.
Yes, de står her og lyser nå
Har enda tilgode og bytte ecc85 rørene. Må vente på lønningen. Da skal bassen stramme seg mer opp. Blir morro.
Har ikke fått gjort det.jokris skrev:Supert, ringt motron enda ?
Fått svar fra Crites. De har ikke noe annet enn titanium membran å tilby der, og det vil jo ikke gi noen forbedring...Thumper skrev:Noen som har erfaringer med Crites diskanter?
Vel, verdt ett forsøk.Thumper skrev:Fått svar fra Crites. De har ikke noe annet enn titanium membran å tilby der, og det vil jo ikke gi noen forbedring...Thumper skrev:Noen som har erfaringer med Crites diskanter?
Tja... Egentlig ikke... Men er stadig nysgjerrig vettu Kanskje 3D/holografi kunne vært bedre...?JanR skrev:Vel, verdt ett forsøk.
Noe du savner siden du er så ivrig på oppdateringer ?
/jan
Skal ikke si noe jeg, født nysgjerrigThumper skrev:Tja... Egentlig ikke... Men er stadig nysgjerrig vettu Kanskje 3D/holografi kunne vært bedre...?JanR skrev:Vel, verdt ett forsøk.
Noe du savner siden du er så ivrig på oppdateringer ?
/jan
Koblet inn Cornwall igjen i stua nå... Artig å høre den nye forsterkeren og DACen på de vettu... Høre litt på hvordan de låter i forhold til WLM Lyra MkII som jo vanligvis spiller i stua...
Leben spiller veldig bra på Cornwall. Med 6CA7 som utgangsrør er det den beste forsterkeren jeg har hatt på Cornwall så langt... Og det begynner jo å bli noen jeg har testet ut på dejokris skrev:håper det er en god match da, hvis ikke kan jeg anbefale en lytt på mcintosh ;D
Dersom denne var rettet til meg, så kjenner du ikke til det utstyret jeg bruker eller min "hifi-historie"Roberth skrev:Hvis hifi er viktigst, er ikke Klipsch det mann skal se etter, etter min mening prøver de fleste høytalere å gjengi musikken slik den er i studio, Klipsch prøver å gjengi slik den er live som er mye mer direkte.
Antar det var mere en sånn generell kommentar ?Roberth skrev:Hvis hifi er viktigst, er ikke Klipsch det mann skal se etter, etter min mening prøver de fleste høytalere å gjengi musikken slik den er i studio, Klipsch prøver å gjengi slik den er live som er mye mer direkte.
hvis en høytaler er i stand til å "å gjengi musikken slik den er i studio" hvorfor skulle ikke den samme høytaleren klare å "gjengi musikken slik den er live"?Roberth skrev:Hvis hifi er viktigst, er ikke Klipsch det mann skal se etter, etter min mening prøver de fleste høytalere å gjengi musikken slik den er i studio, Klipsch prøver å gjengi slik den er live som er mye mer direkte.
Seff . uten tvil ! Men blir nok ikke no særs tweaking før mot høsten - rør osv .. vinylriggen .. deilig deilig ;DJanR skrev:Vi er da alle venner/venninner
Litt diskusjon om sak må vi klare.
Har man funnet ut at klipsch er veien og lyset er det nok pga drivet - musikaliteten - morrofaktor mere enn det som mange definerer som "hifi korrekt"
Litt pose og sekk går men vil nok alltid være mere pose enn sekk :
/jan