Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    JanOlav skrev:
    Joda, store er de! 8)
    Vi er litt store på det JO ;D

lovemusikk skrev:
    Eller rett å slett høre på dere å kjøpe noe slikt som er bilde av over ;D
    Ja hvorfor ikke, koster som oftest ikke skjorta, spiller bra på for eks MA (ref. rørlig)

/jan

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    Joda, store er de! 8)

lovemusikk skrev:
    Ja hvorfor ikke, koster som oftest ikke skjorta, spiller bra på for eks MA (ref. rørlig)

/jan
    Nei, brukt var det slettes ikke gale. :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    lovemusikk skrev:
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    Joda, store er de! 8)

lovemusikk skrev:

/jan
    Får ikke de der nye så ja ;)

/jan

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    JanR skrev:
    lovemusikk skrev:
    JanR skrev:
    JanOlav skrev:
    Joda, store er de! 8)

lovemusikk skrev:

/jan
    Får ikke de der nye så ja ;)

/jan
    De gamle er ofte de eldste... :)

Og klipsch blir jo ofte bedre med tiden...

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    det er helt sant, glemmer ikke den testen på 14 år gamle cw ll som spillte helt etter spec og til og med
    gikk flatt ned til ca 28hz ;D ;D det er høytalerne sine det

Karlsson

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    7
    Någon som kan säga mig vad som händer med Klipsch?
    Inga kul ht i RF serien alls nu ser det ut som? Skulle gärna sätt en ny grymmare utgåva av tex RF5.
    RF5 II har ju kommit så klart men den ser inte så spännande ut i mina ögon.
    Kommer kanske något nytt snart?

O

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Karlsson skrev:
    Inga kul ht i RF serien alls nu ser det ut som? Skulle gärna sätt en ny grymmare utgåva av tex RF5.

O
    Tja si det du.
    RF intereserer ikke meg så veldig men skjønner jo at mange andre venter i spenning på evt nye/oppgraderte modeller.

Hørte rykter om at de skulle muligens i gang med "oppussing", gjaldt vel noen i Heritage serien.

Skjer vel mye nå om dagen, kanskje , i klipsch konsernet. Krysse fingre og håpe de slipper noen nye ht's både i RF og Heritage serien. Prøver å holde ett øye på hva som skjer på klipsch forumet.

/jan

Karlsson

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    7
    Vi lite yngre måste ha något lite mer spännande än Heritage vet du Jan. ;)
    Paladium är vel mer transistormat om man inte skall behöva AC på sommaren.
    Tycker det bästa dom kommit med i RF serien absolut vore värt att jobba vidare på.
    Plasseringsvänligt och levligt prisat. Vi som tweakat lite på dom vet att det är mycket att hämta.
    Det samma kunde Klipsch fixat lätt.
    Heritage är fina grejer men passar inte alla ljudmässigt.

O

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Karlsson skrev:

O
    ;D

Karlsson skrev:
    Tycker det bästa dom kommit med i RF serien absolut vore värt att jobba vidare på.
    Plasseringsvänligt och levligt prisat. Vi som tweakat lite på dom vet att det är mycket att hämta.

O
    Gode poenger der O.
    Men med Klipsch som de fleste andre ht produsenter, endel å gå på. Og der er det jo flott at folk "modder" litt og prøver å dra max ut av klipschene sine (og sikkert andre merker)
    Hvorfor det er sånn, tja si det du. Kostnad, spec's fra ledelsen " sånn skal det være, basta "
    Bør ikke koste allverden å få de "bedre" men ett sted må de jo si stopp ?

Sant, heritage er heritage. Kan man kalle det oldschool klipsch lyd/signatur ?
    RF er en mer moderne høytaler og låter vel deretter. Ikke misforstå, ikke noe i mot RF serien :)
    Ikke hørt noen hjemme her heller så lar den ligge.

Det som er sikkert er at de fleste klipsch eiere er nøyd, vil jeg tro ;)
    Musikk i høysete, lyd overlater vi til de andre ::)

/jan

Karlsson

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    7
    Skulle vel tro att dom kunde göra en hel del med drivarna i Heritage serien med.
    Många som har K-Horn har vel gjort modifikationer där efter vad jag förstått.
    Och i X-over. Är dina K-horn orginala Jan?
    I RF serien har magneterna blivit mindra och mindre med åren ut från det jag sätt.
    Lite trist. Men dom har fått gjort mycket bra totalt klangmässigt.

O

Karlsson

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    7
    JanR skrev:
    Karlsson skrev:

O
    ;D

Karlsson skrev:

O
    Gode poenger der O.
    Men med Klipsch som de fleste andre ht produsenter, endel å gå på. Og der er det jo flott at folk "modder" litt og prøver å dra max ut av klipschene sine (og sikkert andre merker)
    Hvorfor det er sånn, tja si det du. Kostnad, spec's fra ledelsen " sånn skal det være, basta "
    Bør ikke koste allverden å få de "bedre" men ett sted må de jo si stopp ?

Sant, heritage er heritage. Kan man kalle det oldschool klipsch lyd/signatur ?
    RF er en mer moderne høytaler og låter vel deretter. Ikke misforstå, ikke noe i mot RF serien :)
    Ikke hørt noen hjemme her heller så lar den ligge.

Det som er sikkert er at de fleste klipsch eiere er nøyd, vil jeg tro ;)
    Musikk i høysete, lyd overlater vi til de andre ::)

/jan
    Helt enig. Och det sitter helt klart någon och bestämmer max pris. Som på alla andra firmor.
    Dom flesta är vel inte helt där vi är. Men Klipsch är kul oavsätt storlek och modell.
    Det är det inga andra som fått till i samma grad. Med god marginal!
    Det är synd. Nej nu skall det testas lite nya rör.

O

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Karlsson skrev:
    Skulle vel tro att dom kunde göra en hel del med drivarna i Heritage serien med.

O
    Mine var originale til vi flyttet. Nytt, relativt dødt, rom var ikke akkurat blink :-\

Nå sitter det A filter i de (brukt i k-horn mellom 67 og 72 sånn ca) og har fjernet bass filter. Mine heter vel A/4500, Bob Crites som har bygd de. Nye filter i Forte II også. Mer eller mindre lik de originale men med bedre komponenter.

Lånt diskant og Atlas mellomtone driver av BHO. Sitter EV drivere i de her originalt.
    Diskant, måtte bytte pga filter. De originale liker ikke å bli delt så lavt som 4500hz.
    Så det kommer seg, tilpasser hønna rommet. De trives ikke i ett rom som ikke hjelper til.

Nå har ikke jeg hørt Jan Olav sine (eksempelvis) så hvordan de låter og hva som brukes av drivere vet jeg ikke. Det som er sikkert er at k-horn vil gjerne ha litt "dra hjelp" av rommet, bygd for det.

Men du er inne på noe Mr O. Veldig mange leker med filter og drivere i klipsch (heritage)

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Karlsson skrev:

O
    RF63 mkII er vel på trappene. Burde være interessant.

Ellers håper jeg på lottogevinst i helga, så jeg kan se på Palladium. ;)

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Noen som har noen erfaringer å dele når det gjelder bi-amp`ing av 3-veis Klipsch`er?

Tenker da for litt mere fart i bassen. (transe amp?)

trym skrev:
    Hvilke høyttalere er det snakk om?
    *signatur oppdatert*

trym

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Antall liker
    3
    ØivindJ skrev:
    Noen som har noen erfaringer å dele når det gjelder bi-amp`ing av 3-veis Klipsch`er?

Tenker da for litt mere fart i bassen. (transe amp?)
    Hvilke høyttalere er det snakk om?
    En strømsterk forsterker vil absolutt gi mere pondus på Klipsch, og biamping bruker å være veldig bra noe jeg selv har erfart ;)

crimar

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.03.2010
    Antall liker
    12
    Noen her som har noen formeninger om Parasound Halo A23 kontra Parasound NC2250?

På et par RF63

crimar

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.03.2010
    Antall liker
    12
    Noen her som har prøvd parasound a23 på rf63 eller lignende modeller?

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.622
    Torget vurderinger
    10
    @ Olbor: artig hvis du kan beskrive din opplevelse av RF63 konta AN/E

Har selv RB75 og har hørt en alle shaunv sine AN/E og tom hatt en av hans ex-kit2 på hjemlån

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Tja, hvor skal jeg begynne? :)

Jeg har jo hatt AN-E ganske så lenge, men jeg følte at jeg manglet mer dynamikk, spesielt i mellombassen. For et trøkk Reffene har i mellombassen(!).

Horn er åpenbart "tingen" for meg, til min spillestil og musikksmak, det er det iallefall ingen som helst tvil om. I min stue brer lyden seg langt mer ut til sidene, og dybdeperspektivet er også bedre.. Stemmene er tørrere, tydeligere, samt enda mer fokuserte. Dynamikken er jo helt uvirkelig, og Reffene har ikke mer enn 100 timer foreløpig.
    Intet mer enn utrolig. Hvor bra skal det bli da??? :)
    Jeg trodde helt seriøst at de skulle være noe skrikete i toppen, uten å ha "tunet" elektronikken min til Reffene, men alt er foreløpig perfekt.

Det skal absolutt nevnes at jeg liker lyden mest mulig "live", det skal være moro å høre musikk. Jeg sitter og klapper og digger musikken når det engasjerer. Det skal smelle skikkelig! Det har aldri, på noe tidspunkt vært aktuelt å høre etter feil, mikrodetaljer, eller mest mulig "Hi-Fi korrekt" lyd om du vil.. Mange er selvsagt uenig med meg der, men dette er altså min mening.

AN-E er varmere i lyden, litt fyldigere, og mer behagelig, samt at de går noe dypere i bassen, men ikke så mye som jeg hadde trodd.
    For meg er altså AN-E mer "Hi-Fi korrekte" som nevnt.

AN-E er en fantastisk høyttaler, ikke missforstå, men jeg liker å spille høyt med vanvittig dynamikk og driv, samtidig som jeg ser en del film. Hos meg kom AN-E litt til kort der.

Jeg har ingen problemer å skjønne at de som virkelig liker lyden til AN-E, og trives med den, synes at det er en av verdens beste høyttalere, iallefall Kit-04. :)
    Mine AN-E har iallefall fått en heldig eier..

Jeg spiller mye Rock\Hardrock, tung blues og litt musikk som Yello\Prodigy. Da sier det seg vel selv at Klipsch er midt i blinken.. ;)

...Det vil si, dynamikk, moro, spilleglede og engasjement til musikken min blant annet. Dette er min mening. :)

God helg til alle. Jeg har handlet øl og er klar til nok en helg foran anlegget!

Mvh. Ole.

J

J.J

Gjest
    @Olbor

Det er skikkelig artig det du skriver - og jeg er så hjertens enig - det handler musikk og glede med det .. Ikke "LYD" ..

Øl og Singel Malt er som hånd i hanske med Klipsch ;D

Kos deg i helgen med mye god musikk !!

Mvh
    Jan Robert

Ole Borgenvik

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    jan#jan skrev:
    @Olbor

Det er skikkelig artig det du skriver - og jeg er så hjertens enig - det handler musikk og glede med det .. Ikke "LYD" ..

Øl og Singel Malt er som hånd i hanske med Klipsch ;D

Kos deg i helgen med mye god musikk !!

Mvh
    Jan Robert
    Det samme til deg! :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Olbor skrev:
    Tja, hvor skal jeg begynne? :)

Jeg har jo hatt AN-E ganske så lenge, men jeg følte at jeg manglet mer dynamikk, spesielt i mellombassen. For et trøkk Reffene har i mellombassen(!).

Horn er åpenbart "tingen" for meg, til min spillestil og musikksmak, det er det iallefall ingen som helst tvil om. I min stue brer lyden seg langt mer ut til sidene, og dybdeperspektivet er også bedre.. Stemmene er tørrere, tydeligere, samt enda mer fokuserte. Dynamikken er jo helt uvirkelig, og Reffene har ikke mer enn 100 timer foreløpig.
    Intet mer enn utrolig. Hvor bra skal det bli da??? :)
    Jeg trodde helt seriøst at de skulle være noe skrikete i toppen, uten å ha "tunet" elektronikken min til Reffene, men alt er foreløpig perfekt.

Det skal absolutt nevnes at jeg liker lyden mest mulig "live", det skal være moro å høre musikk. Jeg sitter og klapper og digger musikken når det engasjerer. Det skal smelle skikkelig! Det har aldri, på noe tidspunkt vært aktuelt å høre etter feil, mikrodetaljer, eller mest mulig "Hi-Fi korrekt" lyd om du vil.. Mange er selvsagt uenig med meg der, men dette er altså min mening.

AN-E er varmere i lyden, litt fyldigere, og mer behagelig, samt at de går noe dypere i bassen, men ikke så mye som jeg hadde trodd.
    For meg er altså AN-E mer "Hi-Fi korrekte" som nevnt.

AN-E er en fantastisk høyttaler, ikke missforstå, men jeg liker å spille høyt med vanvittig dynamikk og driv, samtidig som jeg ser en del film. Hos meg kom AN-E litt til kort der.

Jeg har ingen problemer å skjønne at de som virkelig liker lyden til AN-E, og trives med den, synes at det er en av verdens beste høyttalere, iallefall Kit-04. :)
    Mine AN-E har iallefall fått en heldig eier..

Jeg spiller mye Rock\Hardrock, tung blues og litt musikk som Yello\Prodigy. Da sier det seg vel selv at Klipsch er midt i blinken.. ;)

...Det vil si, dynamikk, moro, spilleglede og engasjement til musikken min blant annet. Dette er min mening. :)

God helg til alle. Jeg har handlet øl og er klar til nok en helg foran anlegget!

Mvh. Ole.
    så sant som det er sagt, her tror jeg alle klipsch eiere har oppdaget noe felles :)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.622
    Torget vurderinger
    10
    Artig beskrivelse. Både AN og Klipsch er bra saker som leverer musikken på en kjapp og levende måte. Jeg liker begge. Hvis jeg skal forenkle veldig er begge gode på dynamikk, AN på oppløsning og Klipsch på midbass.

jan lars

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Antall liker
    1
    JanR skrev:
    Karlsson skrev:

O
    Mine var originale til vi flyttet. Nytt, relativt dødt, rom var ikke akkurat blink :-\

Nå sitter det A filter i de (brukt i k-horn mellom 67 og 72 sånn ca) og har fjernet bass filter. Mine heter vel A/4500, Bob Crites som har bygd de. Nye filter i Forte II også. Mer eller mindre lik de originale men med bedre komponenter.

Lånt diskant og Atlas mellomtone driver av BHO. Sitter EV drivere i de her originalt.
    Diskant, måtte bytte pga filter. De originale liker ikke å bli delt så lavt som 4500hz.
    Så det kommer seg, tilpasser hønna rommet. De trives ikke i ett rom som ikke hjelper til.

Nå har ikke jeg hørt Jan Olav sine (eksempelvis) så hvordan de låter og hva som brukes av drivere vet jeg ikke. Det som er sikkert er at k-horn vil gjerne ha litt "dra hjelp" av rommet, bygd for det.

Men du er inne på noe Mr O. Veldig mange leker med filter og drivere i klipsch (heritage)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan lars skrev:
    JanR skrev:
    Karlsson skrev:

O

/jan
    Ja ?

/jan

jan lars

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Antall liker
    1
    hEJ
    Här har ni en nöjd klipschorn ägare ifrån sverige kul att det finns ett forum här i norden jag har haft mina horn sedan 1991 och det finns inget så är så bra som klipschorn

:)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan lars skrev:
    hEJ
    Här har ni en nöjd klipschorn ägare ifrån sverige kul att det finns ett forum här i norden jag har haft mina horn sedan 1991 och det finns inget så är så bra som klipschorn

Hei du :)
    Og velkommen til forumet og klipsch vennetråden.

Kun hatt mine ett par år, nøyd...hell yea ;D
    Du må gjerne dele litt mere info med oss andre og ikke minst bilder :)

edit: det er da utrolig mange Jan's som sitter på horn ;D

/jan

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    jan lars skrev:
    hEJ

Hei du :)
    Og velkommen til forumet og klipsch vennetråden.

Kun hatt mine ett par år, nøyd...hell yea ;D
    Du må gjerne dele litt mere info med oss andre og ikke minst bilder :)

edit: det er da utrolig mange Jan's som sitter på horn ;D

/jan
    Hei og velkommen skal du være Jan Lars! Jeg har hatt mine i 1,5 år og er selvfølgelig fornøyd. :D
    Det er ikke mange høyttalere som spiller så bra over et såpass stort frekvensområde som Khorn, derfor kommer de til å bli i mitt eie for alltid. ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn