Tja, hvor skal jeg begynne?
Jeg har jo hatt AN-E ganske så lenge, men jeg følte at jeg manglet mer dynamikk, spesielt i mellombassen. For et trøkk Reffene har i mellombassen(!).
Horn er åpenbart "tingen" for meg, til min spillestil og musikksmak, det er det iallefall ingen som helst tvil om. I min stue brer lyden seg langt mer ut til sidene, og dybdeperspektivet er også bedre.. Stemmene er tørrere, tydeligere, samt enda mer fokuserte. Dynamikken er jo helt uvirkelig, og Reffene har ikke mer enn 100 timer foreløpig.
Intet mer enn utrolig. Hvor bra skal det bli da???
Jeg trodde helt seriøst at de skulle være noe skrikete i toppen, uten å ha "tunet" elektronikken min til Reffene, men alt er foreløpig perfekt.
Det skal absolutt nevnes at jeg liker lyden mest mulig "live", det skal være moro å høre musikk. Jeg sitter og klapper og digger musikken når det engasjerer. Det skal smelle skikkelig! Det har aldri, på noe tidspunkt vært aktuelt å høre etter feil, mikrodetaljer, eller mest mulig "Hi-Fi korrekt" lyd om du vil.. Mange er selvsagt uenig med meg der, men dette er altså min mening.
AN-E er varmere i lyden, litt fyldigere, og mer behagelig, samt at de går noe dypere i bassen, men ikke så mye som jeg hadde trodd.
For meg er altså AN-E mer "Hi-Fi korrekte" som nevnt.
AN-E er en fantastisk høyttaler, ikke missforstå, men jeg liker å spille høyt med vanvittig dynamikk og driv, samtidig som jeg ser en del film. Hos meg kom AN-E litt til kort der.
Jeg har ingen problemer å skjønne at de som virkelig liker lyden til AN-E, og trives med den, synes at det er en av verdens beste høyttalere, iallefall Kit-04.
Mine AN-E har iallefall fått en heldig eier..
Jeg spiller mye Rock\Hardrock, tung blues og litt musikk som Yello\Prodigy. Da sier det seg vel selv at Klipsch er midt i blinken..
...Det vil si, dynamikk, moro, spilleglede og engasjement til musikken min blant annet. Dette er min mening.
God helg til alle. Jeg har handlet øl og er klar til nok en helg foran anlegget!
Mvh. Ole.