Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    svarte f.... blir jo aldri ett par å finne på børsen da jo ;D ;D ;D

J

J.J

Gjest
    jan lars skrev:
    hEJ
    Här har ni en nöjd klipschorn ägare ifrån sverige kul att det finns ett forum här i norden jag har haft mina horn sedan 1991 och det finns inget så är så bra som klipschorn

:)
    Velkommen hit :D
    Godt at det kommer flere hit for å dele erfaringer !!

Jeg har "bare" La Scala 8)

Jan Robert

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.622
    Torget vurderinger
    10
    Jan & Khorn :D

Mangler bare at "Sluket-Jan" konverter nå så er klubben komplett 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    hel skrev:

Sluket har nok kjelleren full av andre horn så spørs om det er plass :)

Så kan vel snu litt på det og si at det er, av grunner uvist, mange Jan med horn i ymse former og fasonger ;)

/jan

jan lars

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Antall liker
    1
    HEJ
    JA JAG KÖPTE MINA KLIPSCHORN 1991 OCH HAR VARIT NÖJD LYSSNAT PÅ MÅNGA FINA ANLÄGGNINGAR MEN INGET ÄR SOM KLIPSCH HADE ETT PAR CHORUS2 EN GÅNG OCHSÅ FINA HÖGTALARE MINA KLIPSCHORN HAR JAG TESTAT GANSKA MÅNGA FÖRSTÄRKARE PÅ AUDION CAYIN PATHOS CLASSIC ALLA MED RÖR HAR NU EN GAMMAL PIONEER EXLUSIVE A-09 LÅTER HELT ENKELT BÄST MED DENNA FÖRSTÄRKARE OCH EN GAMMAL PIONEER PD-95 ORINALFILTERNA I KLIPSCHORN AK-3 HAR JAG BYTT UT KÖR TYPE A -4500HZ MED BOB CRITES DISKANTER FITRET HAR JAG BYGGT SJÄLV ANVÄNDER RYSKA KONDENSATORER PIO LÅTER HELT KANON MELLANREGISTRET VAR EN K55M INNNAN DEN ÄR UTBYTT TLL EN K-55V DUAL PHASE TILLVERKADES ENDAST 1980-82 SKA VARA DEN BÄSTA DRIVERN SOM ATLAS TILLVERKAT TILL KLIPSCH SKA FÖRSÖKA SKICKA LITE BILDER
    JAN

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Samme filteret som meg da Jan. Bruker Bob C sine "modifiserte" diskanter selvsagt. Original diskantene liker ikke å bli delt så lavt ;)
    Nå kjører jeg uten bassfilter, bruker kun lav effekt amper så ikke noe problem.
    Byttet ut EV mellomtone driverne med Atlas, ingen nedtur. I det hele tatt meget nøyd med tingenes tilstand.

Chorus II ja, de har jeg litt lyst på. Hatt noen timer med de hos en kompis. Utrolig morsom høytaler, imho.

Ser fram til bilder.

/jan

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    hel skrev:

Da er jeg redd du må vente uhorvelig lenge , han eier jo flere ag horn og ikke minst nagaoka , med fostex av grommeste sort.....dette låter fantastisk , så han ser seg neppe hverken frem , eller tilbake vil jeg tro.

Mvh Espen

jan lars

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Antall liker
    1
    baselementen k-33 är utbytta köpte bob crites bästa bas en klar förbättring
    provat många kondensatorer hovland audin cap mundorff suprime har ryska pio militär kondensatorer nu och är helt nöjd byggde eget filter med dessa kondensatorer filtret är type a-4500hz med bobs eminence diskanter apt-50 har även byggt filtret att jag kan använda electrovoice t-35 alnico om jag tröttnar på 4500hz k-55v dual phase är en driver som jag tyckte har renast ljud låter klart bättre än k-55m jag har även kvar mina ak-3 filter men kommer nog inte använda de ni har bra service på klipsch i norge är det olouf som sköter det än bra och trevlig kille
    jag köper mycket av bob crites snabb och bra sevice
    kul att få vara med här på klipsch venner
    jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan lars skrev:
    baselementen k-33 är utbytta köpte bob crites bästa bas en klar förbättring

jan
    Det er bassen som er lik den originale, spec's altså ?
    BHO her på forumet bruker vel ett par av de i så fall.

jan lars skrev:
    jag köper mycket av bob crites snabb och bra sevice

jan
    Har handlet litt der jeg også ;)
    Kjekk kar som er meget rask både på mail og når det gjelder shipping av hardware.

jan lars skrev:
    kul att få vara med här på klipsch venner
    jan
    Det syns jeg også :D

/jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.634
    Torget vurderinger
    23
    ssm skrev:
    hel skrev:

Da er jeg redd du må vente uhorvelig lenge , han eier jo flere ag horn og ikke minst nagaoka , med fostex av grommeste sort.....dette låter fantastisk , så han ser seg neppe hverken frem , eller tilbake vil jeg tro.

Mvh Espen
    Du legger det frem bedre enn min egen presse attache, Espen! Kan berolige Klipsch-folket med at jeg nok aldri kommer med i denne tråden. Minst ti år siden jeg kjøpte mitt siste ferdigbygde høyttalerprodukt.

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    jan lars skrev:
    HEJ
    JA JAG KÖPTE MINA KLIPSCHORN 1991 OCH HAR VARIT NÖJD LYSSNAT PÅ MÅNGA FINA ANLÄGGNINGAR MEN INGET ÄR SOM KLIPSCH HADE ETT PAR CHORUS2 EN GÅNG OCHSÅ FINA HÖGTALARE MINA KLIPSCHORN HAR JAG TESTAT GANSKA MÅNGA FÖRSTÄRKARE PÅ AUDION CAYIN PATHOS CLASSIC ALLA MED RÖR HAR NU EN GAMMAL PIONEER EXLUSIVE A-09 LÅTER HELT ENKELT BÄST MED DENNA FÖRSTÄRKARE OCH EN GAMMAL PIONEER PD-95 ORINALFILTERNA I KLIPSCHORN AK-3 HAR JAG BYTT UT KÖR TYPE A -4500HZ MED BOB CRITES DISKANTER FITRET HAR JAG BYGGT SJÄLV ANVÄNDER RYSKA KONDENSATORER PIO LÅTER HELT KANON MELLANREGISTRET VAR EN K55M INNNAN DEN ÄR UTBYTT TLL EN K-55V DUAL PHASE TILLVERKADES ENDAST 1980-82 SKA VARA DEN BÄSTA DRIVERN SOM ATLAS TILLVERKAT TILL KLIPSCH SKA FÖRSÖKA SKICKA LITE BILDER
    JAN
    Ødelagt Caps lock-tasten?

jan lars

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Antall liker
    1
    hej ja många som heter jan här :)
    ja basrna som jag köpte ifrån bob tror jag heter cw1526c det tog ganska lång innan de blev inspelade går lite längre ner i registret och låter fantastiskt en klar upgrade :)
    jan

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Hai Jan Lars, og velkommen skal du være.
    Mange heter Jan ja, men ikke jeg heller. ::)
    På den annen side, så er det ikke så mye i mine K-horn som er orginalt lenger......det blir mer konseptet som er orginalt. ;D

jan lars

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Antall liker
    1
    hej bho
    jag är glad att få vara med här på forumet klipsch är tyvärr inte så stort i sverige nuför tiden många känner tll klipschorn men inte många har lyssnat på de efter första lyssninge n på audio consult i alingsås blev jag fast och jag har inte ångrat mig alltid en ny ljudupplevelse med klipsch varje gåång man lyssnar har lyssnat på ganska många anläggningar men inget slår klipsch renhet dynamik klipsch kan förmedla musik oavsett vad man lyssnar på

Glöden

Medlem
    Ble medlem
    23.04.2010
    Antall liker
    1
    Sted
    Vänersborg, Sverige.
    jan lars skrev:
    hej bho
    jag är glad att få vara med här på forumet klipsch är tyvärr inte så stort i sverige nuför tiden många känner tll klipschorn men inte många har lyssnat på de efter första lyssninge n på audio consult i alingsås blev jag fast och jag har inte ångrat mig alltid en ny ljudupplevelse med klipsch varje gåång man lyssnar har lyssnat på ganska många anläggningar men inget slår klipsch renhet dynamik klipsch kan förmedla musik oavsett vad man lyssnar på
    Hej Jan Lars! Här en Svensk till som blev Klipsch-frälst på Hi Fi Konsult 1990. Har nu fem par "diamanter": Klipschorn Anniversary 60, heresy, Forte II,Quartet, KG 3.2. Har nu renodlat mitt ljudideal efter 40 års "sökande". Nöjd!!

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Glöden skrev:
    jan lars skrev:
    hej bho
    Hej Jan Lars! Här en Svensk till som blev Klipsch-frälst på Hi Fi Konsult 1990. Har nu fem par "diamanter": Klipschorn Anniversary 60, heresy, Forte II,Quartet, KG 3.2. Har nu renodlat mitt ljudideal efter 40 års "sökande". Nöjd!!
    Herlig guttær :)
    Flott samling det der gløden.

Men du, har inntrykk av at Klipsch ikke er så ille "store" i sverige, noen grunn til det ?
    Altså, kjøpte mine Forte II der for nesten ingen penger i sin tid. Flere som har gjort tilsvarende med "gamle" klipsch. Men virker ikke som klipsch er "in" i sverige ? Gamle myter som henger igjen ? Ikke dyrt nok ? Ikke noe status ?

/jan

J

J.J

Gjest
    En av grunnene til at Klipsch er populære her i Norge er JanR sin skyld :D

Jan er svært behjelpelig og har god erfaring med hva slags utstyr som passer til -
    og det gjør det lettere for newbis og komme inn og prøve.
    Han har lang og god erfaring med Klipsch som kommer oss andre tilgode.

Glöden

Medlem
    Ble medlem
    23.04.2010
    Antall liker
    1
    Sted
    Vänersborg, Sverige.
    JanR skrev:
    Glöden skrev:
    jan lars skrev:
    hej bho

Men du, har inntrykk av at Klipsch ikke er så ille "store" i sverige, noen grunn til det ?
    Altså, kjøpte mine Forte II der for nesten ingen penger i sin tid. Flere som har gjort tilsvarende med "gamle" klipsch. Men virker ikke som klipsch er "in" i sverige ? Gamle myter som henger igjen ? Ikke dyrt nok ? Ikke noe status ?

/jan
    Vet ej varför det inte finns någon stark Klipsch-kultur i Sverige. Mycket beror nog på att de senaste 20 år i Sverige, har inte återförsäljare lyckats med marknadsföring, samt demos på mässor som varit rena katastrofen t.ex. kylig transistor förstärkeri på ett par Palladium,med fruktansvärt resultat. Jag tror att det är ren okunskap, hur man matchar ett par Klipsch med rätt elektronik. Men de bekanta som varit hemma hos mig har inte varit svåra att "frälsa" 8)De flesta Svenskar kanske saknar den "störning" i hjärnan, som vi Klipschda har, dom vet inte vad dom går miste om ;D ;)

jan lars

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Antall liker
    1
    Du har helt rätt glöden
    ja marnadsföringen har inte varit den bästa precis :(

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Skal jeg få skylda for det ogå nå a.
    Neida, men prøver så godt jeg kan å prakke på folk klipsch når anledningen byr seg ;)

jan#jan skrev:
    Jan er svært behjelpelig og har god erfaring med hva slags utstyr som passer til -
    Selvsagt, er det ikke sånn det skal være ? Litt av poenget med forumet her er jo primært å kunne hjelpe andre og "skyve" ting fremover.
    Jeg syns iaf det. Fått mye hjelp her sjøl, og det er jeg veldig takknemlig for. Finns fortsatt folk her forumet (som går stillere i gangene jeg enn jeg gjør ;) ) som gladelig deler ut erfaringer og gir råd.

Liker meg godt her i klipsch tråden, hyggelige mennesker, sjelden eller aldri "krangel", og ikke minst en haug med erfaringer fra andre klipsch eiere :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Glöden skrev:
    JanR skrev:
    Glöden skrev:
    jan lars skrev:
    hej bho

/jan
    Vet ej varför det inte finns någon stark Klipsch-kultur i Sverige. Mycket beror nog på att de senaste 20 år i Sverige, har inte återförsäljare lyckats med marknadsföring, samt demos på mässor som varit rena katastrofen t.ex. kylig transistor förstärkeri på ett par Palladium,med fruktansvärt resultat. Jag tror att det är ren okunskap, hur man matchar ett par Klipsch med rätt elektronik.
    Joda, ser den. Mye av ansvaret (vil jeg tro) ligger hos importør og de som selger klipsch til sluttbruker.
    Messer, der er det pokker viktig å ikke drite seg helt ut iaf. Blir vel aldri optimalt men de som kjører demoer må jo for svarte klare bedre enn de har gjort i sverige tidligere ?
    Satser på at den trenden snur :)

Glöden skrev:
    JanR skrev:
    Glöden skrev:
    jan lars skrev:
    hej bho

/jan
    Vet ej varför det inte finns någon stark Klipsch-kultur i Sverige. Mycket beror nog på att Men de bekanta som varit hemma hos mig har inte varit svåra att "frälsa" 8) De flesta Svenskar kanske saknar den "störning" i hjärnan, som vi Klipschda har, dom vet inte vad dom går miste om ;D ;)
    Hehe vi er nok muligens "dårlig sammenskrudd" vi klipsch eiere ;D
    Men vi er da snille og hyggelige mennesker som liker musikk og det må da være verdt noe ?

ps: har hatt endel mennesker innom her også som i ettertid har måtte revurdert sin oppfattning av klipsch.

/jan

J

J.J

Gjest
    Myke spisestuestoler kledd i skinn .......... :-X Går det som STANDS ?? Ja - klart det gjør det ....

Tror jeg skal prøve Heresy II på Qaddene etterå .. for det har jeg ikke gjort ;D

J

J.J

Gjest
    JanR skrev:
    Glöden skrev:
    JanR skrev:
    Glöden skrev:
    jan lars skrev:
    hej bho

/jan
    Vet ej varför det inte finns någon stark Klipsch-kultur i Sverige. Mycket beror nog på att de senaste 20 år i Sverige, har inte återförsäljare lyckats med marknadsföring, samt demos på mässor som varit rena katastrofen t.ex. kylig transistor förstärkeri på ett par Palladium,med fruktansvärt resultat. Jag tror att det är ren okunskap, hur man matchar ett par Klipsch med rätt elektronik.
    Joda, ser den. Mye av ansvaret (vil jeg tro) ligger hos importør og de som selger klipsch til sluttbruker.
    Messer, der er det pokker viktig å ikke drite seg helt ut iaf. Blir vel aldri optimalt men de som kjører demoer må jo for svarte klare bedre enn de har gjort i sverige tidligere ?
    Satser på at den trenden snur :)

Glöden skrev:
    JanR skrev:
    Glöden skrev:
    jan lars skrev:
    hej bho

/jan
    Vet ej varför det inte finns någon stark Klipsch-kultur i Sverige. Mycket beror nog på att Men de bekanta som varit hemma hos mig har inte varit svåra att "frälsa" 8) De flesta Svenskar kanske saknar den "störning" i hjärnan, som vi Klipschda har, dom vet inte vad dom går miste om ;D ;)
    Hehe vi er nok muligens "dårlig sammenskrudd" vi klipsch eiere ;D
    Men vi er da snille og hyggelige mennesker som liker musikk og det må da være verdt noe ?

ps: har hatt endel mennesker innom her også som i ettertid har måtte revurdert sin oppfattning av klipsch.

/jan
    Dere svenske Klipsch eiere får samle flest mulig av dere på et forum og få istand Klipsch venner i Sverige oxo - OG her så klart .. :D

Så får dere å presse på den svenske importøren og vise hva som funker - referer til dem som kan det best og ... ;)
    Ja oss nordmenn ;D ;D ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    Myke spisestuestoler kledd i skinn .......... :-X Går det som STANDS ?? Ja - klart det gjør det ....

Tror jeg skal prøve Heresy II på Qaddene etterå .. for det har jeg ikke gjort ;D
    Det der vil jeg høre om etterpå :)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    jan#jan skrev:
    Skal jeg få skylda for det ogå nå a.
    Neida, men prøver så godt jeg kan å prakke på folk klipsch når anledningen byr seg ;)

jan#jan skrev:
    Selvsagt, er det ikke sånn det skal være ? Litt av poenget med forumet her er jo primært å kunne hjelpe andre og "skyve" ting fremover.
    Jeg syns iaf det. Fått mye hjelp her sjøl, og det er jeg veldig takknemlig for. Finns fortsatt folk her forumet (som går stillere i gangene jeg enn jeg gjør ;) ) som gladelig deler ut erfaringer og gir råd.

Liker meg godt her i klipsch tråden, hyggelige mennesker, sjelden eller aldri "krangel", og ikke minst en haug med erfaringer fra andre klipsch eiere :)

/jan

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    trym skrev:
    ØivindJ skrev:
    Noen som har noen erfaringer å dele når det gjelder bi-amp`ing av 3-veis Klipsch`er?

Tenker da for litt mere fart i bassen. (transe amp?)
    Hvilke høyttalere er det snakk om?
    En strømsterk forsterker vil absolutt gi mere pondus på Klipsch, og biamping bruker å være veldig bra noe jeg selv har erfart ;)
    De(H3) ble ikke noe dårligere på pling & ploing med bassene frakoblet i alle fall :)
    (Rask oppstart og fin "utklinging" på høye noter)

Edit: Ikke mye slappere(oppover) med bassene koblet tilbake heller ::)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Klipsch har kommet for å bli her i huset, bare så det er sagt! 8)
    Skal det noe bedre inn her, så må man nok bygge et eller annet, ikke noe ferdigkjøpt som spiller bedre i mine ører. ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn