Velkommen hitjan lars skrev:hEJ
Här har ni en nöjd klipschorn ägare ifrån sverige kul att det finns ett forum här i norden jag har haft mina horn sedan 1991 och det finns inget så är så bra som klipschorn
Sluket har nok kjelleren full av andre horn så spørs om det er plasshel skrev:Jan & Khorn
Mangler bare at "Sluket-Jan" konverter nå så er klubben komplett 8)
Da er jeg redd du må vente uhorvelig lenge , han eier jo flere ag horn og ikke minst nagaoka , med fostex av grommeste sort.....dette låter fantastisk , så han ser seg neppe hverken frem , eller tilbake vil jeg tro.hel skrev:Jan & Khorn
Det er bassen som er lik den originale, spec's altså ?jan lars skrev:baselementen k-33 är utbytta köpte bob crites bästa bas en klar förbättring
jan
Har handlet litt der jeg ogsåjan lars skrev:jag köper mycket av bob crites snabb och bra sevice
jan
Det syns jeg ogsåjan lars skrev:kul att få vara med här på klipsch venner
jan
Du legger det frem bedre enn min egen presse attache, Espen! Kan berolige Klipsch-folket med at jeg nok aldri kommer med i denne tråden. Minst ti år siden jeg kjøpte mitt siste ferdigbygde høyttalerprodukt.ssm skrev:Da er jeg redd du må vente uhorvelig lenge , han eier jo flere ag horn og ikke minst nagaoka , med fostex av grommeste sort.....dette låter fantastisk , så han ser seg neppe hverken frem , eller tilbake vil jeg tro.hel skrev:Jan & Khorn
Mvh Espen
Ikke alle ;DLudo skrev:Ser ut for at de fleste eierne av Heritage-serien heter noe med Jan...
Ødelagt Caps lock-tasten?jan lars skrev:HEJ
JA JAG KÖPTE MINA KLIPSCHORN 1991 OCH HAR VARIT NÖJD LYSSNAT PÅ MÅNGA FINA ANLÄGGNINGAR MEN INGET ÄR SOM KLIPSCH HADE ETT PAR CHORUS2 EN GÅNG OCHSÅ FINA HÖGTALARE MINA KLIPSCHORN HAR JAG TESTAT GANSKA MÅNGA FÖRSTÄRKARE PÅ AUDION CAYIN PATHOS CLASSIC ALLA MED RÖR HAR NU EN GAMMAL PIONEER EXLUSIVE A-09 LÅTER HELT ENKELT BÄST MED DENNA FÖRSTÄRKARE OCH EN GAMMAL PIONEER PD-95 ORINALFILTERNA I KLIPSCHORN AK-3 HAR JAG BYTT UT KÖR TYPE A -4500HZ MED BOB CRITES DISKANTER FITRET HAR JAG BYGGT SJÄLV ANVÄNDER RYSKA KONDENSATORER PIO LÅTER HELT KANON MELLANREGISTRET VAR EN K55M INNNAN DEN ÄR UTBYTT TLL EN K-55V DUAL PHASE TILLVERKADES ENDAST 1980-82 SKA VARA DEN BÄSTA DRIVERN SOM ATLAS TILLVERKAT TILL KLIPSCH SKA FÖRSÖKA SKICKA LITE BILDER
JAN
Hej Jan Lars! Här en Svensk till som blev Klipsch-frälst på Hi Fi Konsult 1990. Har nu fem par "diamanter": Klipschorn Anniversary 60, heresy, Forte II,Quartet, KG 3.2. Har nu renodlat mitt ljudideal efter 40 års "sökande". Nöjd!!jan lars skrev:hej bho
jag är glad att få vara med här på forumet klipsch är tyvärr inte så stort i sverige nuför tiden många känner tll klipschorn men inte många har lyssnat på de efter första lyssninge n på audio consult i alingsås blev jag fast och jag har inte ångrat mig alltid en ny ljudupplevelse med klipsch varje gåång man lyssnar har lyssnat på ganska många anläggningar men inget slår klipsch renhet dynamik klipsch kan förmedla musik oavsett vad man lyssnar på
Herlig guttærGlöden skrev:Hej Jan Lars! Här en Svensk till som blev Klipsch-frälst på Hi Fi Konsult 1990. Har nu fem par "diamanter": Klipschorn Anniversary 60, heresy, Forte II,Quartet, KG 3.2. Har nu renodlat mitt ljudideal efter 40 års "sökande". Nöjd!!jan lars skrev:hej bho
jag är glad att få vara med här på forumet klipsch är tyvärr inte så stort i sverige nuför tiden många känner tll klipschorn men inte många har lyssnat på de efter första lyssninge n på audio consult i alingsås blev jag fast och jag har inte ångrat mig alltid en ny ljudupplevelse med klipsch varje gåång man lyssnar har lyssnat på ganska många anläggningar men inget slår klipsch renhet dynamik klipsch kan förmedla musik oavsett vad man lyssnar på
Vet ej varför det inte finns någon stark Klipsch-kultur i Sverige. Mycket beror nog på att de senaste 20 år i Sverige, har inte återförsäljare lyckats med marknadsföring, samt demos på mässor som varit rena katastrofen t.ex. kylig transistor förstärkeri på ett par Palladium,med fruktansvärt resultat. Jag tror att det är ren okunskap, hur man matchar ett par Klipsch med rätt elektronik. Men de bekanta som varit hemma hos mig har inte varit svåra att "frälsa" 8)De flesta Svenskar kanske saknar den "störning" i hjärnan, som vi Klipschda har, dom vet inte vad dom går miste om ;DJanR skrev:Herlig guttærGlöden skrev:Hej Jan Lars! Här en Svensk till som blev Klipsch-frälst på Hi Fi Konsult 1990. Har nu fem par "diamanter": Klipschorn Anniversary 60, heresy, Forte II,Quartet, KG 3.2. Har nu renodlat mitt ljudideal efter 40 års "sökande". Nöjd!!jan lars skrev:hej bho
Flott samling det der gløden.
Men du, har inntrykk av at Klipsch ikke er så ille "store" i sverige, noen grunn til det ?
Altså, kjøpte mine Forte II der for nesten ingen penger i sin tid. Flere som har gjort tilsvarende med "gamle" klipsch. Men virker ikke som klipsch er "in" i sverige ? Gamle myter som henger igjen ? Ikke dyrt nok ? Ikke noe status ?
/jan
Skal jeg få skylda for det ogå nå a.jan#jan skrev:En av grunnene til at Klipsch er populære her i Norge er JanR sin skyld
Selvsagt, er det ikke sånn det skal være ? Litt av poenget med forumet her er jo primært å kunne hjelpe andre og "skyve" ting fremover.jan#jan skrev:Jan er svært behjelpelig og har god erfaring med hva slags utstyr som passer til -
og det gjør det lettere for newbis og komme inn og prøve.
Han har lang og god erfaring med Klipsch som kommer oss andre tilgode.
Joda, ser den. Mye av ansvaret (vil jeg tro) ligger hos importør og de som selger klipsch til sluttbruker.Glöden skrev:Vet ej varför det inte finns någon stark Klipsch-kultur i Sverige. Mycket beror nog på att de senaste 20 år i Sverige, har inte återförsäljare lyckats med marknadsföring, samt demos på mässor som varit rena katastrofen t.ex. kylig transistor förstärkeri på ett par Palladium,med fruktansvärt resultat. Jag tror att det är ren okunskap, hur man matchar ett par Klipsch med rätt elektronik.JanR skrev:Herlig guttærGlöden skrev:Hej Jan Lars! Här en Svensk till som blev Klipsch-frälst på Hi Fi Konsult 1990. Har nu fem par "diamanter": Klipschorn Anniversary 60, heresy, Forte II,Quartet, KG 3.2. Har nu renodlat mitt ljudideal efter 40 års "sökande". Nöjd!!jan lars skrev:hej bho
Men du, har inntrykk av at Klipsch ikke er så ille "store" i sverige, noen grunn til det ?
Altså, kjøpte mine Forte II der for nesten ingen penger i sin tid. Flere som har gjort tilsvarende med "gamle" klipsch. Men virker ikke som klipsch er "in" i sverige ? Gamle myter som henger igjen ? Ikke dyrt nok ? Ikke noe status ?
/jan
Hehe vi er nok muligens "dårlig sammenskrudd" vi klipsch eiere ;DGlöden skrev:Vet ej varför det inte finns någon stark Klipsch-kultur i Sverige. Mycket beror nog på att Men de bekanta som varit hemma hos mig har inte varit svåra att "frälsa" 8) De flesta Svenskar kanske saknar den "störning" i hjärnan, som vi Klipschda har, dom vet inte vad dom går miste om ;DJanR skrev:Herlig guttærGlöden skrev:Hej Jan Lars! Här en Svensk till som blev Klipsch-frälst på Hi Fi Konsult 1990. Har nu fem par "diamanter": Klipschorn Anniversary 60, heresy, Forte II,Quartet, KG 3.2. Har nu renodlat mitt ljudideal efter 40 års "sökande". Nöjd!!jan lars skrev:hej bho
/jan
Dere svenske Klipsch eiere får samle flest mulig av dere på et forum og få istand Klipsch venner i Sverige oxo - OG her så klart ..JanR skrev:Joda, ser den. Mye av ansvaret (vil jeg tro) ligger hos importør og de som selger klipsch til sluttbruker.Glöden skrev:Vet ej varför det inte finns någon stark Klipsch-kultur i Sverige. Mycket beror nog på att de senaste 20 år i Sverige, har inte återförsäljare lyckats med marknadsföring, samt demos på mässor som varit rena katastrofen t.ex. kylig transistor förstärkeri på ett par Palladium,med fruktansvärt resultat. Jag tror att det är ren okunskap, hur man matchar ett par Klipsch med rätt elektronik.JanR skrev:Herlig guttærGlöden skrev:Hej Jan Lars! Här en Svensk till som blev Klipsch-frälst på Hi Fi Konsult 1990. Har nu fem par "diamanter": Klipschorn Anniversary 60, heresy, Forte II,Quartet, KG 3.2. Har nu renodlat mitt ljudideal efter 40 års "sökande". Nöjd!!jan lars skrev:hej bho
/jan
Messer, der er det pokker viktig å ikke drite seg helt ut iaf. Blir vel aldri optimalt men de som kjører demoer må jo for svarte klare bedre enn de har gjort i sverige tidligere ?
Satser på at den trenden snur
Hehe vi er nok muligens "dårlig sammenskrudd" vi klipsch eiere ;DGlöden skrev:Vet ej varför det inte finns någon stark Klipsch-kultur i Sverige. Mycket beror nog på att Men de bekanta som varit hemma hos mig har inte varit svåra att "frälsa" 8) De flesta Svenskar kanske saknar den "störning" i hjärnan, som vi Klipschda har, dom vet inte vad dom går miste om ;DJanR skrev:Herlig guttærGlöden skrev:Hej Jan Lars! Här en Svensk till som blev Klipsch-frälst på Hi Fi Konsult 1990. Har nu fem par "diamanter": Klipschorn Anniversary 60, heresy, Forte II,Quartet, KG 3.2. Har nu renodlat mitt ljudideal efter 40 års "sökande". Nöjd!!jan lars skrev:hej bho
/jan
Men vi er da snille og hyggelige mennesker som liker musikk og det må da være verdt noe ?
ps: har hatt endel mennesker innom her også som i ettertid har måtte revurdert sin oppfattning av klipsch.
/jan
Det der vil jeg høre om etterpåjan#jan skrev:Myke spisestuestoler kledd i skinn .......... :-X Går det som STANDS ?? Ja - klart det gjør det ....
Tror jeg skal prøve Heresy II på Qaddene etterå .. for det har jeg ikke gjort ;D
JanR skrev:Skal jeg få skylda for det ogå nå a.jan#jan skrev:En av grunnene til at Klipsch er populære her i Norge er JanR sin skyld
Neida, men prøver så godt jeg kan å prakke på folk klipsch når anledningen byr seg
Selvsagt, er det ikke sånn det skal være ? Litt av poenget med forumet her er jo primært å kunne hjelpe andre og "skyve" ting fremover.jan#jan skrev:Jan er svært behjelpelig og har god erfaring med hva slags utstyr som passer til -
og det gjør det lettere for newbis og komme inn og prøve.
Han har lang og god erfaring med Klipsch som kommer oss andre tilgode.
Jeg syns iaf det. Fått mye hjelp her sjøl, og det er jeg veldig takknemlig for. Finns fortsatt folk her forumet (som går stillere i gangene jeg enn jeg gjør ) som gladelig deler ut erfaringer og gir råd.
Liker meg godt her i klipsch tråden, hyggelige mennesker, sjelden eller aldri "krangel", og ikke minst en haug med erfaringer fra andre klipsch eiere
/jan
Går også hånd i hanske med en United klokkeradio, uten forkleinelse for Klipsch.jan#jan skrev:Øl og Singel Malt er som hånd i hanske med Klipsch ;D
De(H3) ble ikke noe dårligere på pling & ploing med bassene frakoblet i alle falltrym skrev:Hvilke høyttalere er det snakk om?ØivindJ skrev:Noen som har noen erfaringer å dele når det gjelder bi-amp`ing av 3-veis Klipsch`er?
Tenker da for litt mere fart i bassen. (transe amp?)
En strømsterk forsterker vil absolutt gi mere pondus på Klipsch, og biamping bruker å være veldig bra noe jeg selv har erfart