Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    sonicfrontiers skrev:
    Hei Klipsch venner.

    Er på jakt etter høyttalere i Palladium serien :D.
    Det er vel flere som kjenner forumet for Klipsch her.
    Sånn ca på hvilke sider/dato er det stor aktivitet om disse?
    Blir jo en del lesing hvis en skal gjennom 544 sider :p

    Sonicfrontiers
    Høres ut som et godt valg, trenger flere i Palladium menigheten ;)
     
    J

    J.J

    Gjest
    trym skrev:
    sonicfrontiers skrev:
    Hei Klipsch venner.

    Er på jakt etter høyttalere i Palladium serien :D.
    Det er vel flere som kjenner forumet for Klipsch her.
    Sånn ca på hvilke sider/dato er det stor aktivitet om disse?
    Blir jo en del lesing hvis en skal gjennom 544 sider :p

    Sonicfrontiers
    Høres ut som et godt valg, trenger flere i Palladium menigheten ;)
    Jeg er med .............. ::)




    ;D ;D
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    852
    Antall liker
    338
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Har snakket med Øystein på Oslo Hifisenter og har hatt flere lengere samtaler med han vedrørende Palladium.
    Har gitt uttrykk for at jeg kan få et demosett til en hyggelig pris fra en annen forhandler.
    Da OH ikke ønsker å selge sin demomodell P-37F kommer han inn på Burmester B25 (også demomodell) som han gjerne vil selge.
    Derfor vender jeg meg til menigheten og spør.
    Hvordan er en Palladium på blues, pop, og rock. Hva går jeg glipp av hvis jeg eventuelt går for B25.....Hvis det er noen som har erfaring med den da....?

    Sonicfrontiers
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Om du har mulighet, reis til OHC og høyr Palladium i demorommet deira. Det let heilt rått (demo på noko fusion/jazz på Blueray). Fikk totalt bakoversveis. Så mykje råare og betre enn noko eg har høyrt av Klipsch før, håra reiste seg frå pannebrusk til lilletå. Då vil du nok og ha mulighet til å høyre B25.

    Einaste "problemet" eg ser er at du då og vil ha Paradigm Sub 1 8)
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    sonicfrontiers skrev:
    Har snakket med Øystein på Oslo Hifisenter og har hatt flere lengere samtaler med han vedrørende Palladium.
    Har gitt uttrykk for at jeg kan få et demosett til en hyggelig pris fra en annen forhandler.
    Da OH ikke ønsker å selge sin demomodell P-37F kommer han inn på Burmester B25 (også demomodell) som han gjerne vil selge.
    Derfor vender jeg meg til menigheten og spør.
    Hvordan er en Palladium på blues, pop, og rock. Hva går jeg glipp av hvis jeg eventuelt går for B25.....Hvis det er noen som har erfaring med den da....?

    Sonicfrontiers
    Jeg har selv P37 og har også vurdert B25, som forøverig er en utmerket høyttaler.
    Til pop og rock vil jeg nok helle mot P37, da denne leverer mere punch enn B25.
    Men uansett hva du velger av disse, tviler jeg på du blir misfornøyd, og tenk på hvilken elektronikk de skal spille på, er veldig avgjørende for å få det optimalt ;=
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Ja, i følge Audiocompaniet er Palladium ganske uklipschsk når det gjeld forsterkeri. Treng eit kraftverk.
     

    ru-jo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    Angående oppgradering av RF-82 med RF83/63 HFdriver, så leste jeg meg til at RF-83/63 driveren ikke passer i hornhalsen på RF-82.
    RF-83/63 Hornene går heller ikke ann å bruke på RF-82.
    Så da blir det heller ikke noen oppgradering av RF-82 på den måten.
    Men delefiltrene til RF-82mk2 går kansje ann og kopiere eller kjøpe,da disse deler ved 1600hz mot i den første på 2000hz.
    Skal prøve og finne ut om det er praktisk mulig og bytte filtrene pga evt.forskjeller på elementene mk1 & mk2.

    En takk til Janr og Dazed for linker og lesestoff ;D

    Mvh: R.J.
     

    edding

    Medlem
    Ble medlem
    09.01.2011
    Innlegg
    25
    Antall liker
    1
    Skrevet av: Brasse
    Ja, i følge Audiocompaniet er Palladium ganske uklipschsk når det gjeld forsterkeri. Treng eit kraftverk.
    Hvor stor var den Anthem effekten som ble benyttet på P37 oppsettet under demoen på OHFC? Jeg hadde en Parasound A21 på P37 til å begynne med, men den ble nok litt i "minste laget".
     
    J

    J.J

    Gjest
    crimar skrev:
    Kanskje den peneste forsterkern jeg har sett ;D
    Det er jo en monoblokk, som attpåtil er 2 delt .. flott sak som har gitt meg mange flotte timer med musikk.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.897
    Antall liker
    107.889
    Torget vurderinger
    23
    Er det "klipschtvang" i denne tråden ;D ;D ;D (beklager, er i det hjørnet i dag)
     
    J

    J.J

    Gjest
    pengesluk skrev:
    Er det "klipschtvang" i denne tråden ;D ;D ;D (beklager, er i det hjørnet i dag)
    Ja - Fortenk så er det det ........ HELE året faktisk ... ;D ;D

    Om du vil - så er det bare å kjøpe deg noen Khorn ... vi vet du sikler på sånne 8)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.552
    Antall liker
    7.270
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    ru-jo skrev:
    Men delefiltrene til RF-82mk2 går kansje ann og kopiere eller kjøpe,da disse deler ved 1600hz mot i den første på 2000hz.
    Det er jo ikke identiske elementer, så den endrede delefrekvensen har sikkert sin årsak. Hadde hornet i mk1 spilt bedre med den litt lavere delefrekvensen, hadde den sikkert hatt den der selv. Grunnen til at mk2 har lavere delefrekvens er sikkert at den nye driveren spiller bra lenger ned enn den gamle.
     

    ru-jo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    Ja du har nokk rett i det.
    Så 82`ene får bare hvere som di er. er jo egentlig ingen ting å utbedre til den prisen(fuork ny). Gulle go 8).

    Jeg begynner å kjenne trangen til å få lyttet til PALADIUM jeg å. Burde vel kansje gå for 37`ene når jeg førs bytter,82`ene er jo en GO sutte klut mens
    jeg sprare til dyrere KLIPSCH.

    I AM KLIPSCH`d
     
    J

    J.J

    Gjest
    ru-jo skrev:
    Ja du har nokk rett i det.
    Så 82`ene får bare hvere som di er. er jo egentlig ingen ting å utbedre til den prisen(fuork ny). Gulle go 8).

    Jeg begynner å kjenne trangen til å få lyttet til PALADIUM jeg å. Burde vel kansje gå for 37`ene når jeg førs bytter,82`ene er jo en GO sutte klut mens
    jeg sprare til dyrere KLIPSCH.
    Ta det helt med ro ... ikke stress - det blir ikke noe bedre lyd av det i det hele tatt - ta deg god tid og lær deg alle sider ved dem komponentene du har - uansett hva dem koster. Bruk tid på se på andres erfaringer og lytt til dem.

    Høytalere i Heritage serien er flotte lyde lydmessig .. Heresy er noen små rå J...r ;D
    Prøv dem om du ikke allerede har det.....

    Flere som har Khorn kommer nok ikke til å bytte dem ut som sine HH ever ....
     

    ru-jo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.07.2010
    Innlegg
    193
    Antall liker
    30
    Sted
    HARSTAD
    Torget vurderinger
    14
    Hehe. Stresser ikke 8)
    Du har sikkert rett i dette. Har aldrig hørt HERESY. Men KHORN er nå go gutten av det jeg til nå har hørt.
    Koselig med så mange KLIPSCH intriserte folk. Peis på ;D
     
    J

    J.J

    Gjest
    Khorn er nok bare for sedate gubber ................. ::) :p



    Det er La Scala som tells ;D ;D ;D ;D ;D


    Ifra spøk til alvor - jeg tror alle vil finne sin modell til sin prisklasse uansett ..

    L.S er et bøllefrø av en høytaler ;D
     
    J

    J.J

    Gjest
    baluba skrev:
    Tror nok Heritage hadde vært å foretrekke foran Palladium i Casa baluba. :)
    Det tror jeg oxo .. i dem aller aller fleste tilfeller ............. men ikke si det til noen at jeg har sagt det :p

    Har du prøvd Heresy ? ;D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    jan#jan skrev:
    baluba skrev:
    Tror nok Heritage hadde vært å foretrekke foran Palladium i Casa baluba. :)
    Det tror jeg oxo .. i dem aller aller fleste tilfeller ............. men ikke si det til noen at jeg har sagt det :p

    Har du prøvd Heresy ? ;D
    Ikke hjemme, men jeg har hørt seriene til Klipsch andre steder, og det er i de gamle kassene jeg har funnet det som virkelig tiltaler meg. Ref er fantastisk i sin klasse, men når det begynner å koste litt så holder jeg en knapp på det gamle. Palladium har jeg kun hørt på Musikk Magazinet med noen svære Elcomp-forsterkere. Sabla flott det, men ikke den magien jeg forventer med mine preferanser når så mye penger brukes på Klipsch. Det nærmer seg normaliteten, men på en positiv måte.
     
    J

    J.J

    Gjest
    baluba skrev:
    jan#jan skrev:
    baluba skrev:
    Tror nok Heritage hadde vært å foretrekke foran Palladium i Casa baluba. :)
    Det tror jeg oxo .. i dem aller aller fleste tilfeller ............. men ikke si det til noen at jeg har sagt det :p

    Har du prøvd Heresy ? ;D
    Ikke hjemme, men jeg har hørt seriene til Klipsch andre steder, og det er i de gamle kassene jeg har funnet det som virkelig tiltaler meg. Ref er fantastisk i sin klasse, men når det begynner å koste litt så holder jeg en knapp på det gamle. Palladium har jeg kun hørt på Musikk Magazinet med noen svære Elcomp-forsterkere. Sabla flott det, men ikke den magien jeg forventer med mine preferanser når så mye penger brukes på Klipsch. Det nærmer seg normaliteten, men på en positiv måte.
    Følger deg på det der - nå skal sies at jeg ikke har verdens mest erfaring på Klipsch , men det er helt sikkert at det gjør noe med musikkgleden min :)
    At det ikke er fler som f.eks prøver Heresy er meg en stor gåte... Noen små fete stativer (skulle gjerne sett fler bilder av det).
    Og resten av hardwaren matchet opp mot sitt ideale og du har en knallkombo som en skal lete lenge etter som spiller mer musikalsk og dynamisk.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Heresy er helt klart en høyttaler i særklasse spør du meg, absolutt noe helt eget, spiller stort, organisk, veldig rytmisk og med et driv de fleste vanlige kasse høyttalere mangler. 8)
    Her et bilde av mine gamle Heresy II.
     

    Vedlegg

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9


    High five for Heresy!
    Mine gamle som låt dritfett i leiligheten på bildet og nesten aldri i leiligheten eg flytta til ei veke etterpå.
    Til dei som har lyst på II, ein får dei for 1500 kr i uniten (!!) og frakta koster ca 2500,-.
    Såg raskt gjennom ebay no, og det er godt mulig å få tak i eit par til $200-300.
    Kulere høgtaler får ein ikkje for dei pengane. Bortsett fra Tannoy M1 og Rega Ela.

    Pokker, sakner dei rakkerene eg. Hadde fungert dritbra i nye nyeleiligheten. På ein liten tjafsete rørsak.

    Ps. samme kva mobben seier, Heresy skal stå på golvet. Ligg i navnet. ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    1500kr pr stk... Hvor i all verdens land og rike får man det?
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.498
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Heresy III er en konge høytaller:D

    EDIT: En rocka lillebror. Og en knallbra inngang til Herritageparadiset.
     
    J

    J.J

    Gjest
    JanOlav skrev:
    Heresy er helt klart en høyttaler i særklasse spør du meg, absolutt noe helt eget, spiller stort, organisk, veldig rytmisk og med et driv de fleste vanlige kasse høyttalere mangler. 8)
    Her et bilde av mine gamle Heresy II.
    Det ser ut til å DIY stativer ... støperør ?? Så kult ut på dem :D

    Ja ... tror disse er dem orginael smårakkers ;D ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jan#jan skrev:
    JanOlav skrev:
    Heresy er helt klart en høyttaler i særklasse spør du meg, absolutt noe helt eget, spiller stort, organisk, veldig rytmisk og med et driv de fleste vanlige kasse høyttalere mangler. 8)
    Her et bilde av mine gamle Heresy II.
    Det ser ut til å DIY stativer ... støperør ?? Så kult ut på dem :D
    rolfozzy sine stativer er jo både billig og se bra ut.



    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,25758.100.html <-- litt om soklene.

    /jan
     
    J

    J.J

    Gjest
    Ozzy sine stativer har det rette stuket .... men at dem ser bra ut er vel å tøye begrepet ;D
    Kunne nok tenkt meg noe i samme stilen selv - da MED finnish ... og det vil ikke si at jeg skal kline på no murpuss ;D

    No offence Ozzy - tviler ikke et øyeblikk på at konstruksjonen funger aldeles utmerket !!


    Men det er bare å pøse på med Heresy på stativ bilder ... noen som vet om bilde av H med Atacama stativer ... dem små med 3 "føtter" ??
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    jan#jan skrev:
    Ozzy sine stativer har det rette stuket .... men at dem ser bra ut er vel å tøye begrepet ;D
    Kunne nok tenkt meg noe i samme stilen selv - da MED finnish ... og det vil ikke si at jeg skal kline på no murpuss ;D

    No offence Ozzy - tviler ikke et øyeblikk på at konstruksjonen funger aldeles utmerket !!


    Men det er bare å pøse på med Heresy på stativ bilder ... noen som vet om bilde av H med Atacama stativer ... dem små med 3 "føtter" ??
    Dette gidder jeg ikke kommentere.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    synes stativene fullfører råheten i heresy jeg, knall ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    synes stativene fullfører råheten i heresy jeg, knall ;D
    Helt klart :)

    En annen mulighet, tror jeg, er å evt lage "sokler" sånn at Heresy blir hel ved.
    For eks noe ala det her (minus hølene selvsagt)

    (Tangent 400)

    Mange muligheter.

    /jan
     

    Benelli

    Medlem
    Ble medlem
    03.09.2007
    Innlegg
    29
    Antall liker
    0
    Heisann.

    Noen "Venner" her ute som har erfaring med RF-7 vs RF-63.
    Har selv RF-63, men er nyfiken på RF-7.

    Gode og mindre gode erfaringer motas med takk-


    Mvh.
    Benelli
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    jan#jan skrev:
    JanOlav skrev:
    Heresy er helt klart en høyttaler i særklasse spør du meg, absolutt noe helt eget, spiller stort, organisk, veldig rytmisk og med et driv de fleste vanlige kasse høyttalere mangler. 8)
    Her et bilde av mine gamle Heresy II.
    Det ser ut til å DIY stativer ... støperør ?? Så kult ut på dem :D

    Ja ... tror disse er dem orginael smårakkers ;D ;D
    Ikke støperør, men kloakkrør! ;D
    Vet ikke hva platen heter som jeg brukte i bunnen, det er et plastmateriale.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Benelli skrev:
    Heisann.

    Noen "Venner" her ute som har erfaring med RF-7 vs RF-63.
    Har selv RF-63, men er nyfiken på RF-7.

    Gode og mindre gode erfaringer motas med takk-


    Mvh.
    Benelli
    Etter min mening så er RF63 bedre på alle måter,litt lettere og drive samt mindre kresen på elektronik på grunn av en mindre pågående topp.
    RF7 spiller rått i store rom men er litt mer "party" høytaler men det er min mening
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Seff.... ;D
    Men hva for et mellomtone horn er det du bruker?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn