Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• sonicfrontiers

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    385
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Hadde vært artig å få hørt sånne under vanlige forhold .. Om dem kan måle seg med L.S eller om dem er bedre
    Vanskelig å si.
    Har hørt L.S bare på messe i Trondheim for noen år siden.
    Det som er likt er bare navnet Klipsch. Resten er annerledes...Rom, forsterkere, musikk og kabler.......

Sonicfrontiers

Lydnisse

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2010
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    2
    Ahh. første innlegg... :)

Kjøpte nylig et par klipsch RF-52 II som jeg parrer med Marantz PM6002 og CD5400. Kablene er Nordost Super flatline gold shotgun til høyttalere og Nordost Solar Vind rca. Stuen de står i er en L-formet sak på 37kvm.

Feffan for en lyd! Jeg har nå spilt i ca 30 timer og synes de låter utrolig bra. Har moderat tro på innspilling, men anerkjenner at høyttalere trenger en viss tid på seg. Dette må i så fall vokse inn i himmelen...
    Hørt på litt forskjellig Naim og et anlegg bestående av Audiophysics og Wadia.
    Jeg har vært på jakt etter en lyd som engasjerer og har brukt kanskje 1000 timer på nett for å snevre inn hva jeg burde lytte til hos forskellige pushere. Jeg er ikke interessert i å bruke for mye $ på lyd iom jeg har kone og barn og kun innimellom har mulighet til å guffe på det anlegget er god for.

Hadde et av de tidligere nevnte anleggene spilt som Klipsch RF II hadde det blitt salg med en gang.

Hva er det Klipsch har dyttet inn i de nye RFene? De er alt jeg kunne håpet på alleredre, og jeg har ikke engang begynt å fifle med rør...

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Byttet til meg et par T+A Criterion TCI2 E så da er det fare for at RF63 forsvinner men sitter fortsatt igjen med la scala.teste litt til før jeg bestemmer meg men foreløpig så ligger de litt tynt ann :-\

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Byttet til meg et par T+A Criterion TCI2 E så da er det fare for at RF63 forsvinner men sitter fortsatt igjen med la scala.teste litt til før jeg bestemmer meg men foreløpig så ligger de litt tynt ann :-\
    Østfolds ukronede byttekonge slår til igjen ;D

/jan

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    Østfolds ukronede byttekonge slår til igjen ;D

/jan
    hehe tatt en liten "stereo" pause så kom jeg plutselig over disse i bytte mot Pathosen som bare støvet bort...

Probie

Medlem
    Ble medlem
    27.09.2009
    Antall liker
    2
    Yey, CornScalaene endelig ferdige! (Dog uten finish :p)

Veldig pent Ipodbilde:

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Probie skrev:

Veldig pent Ipodbilde:

grattis, kjenner jeg faktisk begynner å klø i fingra og blir en smule missunnelig her ;D

kaap

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Antall liker
    2.683
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Probie skrev:
    Imponerende byggverk. Ser litt ut som to monitorer som har falt i gryta med styrkedrikk :)
    mvh

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    var i en liten diskusjon igår hvor det bla ble slengt ut denne kommentaren angående cwlll

For eksempel har du høyttalere som du aldri vil kunne få til å låte bra verken på en trasistorforsterker eller på en nøytral rørforsterker.

nå har jo ikke jeg nøytralt utstyr eller transistor, men er det hold i denne påstanden ?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    var i en liten diskusjon igår hvor det bla ble slengt ut denne kommentaren angående cwlll

For eksempel har du høyttalere som du aldri vil kunne få til å låte bra verken på en trasistorforsterker eller på en nøytral rørforsterker.

nå har jo ikke jeg nøytralt utstyr eller transistor, men er det hold i denne påstanden ?
    Ehh, tok ikke den helt.
    Noen påstår at CW III aldri vil låte bra, uansett ?

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    kun på farget rørutstyr såvidt jeg forstår, grunnen til at jeg legger det inn her er fordi det var en bransjeaktør som selv lager ht som kom med den i en tråd, og jeg mener det er noe over kanten........selv om det er hold i det eventuellt, det vet ikke jeg da jeg kun har farget utstyr

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    385
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    kun på farget rørutstyr såvidt jeg forstår, grunnen til at jeg legger det inn her er fordi det var en bransjeaktør som selv lager ht
    Bransjaktørene vil vel selge sine egne produkter.
    Har ALDRI hørt at selgere anbefaler komponenter fra konkurenter ;D......... Joda..... 1 gang.... Peter fra Audiofreaks ;D ;D ;D

Har aldri hørt CWIII men de passer sikkert bra sammen med både rør og transistor. Bruk det som passer deg og ikke andre ;)

Sonicfrontiers

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    sonicfrontiers skrev:
    kun på farget rørutstyr såvidt jeg forstår, grunnen til at jeg legger det inn her er fordi det var en bransjeaktør som selv lager ht
    Har ALDRI hørt at selgere anbefaler komponenter fra konkurenter ;D......... Joda..... 1 gang.... Peter fra Audiofreaks ;D ;D ;D

Har aldri hørt CWIII men de passer sikkert bra sammen med både rør og transistor. Bruk det som passer deg og ikke andre ;)

Sonicfrontiers
    jada , jeg gjør det :) og han må jo mene det han vil for all del :) men at bransjefolk i en tråd skal benytte seg av slikt gir ihvertfall ikke grobunn for respekt i mine øyne

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    kan jo ta med at det i samme tråd fra samme person ble uttallt at ua selger overprisa deler til L2 min, selv om ua ikke ble nevnt som firma direkte, dette var jo noe jeg ble ganske forbanna på rett og slett

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    sonicfrontiers skrev:

Sonicfrontiers
    jada , jeg gjør det :) og han må jo mene det han vil for all del :) men at bransjefolk i en tråd skal benytte seg av slikt gir ihvertfall ikke grobunn for respekt i mine øyne
    Kjenner ikke saken.
    Men sånn på generelt grunnlag, skummelt å komme med sånne bastante påstander.

Uansett unge mann så regner jeg med at du koser deg med ditt og driter i hva andre "eksperter" måtte mene ;)

ps: hørt både Forte II og Klipschorn på mye rør og transistor utstyr. Begge deler fungerer, smaken avgjør hva en velger :)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    sonicfrontiers skrev:

Sonicfrontiers
    Kjenner ikke saken.
    Men sånn på generelt grunnlag, skummelt å komme med sånne bastante påstander.

Uansett unge mann så regner jeg med at du koser deg med ditt og driter i hva andre "eksperter" måtte mene ;)

ps: hørt både Forte II og Klipschorn på mye rør og transistor utstyr. Begge deler fungerer, smaken avgjør hva en velger :)

/jan
    ung og ung, føler meg snart klar for gyngestolen :) å jo, jeg skal kose meg med utstyret, vet jo egentlig ganske bra hva jeg selv liker :) som er viktigst i eget oppsett :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    kan jo ta med at det i samme tråd fra samme person ble uttallt at ua selger overprisa deler til L2 min, selv om ua ikke ble nevnt som firma direkte, dette var jo noe jeg ble ganske forbanna på rett og slett
    Folk må jo få lov til å mene hva de vil. Men da bør de også komme med noe håndfast, imho.
    Ikke bare slenge fra seg påstander i hytt og gevær.

Innimellom dukker det opp "selgere" som vil selge sin hardware fordi alle andres er dårlig, ikke fordi deres hardware er bra. Litt merkelig markedsføring spør du meg,
    Dem om det.

/jan"somkoserseggluggihjel"olsen

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    Folk må jo få lov til å mene hva de vil. Men da bør de også komme med noe håndfast, imho.

Innimellom dukker det opp "selgere" som vil selge sin hardware fordi alle andres er dårlig, ikke fordi deres hardware er bra. Litt merkelig markedsføring spør du meg,
    Dem om det.

ja , jøss erru gærn :) men man når man er konstruktør,selvutnevnt hifi legende osv osv så bør man ta i betraktning at det kan bli vanskeligere å selge sitt noe spessielle eget utstyr med en slik navlebeskueende oppførsel imo

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    jokris skrev:

Dem om det.

ja , jøss erru gærn :) men man når man er konstruktør,selvutnevnt hifi legende osv osv så bør man ta i betraktning at det kan bli vanskeligere å selge sitt noe spessielle eget utstyr med en slik navlebeskueende oppførsel imo
    Nuff said ;)

Nå skal det dras på litt her, alene hjemme en liten time :D
    Se hva den her L2 saken kan gjøre "annerledes" enn M2 med litt pådrag og ikke minst PT i vinylsnurra ;D

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    jokris skrev:

Dem om det.

Nuff said ;)

Nå skal det dras på litt her, alene hjemme en liten time :D
    Se hva den her L2 saken kan gjøre "annerledes" enn M2 med litt pådrag og ikke minst PT i vinylsnurra ;D

/jan
    høres ut som en god time :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.561
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Nå er hifi rommet vasket og støvtørket,vin i glasset og rør på klipschene ;D kan det bli bedre !!
    God påske alle klipsch venner

O

J

J.J

Gjest
    God påske til deg og !!

Klart det kan bli bedre :p Singel Malt er da bedre enn vin ;)

Men det er jo seff en smakssak - det viktigste er jo at en koser seg !!

Kjør på med masse god musikk .... ;D

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    916
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Måtte fyre igang røra nå så jeg får litt musikk jeg også :) Dette er jo en fin dag for å pusle litt mer med DIY-tingene mine, kanskje det blir litt fremdrift etterhvert :)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.574
    Torget vurderinger
    10
    Når det gjelder UA så er jeg veldig fornøyd når de både reparerte og oppgraderte min preamp. Jeg vet at f eks sølvkabler på "bulk" og Elna inngangsvelger ikke koster stort. Men summa sumarum er jeg veldig fornøyd med jobben de gjorde. Disse gutta gjør dette på fritiden og driver innen industri-elektronikk hvis ikke jeg tar feil. Audio Note jobbingen på kveldstid er nok mer pro bono enn deres jobb på dagtid. Syns de fortjener å tjene en slant når de bruker fritiden på det :D

En interresant erfaring jeg har med mine RB-75 som også er svært kresne på forsterker er at det er ikke en varmtklingende eller farget om man vil som låter best...... men en forsterker som er superoppløst. Jeg har koblet AN dacen rett i First Watt F4 (ultra-resolution i følge 6Moons) power bufferen og det låter herlig, ekstemt oppløst og ikke aggressivt som det ofte gjør med dårlig forsterkere. Jeg vil si at dette er en tillitserklæring til Klipsch som konsept. Vet at Avantgarde har samme positive problemstillingen. Shit in shit out. Klipsch avslører, det er bare å erkjenne det jo før jo heller!

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.561
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Da er Pathos TT RR anniversary hentet og koblet opp,låter ikke feil på klipsch det! ;D

O

Vedlegg

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    A little Klipch to Klipsch story:
    Har hatt Chorus 2 i en 4-5 års periode, altså den komponenten i anlegget som har overlevd lengst, og tenkte meg litt lei lyden.
    la de ut for salg og med litt om og men solgte jeg dem til rett kar med oppsjonsavtale da disse er sjeldne å få tak i tilfelle angeren slo inn. Kjøpte meg rf-83 da en i nabobygda solgte de. Enkelt og greit. Satte 83'ene i hjemmekinoen/lytterommet og begynte å spille. Utrolig fin og vakker lyd. Da kjøper på Chorus ikke hadde anledning til å hente umiddelbart ble det til at de stod plassert ved siden av å vente i et par ukers tid. I mellomtiden hadde jeg blitt vant til lyden i rf-83 og tenkte jeg ville ta en siste lytt og avskjed med mine gamle chorus da kjøper skulle hente neste dag.
    Satte dem sporadisk opp ved siden av rf-83 kjørte i gang.
    Etter 2 minutters lyttning ble det tatt en telefonsamtale og salget av Chorusene ble kanselert.
    Sitter tilbake med et par meget lykkelige og husvandte Chorus2 som ble en smule sjalu, mistenker jeg, og gravde virkelig frem lyttergleden og svunnen kjærlighet til en hengiven eier ved siste angivelige anledning.
    Sitter her nå og tilbringer kvalitetstid sammen med mine kjære, kona er sjalu, og alt er tilbake til det gode gamle som det skal være...
    God Påske! :)

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.150
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Haugenial skrev:
    A little Klipch to Klipsch story:
    Har hatt Chorus 2 i en 4-5 års periode, altså den komponenten i anlegget som har overlevd lengst, og tenkte meg litt lei lyden.
    la de ut for salg og med litt om og men solgte jeg dem til rett kar med oppsjonsavtale da disse er sjeldne å få tak i tilfelle angeren slo inn. Kjøpte meg rf-83 da en i nabobygda solgte de. Enkelt og greit. Satte 83'ene i hjemmekinoen/lytterommet og begynte å spille. Utrolig fin og vakker lyd. Da kjøper på Chorus ikke hadde anledning til å hente umiddelbart ble det til at de stod plassert ved siden av å vente i et par ukers tid. I mellomtiden hadde jeg blitt vant til lyden i rf-83 og tenkte jeg ville ta en siste lytt og avskjed med mine gamle chorus da kjøper skulle hente neste dag.
    Satte dem sporadisk opp ved siden av rf-83 kjørte i gang.
    Etter 2 minutters lyttning ble det tatt en telefonsamtale og salget av Chorusene ble kanselert.
    Sitter tilbake med et par meget lykkelige og husvandte Chorus2 som ble en smule sjalu, mistenker jeg, og gravde virkelig frem lyttergleden og svunnen kjærlighet til en hengiven eier ved siste angivelige anledning.
    Sitter her nå og tilbringer kvalitetstid sammen med mine kjære, kona er sjalu, og alt er tilbake til det gode gamle som det skal være...
    Kult! :D Heritage forever! 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Haugenial skrev:

Herlig lesing på morran :D

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn