Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    pahf skrev:
    Godt å høre, jmlab har ekstremt mange gode kvaliteter, men når det virkelig skal trøkkes til da kommer de for kort, enkelt å greit. Ac/dc er og en sikker vinner som de må prestere på.
    Nå skal det i sannhetens navn sies at jeg har ikke hørt så mange av de "nyere" Klipsch'ene men de jeg har hørt svinger like bra på rock som visesang :)
    Så ja du har noe å se fram i mot.

    /jan
     

    Thumper

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    1.292
    Antall liker
    1.293
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Rotekroken skrev:
    Thumper skrev:
    pahf skrev:
    Pokkers Klipsch ;D
    Her hadde jeg store planer om og virkelig prøve noe annet, leste side opp og ned om ulike merker både gulv og stativ modeller.

    Hva blir resultatet? Jo, det er en liten djevel i bakhodet mitt som roper stille 'klipsch,klipsch, klipsch'.

    Da er det vel ingen annen vei, må nok snu stua helt rundt for å få plass til rf82, men jaggu skal jeg prøve så godt jeg kan for å få det til :D
    Sånn er det vettu!
    Må snu om stua selv for å få plass til Cornwallene mine... 8)
    De er lovt levert på tirsdag ;D
    Grattis.!
    Ikke si at dette er Cornwall III.!?! :D
    Jepp! Cornwall III kommer på tirsdag! Gleder meg som en unge før jul!!!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Thumper skrev:
    Jepp! Cornwall III kommer på tirsdag! Gleder meg som en unge før jul!!!
    Det gjør iofs vi også ;D På dine vegne selvsagt.
    Og husk at jeg står som nr1 i lyttekøen ;)

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Hmmm.. RF-3 II var jaggu en "motpol" til RF-5 :eek:
    RF-5 oppfører seg som en veldig snill "stativ høyttaler" og gir meg bare vakker musikk fra A til Å, musikk fra under kjeller til over loft..
    RF-3 oppfører seg som en råtass som bare ber om å bli matet med mer brutal musikk, LIVE er absolutt mat for RF-3.!
    Det er mye mer futt å fart i RF-3, de hamrer løs på alt mulig som jeg fòrer dem med, artig med høyttalere som er så livate igjen ;D

    Nei, har ikke tid til å sitte her å skrive, må ut å høre på noe mer LIVE musikk 8)
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Hmm....trodde du hadde fått med deg at RF-3mkII er en råtass. 8)
    En undrevurdert kar du har med å gjøre der serru..... ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    BHO skrev:
    Hmm....trodde du hadde fått med deg at RF-3mkII er en råtass. 8)
    En undrevurdert kar du har med å gjøre der serru..... ;)
    Jasså ??? ::)
    Høres spennende ut,alltid trodd de var (ikke for å fornærme noen) mere REA utgaven av klipsch.
    Artig å høre at de lager litt liv i heimen rote.Lagt på minnet :)

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Nå må dere følge med a guttær.....intet nytt under solen detta vel?
    Spør de som liker musikk og har RF-3mkII 8)
    Og ellers....om du bruker AN-Kit 1 er jeg slett ikke forundret, da RF-3mkII er en mye enklere sak og drive enn RF-5. 8)......delefilter.... ::) ::) ;)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    BHO skrev:
    Hmm....trodde du hadde fått med deg at RF-3mkII er en råtass. 8)
    En undrevurdert kar du har med å gjøre der serru..... ;)
    Seff har jeg fått dette med meg, dette er tross alt din skyld, Birger.!! ;D
    Hadde ikke du skrevet dette om RF-3 så hadde jeg ikke kjøpt dem, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke angrer et sekund.! ;D
    Takk skal du ha, Birger ;)
    Har kost meg skikkelig med musikk på en "rå" og litt småpervers måte i dag, vært litt sånn 14iz og spilt masse rar musikk som jeg ikke liker likte godt fremført med RF-5, de er liksom litt mer dannet og fine på det, skulle nesten tro dem kom fra vestre Singsaker ;D

    Undervurdert kan du trygt si, men det er jaggu ikke så godt å temme dem, de er litt ville og nærmest skriker etter å misbrukes på en god måte, det er nesten så du ikke har lyst til å slå av musikken ;D
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Tror nok AN-Kit1 har mye av skylden i hva du du får ut av RF-3 mkII kontra RF-5 8)
    RF-3 mkII er bare en mye enklere last ;)
    Har du bare litt mer power og hakket mer solide utgangstrafoer er 5era der og ;)
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    BHO skrev:
    Nå må dere følge med a guttær.....intet nytt under solen detta vel?
    Spør de som liker musikk og har RF-3mkII 8)
    Og ellers....om du bruker AN-Kit 1 er jeg slett ikke forundret, da RF-3mkII er en mye enklere sak og drive enn RF-5. 8)......delefilter.... ::) ::) ;)
    Er en som har fått dette med seg da ::)
    Når de lærde forteller, så lytter de smarte :D

    Men det er samme bass elementer i RF-3 som i RF-5, er nok litt mindre volum i RF-3 og de går ikke lyke dypt som RF-5, men det er mye mer moro med trykket, dynamikken, skyvet og drivet i RF-3, men de er ikke like flinke til å fremføre musikken helt nede i kjelleren, der er RF-5 en klar vinner i mine ører..
    RF-3 minner meg litt om RF-35 der nede i kjelleren, men RF-3 er ikke så pertentlige og perfekte (på en gal måte i mine ører) som RF-35 oppover..

    Måtte seff ha besøk av en god gammel kjenning i efta, Mr. Waters med sin fortryllende Amused To Death..
    Tordenskrallet på sang 3 er faktisk en god del bedre med RF-3 enn RF-5.! :eek:
    Men det som skjer lenger ut i flankene er ikke like bra som det er på RF-5 igjen, dette syns jeg var litt mystisk..... når noe fremstår så mye bedre på det ene, så burde det komme lite godt frem på det andre.?
    Tenke etter så var det tordenskrallet, hestene og bilen som var minst like bra eller bedre på RF-3, men jo lenger utover og bakover Q-sounden kommer, jo mer taper de i forhold til RF-5, oppover i lydbilde så virker det som om RF-3 er mer detaljerte enn RF-5..

    Har aldri hatt så like høyttalere med så forskjellige egenskaper før, noe er bedre på den ene og noe er bedre på det andre, har stor tro på at dette er forskjellene mellom delefilter orden, men kanskje det er noen som kan forklare dette på en skikkelig måte.?

    På normal musikk så er det ingen tvil om at RF-5 forsvinner lett i lydbilde, det er nesten umulig å plassere dem der de er uten å se, det klarer ikke RF-3 like godt..
    Klangfarger i piano og flygel triller mye lettere frem med RF-5, i mine øyne så er det fremdeles ingen andre Klipsch som triller frem mer musikk enn dem, men fy fader å moro det er med RF-3 ;D
    Nå er planen å ha RF-3 til 2-kanals kino, så det spiller mindre rolle at de ikke er like gode som RF-5 på musikk..

    PS: det er ingen STORE forskjeller på RF-3 og RF-5, det handler egentlig om smak og behag..... at RF-3 er et kjempekjøp er det absolutt ingen som helst tvil om.!
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    BHO skrev:
    Tror nok AN-Kit1 har mye av skylden i hva du du får ut av RF-3 mkII kontra RF-5 8)
    RF-3 mkII er bare en mye enklere last ;)
    Har du bare litt mer power og hakket mer solide utgangstrafoer er 5era der og ;)
    Mulig du har rett her også, Birger..
    Men jeg vet ikke om jeg ønsker den råskapen i RF-5, nå syns jeg dem spiller musikk på en fortryllende måte, noe av den "råskapen" som jeg får med RF-3 ødelegger litt av musikken i mine ører..
    Har jobbet veldig mye med rør, plasseringer, kabler, og matching av komponenter for å få frem mest mulig musikk i RF-5, jeg kan sette dem et annet sted i stua og få en god del av den råskapen som jeg får med RF-3, men musikken er mye mer viktig for min del..

    Siden jeg hørte demo på Snell A Reference (takk DAChild) på Hi-Fi Klubben en gang på 90 tallet, så har jeg lett etter musikken helt ned mot 30 svingninger i sekundet, det er faktisk ikke mange av de høyttalerene på markedet som jeg har hørt, som klarer nettopp dette, men jeg tror det er mange som glemmer, eller ikke vet at det finnes mye musikk helt der nede.?
    Sjefen over alle sjefer helt ned til under 20 svingninger, i mine ører, det er nettopp de Snell A Ref.!
    Å fått et par slike DIGRE beist med 18" musikk hele veien sammen med Klipsch, det hadde vært konge det.! ;D
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Bare for å ha sagt det.....jeg synes RF-5 er den beste av gulvståeren fra Klipsch sin Reference serie jeg noen gang har hørt!
    Med gode forsterkere gjør disse saker og ting som iht. spec ikke skal være mulig :eek:
    Men igjen......2x9watt kan være noe snaut for å la de få fram disse smått ufattelige egenskapene!
    Da er RF-3mkII mye enklere ;)
    Den nye Ref.serien mangler noe av denne "villskapen" og muligens noe av dynamikken som de "i mine ører" eldre sakene er i besittelse av.
    Sikkert smak og behag, men jeg digger nå engang, helt uformelt seff 8), denne galskapen/fargingen eller what ever dere måtte ønske å kalle det, fremfor det folk mener å kalle presist/riktig, og som jeg vil helt uten skrupler vil kalle dølt og kjedelig. 8)
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.989
    Antall liker
    1.241
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Jeg vurderer å kjøpe en Copland CTA-402 til mine RB-81.

    Noen her som har hørt denne forsterkeren på Klipsch eller andre høyttalere?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    BHO skrev:
    Den nye Ref.serien mangler noe av denne "villskapen" og muligens noe av dynamikken som de "i mine ører" eldre sakene er i besittelse av.
    Sikkert smak og behag, men jeg digger nå engang, helt uformelt seff 8), denne galskapen/fargingen eller what ever dere måtte ønske å kalle det, fremfor det folk mener å kalle presist/riktig, og som jeg vil helt uten skrupler vil kalle dølt og kjedelig. 8)
    Velformulerte ord Birger! :)
    Det er det som er KLIPSCH! ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Continuo skrev:
    BHO skrev:
    Den nye Ref.serien mangler noe av denne "villskapen" og muligens noe av dynamikken som de "i mine ører" eldre sakene er i besittelse av.
    Sikkert smak og behag, men jeg digger nå engang, helt uformelt seff 8), denne galskapen/fargingen eller what ever dere måtte ønske å kalle det, fremfor det folk mener å kalle presist/riktig, og som jeg vil helt uten skrupler vil kalle dølt og kjedelig. 8)
    Velformulerte ord Birger! :)
    Det er det som er KLIPSCH! ;)
    Hallelulja ;D

    /jan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    JanR skrev:
    Continuo skrev:
    BHO skrev:
    Den nye Ref.serien mangler noe av denne "villskapen" og muligens noe av dynamikken som de "i mine ører" eldre sakene er i besittelse av.
    Sikkert smak og behag, men jeg digger nå engang, helt uformelt seff 8), denne galskapen/fargingen eller what ever dere måtte ønske å kalle det, fremfor det folk mener å kalle presist/riktig, og som jeg vil helt uten skrupler vil kalle dølt og kjedelig. 8)
    Velformulerte ord Birger! :)
    Det er det som er KLIPSCH! ;)
    Hallelulja ;D

    /jan
    Amen! :D
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Pengvim skrev:
    hva er et par Heresy I verdt? ???
    Saa mye som hjertet ditt er villig til aa betale!

    Ser de ligger mellom 2 og 450 $ paa ebay. Saa rundt ($300 + 1500 kr i frakt)*25% mva = 3900,- NOK.

    En latterlig pris egentlig, men for rundt 4 tusen kroner, burde du kunne importere et par brukte Heresy fra USA, sendt med sjofrakt. Mao burde du ikke betale mer noe annet sted!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Pengvim skrev:
    hvordan er heresy 1 i forhold til 2 og 3? ???
    Det tør ikke jeg svare på.Regner med et ligger info på bla klipsch forum.
    Burde vel strengt dukke opp ett par tester i google også :)

    Så vidt jeg har forstått,med Heresy,så er iaf musikaliteten tatt godt vare på i alle versjoner.

    /jan
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.183
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    for 4000kr fra usa kan jeg jo kjøpe et par i tillegg når jeg får større sted.. ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Pengvim skrev:
    for 4000kr fra usa kan jeg jo kjøpe et par i tillegg når jeg får større sted.. ;D
    Hehe ikke sant.
    Tror ikke du kan gjøre noe feil ved å kjøpe Heresy.
    Greit at du ikke har sub bass med de men tviler på at du kommer til å savne det.
    Musikalitet og spilleglede derimot får du nok i overflod ;D
    Mellombass og det trykket Klipsch produserer der (min erfaring) veier opp for det meste.

    /jan
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.183
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    hvor mye ligger ålreite klipsch subber på egentlig? :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Skal du absolutt ha en Klipsch sub så er vel 12" å anbefale.
    RW-12 eller hva den nå heter.
    Den fungerer bra med de nyere Klipsch (elementer osv) men regner med at den fungerer med "gamle" Klipsch også.

    Ett annet spørsmål er vel om du vil ha sub ?
    Kan være leit å få integrert med HT's kanskje.
    Nå er ikke jeg noen expert på topic men har vel ikke hørt noe annet sub system som funker enn det LMC har.

    /jan
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.183
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    hvis Heresy overbeviser meg så kan det jo hende jeg trenger en sub. :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Pengvim skrev:
    hvis Heresy overbeviser meg så kan det jo hende jeg trenger en sub. :)
    Skal aldri si aldri ;)
    Som sagt å få integrert en sub krever litt jobb.
    Få Heresy i hus,gi de tid,gi ørene tid så ser du.

    /jan
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Da er vel stativgutta mine 99% solgt, så nå er det ikke lenge før jeg er skikkelig venn.
    Har vel sett meg ut noen rf3 som ble lagt ut her, hvordan er den i forhold til 82? Tipper et hakk el to bedre..
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Vet ikke helt, enten rf82, har litt lyst på Rotekroken sine rf3 også, har en teori om at de er bedre :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Virker jo som rf3 er noe som bør vurderes :)
    Både Rote og BHO virker "ivrig" ;D
    Aldri hørt de så skal ikke uttale meg.

    Hold oss oppdatert ;)

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    JanR skrev:
    Virker jo som rf3 er noe som bør vurderes :)
    Både Rote og BHO virker "ivrig" ;D
    Aldri hørt de så skal ikke uttale meg.

    Hold oss oppdatert ;)

    /jan
    Ja, det er uten tvil noe å være ivrig over ;)
    Men det blir dette med smak og behag da, liker man RF-82 så er det et stykke opp/ned til RF-3..
    Det blir litt som hooligan villmannen mot den fisefine baronen, de har hver sin måte å fremføre musikken på..

    At jeg ender opp med sorte RF-3 til stereo kino, den sjansen der er veldig stor.!
    RF-5 har ikke den galskapen som jeg liker til kino, hvis ikke så hadde det ikke vært lange turen inn til Drammen, "olavt" skal jo selge sine sorte ;)
    Kan forresten anbefale "olavt" på det aller varmeste, dette er en kar som tar utrolig godt vare på utstyret sitt og er dønn ærlig.!

    Jeg har ikke skrevet mine opplevelser med RF-3 for å lettere selge dem etterpå, det hadde jeg aldri i verden finni på.!
    Det var gleden over de egenskapene med RF-3 som fikk meg til å skrive om dem, det var bare så sinnsykt moro når jeg fikk koblet dem opp og fått meg en skikkelig bakoversveis..
    I mine ører og på mitt oppsett, så er RF-3 uten tvil den aller beste til det jeg skal bruke dem til, nemlig stereo kino.. De har ikke de sinnsyke egenskapene til å fremføre musikken som RF-5 har, fortsatt i mine ører og på mitt oppsett..
    Har også gitt beskjed til pahf at jeg aller helst ikke vil selge, men bytte dem inn i sorte om det er mulig, dette kan han bekrefte ved en eventuell henvendelse..
    Så jeg håper at ingen tror jeg prøver å lure noen..

    -Kjell
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    pahf skrev:
    Vet ikke helt, enten rf82, har litt lyst på Rotekroken sine rf3 også, har en teori om at de er bedre :)
    Har du vært i kontakt Fryd HiFi ?
    Jeg tror Håkon har et par modeller som kan være verdt å prøve.
    Ellers så mener jeg bestemt at jeg så minst et sett brukte RF-3 (vet ikke om det var mkII) hos HiFi-Huset i Bærum sist gang jeg var innom der. ;)
     
    A

    allroad

    Gjest
    Hei Klipsh venner...

    Tror jeg meldte meg inn i går aftes, med et kjøp av et par Synergy F3

    Må si at de spilte meget bra....det nye paret jeg tok med hjem trenger selvfølgelig noen timer (1000) med watt før de begynner å åpne seg....

    Pr i dag drives de med NAD T743( ja, en reciever 2*70 i stereo). Er klar over at dette ikke yter dem rettferdighet, men man må jo handle etter lommeboka, så da får den duge inntil videre.

    Men, hva tror/synes Dere er riktig match?

    Kom gjerne med tips og råd....

    Mvh
    Allroad
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    Hva med en liten Klipsch konkurranse midt i uken.?
    Teste litt kunnskap hos de ihugga Klipsch entusiastene ;)
    Dårlig med premier her da, men vi lærer kanskje litt mer om Klipsch, det er vel premie god nok :D
    Tenkte vi skulle holde oss til stereo Hi-Fi høyttalere..
    Slenge med linker også så får vi litt mer kjøtt på beinet..

    Hva slags Klipsch høyttalere ble produsert på 40 tallet.?
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    allroad skrev:
    Hei Klipsh venner...

    Tror jeg meldte meg inn i går aftes, med et kjøp av et par Synergy F3

    Må si at de spilte meget bra....det nye paret jeg tok med hjem trenger selvfølgelig noen timer (1000) med watt før de begynner å åpne seg....

    Pr i dag drives de med NAD T743( ja, en reciever 2*70 i stereo). Er klar over at dette ikke yter dem rettferdighet, men man må jo handle etter lommeboka, så da får den duge inntil videre.

    Men, hva tror/synes Dere er riktig match?

    Kom gjerne med tips og råd....

    Mvh
    Allroad
    Grattis med nye F3..
    Lytt med øra, det er tross alt du som skal leve med dette når de er innspilte ;)
    Tips/råd om oppsett kan du få til neste år når F3 er innspilte, før den tid så anbefaler jeg deg å kose deg med musikk/kino, selv om det kan låte litt huggorm til de er innspilte :D

    -Kjell
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn