BHO skrev:
Nå må dere følge med a guttær.....intet nytt under solen detta vel?
Spør de som liker musikk og har RF-3mkII 8)
Og ellers....om du bruker AN-Kit 1 er jeg slett ikke forundret, da RF-3mkII er en mye enklere sak og drive enn RF-5. 8)......delefilter.... :

:
Er en som har fått dette med seg da :

Når de lærde forteller, så lytter de smarte
Men det er samme bass elementer i RF-3 som i RF-5, er nok litt mindre volum i RF-3 og de går ikke lyke dypt som RF-5, men det er mye mer moro med trykket, dynamikken, skyvet og drivet i RF-3, men de er ikke like flinke til å fremføre musikken helt nede i kjelleren, der er RF-5 en klar vinner i mine ører..
RF-3 minner meg litt om RF-35 der nede i kjelleren, men RF-3 er ikke så pertentlige og perfekte (på en gal måte i mine ører) som RF-35 oppover..
Måtte seff ha besøk av en god gammel kjenning i efta, Mr. Waters med sin fortryllende Amused To Death..
Tordenskrallet på sang 3 er faktisk en god del bedre med RF-3 enn RF-5.!

Men det som skjer lenger ut i flankene er ikke like bra som det er på RF-5 igjen, dette syns jeg var litt mystisk..... når noe fremstår så mye bedre på det ene, så burde det komme lite godt frem på det andre.?
Tenke etter så var det tordenskrallet, hestene og bilen som var minst like bra eller bedre på RF-3, men jo lenger utover og bakover Q-sounden kommer, jo mer taper de i forhold til RF-5, oppover i lydbilde så virker det som om RF-3 er mer detaljerte enn RF-5..
Har aldri hatt så like høyttalere med så forskjellige egenskaper før, noe er bedre på den ene og noe er bedre på det andre, har stor tro på at dette er forskjellene mellom delefilter orden, men kanskje det er noen som kan forklare dette på en skikkelig måte.?
På normal musikk så er det ingen tvil om at RF-5 forsvinner lett i lydbilde, det er nesten umulig å plassere dem der de er uten å se, det klarer ikke RF-3 like godt..
Klangfarger i piano og flygel triller mye lettere frem med RF-5, i mine øyne så er det fremdeles ingen andre Klipsch som triller frem mer musikk enn dem, men fy fader å moro det er med RF-3 ;D
Nå er planen å ha RF-3 til 2-kanals kino, så det spiller mindre rolle at de ikke er like gode som RF-5 på musikk..
PS: det er ingen STORE forskjeller på RF-3 og RF-5, det handler egentlig om smak og behag..... at RF-3 er et kjempekjøp er det absolutt ingen som helst tvil om.!