Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    901
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Joa, de gjør nok det - men det lille siste ekstra i bunnen gjør susen oppover også vet du ;)

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    901
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, will do - også har jeg jo RB-61 i stereoide versjon liggende i boden også da... de kan jo synge de også, men trenger hjelp helt nederst :)

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    På normale nivåer vil du nok kunne høste stor glede av subs, men om drar skikkelig på er jeg mer usikker. 8)
    På RF-5 altså. ;)

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    901
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Har klart å spille idiot-høyt både med RF-5 og RB-61, folk har rista på hodet og lurt på om det går an.... og det gjorde det visst, selv uten hjelp i bunnen :)

Det må sies at Krell KAV-400xi og RF-5 har vært den kuleste rocke-opplevelsen i stua noensinne! ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg ser disse verstingene på forrige side så kommer jeg på at Boahs Kopervik solgte et komplett Klipsch kinoanlegg fra proff-serien til en privatperson på Avaldsnes. Det var en film-freak som kjøpte det, og jeg tror ikke interessen for musikk og hifi var viktig. Jeg mener at det var samme anlegg som ble montert i den lille kinosalen i Kopervik, men min hukommelse skal dere ikke stole på her.

Tror det var komplett med prosessor og forsterkere, også levert av Klipsch.

Serialcat

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2

Blir for dyr for meg tror jeg nok... Men jeg har et sted den kunne stå... hmm.. tenkeboks..

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.287
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    http://www.lydogbilde.no/nyheter/spennende-h%C3%B8yttalere skrev:
    Klipsch er 65 år i år, og viste fram en av messens høydepunkter, nemlig Heritage Console. Som mest av alt minner om et radiokabinett fra 60-årene.

Men innvendig er det lite som minner om en svunnet tid. For der sitter nemlig to par RF-7, med doble 10-tommere, to 90 x 60 graders Tractrix horn med titandiskant og det hele.

Ganske fett. Og ikke nok med det, Heritage Console har lydinnganger for separate kilder, USB-inngang, optisk digitalinngang og analog stereoinngang.

Den støtter også trådløs strømming, og AirPlay, slik at man kan spille av musikk fra iPhone trådløs over Heritage Console.

Heritage Console vil, når den etter hvert blir klar for markedet, kunne leveres i sort, kirsebær, valnøtt og lys treverk. Og vi snakker treverk, ikke vinyl.

Klipsch mener at høyttalerkonsollen skal rekke helt ned til 22 hz i bassen, hvilket skulle gjøre behovet for en subwoofer overflødig.

I følge den norske importøren Audiocompaniet, er ikke norsk pris helt klar, men uansett pris, denne kan man regne med at vi kommer til å teste….

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    det er i disse dager forfriskende å se at klipsch lager ett produkt myntet på de som har en tilhørighet hos merke, fri
    for nykker og waf faktor, og beregnet på svært få andre enn de som vet å sette pris Klipsch fra før.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen som har noen forslag/råd om plassering av mine rsw10-d osv.Deler de nå på 55hz! lurer på om de kan vinkles slik som frontene,avstand til vegg osv... ::)

Vedlegg

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    274
    Så spinkle og skjøre høyttalerene dine ser ut eddie ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Hei noen som har noen forslag/råd om plassering av mine rsw10-d osv.Deler de nå på 55hz! lurer på om de kan vinkles slik som frontene,avstand til vegg osv... ::)
    For lite bass ?

Nærmere hjørnene kanskje, om mulig.

/jan

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    paisley skrev:
    Så spinkle og skjøre høyttalerene dine ser ut eddie ;D
    Er litt rundere de i kjellern ja hehe,skulle jo gå for de nye RF7 men valgte heller og teste disse med subber.Føler vel ikke behov for det men det hjelper litt på lavere volum men lurer litt på ålassering,avstand,deling osv.Mange guruer her inne som sikkert kan hjelpe!

NB! vet om noen RF7mkII,3 mnd gamle for salg med original embalasje men uten kvitering,disse går for litt over 16000.- men må kjøre noen mil for å hente de,send meg evt en melding

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.540
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med Subbene Eddie ;) 55 hz er et bra utgangspunkt. Tror at fasen på 0 grader bare skal stå slik den er. Du får teste mellom punch og de andre innstillingene. Mulig punch gir mest punch ;D plasseringen er perfekt, hvis du kikker på eldre bilder av Oslo Hifi senter og Fredriksen line sourcene så plasserte de Klipsch subber akkurat slik.

PS, folkens. Jeg har fortsatt Klispch inwall her og der så hvis savnet blir stort så vipper jeg bare ut gitteret (på høyttalern altså).

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    hel skrev:
    Gratulerer med Subbene Eddie ;) 55 hz er et bra utgangspunkt. Tror at fasen på 0 grader bare skal stå slik den er. Du får teste mellom punch og de andre innstillingene. Mulig punch gir mest punch ;D plasseringen er perfekt, hvis du kikker på eldre bilder av Oslo Hifi senter og Fredriksen line sourcene så plasserte de Klipsch subber akkurat slik.

PS, folkens. Jeg har fortsatt Klispch inwall her og der så hvis savnet blir stort så vipper jeg bare ut gitteret (på høyttalern altså).
    Hei har ikke justert så mye men merker jo at jeg får en mye fyldigere lyd på lavt volum,testet også litt på jazz skiven min bror har utgitt og de pustet godt ifra seg ;)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.287
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Når jeg vet hvor store rf-63 er, selv om de ser ganske beskjedne ut på bilder, må jeg bare si: DÆVEN STEIKE, så svære rf7mk2 må være!!!

Nesten godt jeg ikke prøvde meg på sånne. ;)

Åssen spiller de i forhold til hverandre?

magb

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2009
    Antall liker
    0
    Se her ja eddie, nå håper jeg du sitter å skriver en lang og god evaluering for oss :D

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Hei bare hørt noen få låter men et helt annet fundament i bassen fra bund.De gir et bredere og dypere lydbilde,trenger ikke sweetspot her.Ikke jobbet med plassering eller noe men rett og slett mye større lyd.RF63 har muligens litt mer luft rundt innstrumenter.RF7 minner men litt mer om Forte i lyden men med et mye større fot avtrykk mens RF63 er mer hifi.
    Får komme tilbake etter noen dager med lytting men dæven de er mye større enn de virker på bilder.Liker front i tre fremfor plast men veldig skarpe kanter så skal vel null til før lakken skreller av!
    Spiller ganske så høyt her nå og føler vel at de også trenger litt luft rundt seg hvis du ikke vil føle bassen i vegger og tak,trenger nok ingen subber her ;D

Vedlegg

Pegg

Fersking
    Ble medlem
    24.05.2011
    Antall liker
    0
    endelig blitt veldig god venn med et par rf-7 II
    svære beist

da er surround pre og effektforsterkere neste på lista

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Pegg skrev:
    endelig blitt veldig god venn med et par rf-7 II
    svære beist

da er surround pre og effektforsterkere neste på lista
    Velkommen skal du være :)

Du må gjerne dele dine erfaringer med RF-7 MK II, er endel nysgjerrige her i tråden vet du ;)

/jan

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.448
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    eddie1 skrev:
    Hei bare hørt noen få låter men et helt annet fundament i bassen fra bund.De gir et bredere og dypere lydbilde,trenger ikke sweetspot her.Ikke jobbet med plassering eller noe men rett og slett mye større lyd.RF63 har muligens litt mer luft rundt innstrumenter.RF7 minner men litt mer om Forte i lyden men med et mye større fot avtrykk mens RF63 er mer hifi.
    Får komme tilbake etter noen dager med lytting men dæven de er mye større enn de virker på bilder.Liker front i tre fremfor plast men veldig skarpe kanter så skal vel null til før lakken skreller av!
    Spiller ganske så høyt her nå og føler vel at de også trenger litt luft rundt seg hvis du ikke vil føle bassen i vegger og tak,trenger nok ingen subber her ;D
    Del subbene lavere da!

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Fy F...e og RF7mkII spiller...det er rett og slett helt spinnvilt.Har god erfaring med eldre versjon samt RF83 og dette er en helt annen klasse,minner meg litt mer om og gå tilbake i tid! ???

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn