Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    bjornh skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    Idag så er et sett Musical Innovation på vei fra Malmin med posten så er spent på om de klarer og blåse liv i mine RF7mkll ::)
    Etter antall innlegg å bedømme så blir det nok en djevelsk lyd.

/jan
    Musical Innovation vil får liv i dine RF7 Mk.II.
    Det gjør du også med en t-amp :p

/jan
    hehe det gjør det nok men vil ha nok krefter til at jeg får utnyttet de skikkelig.Har testet med rør og klasse A mellom 30 og 55watt og det er ikke nok etter min smak.Til La Scala så funker det ok men føler at RF7 er ganske tunge å drive selv med en følsomhet på 101db ::)
    Liker man å dra på så er effekt ett stikkord :)
    I så måte burde mosfet gjøre susen.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    Idag så er et sett Musical Innovation på vei fra Malmin med posten så er spent på om de klarer og blåse liv i mine RF7mkll ::)
    Ikke kommet ennå ???

/jan

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    Ikke kommet ennå ???

/jan
    Hei har fått M12 men han måtte bygge en ny Mosfet så får den i slutten av neste uke!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.223
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    Ikke kommet ennå ???

/jan
    Hei har fått M12 men han måtte bygge en ny Mosfet så får den i slutten av neste uke!
    Noe skal det være.

/jan
    -en uke er jo ingenting! ;D

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    bjornh skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    Ikke kommet ennå ???

/jan
    Noe skal det være.

/jan
    Hei nei det ordner seg,utrolig bra service og det at han bygger en ny gjør det jo ikke verre

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    bjornh skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    Ikke kommet ennå ???

/jan
    Noe skal det være.

/jan
    Jo, det er 7 dager :p

/jan

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    195
    Sted
    Bergen
    Nå har Herseyene spilt i noen dager.....Å du hendelse for noen høyttalere ;D ;D
    Lyden liksom "flyter fritt" er mitt inntrykk, dere som har peil vet sikkert hva jeg snakker om

Utrolig trøkk og dynamikk fra disse boksene...samtidig så låter de oppløst og behagelig på en måte, og bassen er virkelig bra!! De går nok ikke helt ned i kjelleren, men jeg bruker de ikke til film :) På musikk så er det en sterk tørr rask bass..deilig å faktisk høre hva bassisten spiller.

Plutselig så er CJ MV52 blitt ett råskinn av en effekt-amp som har stålkontroll på høyttalerene, synes det er en konge match med CJ på Hersey, nå har ikke jeg hørt de med noe annet da ::)
    Jeg visste at forsterkerne var bra...men at de var sååå bra ;D ;D det er tanker jeg gjør meg.

Legger ved ett stenningsbilde ;D de står på noen midlertidige klosser mens jeg gjør ferdig riserne jeg lager

(et lite drawback er det....hun som bestemmer i heimen liker de overhode ikke, hun synes de er redselfulle, lyden bryr ikke hun seg om)

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Vapor skrev:
    Lyden liksom "flyter fritt" er mitt inntrykk, dere som har peil vet sikkert hva jeg snakker om

Utrolig trøkk og dynamikk fra disse boksene...samtidig så låter de oppløst og behagelig på en måte, og bassen er virkelig bra!! De går nok ikke helt ned i kjelleren, men jeg bruker de ikke til film :) På musikk så er det en sterk tørr rask bass..deilig å faktisk høre hva bassisten spiller.

Plutselig så er CJ MV52 blitt ett råskinn av en effekt-amp som har stålkontroll på høyttalerene, synes det er en konge match med CJ på Hersey, nå har ikke jeg hørt de med noe annet da ::)
    Jeg visste at forsterkerne var bra...men at de var sååå bra ;D ;D det er tanker jeg gjør meg.

Legger ved ett stenningsbilde ;D de står på noen midlertidige klosser mens jeg gjør ferdig riserne jeg lager

(et lite drawback er det....hun som bestemmer i heimen liker de overhode ikke, hun synes de er redselfulle, lyden bryr ikke hun seg om)
    Høres ut som du har blitt klipsch'd ja ;)

Ps. vis a bilder av khorn og si at det er dine neste, da tier a ;D

/jan

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Vapor skrev:
    Nå har Herseyene spilt i noen dager.....Å du hendelse for noen høyttalere ;D ;D

Se det ja. Goodie. ;D
    Ikke kjærringa da, hu må du dressere.
    Bygger du stativer så du får de endel høyere enn det du har de nå?
    Se på tråden til rolfozzy f.eks......jeg tror de fleste med Heresey er mest happy med å få de litt opp fra gulv.

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    195
    Sted
    Bergen
    Tåler et bide til ;)

Skal bygge stativer...greit å ha noe å putle med ...

Ingen fare ... jeg bestemmer over stereoanlegget! these are keepers ;D ;D

Vedlegg

SteinLarsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Antall liker
    1.345
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Okey
    Etera er solgt - Forte II står.
    200 rørwatt kan være i meste laget for Klipsch, vurderer en bedre egnet forsterker.
    Eller bare lyst til å bytte..
    Og her ber jeg om gode innspill fra dere.
    Integrert hadde vært praktisk.
    Jan Olav har tipset om Wavac, den vurderes naturligvis.
    ASL 300B blokker er en mulighet. Forforsterker har jeg i såfall.
    Snart er det messe, noe jeg burde se etter?
    Håper å finne noe til inntil 25k.

Stein

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Det ligger både Heart Beat og Double Beat for salg på bruktbørsen her.

SteinLarsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Antall liker
    1.345
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Siden jeg er litt offensiv i kveld..bestilte likegodt nye delefilter fra Mr.Crites.
    Han skulle bygge og sende tidlig til uka.

Stein

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Tja, usikker på det med stativ. Jeg er særdeles fornøyd med lyden, og har kun den orginale tilten som sitter under.

Rart at jeg har blitt så glad i disse tassene, ettersom de ikke har fått noe særlig ettertanke mtp plassering, demping osv. Kun plassert nær vegg, i passe avstand. De spiller svært forløst ja. :)

Grattis med flott oppsett. Trist at kona di ikke deler din utsøkte smak... men hun har vel andre kvalifikasjoner regner jeg med. :)

J

J.J

Gjest
    Når disse små rakkers står der på gulvet .... Og artistene er der i full størrelse .... "Lyden" er der drøye metern over høyttalerne ...

Det er bare gromt .. rett og slett ....

@rumath .... har du testet dine nede i kjelleren ?

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Har ikke fått rotet meg til det ennå. Får bli etter valget, nå er dagene fulle. Men det er absolutt på "to do" lista, fungerer det bedre enn Sandringham, så får jeg vurdere snobberiet, og bytte de ut. :)

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Det kanskje mest irriterende med anlegget nede, er at jeg ikke har lykkes i å finne en fullstendig tyst, altspillende og brukervennlig mediespiller som kan erstatte den bærbare pc'en.
    :/

Ser ut til at det skal byttes vinduer i kjelleren hvor hovedanlegget står, så da må jeg pakke sakene vekk for noen dager, når så skjer. Kan fort bli anledningen til å gjøre litt omrokkeringer og utprøvinger når man først er i bæremodus! ;)

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    195
    Sted
    Bergen
    Grattis med flott oppsett. Trist at kona di ikke deler din utsøkte smak... men hun har vel andre kvalifikasjoner regner jeg med. Glad
    Tusen takk :) Joda,kona har jo andre fine egenskaper ;D , når det gjelder Heresyene så går det nok seg til.

De gamle CJ forsterkerne har jeg hatt noen år og jeg er blitt veldig glade i de...nydelig lyd,ikke noe som imponerte med en gang, men de vokste på meg: *It just sound right*

Tja, usikker på det med stativ. Jeg er særdeles fornøyd med lyden, og har kun den orginale tilten som sitter under.
    Dette med stativ er ikke noe jeg stresser med, lyden er fantastisk slik de står nå...kommer sikkert til å eksprimentere litt senere men ikke nå...nå har jeg mere enn nok med å spille musikk ;D
    Timingen med Hersey kjøpet kunne nok vært bedre, kona har nettopp operert i foten og må derfor være hjemme, og anlegget står i stuen så det er ikke så ofte jeg får dradd på , men når når anledningen byr seg : ;D ;D ;D

J

J.J

Gjest
    AB1 skrev:
    Jeg har stativ til Heresy III som gis bort. Får ikke lagt inn bilder, men det ligger på tråden et sted.
    Vet du hvor ? .... da kan du bare linke til bilde .... ;D

J

J.J

Gjest
    Ikke rart vi overså det 8) ;)

Fin størrelse ... men hadde ikke gjort noe om det kom et større bilde ....

Merket er ...... ??

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.975
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    rumath skrev:
    Det kanskje mest irriterende med anlegget nede, er at jeg ikke har lykkes i å finne en fullstendig tyst, altspillende og brukervennlig mediespiller som kan erstatte den bærbare pc'en.
    :/
    Squeezebox?

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Nei. Hadde en SB touch påp hjemlån. Lite responsiv, tok over en time før jeg fikk tilgang på musikken fra usb-disken. Fikk disconnects fra programmet som kjører (husker ikke navnet) flere ganger. Var i det hele en ganske kjedelig opplevelse jeg hadde med den. (Kjørte kablet internett også)

Så ingen SB på meg igjen. Kanskje noe annet som det er schwung over der ute? Mediespillere som har rask prosessor og utsøkt brukergrensesnitt? :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er fordi du kjørte den opp mot en vanlig USB-disk. Det er langtfra den optimale løsningen, selv om det er en nødløsning (som bare Touch har). Det er en NAS eller server du skal bruke sammen med SB for å få fullt utbytte. Kablet USB har blitt slaktet av mange før.

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Du har sikkert rett, men jeg hadde ikke lyst til å anskaffe en NAS for formålet, hadde et par usb-disker liggende, og tenkte det ville fungere greit. Min Denon receiver tar greit en 32 gb usb penn stappfull med musikk. Svært responsiv, og spiller flac, mp3 m.m.

Men men... On topic igjen...
    :)

U-96

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Antall liker
    4
    I dag savna eg Klipsch so masse at eg rett og slett tok ein telefon til Audiocompaniet berre for å høyre om dei hadde HeresyIII inne......og det hadde dei.

Er det berre å gje gass å få det overstått?

Klør litt i fingrane må eg sei :)

rumath: Squeezebox duet fungerar meget bra med ein NAS, har brukt den komboen i 3 år utan større problem.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    U-96 skrev:
    I dag savna eg Klipsch so masse at eg rett og slett tok ein telefon til Audiocompaniet berre for å høyre om dei hadde HeresyIII inne......og det hadde dei.

Ja.

/jan

U-96

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Antall liker
    4
    JanR skrev:
    U-96 skrev:

Ja.

/jan
    Tenkte meg det.

U-96

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2008
    Antall liker
    4
    JanR skrev:
    U-96 skrev:
    JanR skrev:
    U-96 skrev:

Ja.

/jan
    Tenkte meg det.

/jan
    Vi får sjå kva morgendagen bringer, er jævlig på gli med meg sjølv her ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    U-96 skrev:
    JanR skrev:
    U-96 skrev:
    JanR skrev:
    U-96 skrev:

Ja.

/jan
    Tenkte meg det.

/jan
    Vi får sjå kva morgendagen bringer, er jævlig på gli med meg sjølv her ;D
    Bare å peise på nå som du er i siget :)
    H III er en meget godt musikk gjengiver, imho.

/jan

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Ikke drøy for lenge med vurderingen, plutselig er de borte...

HIII er gøy!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn