Hei fungerer bra her med la scala og en 15" hfs sub,utrolig hurtig bass som henger med la scalaene og tror selv khorn skal slite med dette oppsettet ;DOlbor skrev:Hadde LaScala hatt litt dypbass, hadde jeg kjøpt de på dagen!
Mvh.
Hei fungerer bra her med la scala og en 15" hfs sub,utrolig hurtig bass som henger med la scalaene og tror selv khorn skal slite med dette oppsettet ;DOlbor skrev:Hadde LaScala hatt litt dypbass, hadde jeg kjøpt de på dagen!
Mvh.
La Scala (uten sub) er kjapp, jævlig kjapp. Kan vel iofs ikke sammenlignes med andre klipsch.eddie1 skrev:Hei fungerer bra her med la scala og en 15" hfs sub,utrolig hurtig bass som henger med la scalaene og tror selv khorn skal slite med dette oppsettet ;DOlbor skrev:Hadde LaScala hatt litt dypbass, hadde jeg kjøpt de på dagen!
Mvh.
Hva slags filter er det her snakk om?JanR skrev:Låner bassamps/filter av BHO, passe på før jeg må levere de tilbake så får du hørt både - og.
/jan
Rent bassfilter, til khorn da selvsagt (450hz) Kan bestilles til nær sagt hva som helst av ht's.ØivindJ skrev:Hva slags filter er det her snakk om?JanR skrev:Låner bassamps/filter av BHO, passe på før jeg må levere de tilbake så får du hørt både - og.
/jan
Erfaringer?
Mvh
La meg si det sånn, det her er JÆVLIG morroØivindJ skrev:Heritage med null bremser må jo bare DOMINATE ALL ;D
Har du sammenliknet fleapower til topp + filter og egen bass amp,
med bare en større forsterker som f.eks 845(til alt) ?
Hva med Hypex på bassene i stedet? Lettere å skaffe, og sikkert litt billigere?JanR skrev:La meg si det sånn, det her er JÆVLIG morroØivindJ skrev:Heritage med null bremser må jo bare DOMINATE ALL ;D
Ikke sammenlignet med annet enn det jeg kjører på til vanlig. Dvs AN p1 og Svampen på hønna med A filter og uten bassfilter.
Det her koster ikke skjorta, og i mitt tilfelle absolutt noe som skal i hus etterhvert.
Filtrene koster vel rundt en tusing, ampene 3300 sånn ca. + litt småting som kabler osv.
Ballpark...5-6k for rubbet.
/jan
Lettere å få tak i muligens. Billigere er de vel ikke ?Dazed skrev:Hva med Hypex på bassene i stedet? Lettere å skaffe, og sikkert litt billigere?JanR skrev:La meg si det sånn, det her er JÆVLIG morroØivindJ skrev:Heritage med null bremser må jo bare DOMINATE ALL ;D
Ikke sammenlignet med annet enn det jeg kjører på til vanlig. Dvs AN p1 og Svampen på hønna med A filter og uten bassfilter.
Det her koster ikke skjorta, og i mitt tilfelle absolutt noe som skal i hus etterhvert.
Filtrene koster vel rundt en tusing, ampene 3300 sånn ca. + litt småting som kabler osv.
Ballpark...5-6k for rubbet.
/jan
OK. Jeg trodde de var det. Vet at en UCD400-modul koster rundt 100 Euro, i alle fall. ...Med strømforsyninger etc, så blir det vel fort det samme, når jeg tenker meg om.JanR skrev:Lettere å få tak i muligens. Billigere er de vel ikke ?
Mm. Og liker de her BD ampene, selv om man kanskje må overtale BD litt for å få tak i ett par.Dazed skrev:OK. Jeg trodde de var det. Vet at en UCD400-modul koster rundt 100 Euro, i alle fall. ...Med strømforsyninger etc, så blir det vel fort det samme, når jeg tenker meg om.JanR skrev:Lettere å få tak i muligens. Billigere er de vel ikke ?
Jaja, da var det avgjort: Conqueror stays. Denne hadde gått BILLIG da den lå ute på børsen, men.., nå er det for sentJanR skrev:La meg si det sånn, det her er JÆVLIG morro
Klokt valg unge mannØivindJ skrev:Jaja, da var det avgjort: Conqueror stays. Denne hadde gått BILLIG da den lå ute på børsen, men.., nå er det for sentJanR skrev:La meg si det sånn, det her er JÆVLIG morro
Thx
Tenkte jo i utgangspunktet at et antall watt som lar seg dele på 8 var lurt mtp effekt, når en skal finne rette motstand. Sånn helt uten peiling på elektro.JanR skrev:En liten ting til, man kan selvsagt bruke hva det skal være av amp/amper til bassene. Det man trenger i utgangspunktet er filtrene og ett par 50k potmeter
Er det noen trøst har jeg antageligvis mindre peilØivindJ skrev:Tenkte jo i utgangspunktet at et antall watt som lar seg dele på 8 var lurt mtp effekt, når en skal finne rette motstand. Sånn helt uten peiling på elektro.JanR skrev:En liten ting til, man kan selvsagt bruke hva det skal være av amp/amper til bassene. Det man trenger i utgangspunktet er filtrene og ett par 50k potmeter
Ja, og det kjipe er at de ikke tør å komme hit til meg. 8)JanR skrev:Skjønner at jeg må invitere over vestfoldingene en gang utover høsten 8)
/jan
Jøssenavn, du som er verdens snilleste vestfolding og greier.JanOlav skrev:Ja, og det kjipe er at de ikke tør å komme hit til meg. 8)JanR skrev:Skjønner at jeg må invitere over vestfoldingene en gang utover høsten 8)
/jan
Tusen takk for det Jan, nå ble jeg virkelig glad.JanR skrev:Jøssenavn, du som er verdens snilleste vestfolding og greier.JanOlav skrev:Ja, og det kjipe er at de ikke tør å komme hit til meg. 8)JanR skrev:Skjønner at jeg må invitere over vestfoldingene en gang utover høsten 8)
/jan
/jan
Takk du.JanOlav skrev:Tusen takk for det Jan, nå ble jeg virkelig glad.JanR skrev:Jøssenavn, du som er verdens snilleste vestfolding og greier.JanOlav skrev:Ja, og det kjipe er at de ikke tør å komme hit til meg. 8)JanR skrev:Skjønner at jeg må invitere over vestfoldingene en gang utover høsten 8)
/jan
/jan
Når sant skal sies, så er du verdens snilleste østfolding også.
Jan O
To som ALDRI går lei av oss.JanR skrev:Men på den andre siden, vi har jo 2 stk til å trøste oss ;D
/jan
Åja ... så jeg er forbigått nå da ..... Da tar jeg hvertfall ikke med Opeth vinyl til deg .............. På lyttekvelden ..JanR skrev:Jøssenavn, du som er verdens snilleste vestfolding og greier.JanOlav skrev:Ja, og det kjipe er at de ikke tør å komme hit til meg. 8)JanR skrev:Skjønner at jeg må invitere over vestfoldingene en gang utover høsten 8)
/jan
/jan
Nå må du la meg snakke ferdig da, kjerring !J.J skrev:Åja ... så jeg er forbigått nå da ..... Da tar jeg hvertfall ikke med Opeth vinyl til deg .............. På lyttekvelden ..JanR skrev:Jøssenavn, du som er verdens snilleste vestfolding og greier.JanOlav skrev:Ja, og det kjipe er at de ikke tør å komme hit til meg. 8)JanR skrev:Skjønner at jeg må invitere over vestfoldingene en gang utover høsten 8)
/jan
/jan
Våre venner i nøden, våre livs kjærlighet, mine beste venner og....JanOlav skrev:To som ALDRI går lei av oss.JanR skrev:Men på den andre siden, vi har jo 2 stk til å trøste oss ;D
/jan
Erru sikker på at disse to faktisk er ekte vestfoldinger og ikke sånne tilflyttere da ???JanR skrev:Nå må du la meg snakke ferdig da, kjerring !J.J skrev:Åja ... så jeg er forbigått nå da ..... Da tar jeg hvertfall ikke med Opeth vinyl til deg .............. På lyttekvelden ..JanR skrev:Jøssenavn, du som er verdens snilleste vestfolding og greier.JanOlav skrev:Ja, og det kjipe er at de ikke tør å komme hit til meg. 8)JanR skrev:Skjønner at jeg må invitere over vestfoldingene en gang utover høsten 8)
/jan
/jan
Også har vi selvsagt J.J som også er helt der oppe blant "verdens hyggeligste vestfoldinger" og ikke minst en vannvittig god smak når det gjelder ht's og musikk
/jan
Selvsagt er de ikke innfødte, mye likt oss 8)H.R skrev:Erru sikker på at disse to faktisk er ekte vestfoldinger og ikke sånne tilflyttere da ???JanR skrev:Nå må du la meg snakke ferdig da, kjerring !J.J skrev:Åja ... så jeg er forbigått nå da ..... Da tar jeg hvertfall ikke med Opeth vinyl til deg .............. På lyttekvelden ..JanR skrev:Jøssenavn, du som er verdens snilleste vestfolding og greier.JanOlav skrev:Ja, og det kjipe er at de ikke tør å komme hit til meg. 8)JanR skrev:Skjønner at jeg må invitere over vestfoldingene en gang utover høsten 8)
/jan
/jan
Også har vi selvsagt J.J som også er helt der oppe blant "verdens hyggeligste vestfoldinger" og ikke minst en vannvittig god smak når det gjelder ht's og musikk
/jan
Vi får avgjøre dette ved neste korsvei. JO og JJ. Dere får ta med dere fødselspapierer på neste treff.JanR skrev:Selvsagt er de ikke innfødte, mye likt oss 8)
Flyktninger ?
/jan
Det er en passiv sak du har, ikke sant?JanR skrev:Rent bassfilter, til khorn da selvsagt (450hz) Kan bestilles til nær sagt hva som helst av ht's.
http://www.marchandelec.com/ Filtrene kommer derfra.
Filtrene ? Ja.ØivindJ skrev:Det er en passiv sak du har, ikke sant?JanR skrev:Rent bassfilter, til khorn da selvsagt (450hz) Kan bestilles til nær sagt hva som helst av ht's.
http://www.marchandelec.com/ Filtrene kommer derfra.
Mvh
Hrmf ... HARDCORE bondeknøl ... knapt vært på utsia a bygda... Spør heller JO dere ;DH.R skrev:Erru sikker på at disse to faktisk er ekte vestfoldinger og ikke sånne tilflyttere da ???JanR skrev:Nå må du la meg snakke ferdig da, kjerring !J.J skrev:Åja ... så jeg er forbigått nå da ..... Da tar jeg hvertfall ikke med Opeth vinyl til deg .............. På lyttekvelden ..JanR skrev:Jøssenavn, du som er verdens snilleste vestfolding og greier.JanOlav skrev:Ja, og det kjipe er at de ikke tør å komme hit til meg. 8)JanR skrev:Skjønner at jeg må invitere over vestfoldingene en gang utover høsten 8)
/jan
/jan
/jan
J.J skrev:Hrmf ... HARDCORE bondeknøl ... knapt vært på utsia a bygda... Spør heller JO dere ;DH.R skrev:Erru sikker på at disse to faktisk er ekte vestfoldinger og ikke sånne tilflyttere da ???JanR skrev:Nå må du la meg snakke ferdig da, kjerring !J.J skrev:Åja ... så jeg er forbigått nå da ..... Da tar jeg hvertfall ikke med Opeth vinyl til deg .............. På lyttekvelden ..JanR skrev:Jøssenavn, du som er verdens snilleste vestfolding og greier.JanOlav skrev:Ja, og det kjipe er at de ikke tør å komme hit til meg. 8)JanR skrev:Skjønner at jeg må invitere over vestfoldingene en gang utover høsten 8)
/jan
/jan
/jan
Hvordan kunne vi glemme degmesut skrev:dere glemmer sjølveste meg.
den hyggeligste vestfoldingen av dem alle.
Vapor skrev:God kveld Klipsch venner ;D
I Vapor sin stue er alt fryd og gammen...Heresyene spiller utrolig bra!
Bare å prøve begge alternativene det Vel, litt synsingVapor skrev:I kveld har jeg laget risere til å ha under...de manglet på mitt sett.
Laget de helt lik originalene, i skrivende stund tørker grunningen og så skal de flikksparkles.
Men jeg lurer på en sak....jeg har tenkt å sette dempeputer oppå hjørnene til riserene, sånn at de kommer mellom høyttalerene og riserene,tenkte først under riserene men har bestemt meg for å prøve med de oppå...
Noen synspunkter på det..?
(det er kos å putle med enkel diy en fredagskveld med en kald pils og godlyd)
Fint å høre at du forstsatt lar deg rive med av heresyeneVapor skrev:God kveld Klipsch venner ;D
I Vapor sin stue er alt fryd og gammen...Heresyene spiller utrolig bra!
I kveld har jeg laget risere til å ha under...de manglet på mitt sett.
Laget de helt lik originalene, i skrivende stund tørker grunningen og så skal de flikksparkles.
Men jeg lurer på en sak....jeg har tenkt å sette dempeputer oppå hjørnene til riserene, sånn at de kommer mellom høyttalerene og riserene,tenkte først under riserene men har bestemt meg for å prøve med de oppå...
Noen synspunkter på det..?
(det er kos å putle med enkel diy en fredagskveld med en kald pils og godlyd)
Regner med det:Audiocompaniet Rom 101 og 102 og Akustisk Bureau Rom 103rumath skrev:Ja, Klipsch-forhandler tror jeg hadde vært tingen. Kommer det noe Klipsch til Hortenmessa tro?