JanR skrev:SteinLarsen skrev:Ok
Da kom det pakke fra Dr.Crites.
Og kun kort tid senere er delefilter og membran montert - i "nye" Forte II
Det funket!
Forskjell? Ja
Til det bedre? Ja
Må si det etter 27 minutter.
Vi er aleine hjemme, madammen og jeg, så nå er det musikkveld
Stein
Noen inntrykk av Aries ?
/jan
Men i alle....SteinLarsen skrev:Aries har ikke kommet ennå, dessverre.
Men jeg koser meg med låneforsterker foreløpig
Det funket!
Forskjell? Ja
Til det bedre? Ja
Stein
Noen inntrykk av Aries ?
/jan
Men i løpet av uka er den her.JanR skrev:Men i alle....SteinLarsen skrev:Aries har ikke kommet ennå, dessverre.
Det funket!
Forskjell? Ja
Til det bedre? Ja
Stein
Noen inntrykk av Aries ?
/jan
Nå. Noe å se fram til, det er jeg ganske sikker på
/jan
Jajaj, bedre sent enn aldri.SteinLarsen skrev:Men i løpet av uka er den her.JanR skrev:Men i alle....SteinLarsen skrev:Aries har ikke kommet ennå, dessverre.
Det funket!
Forskjell? Ja
Til det bedre? Ja
Stein
Noen inntrykk av Aries ?
/jan
Nå. Noe å se fram til, det er jeg ganske sikker på
/jan
stein
PentThumper skrev:Da begynner ting å falle på plass her etterhvert...
Anlegget som det fremstår i dag...
PC>WLM Reference DAC>Leben CS600>Klipsch Cornwall III
veldig glekkert det der, hvor langt unna sitter du?Thumper skrev:Da begynner ting å falle på plass her etterhvert...
Bildet lyver ikke... Jeg bruker mye toe-in. Etter et lite tips fra PWK...jokris skrev:hvor langt unna sitter du?
synes toe inn var voldsom, kanskje bare bilde som bedrar
oki, har sikkert med rom å gjøre også, opplever at jeg får større rom med noe mindre toe inThumper skrev:Bildet lyver ikke... Jeg bruker mye toe-in. Etter et lite tips fra PWK...jokris skrev:hvor langt unna sitter du?
Primær lytteposissjon er ca 0,5-0,75m bak der de "krysser",dvs ca 2,8m fra ht, men jeg har faktisk god lyd og bra perspektiv i hele den delen av stua hvor anlegget står. Ved å bruke kraftig toe-in slipper jeg mye problematikk med tidlig førsterefleksjon, lydbildet får en naturlig høyde og bredde, og jeg får et mye større(bredere og dypere) lyttefelt. Er ikke nødt til å sitte i sweetspot for å nyte god musikk Funker faktisk bra å sitte i sofagruppen bak lytteposisjonen også.
Kan værejokris skrev:oki, har sikkert med rom å gjøre også, opplever at jeg får større rom med noe mindre toe inThumper skrev:Bildet lyver ikke... Jeg bruker mye toe-in. Etter et lite tips fra PWK...jokris skrev:hvor langt unna sitter du?
Primær lytteposissjon er ca 0,5-0,75m bak der de "krysser",dvs ca 2,8m fra ht, men jeg har faktisk god lyd og bra perspektiv i hele den delen av stua hvor anlegget står. Ved å bruke kraftig toe-in slipper jeg mye problematikk med tidlig førsterefleksjon, lydbildet får en naturlig høyde og bredde, og jeg får et mye større(bredere og dypere) lyttefelt. Er ikke nødt til å sitte i sweetspot for å nyte god musikk Funker faktisk bra å sitte i sofagruppen bak lytteposisjonen også.
Har samme erfaring (i mitt rom, med mine ht).jokris skrev:oki, har sikkert med rom å gjøre også, opplever at jeg får større rom med noe mindre toe in
Ingen malØivindJ skrev:Bruker alltid noe toe in, men alltid med kryssningspunket bak lytteposisjon.
Tøff Klipsch krokThumper skrev:Anlegget som det fremstår i dag...
Takkkaap skrev:Tøff Klipsch krokThumper skrev:Anlegget som det fremstår i dag...
Intr. valg av motiv for bilderammen du har stående på benken din ;D
mvh
TakkJanR skrev:PentThumper skrev:Da begynner ting å falle på plass her etterhvert...
Godt å høre - se at ting går seg til i nyhuset.
/jan
hehe hente de i morgen,fikk ikke plass i bilen! men ble sjokkert over utseende og finnish,helt annet inntrykk av de live enn på bilder.utrolige Klipschorn men så er de vel en del mer påkostet enn de originale horna.Spiller alt fra disco til classisk med bravur.jokris skrev:cool, tenker det rocka ja, blir spennende å høre hva du mener om dine nye cw lll også ;D
Nå. Er ikke akkurat så store forskjeller på khorna som du får det til høres ut som.eddie1 skrev:Blir nok med drømmen da en evt oppgradering fra klipschorn til anniversary koster penger men da får du både bedre lyd og en råere finnish.
Håper de varer lenger enn Malmin-boksen.JanR skrev:Nå. Er ikke akkurat så store forskjeller på khorna som du får det til høres ut som.eddie1 skrev:Blir nok med drømmen da en evt oppgradering fra klipschorn til anniversary koster penger men da får du både bedre lyd og en råere finnish.
Finnish og at toppen er tett bak, sånn stort sett. Og ja, hørt anniversary.
Grats med CW III, spennende å se hvor lenge de blir
/jan
eddie1 skrev:Vil takke for tidenes lytt hos Harleyy på Klipsch Anniversary,aldrig følt et slik trykk i brystkassen! helt rått ;D
Vil også takke for en fin handel og må si at Cornwall lll ser myyye råere ut i virkeligheten enn på bilder 8)
Godt å få det ut ;DJanOlav skrev:Anni er SEFF det beste av Khorn, påkostet kabling, delefilter og en finnish som bare en "vanlig" Khorn eier kan drømme om. 8) 8) 8)
hehe Malmin er her men venter på en ny MosfetDazed skrev:Håper de varer lenger enn Malmin-boksen.JanR skrev:Nå. Er ikke akkurat så store forskjeller på khorna som du får det til høres ut som.eddie1 skrev:Blir nok med drømmen da en evt oppgradering fra klipschorn til anniversary koster penger men da får du både bedre lyd og en råere finnish.
/jan
Jeppmesut skrev:eddie1 skrev:Vil takke for tidenes lytt hos Harleyy på Klipsch Anniversary,aldrig følt et slik trykk i brystkassen! helt rått ;D
Vil også takke for en fin handel og må si at Cornwall lll ser myyye råere ut i virkeligheten enn på bilder 8)
har harleyy fått khorna opp på loftstua?
og har han ear-monoblokkene på plass?
Hva slags Mosfet?eddie1 skrev:hehe Malmin er her men venter på en ny MosfetDazed skrev:Håper de varer lenger enn Malmin-boksen.JanR skrev:Nå. Er ikke akkurat så store forskjeller på khorna som du får det til høres ut som.eddie1 skrev:Blir nok med drømmen da en evt oppgradering fra klipschorn til anniversary koster penger men da får du både bedre lyd og en råere finnish.
/jan
MI Mosfet!bjornh skrev:Hva slags Mosfet?eddie1 skrev:hehe Malmin er her men venter på en ny MosfetDazed skrev:Håper de varer lenger enn Malmin-boksen.JanR skrev:Nå. Er ikke akkurat så store forskjeller på khorna som du får det til høres ut som.eddie1 skrev:Blir nok med drømmen da en evt oppgradering fra klipschorn til anniversary koster penger men da får du både bedre lyd og en råere finnish.
/jan
Nå har Aries kommetJanR skrev:SteinLarsen skrev:Ok
Det funket!
Forskjell? Ja
Til det bedre? Ja
Stein
Noen inntrykk av Aries ?
/jan
SteinLarsen skrev:Nå har Aries kommetJanR skrev:SteinLarsen skrev:Ok
Det funket!
Forskjell? Ja
Til det bedre? Ja
Stein
Noen inntrykk av Aries ?
/jan
Så i kveld blir gøy
Dette er mitt tredje sett med Khorn og ja det er nok en ørliten forskjell som er verdt alle penga he heJanR skrev:Nå. Er ikke akkurat så store forskjeller på khorna som du får det til høres ut som.eddie1 skrev:Blir nok med drømmen da en evt oppgradering fra klipschorn til anniversary koster penger men da får du både bedre lyd og en råere finnish.
/jan
Selvsagt er det verdt alle pengene, ikke tvil i min sjel. Khorn er jo høytaleren (eller kongen om du vil) over alle høytalere.Harleyy skrev:Dette er mitt tredje sett med Khorn og ja det er nok en ørliten forskjell som er verdt alle penga he heJanR skrev:Nå. Er ikke akkurat så store forskjeller på khorna som du får det til høres ut som.eddie1 skrev:Blir nok med drømmen da en evt oppgradering fra klipschorn til anniversary koster penger men da får du både bedre lyd og en råere finnish.
/jan
Må vel si at EAR 509 er beste jeg har hørt av rør til Khorn så er absolutt å anbefale om man liker litt trøkkJanR skrev:Selvsagt er det verdt alle pengene, ikke tvil i min sjelHarleyy skrev:Dette er mitt tredje sett med Khorn og ja det er nok en ørliten forskjell som er verdt alle penga he heJanR skrev:Nå. Er ikke akkurat så store forskjeller på khorna som du får det til høres ut som.eddie1 skrev:Blir nok med drømmen da en evt oppgradering fra klipschorn til anniversary koster penger men da får du både bedre lyd og en råere finnish.
/jan
Når du først er her, var det EAR 509 som var ment tenkt brukt på de ?
/jan
Interesant, spennende de der. Desverre aldri hørt men har hatt ett øye til de.Harleyy skrev:Må vel si at EAR 509 er beste jeg har hørt av rør til Khorn så er absolutt å anbefale om man liker litt trøkkJanR skrev:Selvsagt er det verdt alle pengene, ikke tvil i min sjelHarleyy skrev:Dette er mitt tredje sett med Khorn og ja det er nok en ørliten forskjell som er verdt alle penga he heJanR skrev:Nå. Er ikke akkurat så store forskjeller på khorna som du får det til høres ut som.eddie1 skrev:Blir nok med drømmen da en evt oppgradering fra klipschorn til anniversary koster penger men da får du både bedre lyd og en råere finnish.
/jan
/jan
Ellers er jeg absolutt ingen motstander av en meget kraftig transistor på Khorn heller jeg, da jeg liker å spille på grensen til hva øret tåler Da mener jeg ikke i skarphet som sikkert noen kommer med... hehe
EAR spilte bra det men det trøkket og dynamikken jeg hørte med Sunfire har jeg aldrig hørt noen rørforsterker få til på Klipsch før så det har ihvertfall fått meg til og se på transistor med nye øyne,EAR ble rett og slett kjedelig og høre på i forhold ;DHarleyy skrev:Må vel si at EAR 509 er beste jeg har hørt av rør til Khorn så er absolutt å anbefale om man liker litt trøkkJanR skrev:Selvsagt er det verdt alle pengene, ikke tvil i min sjelHarleyy skrev:Dette er mitt tredje sett med Khorn og ja det er nok en ørliten forskjell som er verdt alle penga he heJanR skrev:Nå. Er ikke akkurat så store forskjeller på khorna som du får det til høres ut som.eddie1 skrev:Blir nok med drømmen da en evt oppgradering fra klipschorn til anniversary koster penger men da får du både bedre lyd og en råere finnish.
/jan
/jan
Ellers er jeg absolutt ingen motstander av en meget kraftig transistor på Khorn heller jeg, da jeg liker å spille på grensen til hva øret tåler Da mener jeg ikke i skarphet som sikkert noen kommer med... hehe
Deg bruker jeg ikke som noen mal på akkurat det. Tviler ikke ett sekund på at transistor funker som sagt, men antar det er litt smak og behag ute og går hereddie1 skrev:EAR spilte bra det men det trøkket og dynamikken jeg hørte med Sunfire har jeg aldrig hørt noen rørforsterker få til på Klipsch før så det har ihvertfall fått meg til og se på transistor med nye øyne,EAR ble rett og slett kjedelig og høre på i forhold ;DHarleyy skrev:Må vel si at EAR 509 er beste jeg har hørt av rør til Khorn så er absolutt å anbefale om man liker litt trøkkJanR skrev:Selvsagt er det verdt alle pengene, ikke tvil i min sjelHarleyy skrev:Dette er mitt tredje sett med Khorn og ja det er nok en ørliten forskjell som er verdt alle penga he heJanR skrev:Nå. Er ikke akkurat så store forskjeller på khorna som du får det til høres ut som.eddie1 skrev:Blir nok med drømmen da en evt oppgradering fra klipschorn til anniversary koster penger men da får du både bedre lyd og en råere finnish.
/jan
/jan