Noen som gidder å komme med litt synsing og råd her?
Jeg har et surroundoppsett med fem stk. Klipsch Synergy B3 stativhøyttalere, som jeg har vært veldig fornøyd med så langt. Men nå har jeg hatt de i 4-5 år og må si jeg kanskje savner litt mer luft og oppløsning, og kanskje litt fyldigere og større lyd i stereo bl.a. Dynamikk og bass i oppsettet jeg har nå er egentlig helt greit, men enda litt dypere bass så lenge den er tight og fin, og litt mer smekk hadde ikke gjort meg noe for å si det sånn.
Noen som har noen tips om hva som er rette veien å gå? Er det f.eks. noe å tjene på å modde disse med bedre internkabling, andre komponenter i delefilteret o.s.v., eller er det like greit å bytte de til fordel for nyere og større Klipsch'er? Er i utgangspunktet litt skeptisk til modding siden jeg har forsøkt meg på sånt før uten at det ble de helt store forbedringene i.fht. å bytte høyttalere.
Har sett litt på den nye reference serien som RB 61 MKII, RB 81 MKII, eventuellt RF 52 MKII og RF 62 MKII som fronthøyttalere med tilhørende senter og bakhøyttalere.
Bruker en McIntosh surroundforsterker og spiller i et rom på rundt 20 kvm. med skråtak og stor høyde under taket på det meste. Kunne såklart godt tenkt meg noen av de dyrere modellene som Cornwall osv, men pris er et tema her så det er ikke aktuellt for tiden. Tror ikke stua er stor nok til å kunne nyte godt av altfor store og heftige høyttalere heller.
Blir ikke å bytte ut med det første, men jeg liker å tenke og vurdere lenge før jeg gjør forandringer, så hadde vært kjekt med litt food for thought her.