eddie1 skrev:
Men jeg synes det blir litt feil med alle anbefalingene på små rørforsterkere når det faktisk viser seg at de ikke klarer og drive Klipsch skikkelig selv om det kan låte pent.greit og kunne utnytte høytalerne 10% men hva med 100%
når du kikket ettr røamper prøvde jeg forsiktig å si at det er en forskjell på hvilken type rørforsterker du kjøper også, og å sammenligne f.eks cayin din med sunfire blir vel noe galt sånn prismessig
jeg klarer utmerket godt 115 db her med rør og holder ikke det så vet ikke jeg ;D ikke at det er lyttevolumet mitt til vanlig for da hadde jeg vært døv nå, forskjellen mellom rør og transistor for meg har lite med dette og gjøre, det går mere på "klangen" jeg får ut av rør kontra transe, som passer meg bedre pr nå
skal man spille 112 db dagen lang ville jeg uansett kjøpt transe bla pga rørforbruket ikke minst
oppsettet til harley er nok knall det, har sånn ca skjønt at han liker trøkk og volum for å kose seg ;D
hvis du ikke får til å kjenne brysttrykket hos deg eddie med rør forsterkerne dine så bytt de ut for da er det noe galt ett sted, ikke vanskelig imo å få bass på klipschene, selv om det er mulig å få kanskje tørrere med transe