Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    Å Jasså !!!! lander snart på rygge nå
    det er flere av dere JBL vennen innfiltrert rundt omkring , Hmmmmmm

    ;D ;D ;D
    Hehehe.
    Det som er litt interesant er de gutta (bla) har lekt med denslags i noen år. Ref. lytt til erfarne (fjell)folk ;)


    Har prøvd EV og Atlas her tidligere.
    Likte Atlas best. EV er en litt mere moderne-lydende mellomtone driver. Atlas er mere oldschool i lyden.
    JBL, desverre - heldigvis, denger dem begge.
    Nå skal det sies at JBL 2470 spiller over ett mye større frekvensområde, ca.500hz --> 12000hz. Kan ligge noe der også.
    Vanligvis deler jeg diskant på 4500hz ( originalt 6000hz), den må jobbe langt ned men det funker. Nå derimot føles diskanten mye bedre, slipper å slite og kan slippe seg løs. Mere luft og spiller veldig uanstrengt. Mellomtonen, aldri vært så bra her hos meg

    Neste ut blir å leke med bass amp/amper og delefilter. Bruker ikke bass filter pr i dag.

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    jokris skrev:
    forresten så hører det vel med litt tyn av å nevne JBL i en klipsch tråd , godartet eller ikke, hører med ;D ;D
    godt Jan har bæller til det ;D ;D
    fleiper bare litt men synd ikka alle forstår det ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    jokris skrev:
    forresten så hører det vel med litt tyn av å nevne JBL i en klipsch tråd , godartet eller ikke, hører med ;D ;D
    godt Jan har bæller til det ;D ;D
    fleiper bare litt men synd ikka alle forstår det ;D
    Vi har da humor for svarte fan !!!

    ;D ;D



    Hatt en fin ferie foresten ?
    Og fant noe der av interesse ? ;)

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    jokris skrev:
    forresten så hører det vel med litt tyn av å nevne JBL i en klipsch tråd , godartet eller ikke, hører med ;D ;D
    godt Jan har bæller til det ;D ;D
    fleiper bare litt men synd ikka alle forstår det ;D
    Vi har da humor for svarte fan !!!

    ;D ;D
    Hei hadde noen fine dager men ble vel mye alkohol der nede.Var nærmeste nabo til opera huset men fikk ingen lytt eller titt denne gangen.Fant bare en butikk som solge alt fra t-trøjer til vinyl men der lå det på over 200 spenn for platene og det er vel ikke billigere enn her hjemme.
    Riga er en fin by som kommer til å bli besøkt flere ganger,vi fikk også med oss en khl kamp for de som har intresse av hockey ;D


    Hatt en fin ferie foresten ?
    Og fant noe der av interesse ? ;)

    /jan
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Da får jeg inn noen "små" og pene Focal 1007 Be i svart pianolakk som skal få bryne seg mot Klipsch Chorus2 i stueanlegget vel og merke. Som nevnt tidligere så er det mange par som har reist på hue og R#¤% ut fra stua da de ikke kan matche Chorusene som står nede i lytterommet. Ikke det at jeg har noen forhåpning til det, men hadde vært greit med en slags god lyd i stua og. Chorusene har hatt en tendens til å drepe all lytteglede i anlegg nr 2 noe som vel må sies å være et godt kompliment til fordel for de gamle kassene... :) Grunnen til at jeg ikke velger Klipsch i stua er Kona. Og de må være pene noe som jeg må si at Focalene er, så da får vi se på lyden...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    eddie1 skrev:
    JanR skrev:
    eddie1 skrev:
    jokris skrev:
    forresten så hører det vel med litt tyn av å nevne JBL i en klipsch tråd , godartet eller ikke, hører med ;D ;D
    godt Jan har bæller til det ;D ;D
    fleiper bare litt men synd ikka alle forstår det ;D
    Vi har da humor for svarte fan !!!

    ;D ;D



    Hatt en fin ferie foresten ?
    Og fant noe der av interesse ? ;)

    /jan
    Hei hadde noen fine dager men ble vel mye alkohol der nede.Var nærmeste nabo til opera huset men fikk ingen lytt eller titt denne gangen.Fant bare en butikk som solge alt fra t-trøjer til vinyl men der lå det på over 200 spenn for platene og det er vel ikke billigere enn her hjemme.
    Riga er en fin by som kommer til å bli besøkt flere ganger,vi fikk også med oss en khl kamp for de som har intresse av hockey ;D
    Populær by har jeg skjønt så prisene er nok deretter på det meste vil jeg tro.
    Ikke noen hifi sjapper der ?

    Hockey er en uting ;)

    /jan
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.116
    Antall liker
    6.641
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    JanR skrev:
    Hehehe.
    Det som er litt interesant er de gutta (bla) har lekt med denslags i noen år. Ref. lytt til erfarne (fjell)folk ;)


    Har prøvd EV og Atlas her tidligere.
    Likte Atlas best. EV er en litt mere moderne-lydende mellomtone driver. Atlas er mere oldschool i lyden.
    JBL, desverre - heldigvis, denger dem begge.
    Nå skal det sies at JBL 2470 spiller over ett mye større frekvensområde, ca.500hz --> 12000hz. Kan ligge noe der også.
    Vanligvis deler jeg diskant på 4500hz ( originalt 6000hz), den må jobbe langt ned men det funker. Nå derimot føles diskanten mye bedre, slipper å slite og kan slippe seg løs. Mere luft og spiller veldig uanstrengt. Mellomtonen, aldri vært så bra her hos meg

    Neste ut blir å leke med bass amp/amper og delefilter. Bruker ikke bass filter pr i dag.

    /jan
    Inn med et slikt nå

    et par superdiskanter (det ER plass til 10cm diameter i de små firkantene og T500mk2 er bare på 9.9 så det går med god margin. Skal vedde på at de fleste diskanter grisedenger de som står i originalt slik at man neppe trenger å ta det helt ut, og vips - du vil vel ha en ferdig høyttaler - ikke sånn halvfabrikat som de kommer originalt vettu.

    Morro at JBL'ne min funker fett hos deg. Hadde ikke forventet meg annet og jeg må si at det er kanskje den største oppjusteringen lydmessig jeg hadde før jeg dro til met et par 8" fostex.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    JBL'ene funker som fan, eller som fingers ville sagt det " plutoniumsfett " ;D
    Begynner å sitte i ørene nå, litt sånn "hvorfor i svarte f** gjorde jeg ikke det her for lenge siden" følelse.
    Ikke lekt med demping ennå, kanskje litt til å gå på der også selv om det låter jævlig bra pr i dag.

    V-Trac er rå, følger vel med adapter så det går greit å bruke både 1" og 2" drivere ?
    Men så var det de penga da....

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    V-Trac er rå, følger vel med adapter så det går greit å bruke både 1" og 2" drivere ?
    Men så var det de penga da....
    Så egentlig ikke ut som det burde være så alt for vanskelig å sette sammen et par slike topper selv?
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.116
    Antall liker
    6.641
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    JanR skrev:
    JBL'ene funker som fan, eller som fingers ville sagt det " plutoniumsfett " ;D
    Begynner å sitte i ørene nå, litt sånn "hvorfor i svarte f** gjorde jeg ikke det her for lenge siden" følelse.
    Ikke lekt med demping ennå, kanskje litt til å gå på der også selv om det låter jævlig bra pr i dag.

    V-Trac er rå, følger vel med adapter så det går greit å bruke både 1" og 2" drivere ?
    Men så var det de penga da....

    /jan
    Eller gå for et par 2" JBL drivere så slipper man å mase mer med det ;D Tror jeg har et par adaptere liggende faktisk som passer. Ellers har crites vil jeg tro.
    Å sette sammen slike horn selv aner jeg ikke hvor vanskelig kan være, men ser at Dazed melder seg frivillig til å bygge et par :p
     
    J

    J.J

    Gjest
    Som min mormor sier: Det er lett for en mann som kan det ...., ;D

    Alt er lett - bare enn vet hvordan ... Dazed har du mål og slik på krumningen i hornet ??



    /JR
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Det finnes tegninger på trac-horn, men lett å lage.........vel. :D ::)
    Noen ganger er det greit å handle ferdig vare.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    V-Trac er rå, følger vel med adapter så det går greit å bruke både 1" og 2" drivere ?
    Men så var det de penga da....
    Så egentlig ikke ut som det burde være så alt for vanskelig å sette sammen et par slike topper selv?
    Vel. Er nok enklere i teorien enn i praksis.

    BHO skrev:
    Det finnes tegninger på trac-horn, men lett å lage.........vel. :D ::)
    Noen ganger er det greit å handle ferdig vare.
    Jepp ;)

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Vel, med hjelp til å regne ut hvordan det skal se ut, eller i alle fall en link til formelverket, skulle jeg nok klare å lage en arbeidstegning, i alle fall. ...Så kan snekkeren sikkert lage det selv.

    Synes fremdeles ikke det ser så avansert ut, bare man kan skaffe seg litt brukbart snekkerverktøy.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    Vel, med hjelp til å regne ut hvordan det skal se ut, eller i alle fall en link til formelverket, skulle jeg nok klare å lage en arbeidstegning, i alle fall. ...Så kan snekkeren sikkert lage det selv.

    Synes fremdeles ikke det ser så avansert ut, bare man kan skaffe seg litt brukbart snekkerverktøy.
    Alt kan ordnes.

    Men så var det verktøy, ett sted å stå, tålamod og ikke minst knowhow.
    Nei tror nok ikke jeg hadde gitt meg utpå det der. Bruker mere penger på verktøy enn det koster å kjøpe ferdig 8)

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Alt kan ordnes.

    Men så var det verktøy, ett sted å stå, tålamod og ikke minst knowhow.
    Nei tror nok ikke jeg hadde gitt meg utpå det der. Bruker mere penger på verktøy enn det koster å kjøpe ferdig 8)
    Men verktøy er jo kult. Billig er det dessuten på Biltema. ;)

    Men jeg skjønner hva du mener. Hva koster sånne topper?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Alt kan ordnes.

    Men så var det verktøy, ett sted å stå, tålamod og ikke minst knowhow.
    Nei tror nok ikke jeg hadde gitt meg utpå det der. Bruker mere penger på verktøy enn det koster å kjøpe ferdig 8)
    Men verktøy er jo kult. Billig er det dessuten på Biltema. ;)

    Men jeg skjønner hva du mener. Hva koster sånne topper?
    Jojo hehe, man liker jo verktøy.

    http://www.alkeng.com/ http://www.alkeng.com/klip_hom.html
    http://www.voltiaudio.com/ http://www.klipschupgrades.com/horns.shtml

    Og ikke minst http://www.critesspeakers.com/

    Alt man trenger av linker for å leke med klipsch ;)
    Pris,- BHO vet, han har vel ett par alk (tre)horn.

    /jan
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Må si meg enig med Dazed her. Om der gives tegninger, skulle det ikke være noe komplisert å lage disse.





    Pris: What's Included in the V-Trac package for $849.00:
    +frakt og mva.

    The V-Trac package includes one pair of horns with integral grill frames painted satin black, original-style black grill cloth installed on both grill frames, one pair of midrange driver motorboards, one pair of tweeter motorboards for your tweeter of choice (You may purchase additonal motorboards for different tweeters), necessary hardware to attach the drivers and motorboards, durable and reusable packaging.

    http://www.klipschupgrades.com/vtrac.shtml
     

    Vedlegg

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Fra Klappenberger koster fastrac nå $465 pr.par for 1" ........+ frakt og det staten måtte forsyne seg med. ;)
    De er ikke så komplette som Volti sine, men det fåes her og mot tillegg i pris.
    Volti sine er jo drop in i orginale k-horn topper.
    Det er sidene i hornet som er plundrete og få til.....finer må bøyes mye.
    Rørlig får det nok til. ;)
     

    Deep Purple

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    200
    Antall liker
    55
    Sted
    Mosjøen
    Torget vurderinger
    3
    Da har mine Cornwall/Crites Type B våkna til liv etter at Musical Innovation Mosfet kom med på laget...
    Savner verken rør(Music Angel KT88) eller klasse A(Electrocompaniet ECI-2)
    Må legge til at jeg ikke har erfaring med andre rør/klasseA forsterkere.
    Må bare si at Mosfet leverer varene,fruen satt å gliste i sweetspot hele natta... Gliser
    Er så heldig å ha en som er like interesert i musikk som meg,hun har faktisk flere LPer enn jeg.
    Er en helt annen pondus enn før med EC eller Music Angel,suben er ute av anlegget for godt.
    Det spiller kraftfult dypt og klokkeklart....og ikke minst:Det er både morsomt og deilig å høre på!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Deep Purple skrev:
    Da har mine Cornwall/Crites Type B våkna til liv etter at Musical Innovation Mosfet kom med på laget...
    Savner verken rør(Music Angel KT88) eller klasse A(Electrocompaniet ECI-2)
    Må legge til at jeg ikke har erfaring med andre rør/klasseA forsterkere.
    Må bare si at Mosfet leverer varene,fruen satt å gliste i sweetspot hele natta... Gliser
    Er så heldig å ha en som er like interesert i musikk som meg,hun har faktisk flere LPer enn jeg.
    Er en helt annen pondus enn før med EC eller Music Angel,suben er ute av anlegget for godt.
    Det spiller kraftfult dypt og klokkeklart....og ikke minst:Det er både morsomt og deilig å høre på!


    /jan
     
    J

    J.J

    Gjest
    Se rundt omkring på andre forum.... det er svært få som gjør noe med Heresy ..... Det MÅ være en grunn til at så få modder dem.
    Iforhold til andre Klipsch`s
    :p ;D


    My 2 cent

    /JR
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Sliter med khorn jeg da. ;) Har igjen gått en runde med meg selv etter at dere dro
    frem disse sakene her;



    Har et par spørsmål til de vise herrer. Noen som vet om 60anniversary khorn og
    vanlige khorn er like store? Tenker da på toppkassa. Dette er selvsagt ting som
    må dobbeltsjekkes før en evt. bestilling finner sted.

    Så er det diskanten. Lar det seg gjøre å få en bra overgang med mellomtonedriver
    som fungerer i disse voltihornene og t500a supern?

    MVH. Serial
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn