Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    JanOlav skrev:
    Vapor skrev:
    God aften Klipsch folk ;D

    Jeg trenger hjelp...Matchen med gammelt CJ forsterkeri og Hersey III er virkelig bra!

    Men i den siste tiden har cj PV11 preampen vært plaget med sus,støy og knitring (er litt bedre nå) så den må byttes ut...men med hva?

    Jeg kjøpte en Kora Crescendo rør-pre på fredag, men den passer ikke lydmessig...hadde ikke trodd at forskjellen kunne være så stor.
    Jeg hadde EAR V20 på besøk i ett par uker og den passet fint til Herseyene

    Hvilke forforsterkere spiller på lag med Heritage høyttalerene...?
    AN sine preer fungerer greit sammen med Heritage. :)
    Bla, ligger det ikke en M2 og en L2 på børsen tro ?

    EAR V20 er en artig "liten" sak, hvorfor ikke få tak i en sånn ?

    /jan
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Ligger vel en BP pre-amp der og.......ekte KISS. ;)
    Sjelden feil spør du meg. :)
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.116
    Antall liker
    6.641
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    uansett- ganske umulig oppgave å si hva som er noe å høre på. Det den ene digger hater den andre. Det er bare å lete frem til man finner noe som stemmer. Gi blaffen i have som skal være korrekt - for det finnes ikke.
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    H.R skrev:
    uansett- ganske umulig oppgave å si hva som er noe å høre på. Det den ene digger hater den andre. Det er bare å lete frem til man finner noe som stemmer. Gi blaffen i have som skal være korrekt - for det finnes ikke.
    Liker innstillingen din H.R, uansett forsterkere eller rasshøl!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    SannaX skrev:
    H.R skrev:
    uansett- ganske umulig oppgave å si hva som er noe å høre på. Det den ene digger hater den andre. Det er bare å lete frem til man finner noe som stemmer. Gi blaffen i have som skal være korrekt - for det finnes ikke.
    Liker innstillingen din H.R, uansett forsterkere eller rasshøl!
    Ingen forskjell mener du ? 8)
    Sunn innstilling indeed :)


    edit: typos

    /jan
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    881
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergen
    Bla, ligger det ikke en M2 og en L2 på børsen tro ?

    EAR V20 er en artig "liten" sak, hvorfor ikke få tak i en sånn ?
    EAR V20 kan jeg leve med ja ;D ,men hadde tenkt å beholde CJ effekten og bare bytte forforsterkeren...men er ikke helt fastlåst der ;D

    AudioNote vet jeg ingenting om...så det blir å famle litt i blinde...derfor jeg spør her i Klipsch tråden ;)

    Tidligere i tråden var Thumper veldig fornøyd med Leben og Almarro...de har jeg verken sett eller hørt....kanskje det hadde vært noe?

    Men vil helst bare bytte forforsterkeren.......
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Vapor skrev:
    Bla, ligger det ikke en M2 og en L2 på børsen tro ?

    EAR V20 er en artig "liten" sak, hvorfor ikke få tak i en sånn ?
    EAR V20 kan jeg leve med ja ;D ,men hadde tenkt å beholde CJ effekten og bare bytte forforsterkeren...men er ikke helt fastlåst der ;D

    AudioNote vet jeg ingenting om...så det blir å famle litt i blinde...derfor jeg spør her i Klipsch tråden ;)

    Tidligere i tråden var Thumper veldig fornøyd med Leben og Almarro...de har jeg verken sett eller hørt....kanskje det hadde vært noe?

    Men vil helst bare bytte forforsterkeren.......
    Det som er med Audio Note er at de er MUSIKALSKE. Til helvete med hifi parametere, AN spiller musikk. Har selv hatt det på Heresy, funker bra sammen. ;)
    Funker også greit sammen med CJ. :D
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Vapor skrev:
    God aften Klipsch folk ;D

    Jeg trenger hjelp...Matchen med gammelt CJ forsterkeri og Hersey III er virkelig bra!

    Men i den siste tiden har cj PV11 preampen vært plaget med sus,støy og knitring (er litt bedre nå) så den må byttes ut...men med hva?

    Jeg kjøpte en Kora Crescendo rør-pre på fredag, men den passer ikke lydmessig...hadde ikke trodd at forskjellen kunne være så stor.
    Jeg hadde EAR V20 på besøk i ett par uker og den passet fint til Herseyene

    Hvilke forforsterkere spiller på lag med Heritage høyttalerene...?
    Dette er normal oppførsel fra en eldre forforsterker. Den trenger litt service, så er den oppe å
    går igjen. Rense rørsokler og evt. rørskift. Rensespraypå brytere og potmeter. Helt sikkert
    noen nisser i strøket der du bor som tar jobben om du ikke gidder selv. Kjøper du en ny preamp,
    så ender det med at du må ha en ny amp som passer den. Og et par nye høytalere...... ;)

    MVH. Serial
     

    jan lars

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Innlegg
    85
    Antall liker
    1
    HEJ
    är det någon här som använder mcintosh ma 6900 till klipschorn
    jag har idag fått ett bra erbjudande att köpa en till bra pris
    vore tacksam om någon komenterade det om det kan funka med en sådan förstärkare
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    881
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergen
    Dette er normal oppførsel fra en eldre forforsterker. Den trenger litt service, så er den oppe å
    går igjen. Rense rørsokler og evt. rørskift. Rensespraypå brytere og potmeter. Helt sikkert
    noen nisser i strøket der du bor som tar jobben om du ikke gidder selv. Kjøper du en ny preamp,
    så ender det med at du må ha en ny amp som passer den. Og et par nye høytalere...... Blunker
    Ja...du sier noe der...blir en evig runndans ;D

    Har hatt den på service...renset potmetere og brytere, om rørsoklene ble renset vet jeg ikke.

    Servicemannen (velrenomert og dyktig kar i Bergen) jobbet en del med kanalvelger og balanse-pot pga knitring/skurring, og det er blitt mye bedre. Hvis ikke det ble bra så må disse potmeterene eventuelt byttes.

    Hvor får man disse delene til en ca 20 år gammel PV11 ?

    Rørene jeg har i nå er "nye" Mullard ...med Duende demperinger så er susingen nesten helt borte også...ikke hørbar fra lytteposisjon...så de eneste problemene med den nå er periodisk knitring.


    Og for at dette ikke skal bli (enda) mere off-topic : Klipsch HerseyIII skal IKKE under noen omstendighet byttes ut....om forsterkere skal byttes så skal de byttes til noe som matcher HerseyIII så bra som mulig ;D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Vapor skrev:
    Dette er normal oppførsel fra en eldre forforsterker. Den trenger litt service, så er den oppe å
    går igjen. Rense rørsokler og evt. rørskift. Rensespraypå brytere og potmeter. Helt sikkert
    noen nisser i strøket der du bor som tar jobben om du ikke gidder selv. Kjøper du en ny preamp,
    så ender det med at du må ha en ny amp som passer den. Og et par nye høytalere...... Blunker
    Ja...du sier noe der...blir en evig runndans ;D

    Har hatt den på service...renset potmetere og brytere, om rørsoklene ble renset vet jeg ikke.

    Servicemannen (velrenomert og dyktig kar i Bergen) jobbet en del med kanalvelger og balanse-pot pga knitring/skurring, og det er blitt mye bedre. Hvis ikke det ble bra så må disse potmeterene eventuelt byttes.

    Hvor får man disse delene til en ca 20 år gammel PV11 ?

    Rørene jeg har i nå er "nye" Mullard ...med Duende demperinger så er susingen nesten helt borte også...ikke hørbar fra lytteposisjon...så de eneste problemene med den nå er periodisk knitring.


    Og for at dette ikke skal bli (enda) mere off-topic : Klipsch HerseyIII skal IKKE under noen omstendighet byttes ut....om forsterkere skal byttes så skal de byttes til noe som matcher HerseyIII så bra som mulig ;D
    Send forsterkeren din til denne karen her, og problemene blir borte. ;) http://vingfix.no/index.html
    Ps: Han er rask!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Vapor skrev:
    Og for at dette ikke skal bli (enda) mere off-topic : Klipsch HerseyIII skal IKKE under noen omstendighet byttes ut....om forsterkere skal byttes så skal de byttes til noe som matcher HerseyIII så bra som mulig ;D
    Phuu, ble litt nervøs her nå.

    Rørsokler kan være ett mulig problem. Hør med han karen om han kan være behjelpelig med ett evt sokkel bytte ?

    /jan
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Rørene jeg har i nå er "nye" Mullard ...med Duende demperinger så er susingen nesten helt borte også...ikke hørbar fra lytteposisjon...så de eneste problemene med den nå er periodisk knitring.

    [/quote]

    Om rørene tidligere ikke har vært brukt, kan det være verdt å prøve å rense rørpinnene.
    Har selv blitt kvitt "knitring" på den måten.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    noen som har noen formeninger og hvordan hønn vil spille med bare2,5 m avstand imellom og Ca 3,5m avstand til lytteposisjon ? vil dette bare være renspikka tull og tøys ????????
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    jokris skrev:
    noen som har noen formeninger og hvordan hønn vil spille med bare2,5 m avstand imellom og Ca 3,5m avstand til lytteposisjon ? vil dette bare være renspikka tull og tøys ????????
    Det syns jeg du skulle prøve.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    rolfozzy skrev:
    jokris skrev:
    noen som har noen formeninger og hvordan hønn vil spille med bare2,5 m avstand imellom og Ca 3,5m avstand til lytteposisjon ? vil dette bare være renspikka tull og tøys ????????
    Det syns jeg du skulle prøve.
    ikke all verdens enkellt å få til en prøve egentlig, mye pga str og frakt, men er rimelig usikker, er jo mine drømmeht dette, men er jo sabla fornøyd med cwlll også
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    er vel ikkje ulikt slik det var i gamleheimen din, jan?
    I leiligheten sto de omtrent som nå.
    Men.....snudde stua en periode og da sto de med 150-160cm i mellom og sett 3m fra, trykke greit det.
    Flagra godt i buksebeina da gett ;)

    /jan
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Hmmmm, da får jeg virkelig kikke på det økonomiske aspektet
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    JanR skrev:
    jokris skrev:
    Hmmmm, da får jeg virkelig kikke på det økonomiske aspektet
    Mm :)

    /jan
    har ett par på hånda, men passer litt dårlig økonomisk akkurat nå seff
    Da kjøper du ikke. Ikke vanskeligere enn det.

    /jan
    sant det, men ikke til å unngå at jeg jobber litt bakerst i hodet hvordan det kan løsas :)
    Kommet noe lengre i planleggingen ? ::)

    /jan
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.044
    Antall liker
    393
    Noen her som har inntrykk av RF 62/82 mkII kontra rf 63 jeg har nå?
    Vil det være store forskjeller?. .

    Jeg driver dem med en parasound hca 1200 med receiver som pre. . ja jeg vet at det ikke er optimalt, men det er brukt 60-40 musikk film så det må bli kompromiss her. . :)

    Har dem i ene siden av en L stue ca 3 m til lytteposisjon. .
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Zeke1983 skrev:
    Noen her som har inntrykk av RF 62/82 mkII kontra rf 63 jeg har nå?
    Vil det være store forskjeller?. .

    Jeg driver dem med en parasound hca 1200 med receiver som pre. . ja jeg vet at det ikke er optimalt, men det er brukt 60-40 musikk film så det må bli kompromiss her. . :)

    Har dem i ene siden av en L stue ca 3 m til lytteposisjon. .
    Hva mener du? Om 62/82 II er bedre enn dine RF-63? Så definitivt og absolutt ikke!
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.044
    Antall liker
    393
    Dazed skrev:
    Zeke1983 skrev:
    Noen her som har inntrykk av RF 62/82 mkII kontra rf 63 jeg har nå?
    Vil det være store forskjeller?. .

    Jeg driver dem med en parasound hca 1200 med receiver som pre. . ja jeg vet at det ikke er optimalt, men det er brukt 60-40 musikk film så det må bli kompromiss her. . :)

    Har dem i ene siden av en L stue ca 3 m til lytteposisjon. .
    Hva mener du? Om 62/82 II er bedre enn dine RF-63? Så definitivt og absolutt ikke!
    Hei..

    Ja litt klønete formulert kanskje. var ute etter om de kan spille bedre ja? Har jo lest mye bra om MKII serien da. . ?
    Evt om jeg har mere igjen å "nedgradere" siden jeg ikke kjører svindyrt forsterkeri på dem..

    Johan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Zeke1983 skrev:
    Dazed skrev:
    Zeke1983 skrev:
    Noen her som har inntrykk av RF 62/82 mkII kontra rf 63 jeg har nå?
    Vil det være store forskjeller?. .

    Jeg driver dem med en parasound hca 1200 med receiver som pre. . ja jeg vet at det ikke er optimalt, men det er brukt 60-40 musikk film så det må bli kompromiss her. .  :)

    Har dem i ene siden av en L stue ca 3 m til lytteposisjon. .
    Hva mener du? Om 62/82 II er bedre enn dine RF-63? Så definitivt og absolutt ikke!
    Hei..

    Ja litt klønete formulert kanskje. var ute etter om de kan spille bedre ja? Har jo lest mye bra om MKII serien da. . ?
    Evt om jeg har mere igjen å "nedgradere" siden jeg ikke kjører svindyrt forsterkeri på dem..

    Johan
    63 har bedre drivere, bedre delefilter, bedre kabinetter med ektre trefinér i stedet for sponplate laminert med vinylfolie, og er rett og slett i en annen klasse (imho). Behold dem.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn