JanOlav
Hi-Fi freak
Like store.
Modde anni? : : :
Så de er like store? Da var man nærmere en mulig løsning.JanOlav skrev:Like store.
Det er den anbefalte delingen ved 10K som gjør meg litt usikker på om mellomtonenH.R skrev:Serial. Jeg tror du skal slite med å ikke intigrere t500. En god attunator så faller det meste på plass. Det er i allefall det jeg opplevde mot standard mellomtone, jbl, og nå fe203. Den trives best med høy deling og 10.000 har flere hatt hell med
J.J skrev:Se rundt omkring på andre forum.... det er svært få som gjør noe med Heresy ..... Det MÅ være en grunn til at så få modder dem.
Iforhold til andre Klipsch`s
;D
Et mellomtonehorn i tre kunne vel vært kult?rolfozzy skrev:Akkurat. Heresy skal ikke klusses med.Serial skrev:Snart dukker det opp en haldenser og forteller deg svaret:
De er perfekte! 8) ;D
Må se å få kommet meg ner til sarp en tur. Så det at JanR var meget fornøyd medH.R skrev:Serial. Brukte standardhorn. Jeg deler på 7000 nå mot fe203. Ikke no problem det heller. Få deg audiens hos janr så får du høre et par mellomtoner som løper i ring mot de originale. Er du i gardemotraktene så kan høre t500 delt på 7k
Lager du nye topper, har du alt det orginale komplett.Serial skrev:Må se å få kommet meg ner til sarp en tur. Så det at JanR var meget fornøyd medH.R skrev:Serial. Brukte standardhorn. Jeg deler på 7000 nå mot fe203. Ikke no problem det heller. Få deg audiens hos janr så får du høre et par mellomtoner som løper i ring mot de originale. Er du i gardemotraktene så kan høre t500 delt på 7k
JBL'ene. De er vel heller ikke vanlig bestillingsvare lenger for tiden?
Har selv sluppet t500a ned mot 7k her. Det jeg har hørt ulyd av er noen mellomtoner
som har jobbet for høyt.
Må bare finne ut om jeg skal modde toppkassa eller sette horna på en plate på basskassa. Åpnet en tenkevin nå. Blir nok resultater 8)
MVH. Serial
Klappenberger var det ja. Nå har jeg holdt på i et par timer med å lete etter slike trehorn.BHO skrev:Lager du nye topper, har du alt det orginale komplett.Serial skrev:Må se å få kommet meg ner til sarp en tur. Så det at JanR var meget fornøyd medH.R skrev:Serial. Brukte standardhorn. Jeg deler på 7000 nå mot fe203. Ikke no problem det heller. Få deg audiens hos janr så får du høre et par mellomtoner som løper i ring mot de originale. Er du i gardemotraktene så kan høre t500 delt på 7k
JBL'ene. De er vel heller ikke vanlig bestillingsvare lenger for tiden?
Har selv sluppet t500a ned mot 7k her. Det jeg har hørt ulyd av er noen mellomtoner
som har jobbet for høyt.
Må bare finne ut om jeg skal modde toppkassa eller sette horna på en plate på basskassa. Åpnet en tenkevin nå. Blir nok resultater 8)
MVH. Serial
Du trenger andre filter også for å få integrasjonen best mulig.
En mellomtonedriver som jobber mellom 400hz og 12khz er klart og foretrekke ved bruk av T500.
Btw.....jeg har trachorn i tre fra Klappenberger.....samma greia i grunn.
Og på JJ i usa, enn så lenge.H.R skrev:Lett å få fatt i på ebay - en så lenge iallefall.Serial skrev:JBL'ene. De er vel heller ikke vanlig bestillingsvare lenger for tiden?
Er vel en måned siden du ba meg om å slå på tråden. Snart ferdig for i år ute på veggen.JanR skrev:Serial.
Bygg nye topper, trehorn og JBL. Filter og dempekrets til Fostex har klappenberger.
Ikke køl med originaltoppene.
Svinger du nedom en dag ?
Vært morro og hørt på AN ampen, og få sladret litt
/jan
Husk kameraOve W skrev:Da er New York tur bestilt og betalt ;D må jo lete opp en klipsch sjappe der!!
O
Ikke se bort i fra at jeg gjør detSerial skrev:Når det gjelder vindikatoren så står den bare i veien her den.
Så sitter du og tvinner tomler en dag så smell opp og hent den.
MVH. Serial
Serial skrev:Fant det nå! Gir meg faen ikke så lett. Fikk tak på navnet på hornet. Da hjalp det.
http://www.klipschupgrades.com/fc260.shtml
FC260
Det var dette her jeg vurderte som alternativ til å bygge inn sakene i khorntoppen.
MVH. Serial
Gratis auK.V.S skrev:Liker Lavera hornet til Greg hos Volti Audio, så synd de koster nesten like mye som Khorn !!! Hadde passet fint i stua mi, hvertfall, med noen Jamboree basshorn..... hmmm.... bra det er lov å drømme!! ;D
Mvh
Det ser ikke verst ut nei. Hadde sagt jatakk om det hadde samme pris som drømmenK.V.S skrev:Liker Lavera hornet til Greg hos Volti Audio, så synd de koster nesten like mye som Khorn !!! Hadde passet fint i stua mi, hvertfall, med noen Jamboree basshorn..... hmmm.... bra det er lov å drømme!! ;D
Mvh
Har noen rør her og som jeg lurer på hva du synes om. Har kanskje nevnt det før.JanR skrev:Ikke se bort i fra at jeg gjør detSerial skrev:Når det gjelder vindikatoren så står den bare i veien her den.
MVH. Serial
Slår på tråden ila ett par dager.
/jan
Jepp,men det er ikke før i Mai ;DJanR skrev:Husk kameraOve W skrev:Da er New York tur bestilt og betalt ;D må jo lete opp en klipsch sjappe der!!
O
/jan
Vel, det er en butikk i 15 eller 16 East 4th Street i GreenwichVillage som heter Other Music som burde besøkes.Ove W skrev:Jepp,men det er ikke før i Mai ;DJanR skrev:Husk kameraOve W skrev:Da er New York tur bestilt og betalt ;D må jo lete opp en klipsch sjappe der!!
O
/jan
O
Jeg er glemsk, husker ikke hehe.Serial skrev:Har noen rør her og som jeg lurer på hva du synes om. Har kanskje nevnt det før.JanR skrev:Ikke se bort i fra at jeg gjør detSerial skrev:Når det gjelder vindikatoren så står den bare i veien her den.
MVH. Serial
Slår på tråden ila ett par dager.
/jan
MVH. Serial
Ohh hehehe.Ove W skrev:Jepp,men det er ikke før i Mai ;DJanR skrev:Husk kameraOve W skrev:Da er New York tur bestilt og betalt ;D må jo lete opp en klipsch sjappe der!!
O
/jan
O
Det er notertH.R skrev:Vel, det er en butikk i 15 eller 16 East 4th Street i GreenwichVillage som heter Other Music som burde besøkes.Ove W skrev:Jepp,men det er ikke før i Mai ;DJanR skrev:Husk kameraOve W skrev:Da er New York tur bestilt og betalt ;D må jo lete opp en klipsch sjappe der!!
O
/jan
O
Noter den her også.Ove W skrev:Det er notertH.R skrev:Vel, det er en butikk i 15 eller 16 East 4th Street i GreenwichVillage som heter Other Music som burde besøkes.Ove W skrev:Jepp,men det er ikke før i Mai ;DJanR skrev:Husk kameraOve W skrev:Da er New York tur bestilt og betalt ;D må jo lete opp en klipsch sjappe der!!
O
/jan
O
O
Kult ;D det er ikke langt unna der vi skal bo på Waldorf AstoriaJanR skrev:Noter den her også.Ove W skrev:Det er notertH.R skrev:Vel, det er en butikk i 15 eller 16 East 4th Street i GreenwichVillage som heter Other Music som burde besøkes.Ove W skrev:Jepp,men det er ikke før i Mai ;DJanR skrev:Husk kameraOve W skrev:Da er New York tur bestilt og betalt ;D må jo lete opp en klipsch sjappe der!!
O
/jan
O
O
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,62137.msg1245721/topicseen.html#msg1245721
/jan
;D ;DJ.J skrev:Skjønner jeg må få meg en jobb som dere har ;D
Sliter med å holde meg oppdatert joo ;D ;D
AbsoluttJ.J skrev:Men bra det er kontinuitet i tråden daah
Du er som meg....ansatt kun ?Ove W skrev:Jobb,jobb,hva var det igjen? ;D
O
Nei ikke helt,bygger eget båt merke. Men ikke kø ved dørene akkuratt. ;DJanR skrev:Du er som meg....ansatt kun ?Ove W skrev:Jobb,jobb,hva var det igjen? ;D
O
/jan
Det så kult ut. Takk.Dazed skrev:Skal du til New york bør du nesten oppleve B&H Photo Video. I alle fall hvis du har noen som helst interesse for fotoutstyr og/eller elektriske duppeditter.
www.bhphotovideo.com
Sørg for at du er orientert rundt jødiske helligdager, for da er de stengt. Eierne er ortodokse jøder, så de følger ikke vanlige åpningstider. Det gjelder også nettbutikken. Noen folk er fortsatt konsekvente, he he he.Ove W skrev:Det så kult ut. Takk.Dazed skrev:Skal du til New york bør du nesten oppleve B&H Photo Video. I alle fall hvis du har noen som helst interesse for fotoutstyr og/eller elektriske duppeditter.
www.bhphotovideo.com
O
AN sine preer fungerer greit sammen med Heritage.Vapor skrev:God aften Klipsch folk ;D
Jeg trenger hjelp...Matchen med gammelt CJ forsterkeri og Hersey III er virkelig bra!
Men i den siste tiden har cj PV11 preampen vært plaget med sus,støy og knitring (er litt bedre nå) så den må byttes ut...men med hva?
Jeg kjøpte en Kora Crescendo rør-pre på fredag, men den passer ikke lydmessig...hadde ikke trodd at forskjellen kunne være så stor.
Jeg hadde EAR V20 på besøk i ett par uker og den passet fint til Herseyene
Hvilke forforsterkere spiller på lag med Heritage høyttalerene...?