Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ove W skrev:
    Heresey og Cornwall er jo gulv høyttalere,men skal ikke diskanten være i øre høyde?
    Er det vinklingen som gjelder?. På mine P 17 står det at mellomtone hornet skal være i øre høyde ???

    O
    Heresy leveres med "risers" eller vinklet sokkel om du vil.
    CW, aner ikke. Ingen som har bemerket noe, ikke som jeg har fått med meg.

    Personlig foretrekker jeg å ha mellomtonehornet i nærheten av ørene sånn høydemessig. (Forte II for eks)
    Mellomtone og diskant horn har jo en litt annen spredning enn konvensjonelle elementer.
    Bunner og grunner vel litt i hva en fortrekker. Leke litt med tilting osv.

    Har løftet toppene mine litt i bakant, 15-20mm. Gjorde ting bedre her her hos meg.

    /jan
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.899
    Antall liker
    55.915
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    JanR skrev:
    Ove W skrev:
    Heresey og Cornwall er jo gulv høyttalere,men skal ikke diskanten være i øre høyde?
    Er det vinklingen som gjelder?. På mine P 17 står det at mellomtone hornet skal være i øre høyde ???

    O
    Heresy leveres med "risers" eller vinklet sokkel om du vil.
    CW, aner ikke. Ingen som har bemerket noe, ikke som jeg har fått med meg.

    Personlig foretrekker jeg å ha mellomtonehornet i nærheten av ørene sånn høydemessig. (Forte II for eks)
    Mellomtone og diskant horn har jo en litt annen spredning enn konvensjonelle elementer.
    Bunner og grunner vel litt i hva en fortrekker. Leke litt med tilting osv.

    Har løftet toppene mine litt i bakant, 15-20mm. Gjorde ting bedre her her hos meg.

    /jan
    Ja det er ikke mye som skal til noen ganger,flyttet mine 5cm ut til siden og 15cm inn mot veggen.
    Det gjorde susen det,pluss sub som ble flyttet over til andre siden av rommet. Omtrent som suben sto hos deg når jeg var der.

    O
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Ove W skrev:
    Heresey og Cornwall er jo gulv høyttalere,men skal ikke diskanten være i øre høyde?
    Er det vinklingen som gjelder?. På mine P 17 står det at mellomtone hornet skal være i øre høyde ???

    O
    Heresy leveres med "risers" eller vinklet sokkel om du vil.
    CW, aner ikke. Ingen som har bemerket noe, ikke som jeg har fått med meg.

    Personlig foretrekker jeg å ha mellomtonehornet i nærheten av ørene sånn høydemessig. (Forte II for eks)
    Mellomtone og diskant horn har jo en litt annen spredning enn konvensjonelle elementer.
    Bunner og grunner vel litt i hva en fortrekker. Leke litt med tilting osv.

    Har løftet toppene mine litt i bakant, 15-20mm. Gjorde ting bedre her her hos meg.

    /jan
    Ja det er ikke mye som skal til noen ganger,flyttet mine 5cm ut til siden og 15cm inn mot veggen.
    Det gjorde susen det,pluss sub som ble flyttet over til andre siden av rommet. Omtrent som suben sto hos deg når jeg var der.

    O
    Er kanskje mere var på plassering dine ? Uansett så er det forskjeller å spore, og absolutt verdt å bruke litt tid på, imho.
    Bonusen er jo at det koster ikke noe ;)

    Sub ja, den lille tiden jeg brukte sub her så var det bare å gjemme den vekk. Funka helt greit det. Blir fort noen meter med kabel bare :)

    /jan
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.899
    Antall liker
    55.915
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    JanR skrev:
    Ove W skrev:
    JanR skrev:
    Ove W skrev:
    Heresey og Cornwall er jo gulv høyttalere,men skal ikke diskanten være i øre høyde?
    Er det vinklingen som gjelder?. På mine P 17 står det at mellomtone hornet skal være i øre høyde ???

    O
    Heresy leveres med "risers" eller vinklet sokkel om du vil.
    CW, aner ikke. Ingen som har bemerket noe, ikke som jeg har fått med meg.

    Personlig foretrekker jeg å ha mellomtonehornet i nærheten av ørene sånn høydemessig. (Forte II for eks)
    Mellomtone og diskant horn har jo en litt annen spredning enn konvensjonelle elementer.
    Bunner og grunner vel litt i hva en fortrekker. Leke litt med tilting osv.

    Har løftet toppene mine litt i bakant, 15-20mm. Gjorde ting bedre her her hos meg.

    /jan
    Ja det er ikke mye som skal til noen ganger,flyttet mine 5cm ut til siden og 15cm inn mot veggen.
    Det gjorde susen det,pluss sub som ble flyttet over til andre siden av rommet. Omtrent som suben sto hos deg når jeg var der.

    O
    Er kanskje mere var på plassering dine ? Uansett så er det forskjeller å spore, og absolutt verdt å bruke litt tid på, imho.
    Bonusen er jo at det koster ikke noe ;)

    Sub ja, den lille tiden jeg brukte sub her så var det bare å gjemme den vekk. Funka helt greit det. Blir fort noen meter med kabel bare :)

    /jan
    Spiller bra her med sub nå,er stoooor fornøyd jeg!. Brukte noen timer med hjelp i fra en kar med kalibrerings utstyr og fikk målt av rommet. Fant da også perfekt høyttaler og sub plassering i rommet ;D


    O
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Måling er helt ok verktøy, men ørene bestemmer ;)

    Så man kan anta at du er nøyd med tingenes tilstand ?

    /jan
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.514
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da har jeg blitt KLIPSCHED!

    Lenge siden jeg har hatt det så morro med musikk som idag gitt...
    Penger på bok ( solgt unna mitt store anlegg) og fortsatt god lyd, en helt annen lyd som nok kler meg bedre. Hadde ikke venta dette, men jaggu. Langt over forventningene faktisk.

    Mvh Peter
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.899
    Antall liker
    55.915
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Retep skrev:
    Da har jeg blitt KLIPSCHED!

    Lenge siden jeg har hatt det så morro med musikk som idag gitt...
    Penger på bok ( solgt unna mitt store anlegg) og fortsatt god lyd, en helt annen lyd som nok kler meg bedre. Hadde ikke venta dette, men jaggu. Langt over forventningene faktisk.

    Mvh Peter
    Hva har du kjøpt nå?
    Velkommen skal du være ;D

    O
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Retep skrev:
    Da har jeg blitt KLIPSCHED!

    Lenge siden jeg har hatt det så morro med musikk som idag gitt...
    Penger på bok ( solgt unna mitt store anlegg) og fortsatt god lyd, en helt annen lyd som nok kler meg bedre. Hadde ikke venta dette, men jaggu. Langt over forventningene faktisk.

    Mvh Peter
    Klipsch har ofte denne effekten, gratulerer :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.514
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel...

    på noen få dager så solgte jeg mine Vienna Acoustics Strauss og min ASR Emitter 1 Exclusive Blue og tok i innbytte et par Klipsch RF 5 strøkne og en Sugden A21SE.

    Og jeg har spillt det meste av musikk i dag og har virkelig fått gløden tilbake. Jeg hører nok at det andre oppsettet spillte bedre la oss si teknisk.... men det er noe med desse ht i kombinasjonen med Sugden ampen som har gitt meg gløden. Tror ikke det kun er for at jeg har noe nytt i hus. Men mere at dette spiller mere slik som jeg liker det.

    Det andre oppsettet spillte meget meget godt. La det ikke vere noen tvil om det. men nå så svinger det på en måte det ikke har gjort tidligere. Jeg tror jeg har vert på et spor etter at jeg fikk de første virkelig gode HT innom. Triangle Quartet på en Pathos TT RR amp og bare fortsatt i samme leiren til jeg gikk for langt. Og alt ble "perfekt", men også helt feil ifht mim musikk.

    Tror dette er noe av det lureste jeg har gjort på lenge. Nå skal jeg ivertfall teste ut denne ampen en stund, skaffe meg en god dac, noen som har noen forslag?, før jeg evnt går for en rørforsterker.

    Den lille Sugden ampen spiller virkelig bra. Er faktisk såpass morsomt dette at jeg nå sitter her med et glis. Samt en bra ladning penger på bok til en senere anledning.

    Er det noen som har tips til avstand til vegger for å få et best mulig utgangspunkt. Rommet der dette skal stå er 3.7x 4.1m og jeg må spille med anlegget på den smaleste veggen.

    Så det er vel dette man kan kalle griseflaks eller en vellykket nedgradering. Musikkgleden er ivertfall tilbake....
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Retep skrev:
    Da har jeg blitt KLIPSCHED!

    Lenge siden jeg har hatt det så morro med musikk som idag gitt...
    Penger på bok ( solgt unna mitt store anlegg) og fortsatt god lyd, en helt annen lyd som nok kler meg bedre. Hadde ikke venta dette, men jaggu. Langt over forventningene faktisk.

    Mvh Peter
    Gratulerer så masse!
    Like moro hver gang når noen blir Klipsched synes jeg. :D
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Retep skrev:
    Vel...

    på noen få dager så solgte jeg mine Vienna Acoustics Strauss og min ASR Emitter 1 Exclusive Blue og tok i innbytte et par Klipsch RF 5 strøkne og en Sugden A21SE.

    Og jeg har spillt det meste av musikk i dag og har virkelig fått gløden tilbake. Jeg hører nok at det andre oppsettet spillte bedre la oss si teknisk.... men det er noe med desse ht i kombinasjonen med Sugden ampen som har gitt meg gløden. Tror ikke det kun er for at jeg har noe nytt i hus. Men mere at dette spiller mere slik som jeg liker det.

    Det andre oppsettet spillte meget meget godt. La det ikke vere noen tvil om det. men nå så svinger det på en måte det ikke har gjort tidligere. Jeg tror jeg har vert på et spor etter at jeg fikk de første virkelig gode HT innom. Triangle Quartet på en Pathos TT RR amp og bare fortsatt i samme leiren til jeg gikk for langt. Og alt ble "perfekt", men også helt feil ifht mim musikk.

    Tror dette er noe av det lureste jeg har gjort på lenge. Nå skal jeg ivertfall teste ut denne ampen en stund, skaffe meg en god dac, noen som har noen forslag?, før jeg evnt går for en rørforsterker.

    Den lille Sugden ampen spiller virkelig bra. Er faktisk såpass morsomt dette at jeg nå sitter her med et glis. Samt en bra ladning penger på bok til en senere anledning.

    Er det noen som har tips til avstand til vegger for å få et best mulig utgangspunkt. Rommet der dette skal stå er 3.7x 4.1m og jeg må spille med anlegget på den smaleste veggen.

    Så det er vel dette man kan kalle griseflaks eller en vellykket nedgradering. Musikkgleden er ivertfall tilbake....

    Fantastisk moro å høre at du er fornøyd! Og mere til skjønner jeg... :D
    Har nå sittet en times tid med ASR Emitter 1 Exclusive og Klipsch P-17b som jeg hentet tidligere i dag, og jeg bare gliser...
    Har aldri hatt et verre rom å spille musikk i, men ALDRI har jeg hatt bedre lyd!
    Samt at jeg har solgt cd snurren og spiller - til i morgen - på en gammal Cambridge spiller til et par lapper.
    Ny spiller i morgen og nytt rom i løpet av neste halvår, lurer på hva jeg har å se frem til?? ;D

    Bjarild ;)
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.899
    Antall liker
    55.915
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Bjarild skrev:
    Retep skrev:
    Vel...

    på noen få dager så solgte jeg mine Vienna Acoustics Strauss og min ASR Emitter 1 Exclusive Blue og tok i innbytte et par Klipsch RF 5 strøkne og en Sugden A21SE.

    Og jeg har spillt det meste av musikk i dag og har virkelig fått gløden tilbake. Jeg hører nok at det andre oppsettet spillte bedre la oss si teknisk.... men det er noe med desse ht i kombinasjonen med Sugden ampen som har gitt meg gløden. Tror ikke det kun er for at jeg har noe nytt i hus. Men mere at dette spiller mere slik som jeg liker det.

    Det andre oppsettet spillte meget meget godt. La det ikke vere noen tvil om det. men nå så svinger det på en måte det ikke har gjort tidligere. Jeg tror jeg har vert på et spor etter at jeg fikk de første virkelig gode HT innom. Triangle Quartet på en Pathos TT RR amp og bare fortsatt i samme leiren til jeg gikk for langt. Og alt ble "perfekt", men også helt feil ifht mim musikk.

    Tror dette er noe av det lureste jeg har gjort på lenge. Nå skal jeg ivertfall teste ut denne ampen en stund, skaffe meg en god dac, noen som har noen forslag?, før jeg evnt går for en rørforsterker.

    Den lille Sugden ampen spiller virkelig bra. Er faktisk såpass morsomt dette at jeg nå sitter her med et glis. Samt en bra ladning penger på bok til en senere anledning.

    Er det noen som har tips til avstand til vegger for å få et best mulig utgangspunkt. Rommet der dette skal stå er 3.7x 4.1m og jeg må spille med anlegget på den smaleste veggen.

    Så det er vel dette man kan kalle griseflaks eller en vellykket nedgradering. Musikkgleden er ivertfall tilbake....

    Fantastisk moro å høre at du er fornøyd! Og mere til skjønner jeg... :D
    Har nå sittet en times tid med ASR Emitter 1 Exclusive og Klipsch P-17b som jeg hentet tidligere i dag, og jeg bare gliser...
    Har aldri hatt et verre rom å spille musikk i, men ALDRI har jeg hatt bedre lyd!
    Samt at jeg har solgt cd snurren og spiller - til i morgen - på en gammal Cambridge spiller til et par lapper.
    Ny spiller i morgen og nytt rom i løpet av neste halvår, lurer på hva jeg har å se frem til?? ;D

    Bjarild ;)
    Da har du mye og glede deg til,P 17 spiller utrolig bra, gratulerer med Palladium ;D

    O
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Roberth, var Copland spilleren jeg solgte. Cambridge spilleren er noe gammalt ræl jeg har hatt liggende i mange år, aldri brukt egentlig før nå. Måtte bare koble opp det jeg hadde da nye spilleren ikke er på plass før i morgen. ;)
    Den virker, men jeg hører selvfølgelig at det er noe som mangler. Gleder meg til i morgen. :D

    Takk Ove, de virker SVÆRT lovende til nå!

    Bjarild ;)
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.497
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Ja så det, derfor jeg slettet innlegget ;D Cambridge er ikke noe god match spør du meg, men det blir i hvertfall lyd.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.899
    Antall liker
    55.915
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det er da noe! ;D
    Har P 17 selv og de spiller veldig bra her :D

    O
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.497
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Bjarild skrev:
    Den er svært brukervennlig om ikke annet... ;D
    Hehe tviler ikke, Cambridge lager veldig bra utstyr, bare subjektivt for meg at det ikke passer med Klipsch, blir for lyst og analytisk.
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Ove W skrev:
    Det er da noe! ;D
    Har P 17 selv og de spiller veldig bra her :D

    O

    Ja du er fornøyd skjønner jeg? Har fått ett fantastisk godt inntrykk til nå.
    Nye ampen må visst stå på en stund for å yte optimalt. Og som nevnt så er ny spiller i hus i morgen.
    DET blir bra.
    Men alikevel så er jeg mektig imponert. Har kjørt gjennom litt forskjellig musikk nå, fra Kari Bremnes via Hans Theesink og over på Lamb of God, og det svinger like bra på alt. Ikke anstrengt og masete i det hele tatt.
    (alt er masete i dette rommet, til nå...)
    Skikkelig Klipsch-dynamikk og utrolig bra i toppen!

    Sigur Ros live står nå i spilleren og det er gåsehud både her og der.... ;D
    Klarer ikke å finne senga, men MÅ jo.

    Snakkes ;)

    Bjarild
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.497
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    JanOlav skrev:
    Retep skrev:
    Da har jeg blitt KLIPSCHED!

    Lenge siden jeg har hatt det så morro med musikk som idag gitt...
    Penger på bok ( solgt unna mitt store anlegg) og fortsatt god lyd, en helt annen lyd som nok kler meg bedre. Hadde ikke venta dette, men jaggu. Langt over forventningene faktisk.

    Mvh Peter
    Gratulerer så masse!
    Like moro hver gang når noen blir Klipsched synes jeg. :D
    Synes det er enda moro med folk som ikke har peiling på hifi som blri Klipsch min bror sitter med mine gamle RB81 og har hatt dem i 1,5 år og klarer ennå ikke å sette ord på hvorfor han liker dem så godt ;D
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    fint oppsett, spiller nok bra ;D
     

    sgarvik

    Medlem
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Flott oppsett :)

    Lurer på og få meg et par selv, men er i tvil om hvilken elektronikk jeg skal parre dem med...Skal stå på en stue, og bør være høy WA-faktor og integrert...i den rekkefølgen.. ;D Noen tips?

    Densen B-110, kan det være noe?

    S
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.899
    Antall liker
    55.915
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    sgarvik skrev:
    Flott oppsett :)

    Lurer på og få meg et par selv, men er i tvil om hvilken elektronikk jeg skal parre dem med...Skal stå på en stue, og bør være høy WA-faktor og integrert...i den rekkefølgen.. ;D Noen tips?

    S
    MC 275 og en flott preamp, eller Pathos TT som ligger på brukten ville jo vært yber strøkent! ;D

    O
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Ove W skrev:
    sgarvik skrev:
    Flott oppsett :)

    Lurer på og få meg et par selv, men er i tvil om hvilken elektronikk jeg skal parre dem med...Skal stå på en stue, og bør være høy WA-faktor og integrert...i den rekkefølgen.. ;D Noen tips?

    S
    MC 275 og en flott preamp, eller Pathos TT som ligger på brukten ville jo vært yber strøkent! ;D

    O
    Personlig så tror jeg Pathosen blir for pinglete på disse Ove!
     

    sgarvik

    Medlem
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Jeg er så enig som det OVER HODET går an å bli, og hadde jeg vært hokjønn hadde dette vert WAF!!....men....WAF i hjemmet er lite, slankt, tett på usynelig...Kriger inne noe mer selvsagt, men jeg trenger ikke å være helt 100% kødd... ;)
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Ove W skrev:
    P 17 klubben ;D

    O
    Yes, er vi flere tro? :D

    Forresten, har du eller noen snøring på hva disse krever av innspilling før de yter
    sitt aller beste?
    Disse er bare 5-6 mnd gamle og har visst stort sett blitt brukt til tv-titting.
    Kanskje spilt max et par hundre timer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn