Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Ove W skrev:
    sgarvik skrev:
    Flott oppsett :)

    Lurer på og få meg et par selv, men er i tvil om hvilken elektronikk jeg skal parre dem med...Skal stå på en stue, og bør være høy WA-faktor og integrert...i den rekkefølgen.. ;D Noen tips?

    S
    MC 275 og en flott preamp, eller Pathos TT som ligger på brukten ville jo vært yber strøkent! ;D

    O
    mc275 tror jeg vil være en god kombo, det trinnet kler det meste av klispch + mye annet
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.139
    Antall liker
    57.007
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Bjarild skrev:
    Ove W skrev:
    P 17 klubben ;D

    O
    Yes, er vi flere tro? :D

    Forresten, har du eller noen snøring på hva disse krever av innspilling før de yter
    sitt aller beste?
    Disse er bare 5-6 mnd gamle og har visst stort sett blitt brukt til tv-titting.
    Kanskje spilt max et par hundre timer.
    600-800 mener de på klipsch forum!

    O
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.139
    Antall liker
    57.007
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    eddie1 skrev:
    Ove W skrev:
    sgarvik skrev:
    Flott oppsett :)

    Lurer på og få meg et par selv, men er i tvil om hvilken elektronikk jeg skal parre dem med...Skal stå på en stue, og bør være høy WA-faktor og integrert...i den rekkefølgen.. ;D Noen tips?

    S
    MC 275 og en flott preamp, eller Pathos TT som ligger på brukten ville jo vært yber strøkent! ;D

    O
    Personlig så tror jeg Pathosen blir for pinglete på disse Ove!
    Mener du det ? 2x 35 klasse A burde da drive de,men du har prøvd og vet det nok :)

    O
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    knakende fine ht dere har, klipsch har jo tradisjon for å glimte til med "små" ht innimellom, og denne er nok definetivt i den gruppen
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    Ove W skrev:
    Bjarild skrev:
    Ove W skrev:
    P 17 klubben ;D

    O
    Yes, er vi flere tro? :D

    Forresten, har du eller noen snøring på hva disse krever av innspilling før de yter
    sitt aller beste?
    Disse er bare 5-6 mnd gamle og har visst stort sett blitt brukt til tv-titting.
    Kanskje spilt max et par hundre timer.
    600-800 mener de på klipsch forum!

    O

    Sånn typisk Klipsch altså, var det jeg tenkte.
    Vel, de spiller knakende bra nå.
    Hyggelig at de kanskje bare blir bedre og bedre da! :D
     

    Bjarild

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    18.03.2005
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    12
    jokris skrev:
    knakende fine ht dere har, klipsch har jo tradisjon for å glimte til med "små" ht innimellom, og denne er nok definetivt i den gruppen
    De er ganske lekre ja, må si det! ;)
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.498
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    P-17 går nesten ned til 2 ohm. Så ville ikke kjørt rør på disse, men en strømsterk transistorforsterker, tror nok 35 watt er nok med et normalt stort rom.

     

    sgarvik

    Medlem
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    6
    Antall liker
    0
    Roberth skrev:
    jokris skrev:
    mc2102 klarer fint 2 ohm ;D
    Joda tviler ikke, men rør liker ikke lav motstand i høytalere.
    Hva anbefaler du og drive et par 17'er med da? Jeg spør og graver for det og kjøpe seg et par uten og få de til og funke bil medføre en stor porsjone frustrasjon .. :)
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.498
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Har ikke hørt høyttalerne, Electrocompaniet ser jeg noen bruker på palladium, vil nok tro at det vil være en god match, siden de leverer klasse A watt og er litt varme i lyden. Sugden har jeg hørt skal fungere greit, men aner ikke hvordan de ampene låter.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Roberth skrev:
    Har ikke hørt høyttalerne, Electrocompaniet ser jeg noen bruker på palladium, vil nok tro at det vil være en god match, siden de leverer klasse A watt og er litt varme i lyden. Sugden har jeg hørt skal fungere greit, men aner ikke hvordan de ampene låter.
    Jeg har fått sugden, og det var helt greit..... Har heller ikke hørt amp`ene.











    ;)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Roberth skrev:
    jokris skrev:
    mc2102 klarer fint 2 ohm ;D
    Joda tviler ikke, men rør liker ikke lav motstand i høytalere.

    http://www.dhtrob.com/overige/tubefriendly_lsp.shtml
    poenget er vel at rør ikke liker store hopp i impedanse, fra f.eks 8 til 2 ohm på ett blunk, disse er vel oppgitt å være 4 ohm og en dipp ned til 2 ohm bør da være en smal sak så sant forsterkeren i utgangspunktet tåler såpass lav ohm, på mc2102 er det egne terminaler for 2,4 og 8 ohm, og rørene i mc kjøres svært pent i utgangspunktet pga konstruksjonen, stabil strømforsyning har den også imo, finnes like mange transistor forsterkere som vil slite med 2 ohms last, greia er å finne en som takler det selvfølgelig, takk for interesang link ;D

    edit : The above traits are exaggerated on SET amplifiers. Some speakers are push-pull friendly but not SET friendly. Push pull amps, even with low power ratings, are typically capable of driving more demanding or capacative loads than SET amps. If in doubt, audition the amp and speakers you plan to buy together before you buy them.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    eddie1 skrev:
    jokris skrev:
    mc2102 klarer fint 2 ohm ;D
    Brukte selv MI mosfet på disse.nydelig lyd men selv den slet litt opp i volum
    det er ikke så rart , palladium er krevende på utstyret, og mi mosfet er innstegsmodellen, en mi9 se hadde nok gjort brasene tenker jeg
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    27.139
    Antall liker
    57.007
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Jeg vil tro Pathos TT vil klare seg bra,om man da ikke skal spille veldig høyt.
    Med de egenskapene den har så passer det bra til palladium,mellomtonen er jo helt fantastisk på begge. Detaljene er også meget bra på Pathos og P 17.

    O
     
    K

    kveita

    Gjest
    mc275 tror jeg vil være en god kombo, det trinnet kler det meste av klispch + mye annet

    Helt enig, mc 275 er meget bra, men det fins jo selvsagt alternaiver.

    Har til vanlig spilt på rørmonoblokker og rør pre på mine Klipsch KLF-10. Igår fikk jeg en tripath forsterker i posten på sølle 15 w i 4 ohm. 7,4 cm bred 4 cm høy og 11,5 cm i dybde, vekt knappe 500 gram. Koplet den opp mot rørpreen og det spilte utrolig bra med et stort og fint lydbilde. Bra snert i bassen var det og.

    I kveld prøvde jeg for artighet å skifte fra rørpre til trafobasert pre. Både min samboer og jeg skvatt til i sofaen. Hun sa at dette var den klart beste lyden hun hadde hørt her i stua. Ingen bakgrunnsstøy og dynamikken var outstandig som Per Høgmo bruker å si.

    Siden preen ikke er koblet til stømnettet har jeg nå et anlegg som spiller hi-end med minimalt strømforbruk. Og jeg som trodde at Klipschen bare elsket rør...

    Hilsen en for tiden lykkelig Klipsch-eier.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Ove W skrev:
    Jeg vil tro Pathos TT vil klare seg bra,om man da ikke skal spille veldig høyt.
    Med de egenskapene den har så passer det bra til palladium,mellomtonen er jo helt fantastisk på begge. Detaljene er også meget bra på Pathos og P 17.

    O
    På lavt volum vil det nok fungere men får nok ikke mye liv i bass elementet
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    eddie1 skrev:
    Ove W skrev:
    Jeg vil tro Pathos TT vil klare seg bra,om man da ikke skal spille veldig høyt.
    Med de egenskapene den har så passer det bra til palladium,mellomtonen er jo helt fantastisk på begge. Detaljene er også meget bra på Pathos og P 17.

    O
    På lavt volum vil det nok fungere men får nok ikke mye liv i bass elementet
    Dette er tross alt en høyttaler med en følsomhet på 94dB/1w/1m, så det synes jeg med respekt å melde at høres usannsynlig ut. ...Men jeg vet selvsagt ikke hva du mener med lavt eller høyt volum.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.498
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    jokris skrev:
    Roberth skrev:
    jokris skrev:
    mc2102 klarer fint 2 ohm ;D
    Joda tviler ikke, men rør liker ikke lav motstand i høytalere.

    http://www.dhtrob.com/overige/tubefriendly_lsp.shtml
    poenget er vel at rør ikke liker store hopp i impedanse, fra f.eks 8 til 2 ohm på ett blunk, disse er vel oppgitt å være 4 ohm og en dipp ned til 2 ohm bør da være en smal sak så sant forsterkeren i utgangspunktet tåler såpass lav ohm, på mc2102 er det egne terminaler for 2,4 og 8 ohm, og rørene i mc kjøres svært pent i utgangspunktet pga konstruksjonen, stabil strømforsyning har den også imo, finnes like mange transistor forsterkere som vil slite med 2 ohms last, greia er å finne en som takler det selvfølgelig, takk for interesang link ;D

    edit : The above traits are exaggerated on SET amplifiers. Some speakers are push-pull friendly but not SET friendly. Push pull amps, even with low power ratings, are typically capable of driving more demanding or capacative loads than SET amps. If in doubt, audition the amp and speakers you plan to buy together before you buy them.
    Riktig det du sier, men også det jeg sier at den burde holde seg over 6 ohm helst.



    Dette var brukt som eksempel på en høyttaler som ikke er rørvennlig.
     
    K

    kveita

    Gjest
    Har eid diverse stativhøyttalere, alle har vært bra. Men, de har som kjent en begrensning. Etter at Klipsch KLF-10 kom i hus har jeg plutselig oppdaget hva dynamikk er for noe, og ikke bare det Rognlien skrev/skriver om i "Fidelity". Rør og Klipsch passer utmerket ihop, men det gjør de pinade også sammen med en Music First Audio silver pre og Trends lille fantastiske amp. Endelig har jeg kommet i mål, gidder ikke bruke mere penger, er fornøyd. Klipsch KLF-10 er utrolige høyttalere, selv med forholdsvis billige elementer er de de beste allroundere som fins. Har kun hørt på RF 62 Mk II tidligere, og de blir fullstendig knust av en gammel konstruksjon fra 1997.
    Min anbefaling, prøv Klipsch sammen med en trafobasert preamp og en bitteliten tripath forsterker til 1809 kr inklusiv postoppkrav. Det svinger som bare det. Glem alt som heter rør, de bare sauser til.....
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    sansui skrev:
    Har eid diverse stativhøyttalere, alle har vært bra. Men, de har som kjent en begrensning. Etter at Klipsch KLF-10 kom i hus har jeg plutselig oppdaget hva dynamikk er for noe, og ikke bare det Rognlien skrev/skriver om i "Fidelity". Rør og Klipsch passer utmerket ihop, men det gjør de pinade også sammen med en Music First Audio silver pre og Trends lille fantastiske amp. Endelig har jeg kommet i mål, gidder ikke bruke mere penger, er fornøyd. Klipsch KLF-10 er utrolige høyttalere, selv med forholdsvis billige elementer er de de beste allroundere som fins. Har kun hørt på RF 62 Mk II tidligere, og de blir fullstendig knust av en gammel konstruksjon fra 1997.
    Min anbefaling, prøv Klipsch sammen med en trafobasert preamp og en bitteliten tripath forsterker til 1809 kr inklusiv postoppkrav. Det svinger som bare det. Glem alt som heter rør, de bare sauser til.....
    !!! ::)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Roberth skrev:
    jokris skrev:
    Roberth skrev:
    jokris skrev:
    mc2102 klarer fint 2 ohm ;D
    Joda tviler ikke, men rør liker ikke lav motstand i høytalere.

    http://www.dhtrob.com/overige/tubefriendly_lsp.shtml
    poenget er vel at rør ikke liker store hopp i impedanse, fra f.eks 8 til 2 ohm på ett blunk, disse er vel oppgitt å være 4 ohm og en dipp ned til 2 ohm bør da være en smal sak så sant forsterkeren i utgangspunktet tåler såpass lav ohm, på mc2102 er det egne terminaler for 2,4 og 8 ohm, og rørene i mc kjøres svært pent i utgangspunktet pga konstruksjonen, stabil strømforsyning har den også imo, finnes like mange transistor forsterkere som vil slite med 2 ohms last, greia er å finne en som takler det selvfølgelig, takk for interesang link ;D

    edit : The above traits are exaggerated on SET amplifiers. Some speakers are push-pull friendly but not SET friendly. Push pull amps, even with low power ratings, are typically capable of driving more demanding or capacative loads than SET amps. If in doubt, audition the amp and speakers you plan to buy together before you buy them.
    Riktig det du sier, men også det jeg sier at den burde holde seg over 6 ohm helst.



    Dette var brukt som eksempel på en høyttaler som ikke er rørvennlig.
    jeg ser poenget ditt, MEN ;D det finnes rørkonstruksjoner som takler vanskelig last, men man bør sjekke litt rundt før man handler, jeg slo se amper tidlig bort fra tankene i forbindelse med bruk sammen med rf63, mc 2102 derimot var ett godt
    valg til den ht, mc2102 har som sagt 2,4 og 8 ohms uttak for ht og yter det samme antall watt i 2,4 og 8 ohm, det interesange i
    linken synes jeg, var all info rundt dette og at det mellom linjene kommer frem at ikke alt er skrevet i stein ;D
    interesant evne
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    sansui skrev:
    Har eid diverse stativhøyttalere, alle har vært bra. Men, de har som kjent en begrensning. Etter at Klipsch KLF-10 kom i hus har jeg plutselig oppdaget hva dynamikk er for noe, og ikke bare det Rognlien skrev/skriver om i "Fidelity". Rør og Klipsch passer utmerket ihop, men det gjør de pinade også sammen med en Music First Audio silver pre og Trends lille fantastiske amp. Endelig har jeg kommet i mål, gidder ikke bruke mere penger, er fornøyd. Klipsch KLF-10 er utrolige høyttalere, selv med forholdsvis billige elementer er de de beste allroundere som fins. Har kun hørt på RF 62 Mk II tidligere, og de blir fullstendig knust av en gammel konstruksjon fra 1997.
    Min anbefaling, prøv Klipsch sammen med en trafobasert preamp og en bitteliten tripath forsterker til 1809 kr inklusiv postoppkrav. Det svinger som bare det. Glem alt som heter rør, de bare sauser til.....
    vel alle har vi ulike mål, at du har truffet blink for deg, betyr ikke at vi som bruker rør alle har bommet, bare at vi liker forskjellig lyd
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    sansui skrev:
    Har eid diverse stativhøyttalere, alle har vært bra. Men, de har som kjent en begrensning. Etter at Klipsch KLF-10 kom i hus har jeg plutselig oppdaget hva dynamikk er for noe, og ikke bare det Rognlien skrev/skriver om i "Fidelity". Rør og Klipsch passer utmerket ihop, men det gjør de pinade også sammen med en Music First Audio silver pre og Trends lille fantastiske amp. Endelig har jeg kommet i mål, gidder ikke bruke mere penger, er fornøyd. Klipsch KLF-10 er utrolige høyttalere, selv med forholdsvis billige elementer er de de beste allroundere som fins. Har kun hørt på RF 62 Mk II tidligere, og de blir fullstendig knust av en gammel konstruksjon fra 1997.
    Min anbefaling, prøv Klipsch sammen med en trafobasert preamp og en bitteliten tripath forsterker til 1809 kr inklusiv postoppkrav. Det svinger som bare det. Glem alt som heter rør, de bare sauser til.....
    Veldig moro at du er fornøyd (hvem er ikke det med Klipsch i hus) med KLF-10. Jeg har forøvrig aldri hørt noe fra den serien. Hmmm?
    Jeg forstår at du er "gira" , men den siste konklusjonen blir likevel litt drøyt å komme med. ;) :)
     
    K

    kveita

    Gjest
    Unnskyld "Jokris", jeg er en alminnelig statsansatt og ikke ansett for å være blærete, den samme beskjeden om min person gjelder alle Klipsch elskere. Rør elsker jeg, og vil selvfølgelig ha et åndelig selvdestruktiv forhold til denne fantastiske oppfinnelsen som vel er 100 år eller mer. Men, når jeg plutselig får et billig produkt i hylla som gjør meg stum, og min samboer øyeblikkelig konverterer til hi-fi asylet, ja, da må jeg jo ha truffet blink. Selvfølgelig er rør like bra fremdeles, men imens jeg sparer penger til 8 stk 6550 rør til 4000-5000 kr kan jeg nyte den fantastiske lyden til en stakkarsaktig,puslete,sexy liten fan fra Hong Kong til skarve 1800 kr, og som fyller stua med godlyd og gir et ordentlig trykk til 4 ti tommere, det e som man ikke tror det sjøl. Prøv Trends og bli overbevist, men preen bør være av ypperste klasse.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    sansui skrev:
    Unnskyld "Jokris", jeg er en alminnelig statsansatt og ikke ansett for å være blærete, den samme beskjeden om min person gjelder alle Klipsch elskere. Rør elsker jeg, og vil selvfølgelig ha et åndelig selvdestruktiv forhold til denne fantastiske oppfinnelsen som vel er 100 år eller mer. Men, når jeg plutselig får et billig produkt i hylla som gjør meg stum, og min samboer øyeblikkelig konverterer til hi-fi asylet, ja, da må jeg jo ha truffet blink. Selvfølgelig er rør like bra fremdeles, men imens jeg sparer penger til 8 stk 6550 rør til 4000-5000 kr kan jeg nyte den fantastiske lyden til en stakkarsaktig,puslete,sexy liten fan fra Hong Kong til skarve 1800 kr, og som fyller stua med godlyd og gir et ordentlig trykk til 4 ti tommere, det e som man ikke tror det sjøl. Prøv Trends og bli overbevist, men preen bør være av ypperste klasse.
    Min anbefaling, prøv Klipsch sammen med en trafobasert preamp og en bitteliten tripath forsterker til 1809 kr inklusiv postoppkrav. Det svinger som bare det. Glem alt som heter rør, de bare sauser til.....


    var vel denne kommentaren det ble reagert på, flere veier til rom osv osv ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.162
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    sansui skrev:
    Har eid diverse stativhøyttalere, alle har vært bra. Men, de har som kjent en begrensning. Etter at Klipsch KLF-10 kom i hus har jeg plutselig oppdaget hva dynamikk er for noe, og ikke bare det Rognlien skrev/skriver om i "Fidelity". Rør og Klipsch passer utmerket ihop, men det gjør de pinade også sammen med en Music First Audio silver pre og Trends lille fantastiske amp. Endelig har jeg kommet i mål, gidder ikke bruke mere penger, er fornøyd. Klipsch KLF-10 er utrolige høyttalere, selv med forholdsvis billige elementer er de de beste allroundere som fins. Har kun hørt på RF 62 Mk II tidligere, og de blir fullstendig knust av en gammel konstruksjon fra 1997.
    Min anbefaling, prøv Klipsch sammen med en trafobasert preamp og en bitteliten tripath forsterker til 1809 kr inklusiv postoppkrav. Det svinger som bare det. Glem alt som heter rør, de bare sauser til.....
    Så så.

    /jan
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Det fine med klipsch som så mye annet er at de fungerer på rør og transe kl a/ab og sikkert annet også,er vel kun palladium som ikke mange rør forsterkere har kontroll på
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.551
    Antall liker
    7.271
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    eddie1 skrev:
    Det fine med klipsch som så mye annet er at de fungerer på rør og transe kl a/ab og sikkert annet også,er vel kun palladium som ikke mange rør forsterkere har kontroll på
    Du sier så.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Dazed skrev:
    eddie1 skrev:
    Det fine med klipsch som så mye annet er at de fungerer på rør og transe kl a/ab og sikkert annet også,er vel kun palladium som ikke mange rør forsterkere har kontroll på
    Du sier så.
    hehe er vel ikke bare meg som sier så! titter litt på klipsch forumet i usa og det ser ut til at det et mye transer ute og går også! når det gjelder MI transer så er det vel flere som sier at de "låter" røraktig
     
    K

    kveita

    Gjest
    Eddie 1, du er antagelig frelst på 12 tommere og derutover, men har du hørt hva en Klipsch KLF-10 med fire ti tommere kan prestere? Hvis du i tillegg putter på en Trends 10 watter i kombinasjon med Music First Audio silver og en gammel Marantz cd 17 mk II så har du faktisk en lydopplevelse som ikke kan beskrives. Lydbildet er enormt, mellomtonen fokuserer på det den skal, hør f.eks. på Katie Melua, hun er mer intens enn det 8 6550 rør kan frembringe. Nei, det er verken spisst eller skingrende, bare deilige vokalprestasjoner som treffer deg rett i hjerterota. Jeg vil våge den påstand at Trends amp kobinert med TVC pre er det nærmeste du kommer såkalt oppblåst hi-end for en betalbar penge.

    Har skrytt nok nå, men hvorfor sluttet Klipsch å produsere denne fantastiske KLF-10. Etter min mening er den helhetlig sett noe av det beste jeg har hørt, og da sammenligner jeg den bl.a. med ProAc1SC, OA Carlsson52.2. Reference MM de Capo i, System Audio Signature osv.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.839
    Antall liker
    11.650
    Torget vurderinger
    2
    sansui skrev:
    Eddie 1, du er antagelig frelst på 12 tommere og derutover, men har du hørt hva en Klipsch KLF-10 med fire ti tommere kan prestere? Hvis du i tillegg putter på en Trends 10 watter i kombinasjon med Music First Audio silver og en gammel Marantz cd 17 mk II så har du faktisk en lydopplevelse som ikke kan beskrives. Lydbildet er enormt, mellomtonen fokuserer på det den skal, hør f.eks. på Katie Melua, hun er mer intens enn det 8 6550 rør kan frembringe. Nei, det er verken spisst eller skingrende, bare deilige vokalprestasjoner som treffer deg rett i hjerterota. Jeg vil våge den påstand at Trends amp kobinert med TVC pre er det nærmeste du kommer såkalt oppblåst hi-end for en betalbar penge.

    Har skrytt nok nå, men hvorfor sluttet Klipsch å produsere denne fantastiske KLF-10. Etter min mening er den helhetlig sett noe av det beste jeg har hørt, og da sammenligner jeg den bl.a. med ProAc1SC, OA Carlsson52.2. Reference MM de Capo i, System Audio Signature osv.
    Antar vel at Klipsch sluttet med KLF-serien mye grunnet det generelle behovet i markedet for fornyelse, samt ønske om slankere og mindre høyttalere. Nå er det også slik at KLF-serien er en av de virkelig vanskelige å få til; du har vært heldig, og da sitter de ganske riktig som ei kule!
    De store elementene på KLF-10 jobber helt opp i 2300 Hz, dette er ikke nødvendigvis en god idé, og overgangen til hornet er ikke enkel på KLF'ne. Før KLF hadde de CF-serien, denne er noe enklere å få til, og er (minst) like gøyal som KLF. RF-serien har, i sannhetens navn, vært strålende arvtakere. Selv om du har hørt en uheldig demo av RF-62/II, behøver ikke dette bety at RF ikke kan matche KLF på de fleste felter, og overgå dem på opptil flere. Spesielt har diskantelementene fra Klipsch blitt en god del bedre de siste 10 årene.
    Artig å høre at du får det til å leve med dine Klipsch'er, det er det flere av oss som gjør med stor glede, enten vi nå benytter rør, transistor, store eller små elementer! :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    sansui skrev:
    Eddie 1, du er antagelig frelst på 12 tommere og derutover, men har du hørt hva en Klipsch KLF-10 med fire ti tommere kan prestere? Hvis du i tillegg putter på en Trends 10 watter i kombinasjon med Music First Audio silver og en gammel Marantz cd 17 mk II så har du faktisk en lydopplevelse som ikke kan beskrives. Lydbildet er enormt, mellomtonen fokuserer på det den skal, hør f.eks. på Katie Melua, hun er mer intens enn det 8 6550 rør kan frembringe. Nei, det er verken spisst eller skingrende, bare deilige vokalprestasjoner som treffer deg rett i hjerterota. Jeg vil våge den påstand at Trends amp kobinert med TVC pre er det nærmeste du kommer såkalt oppblåst hi-end for en betalbar penge.

    Har skrytt nok nå, men hvorfor sluttet Klipsch å produsere denne fantastiske KLF-10. Etter min mening er den helhetlig sett noe av det beste jeg har hørt, og da sammenligner jeg den bl.a. med ProAc1SC, OA Carlsson52.2. Reference MM de Capo i, System Audio Signature osv.
    hehe har riktig nok klipsch med 15" men de beste jeg har hørt hadde faktisk 1 stk 7". idag skal jeg hente et par med 2 stk 8" pr høytaler
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn