Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Grattis Ove, har en svoger som har ett sansui oppsett som jeg skal arve når han fornyer etterhvert :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.407
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    jokris skrev:
    Grattis Ove, har en svoger som har ett sansui oppsett som jeg skal arve når han fornyer etterhvert :)
    Takk jokris,spiller flott denne på palladium.

O

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    217
    Ove W skrev:
    Ble solgt en i 2008 for 1000 euro :eek:
    O
    Ah gammel Sansui.Mye spennende saker der.Uten tvil.Lurer fælt på hva noen av de ampene hadde kosta idag.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Ove W skrev:
    Denne spiller i 2ohm uten og slite!
    Kom over denne i dag ;D måtte jo teste den og fy flate den spiller musikk ;D
    33 kilo med go lyd ;D

O

Kul dings, grats :)

/jan

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Ove W skrev:
    33 kilo med go lyd ;D

O
    Sikleobjekt!! det eneste kjipe er HT-terminalene, men det kan sikkert byttes

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.407
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    65finger skrev:
    Ove W skrev:
    33 kilo med go lyd ;D

O
    Sikleobjekt!! det eneste kjipe er HT-terminalene, men det kan sikkert byttes
    De var ikke så kjipe bananer passer rett inn.
    Låter veldig bra når den ble varm,tok en times tid :) renset den for støv på toppen og ellers var den fin inni.
    Bruker denne en stund nå :D

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.407
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    JanR skrev:
    Ove W skrev:
    33 kilo med go lyd ;D

O

Kul dings, grats :)

/jan
    Takk Jan
    Husket hvordan den gamle marantzen spillte i stua di,kunne ikke annet enn og koble opp denne og teste.
    Hadde mye sansui på 80 tallet,men ikke i nærheten av denne,kostet jo skjorta i 1990.

O

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Sansui hadde endel godis i "gamle dager", undervurdert mye av det.
    Ikke hørt den du har fått tak i men den ser ut til å være en av de som jeg kunne tenkt meg å hørt ;)

Mange gode minner fra en kompis som satt på endel Sansui bla. Husker jeg var noe misunnelig på en Sansui cd spiller han hadde, ett svært - svart beist med tresider.
    Du får gi den noe timer så før du slenge ut ett par inntrykk :)

Og jada, fruen er meget fornøyd med Marantz receiveren sin.

/jan

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.407
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    JanR skrev:
    Sansui hadde endel godis i "gamle dager", undervurdert mye av det.
    Ikke hørt den du har fått tak i men den ser ut til å være en av de som jeg kunne tenkt meg å hørt ;)

Mange gode minner fra en kompis som satt på endel Sansui bla. Husker jeg var noe misunnelig på en Sansui cd spiller han hadde, ett svært - svart beist med tresider.
    Du får gi den noe timer så før du slenge ut ett par inntrykk :)

Og jada, fruen er meget fornøyd med Marantz receiveren sin.

/jan
    Har fått 3 timer har nå.
    Spiller bedre enn mye annet som har vært innom her de siste årene,bassen er super hard og dyp,mellomtonen er utrolig,diskanten en smule lys "hard" kanskje. Lar den spille i kveld og hører hvordan den er etter noen timer til.

O

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    217
    sansui skrev:
    Eddie 1, du er antagelig frelst på 12 tommere og derutover, men har du hørt hva en Klipsch KLF-10 med fire ti tommere kan prestere? Hvis du i tillegg putter på en Trends 10 watter i kombinasjon med Music First Audio silver og en gammel Marantz cd 17 mk II så har du faktisk en lydopplevelse som ikke kan beskrives. Lydbildet er enormt, mellomtonen fokuserer på det den skal, hør f.eks. på Katie Melua, hun er mer intens enn det 8 6550 rør kan frembringe. Nei, det er verken spisst eller skingrende, bare deilige vokalprestasjoner som treffer deg rett i hjerterota. Jeg vil våge den påstand at Trends amp kobinert med TVC pre er det nærmeste du kommer såkalt oppblåst hi-end for en betalbar penge.

Har skrytt nok nå, men hvorfor sluttet Klipsch å produsere denne fantastiske KLF-10. Etter min mening er den helhetlig sett noe av det beste jeg har hørt, og da sammenligner jeg den bl.a. med ProAc1SC, OA Carlsson52.2. Reference MM de Capo i, System Audio Signature osv.
    Artig lesning.Helt enig i at KLF-10 er svært "undervurderte" høyttalere!Riktig matchet rocker de vilt!Mine er nå satt bort på roterommet men trur fanken de blir tatt fram igjen snart.
    Når det gjelder rør så er det vel enn kjennsgjerning her på forumet at det er rør som gjelder.Og lite annet ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    paisley skrev:
    Når det gjelder rør så er det vel enn kjennsgjerning her på forumet at det er rør som gjelder.Og lite annet ;D
    Nå.

Rør er ikke feil i min bok, ikke dermed sagt at annet er "skrot" Hva som funker for noe osv osv....

Bruker ikke rør på bassene her, og har prøvd mye rart på hønna. T-amper, NAD, Marantz (kjerringa sin)/ MI amper (A og A/B) og ikke minst bassampene før de ble puttet i ett chassi og brukt til bass kun.

Så jeg skal ikke si at rør er veien og lyset. Andre mener derimot at Trends er det eneste riktige for de stå for ;)

I beste mening (og med ett sleskt smil)

/jan

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    217
    JanR skrev:
    paisley skrev:
    Nå.

Rør er ikke feil i min bok, ikke dermed sagt at annet er "skrot" Hva som funker for noe osv osv....

Bruker ikke rør på bassene her, og har prøvd mye rart på hønna. T-amper, NAD, Marantz (kjerringa sin)/ MI amper (A og A/B) og ikke minst bassampene før de ble puttet i ett chassi og brukt til bass kun.

Så jeg skal ikke si at rør er veien og lyset. Andre mener derimot at Trends er det eneste riktige for de stå for ;)

/jan
    Litt satt på spissen da ;) Så du ikke det usedvanlig sleske trynet jeg slengte på..Men helt fra sannheten er det da ikke.Mange bastante folk her veit du!Lyd/og hva som er god lyd er veldig individuelt.Min mening.Trends har jeg forresten aldri hørt.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    paisley skrev:
    JanR skrev:
    paisley skrev:
    Nå.

/jan
    Litt satt på spissen da ;) Så du ikke det usedvanlig sleske trynet jeg slengte på..Men helt fra sannheten er det da ikke.Mange bastante folk her veit du!Lyd/og hva som er god lyd er veldig individuelt.Min mening.Trends har jeg forresten aldri hørt.
    Hehe joda så smilet ditt.

Og du har så rett.
    Det finns endel, vel kanskje til og med mange, bastante mennesker og meninger her på forumet.

Eneste riktige må være å prøve litt av hvert og beholde det som fungerer, uansett teknologi :)

Nå skal jeg jaggu huke opp en AN Vindicator på hønna, føler meg litt "rørete" i dag

/jan

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    217
    Ja det er noen som har det...Hm hvem amp skal jeg velge idag.. :mad:
    Uff nå har noen DJ høner snart fått lov til å høre gjennom HELE the best of albumet til Manson......

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    paisley skrev:
    Ja det er noen som har det...Hm hvem amp skal jeg velge idag.. :mad:
    Uff nå har noen DJ høner snart fått lov til å høre gjennom HELE the best of albumet til Manson......
    Uffa.

Tror jeg begynner med den her.

Grei låt til å justere litt bassamp og ikke minst høre om Vindicator klarer å sparke liv i hønna ;)

/jan

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    paisley skrev:
    sansui skrev:
    Eddie 1, du er antagelig frelst på 12 tommere og derutover, men har du hørt hva en Klipsch KLF-10 med fire ti tommere kan prestere? Hvis du i tillegg putter på en Trends 10 watter i kombinasjon med Music First Audio silver og en gammel Marantz cd 17 mk II så har du faktisk en lydopplevelse som ikke kan beskrives. Lydbildet er enormt, mellomtonen fokuserer på det den skal, hør f.eks. på Katie Melua, hun er mer intens enn det 8 6550 rør kan frembringe. Nei, det er verken spisst eller skingrende, bare deilige vokalprestasjoner som treffer deg rett i hjerterota. Jeg vil våge den påstand at Trends amp kobinert med TVC pre er det nærmeste du kommer såkalt oppblåst hi-end for en betalbar penge.

Har skrytt nok nå, men hvorfor sluttet Klipsch å produsere denne fantastiske KLF-10. Etter min mening er den helhetlig sett noe av det beste jeg har hørt, og da sammenligner jeg den bl.a. med ProAc1SC, OA Carlsson52.2. Reference MM de Capo i, System Audio Signature osv.
    Artig lesning.Helt enig i at KLF-10 er svært "undervurderte" høyttalere!Riktig matchet rocker de vilt!Mine er nå satt bort på roterommet men trur fanken de blir tatt fram igjen snart.
    hvilken pre havnet du på egentlig paisley ?

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    217
    Hei.Har skrinlagt pre kjøp og effekten er stuet bort.Får se hva jeg gjør men blir vel kjøpt inn noe snart.Tester div integrerte amper også.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    paisley skrev:
    Hei.Har skrinlagt pre kjøp og effekten er stuet bort.Får se hva jeg gjør men blir vel kjøpt inn noe snart.Tester div integrerte amper også.
    hva spiller du på nå da ? og lykke til imorgen forresten, la oss håpe det blir underholden og rette lag vinner fortjent

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    217
    jokris skrev:
    paisley skrev:
    hva spiller du på nå da ? og lykke til imorgen forresten, la oss håpe det blir underholden og rette lag vinner fortjent
    Sansui,Jolida,Sugden og Copland f.eks.Tester litt forskjellig.Testa litt Bryston og Classe effekter å.
    Ja blir et helsikes liv imorra.Får håpe det er fotballen som står i sentrum.

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Forundres fremdeles over hvor stort Heresy III spiller.Virkelig magiske høyttalere!

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Bare for å holde det varmt, H III er den beste sokkel høytaleren jeg har hørt :)

/jan

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Hørte vi litt stor skoeske........? ;D

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    180
    Sted
    Bergen
    Bare for å holde det varmt, H III er den beste sokkel høytaleren jeg har hørt Glad
    hehehe..jo...de står jo på skrå sokler...er jo riktig det ;)

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    He he.....det er ikke størrelsen som teller, den har bare alt og si! 8)

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    868
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Ja, man kan jo bare undres på hva som er agendaen med slike utsagn... 8)

Janix

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Antall liker
    107
    rumath skrev:
    Forundres fremdeles over hvor stort Heresy III spiller.Virkelig magiske høyttalere!
    Hva med å slenge på en SW-115, så får du med deg alt nedover til godt under 20Hz. Går i tanker selv med å kjøpe meg en til mine RB-81 II.

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    H III er stuehøyttalerne mine, passer dessverre ikke inn med en Sub i rommet nå, småbarn, og ikke nok plass. Usikker på om jeg VIL ha en sub også, merker jo at de runder av før mine Tannoys, men det gjør liksom ingenting. :)

Så et par episoder av Treme i går, og åpningssporet i serien spiller stort fra H III, litt sånn klype-seg-i-armen greie. (Billig elektronikk også) Den beste egenskapen til H III er å få lytteren til å være alt annet enn analytisk, de kan se ut til å være bygget med kun et formål - begeistre!

Synd H III ikke spiller så bra i lytterommet mitt, hjalp ikke med dyrere elektronikk da, passet bare ikke i rommet. :/

kjetil80

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.03.2009
    Antall liker
    49
    Hei alle klipschvenner. Nærmer meg tid for å bestille meg et par Heresy III. Men lurer fælt på hva jeg kan forvente lydmessig av dem i forhold til mine rf82 som jeg fortsatt er veldig fornøyd med :)
    I første omgang vil de bli brukt i stuen min, så lurer på hvordan de vil fungere i et middels stort rom?

Anyone...?

J

J.J

Gjest
    Jeg har ikke hørt nevnte i samme rom - men jeg syntes du kan forvente deg enda mer glede ved å spille musikk :D

H III er en sjefsbra høyttaler !!

/JR

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    rumath skrev:
    H III er stuehøyttalerne mine, passer dessverre ikke inn med en Sub i rommet nå, småbarn, og ikke nok plass. Usikker på om jeg VIL ha en sub også, merker jo at de runder av før mine Tannoys, men det gjør liksom ingenting. :)

Så et par episoder av Treme i går, og åpningssporet i serien spiller stort fra H III, litt sånn klype-seg-i-armen greie. (Billig elektronikk også) Den beste egenskapen til H III er å få lytteren til å være alt annet enn analytisk, de kan se ut til å være bygget med kun et formål - begeistre!

Synd H III ikke spiller så bra i lytterommet mitt, hjalp ikke med dyrere elektronikk da, passet bare ikke i rommet. :/
    Hvis du har mulighet eller ikke allerede har gjort, plasser HIII i hjørner, helt opp i hjørnen, bassen blir noe helt annet da.

kjetil80

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    16.03.2009
    Antall liker
    49
    J.J skrev:
    Jeg har ikke hørt nevnte i samme rom - men jeg syntes du kan forvente deg enda mer glede ved å spille musikk :D

H III er en sjefsbra høyttaler !!

/JR
    Høres bra ut :D Det kan jeg like. Er meget spent...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn