Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ble sent i dag, svigermor holder meg med jobb ;)
    I morgen også....men fredag da jævlar.

/jan

Yelll

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    54
    Denne tråden er laaang, prøvd å lese litt.. Mye. Men, spm er, hvordan funker sw-115 sub? Gj
    erne 2 stk, da de skal suplere helt nede på musikk, og selsagt også på film. Har, som å banne i kirka, usher dancer ht.. Noen som har noen betraktninger rundt disse subbene? Annet enn at de synes vettu priset?

-Y

K

kveita

Gjest
    Sitat:"Greit nok med oppgradering(er),men virker som en del her mener det MÅ til for å få de til å låte bra.Det jeg overhodet ikke er enig i.
    Nå lytter jeg forresten til mine KLF 10.Helt orginale..Med dårlige kasser til og med!Feil farge har de å.Det er vel det verste..men de låter da." Sitat slutt.

Har et par Klipsch KLF-10, helt original. Eneste oppgradering som er gjort er at kabinettene har fått ekte finer på alle 6 sider, type kirsebær. Arbeidet ble i sin tid utført av Hornslett møbelfabrikk.

De spiller utrolig bra, men er så lettdrevne at jeg med passiv pre ikke får de til å spille i "nightmodus", selv med 10 db dempeplugger på sluttrinnet.

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Sitat:"Greit nok med oppgradering(er),men virker som en del her mener det MÅ til for å få de til å låte bra.Det jeg overhodet ikke er enig i.
    Nå lytter jeg forresten til mine KLF 10.Helt orginale..Med dårlige kasser til og med!Feil farge har de å.Det er vel det verste..men de låter da." Sitat slutt.

Har et par Klipsch KLF-10, helt original. Eneste oppgradering som er gjort er at kabinettene har fått ekte finer på alle 6 sider, type kirsebær. Arbeidet ble i sin tid utført av Hornslett møbelfabrikk.

De spiller utrolig bra, men er så lettdrevne at jeg med passiv pre ikke får de til å spille i "nightmodus", selv med 10 db dempeplugger på sluttrinnet.
    Prøv heller å plassere dempepluggene mellom kilde og pre.

K

kveita

Gjest
    Takk skal du JanOlav. Skal prøve det når jeg kommer hjem i ettermiddag.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Takk.

En liten mismatch når det gjelder farge, det får gå :)
    Hører mere på de enn jeg ser på de.

Når det gjelder de 3 toppene, øverst er det Altec 511B - original hornet - BHO sine topper med ALK horn.
    Så ett av hvert. Metall - plast - tre.

/jan

T

tce-teams

Gjest
    Takk.

En liten mismatch når det gjelder farge, det får gå :)
    Hører mere på de enn jeg ser på de.

Når det gjelder de 3 toppene, øverst er det Altec 511B - original hornet - BHO sine topper med ALK horn.
    Så ett av hvert. Metall - plast - tre.

/jan
    ja det er lyden man hører på , synes di så fine ut som di var...klipsch er noe for seg selv når det kommer til lyd , jeg har ikke noe og utsette på lyden på klipsch høytalerene jeg har , di kan spille av alt både når det gjelder musik og film...

Griznah

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.05.2012
    Antall liker
    7
    I dag går turen til Ålesund (fra Hønefoss) for å hente meg et par Cornwall III, gleder meg! =)

Griznah

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.05.2012
    Antall liker
    7
    I dag går turen til Ålesund (fra Hønefoss) for å hente meg et par Cornwall III, gleder meg! =)
    Jeg kunne skaffa deg ett par som befinner seg ca 20min unna Hønefoss.
    Så hvorfor åpnet du ikke kjeften da jeg spurte etter Heritage for en uke eller to sida? :p =) Uansett, gjort er gjort, turen var koselig sammen med en kompis, fikk sett litt flott norsk natur og besøkt Ålesund for første gang i mitt liv.

Men ja folkens, turen var knall, veldig fine kjøreforhold egentlig, litt regn gjorde ingenting. Bedre det enn strålende solskinn mener nå jeg. Returen var helt regnfri, og omtrent alene på veien fra Ålesund helt til Lillehammer.

Jeg holdt på å dette på rumpa da jeg faktisk så hvor store de var, ENORME! :O

Jeg skal snart teste Cornwallsa på Emotiva XPA-5 med DAC'n i Yamaha RX-V1900 og en NuForce UDAC2, er det jeg har her øyeblikket. Den endelige elektronikken har ikke landet i Norge enda.

Mvh. Ole-Magnus

Yelll

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    54
    Denne tråden er laaang, prøvd å lese litt.. Mye. Men, spm er, hvordan funker sw-115 sub? Gj
    erne 2 stk, da de skal suplere helt nede på musikk, og selsagt også på film. Har, som å banne i kirka, usher dancer ht.. Noen som har noen betraktninger rundt disse subbene? Annet enn at de synes vettu priset?

-Y

Så, ingen som mener noe om denne subben? Kanskje det hadde kommet fler svar, hvis det hadde vært tut pån? Eller at den skulle brukes sammen med rf82 kanskje? Ingen hast karer, ingen hast....

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Så hvorfor åpnet du ikke kjeften da jeg spurte etter Heritage for en uke eller to sida? :p =) Uansett, gjort er gjort, turen var koselig sammen med en kompis, fikk sett litt flott norsk natur og besøkt Ålesund for første gang i mitt liv.

Men ja folkens, turen var knall, veldig fine kjøreforhold egentlig, litt regn gjorde ingenting. Bedre det enn strålende solskinn mener nå jeg. Returen var helt regnfri, og omtrent alene på veien fra Ålesund helt til Lillehammer.

Jeg holdt på å dette på rumpa da jeg faktisk så hvor store de var, ENORME! :O

Jeg skal snart teste Cornwallsa på Emotiva XPA-5 med DAC'n i Yamaha RX-V1900 og en NuForce UDAC2, er det jeg har her øyeblikket. Den endelige elektronikken har ikke landet i Norge enda.

Mvh. Ole-Magnus
    Hva pokker mann, tok du ikke bilder fra turen ?

/jan

Griznah

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.05.2012
    Antall liker
    7
    Sist redigert:

Griznah

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.05.2012
    Antall liker
    7
    Jepp, midlertidig, mens elektronikken kommer i hus. Måtte jo koble opp og teste:D

jan lars

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.04.2011
    Antall liker
    1
    hej klipsch vänner det finns ett par klipsch forte 2 på svenska hifimagasinet:)

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    photo.jpg

.....og et til, beklager for den elendige bildekvaliteten.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Da burde du sagt fra før han avtalte med selger, ikke etter at han har kommet tilbake, det blir bare jævlig dumt.
    Tufs!!! skal han få skylden for at han ikke er logget på 24 timer for og bistå??? Jeg nevnte vel også et par i sverige ca 25 mil unna....svaret fra paisley kom vel en time etter...

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Da burde du sagt fra før han avtalte med selger, ikke etter at han har kommet tilbake, det blir bare jævlig dumt.
    Tufs!!! skal han få skylden for at han ikke er logget på 24 timer for og bistå Jeg nevnte vel også et par i sverige ca 25 mil unna....svaret fra paisley kom vel en time etter...
    Nevnte ingenting om at det er hans skyld, bare at det ikke er noe poeng å fortelle det i etterkant. :)
    Ps: Jeg er heller ikke pålogget 24 timer i døgnet! ;)

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    386
    Nå visste ikke jeg at de Cornwall`ene i Hønefoss traktene var tilsalgs før her om dagen.Regner med at han hadde avtalt kjøp med han i Ålesund for flere dager siden?Hadde vel ikke hjelpa en dritt det da eller?Isåfall får jeg virkelig beklage at jeg ikke er aktiv her på sentralen 24/7!

Gemini13

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Antall liker
    114
    Torget vurderinger
    1
    Der var jo "låvedørene" på plass :)
    Grats.

/jan
    Hei hei, ikke mobb de nette "små" høytalerne;)
    Handler kun om tilvenning, om ett par dager synes de nesten ikke:rolleyes:
    eneste en tenker over er musikken de formidler.

Mvh
    Gemini

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.811
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Nå visste ikke jeg at de Cornwall`ene i Hønefoss traktene var tilsalgs før her om dagen.Regner med at han hadde avtalt kjøp med han i Ålesund for flere dager siden?Hadde vel ikke hjelpa en dritt det da eller?Isåfall får jeg virkelig beklage at jeg ikke er aktiv her på sentralen 24/7!
    Det er innlegget ditt sikter jeg til, det innlegget som du la ut etter at han hadde skrevet at han dro til ålesund for å kjøpe CW.
    Forstår at du ikke er pålogget 24/7, men akkurat da var du pålogget, du quotet til og med fra innlegget hans. ;)

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    386
    Det er innlegget ditt sikter jeg til, det innlegget som du la ut etter at han hadde skrevet at han dro til ålesund for å kjøpe CW.
    Forstår at du ikke er pålogget 24/7, men akkurat da var du pålogget, du quotet til og med fra innlegget hans. ;)
    Skjønner da det for fan.Det innlegget blei mest lagt ut som en "kommentar"..Visste vel at det uansett var uaktuelt siden han allerede hadde avtalt kjøp.Det var tydeligvis helt forferdelig gjort av meg..Buuu med meg for å "tulle" litt .Skjer det lite på forumet her for tida synes du....

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Skjønner da det for fan.Det innlegget blei mest lagt ut som en "kommentar"..Visste vel at det uansett var uaktuelt siden han allerede hadde avtalt kjøp.Det var tydeligvis helt forferdelig gjort av meg..Buuu med meg for å "tulle" litt .Skjer det lite på forumet her for tida synes du....
    Jøss og bevares!! :eek:

Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Der var jo "låvedørene" på plass :)
    Grats.

/jan
    Hei hei, ikke mobb de nette "små" høytalerne;)
    Handler kun om tilvenning, om ett par dager synes de nesten ikke:rolleyes:
    eneste en tenker over er musikken de formidler.

Mvh
    Gemini
    Ser den ;)
    Skal kanskje ikke si noe siden de jeg har er noe større enn CW III.

Og ja, musikk pri 1, basta.

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn