Har vært nevnt tidligere....Ja det ble mye bedre enn jeg hadde sett for meg. Men føler jeg trenger spikes.lyden ble vel utrolig bra , kan jeg tenke meg
H III fortjener å bli "løftet" litt.
/jan
Har vært nevnt tidligere....Ja det ble mye bedre enn jeg hadde sett for meg. Men føler jeg trenger spikes.lyden ble vel utrolig bra , kan jeg tenke meg
Blir nok bra, gratulerer så masse!Oi oi, her tok det av.
Re: kommentar om "bedre sent enn aldri", NEI! I dette tilfellet hadde det vært greit å bare ti stille. Når man har kjørt 16 timer i bil har man ikke lyst til å høre i ettertid "Du kunne kjørt 40min".
Men ja, nå har Cornwallsa mine kommet seg ned på rommet der de skal stå, og det er herlig Litt synd at elektornikken ikke står i forhold enda. For øyeblikket er det en NuForce UDAC til Denon AVR-3801, bare så jeg skulle få litt lyd. Låter ganske greit selv med sånne komponenter, så gleder meg til den faktiske elektronikken kommer i hus
Cornwall III - Imgur - Omtrent slik skal de stå, bare eksperimenterte med litt toe-in her.
Prøv med kork først. Pusseklosser av kork er ypperlige under. Jeg har brukt det både på flisgulv og tregulv med godt resultat.Ja det ble mye bedre enn jeg hadde sett for meg. Men føler jeg trenger spikes.lyden ble vel utrolig bra , kan jeg tenke meg
Oi, takk for tipset. Trudde disse skulle så inn i hjørnet og vegger som mulig, så hadde ikke tenkt tanken på avstand til bakvegg i det hele tatt. Jeg har vel kanskje en 10-20cm jeg kan ta dem frem og tilbake på.Lek litt med avtand til bakvegg også om mulig
Ser bra ut, de pene i sort syns jeg.
/jan
Verdt å leke litt vet duOi, takk for tipset. Trudde disse skulle så inn i hjørnet og vegger som mulig, så hadde ikke tenkt tanken på avstand til bakvegg i det hele tatt. Jeg har vel kanskje en 10-20cm jeg kan ta dem frem og tilbake på.Lek litt med avtand til bakvegg også om mulig
/jan
Ja, slettes ikke så dumme i svart nei.
/Ole-Magnus
hos meg spillte de best i hjørnene, men som jan sier , lek litt med det og finn utOi, takk for tipset. Trudde disse skulle så inn i hjørnet og vegger som mulig, så hadde ikke tenkt tanken på avstand til bakvegg i det hele tatt. Jeg har vel kanskje en 10-20cm jeg kan ta dem frem og tilbake på.Lek litt med avtand til bakvegg også om mulig
/jan
/Ole-Magnus
Som Egon Olsen sa det så kjekt " det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet "hos meg spillte de best i hjørnene, men som jan sier , lek litt med det og finn utOi, takk for tipset. Trudde disse skulle så inn i hjørnet og vegger som mulig, så hadde ikke tenkt tanken på avstand til bakvegg i det hele tatt. Jeg har vel kanskje en 10-20cm jeg kan ta dem frem og tilbake på.Lek litt med avtand til bakvegg også om mulig
/jan
/Ole-Magnus
absolutt utrolig høytalere hersey III , fortjener det beste man kan tilby dem...Har vært nevnt tidligere....Ja det ble mye bedre enn jeg hadde sett for meg. Men føler jeg trenger spikes.lyden ble vel utrolig bra , kan jeg tenke meg
H III fortjener å bli "løftet" litt.
/jan
det er mye du kan bruke for og bygge opp stativene enn med spikes , bare bruk fantasien løs det he he , igjen gratulerer med hersey III...Vis vedlegget 143447
Fikk satt på spikes i dag, ble betraktelig strammere over hele lydbildet, klarer lyd og bedre dynamikk. Kan det være mer å hente med bedre spikes/alternativer?
nei da du kan bruke det på parkett å , for og ikke ripe opp gulvet...Er ikke spikes beregnet for teppe?
Ja, heldige er dere som kan leke med plasseringen. Jeg, stakkar, er dømt til å ha mine Klipsch kliss inntil langveggen(av betong) i en vinkelformet stue. Den eneste leken jeg kan bedrive er å toe inn og ut med jevne mellomrom. Lytteavstanden er også bare ca 2m. Har derfor lært meg til ikke å spille så høyt, og det låter jo slett ikke så verst.Er derfor lykkelig med mine KLF-10. Det med pusseklosser under kan jeg jo saktens prøve. Eximus S1 fungerer bedre og bedre sammens med MFA og nå er trykket i bassen der den skal være sammenlignet med mine rørblokker. Ser ut til å bli en fin høst...God sommer!hos meg spillte de best i hjørnene, men som jan sier , lek litt med det og finn utOi, takk for tipset. Trudde disse skulle så inn i hjørnet og vegger som mulig, så hadde ikke tenkt tanken på avstand til bakvegg i det hele tatt. Jeg har vel kanskje en 10-20cm jeg kan ta dem frem og tilbake på.Lek litt med avtand til bakvegg også om mulig
/jan
/Ole-Magnus
Har du noengang ikke brukt for mye tid i bunkersen???????Greia er at man må gjøre det beste ut av det. Nøyd blir man stort sett uansett
Siden jeg ikke får lekt med plassering leker jeg med topper.
Og gud hjelpe så morsomt det er nå om dagen med ALK trehorn, bruker nesten for mye tid i bunkersen
/jan
Ehhh....*tenkepause*Har du noengang ikke brukt for mye tid i bunkersen?Greia er at man må gjøre det beste ut av det. Nøyd blir man stort sett uansett
Og gud hjelpe så morsomt det er nå om dagen med ALK trehorn, bruker nesten for mye tid i bunkersen
/jan
huff, hva har jeg satt i gang, for dere som faktisk venter på et svar - da vil det gå slik....Ehhh....*tenkepause*Har du noengang ikke brukt for mye tid i bunkersen?Greia er at man må gjøre det beste ut av det. Nøyd blir man stort sett uansett
/jan
/jan
Utifra hva forrige lokal eier fortalte er det faktisk ditt gamle par som står her i kjelleren nå, svære beist er det.Når jeg hadde RF-63 (og brukte de myyyyye), så er det lite å hente på å bruke 2xV4.0 kontra 1xV4.0. En V3.0+V4.0 fungerte aldeles utmerket. Skal du spille rolig musikk og på "normalt" volum, så holder det med en V2.0 (nå V2.1).
Lykke til med RF-63. Desidert den høyttaleren jeg har brukt lengst og lyttet mest til. Hadde jeg ikke lagt ned furtebua, så hadde jeg hatt RF-63 ennå.
Hvis du plasserer de pinlig nøyaktig (tommestokk er obligatorisk) i rommet, vinkler dem ikke for mye innover og justerer sweetspot ditto; du vil bli belønnet med fantastisk lyd. Slenger du på et par akustikkmatter på sideveggene - toppen.
Om du har betong gulv så funker nok det knall vil jeg tro.Noen her som har prøvd sorbothane i direkte kontakt med klipsch-høyttalere til demping o.l.?
Ja, jeg har dem kanskje 10 grader inn nå. Kan godt forstå du savner dem, utrolig god valuta for pengene føler jeg ihvertfall at jeg har fått. Hva slags kilde hadde til til Abrahamsen? V6?Se det. Savner dem innimellom.
Før du eventuelt får akustikkmattene opp og/eller en "mørkere" forsterker: Ikke vinkle dem for mye toe-in. Jo mer vinkling, jo mer energi får du "rett i fleisen" fra hornet.
Har tregulv?Om du har betong gulv så funker nok det knall vil jeg tro.Noen her som har prøvd sorbothane i direkte kontakt med klipsch-høyttalere til demping o.l.?
SA1750 gjorde det langt bedre i "knoketesten", men de spilte med godt hørbar kasseresonans. RF-63 er jo en fadese når det gjelder "knoketesten", men overbeviser allikevel. Så, ikke alle regler som gjelder hele tiden.Ja, jeg har dem kanskje 10 grader inn nå. Kan godt forstå du savner dem, utrolig god valuta for pengene føler jeg ihvertfall at jeg har fått. Hva slags kilde hadde til til Abrahamsen? V6?
Er overrasket over hvor "balanserte" de er lydmessig og hvor lite kasseklang det er i dem. Utseende bedrar litt sånn sett.
Låt litt skarpere nå i ettermiddag da jeg hadde et lite lyttebesøk, men skal ta en liten runde med dem i kveld før senga kaller. Jeg prøvde Yello - Touch som pleier å være artig, men den låt piskete i toppen, men lurer på om ikke den er litt heit og metallisk i klangen.Alison Krauss er bra - og hvis Alison Krauss ikke høres skarpt ut, så tror jeg du er på god vei til å ha integrert dem allerede.