Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    har ikke testet vtl pre, men de går for å være gode såvidt jeg vet, CJ også, så kommer dette med matching inn i bildet osv
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Parasound P7 står øverst på ønskelisten. og der står den nokk en stund til..
    men dukker stadig opp noe som jeg syns høres spennende ut.. f.eks en demo brukt VTL 2,5. Er dette noe saker??

    Men dette med rør osv har jeg null peiling på. SÅ vist noen har noen forslag til Rør pre så tar jeg gjerne imot desse.
    VTL er ett spennende og interesant merke. Ikke hørt den pre'n må jeg innrømme men hørt ett par av (power) ampene demses...det er "non nonsens" hardware det vettu :)
    Men litt farlig å komme med anbefalinger kanskje siden man ikke har hørt ditt anlegg...men VTL bør nok være med i "konkuransen" om ny pre.

    Audio Note M3 og L3 (L3 er kit versjonen) er jo også noe å tenke på syns jeg.
    Sitter på en M2 sjøl, ikke noen planer om å bytte ut med det første.

    /jan
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.116
    Antall liker
    6.641
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Min faste følgesvenn er audiovalve eklipse. Er superhappy med den og testet påmange amper med godt resultat. En fryd
     

    JLmorten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.07.2006
    Innlegg
    776
    Antall liker
    143
    Min faste følgesvenn er audiovalve eklipse. Er superhappy med den og testet påmange amper med godt resultat. En fryd
    Denne har eg sett på lenge, men litt utenfor min prisklasse for tiden. og desse er jo ikke akkurat standard vare på brukten. Men aldri si aldri.. Det dukker med jevne mellomrom opp noe jeg har store ønsker om og kjøpe, og er tilfeldigvis lommeboka ikke helt tomm da så ender det med kjøp. Har blitt mange av desse i det siste;)
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Da har en trappesnekker fått i oppdrag å skjære til emner så jeg får laget sokkelen chorusene skal stå på. Disse blir tilnærmet originale. Det ha vært en psykisk påkjenning å ikke ha de:). De har vel sin misjon. Samt at det blir penere. Lager de i amerikansk valnøtt, heltre.
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Noen som vet om det lar seg gjøre å få tak i slavebassene til Chorus II?
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.573
    Antall liker
    54.514
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Blir uansett spennende. Hadde tidligere an oto så likte lyden av el84 men alt for mye støy i otoen samt litt for svak. Usikker på om mingen er noe mer strømsterk menmen
    tror egentlig du vil slite å finne noe rørutstyr som vil kunne være med på utblåsingene dine eddie:) hva med rør til lytting og en litt varmtklingende transistor til party volum ?
    forresten tror jeg du kan ha fått myegodlyd for penga der
    Hehe ja det skorter nok på krefter. Kjører for tiden en onkyo integra a-10 og har vel aldrig hatt et slik driv i la scalaene før;)
    Onkyoen drar det meste den! :)

    O
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Da har en trappesnekker fått i oppdrag å skjære til emner så jeg får laget sokkelen chorusene skal stå på. Disse blir tilnærmet originale. Det ha vært en psykisk påkjenning å ikke ha de:). De har vel sin misjon. Samt at det blir penere. Lager de i amerikansk valnøtt, heltre.
    Hei mine forte har sokkler som er sandfylte samt løftet i ørevennlig høyde, hvirker som at det gjør en del positivt for lyden
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Noen som vet om det lar seg gjøre å få tak i slavebassene til Chorus II?
    Samme kjedelige svar som sist, hørt med audiocompaniet/akustisk bureau ?

    Og evt snoket litt på klipsch forumet ?
    <meta name="description" content="Klipsch audio systems provide the true audio/video lover a wide variety of high performance loudspeakers and loudspeaker systems for music and home theater entertainment centers, including iPod speakers, multimedia s

    Kanskje til og med verdt en mail til Bob Crites ?
    About Us | Critesspeakers.com

    /jan
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Greit svar det JanR, det var jo samme kjedelig spørsmål som sist:). Nå er det snart sokler på plass. Så blir det nye sc innvendig.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Greit svar det JanR, det var jo samme kjedelig spørsmål som sist:). Nå er det snart sokler på plass. Så blir det nye sc innvendig.
    Forutsigbarhet er bra :D

    Så bra, bilder er på sin plass når alt er i boks ?
    Hva skal du bruke innv. ? 2.5kv ?

    Fikk en tlf fra han kompisen her i byen med Chorus II, helt propell ennå ;)

    /jan
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Husker ikke helt hva jeg kjøpte. Lurer på om det ikke ble 1.5kv til diskant/mellom- og 3.5kv til bass. Skal vel prøve å få til bilder etterhvert...
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Marantzen ender vel på brukten om ikke lenge. Funderer litt på hva det da skal bli. Noen som har erfaring med den integrerte til Prima Luna? Ikke så ofte den er å finne brukt.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Husker ikke helt hva jeg kjøpte. Lurer på om det ikke ble 1.5kv til diskant/mellom- og 3.5kv til bass. Skal vel prøve å få til bilder etterhvert...
    Burde duge, bare vær forsiktig når det monterer den til bassen, stiv vettu. Regner med det er "loddeører" eller hva vi skal kalle det på bassen...pass på at kabel ikke står i spenn.

    /jan
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    1.342
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Nevnte såvidt at jeg kjøpte disse Make My clearDay Cables, sølv SC
    Paul Clear Day sendte med endel ekstra kabel han mente burde duge som internkabling. folk hadde gjort det før.
    Men disse er langt unna 1,5mm2 da.. er det verdt å gjøre et forsøk med tid og stunder?
    Jeg måtte love å ikke gjøre det før kablene hadde minst 100t på nakken.

    stein

    QUOTE=JanR;1433926]
    Husker ikke helt hva jeg kjøpte. Lurer på om det ikke ble 1.5kv til diskant/mellom- og 3.5kv til bass. Skal vel prøve å få til bilder etterhvert...
    Burde duge, bare vær forsiktig når det monterer den til bassen, stiv vettu. Regner med det er "loddeører" eller hva vi skal kalle det på bassen...pass på at kabel ikke står i spenn.

    /jan[/QUOTE]
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei sitter her og rister litt på hodet! Fikk sjokk da jeg åpnet esken med nordig mingda el84 !!! Så bitteliten :() Men det er IKKE lyden ;) Fy F og den spiller musikk, null støy og mere trykk enn jeg fikk med an oto! Helt rått;)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Kom litt mye innlegg fra meg her:)
     
    Sist redigert:

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Nevnte såvidt at jeg kjøpte disse Make My clearDay Cables, sølv SC
    Paul Clear Day sendte med endel ekstra kabel han mente burde duge som internkabling. folk hadde gjort det før.
    Men disse er langt unna 1,5mm2 da.. er det verdt å gjøre et forsøk med tid og stunder?
    Jeg måtte love å ikke gjøre det før kablene hadde minst 100t på nakken.

    stein



    Bare å prøve det :)
    Det lille jeg har hørt av C.D kabler låt bra.

    /jan
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Akustisk Bureau har super tilbud på klipsch produkter , etter di kjøpte opp alt som var igjen på lager av produkter. Er noen intrisert i komplett liste over tilbudene di har av klipsch send mail til AkustiskBureau@gmail.com
     

    geirf2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2004
    Innlegg
    451
    Antall liker
    164
    Sted
    Nes Romerike
    Hmm, kan ikke finne noe web side til Akustisk bureau. Blir som i gamle dager at man må trå ned i butikken for å se på varene, de har kanskje bare et kontor med brosjyrer og lager et annet sted. Greit det.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Akustisk Bureau har super tilbud på klipsch produkter , etter di kjøpte opp alt som var igjen på lager av produkter. Er noen intrisert i komplett liste over tilbudene di har av klipsch send mail til AkustiskBureau@gmail.com
    <br><br>Har du denne lista? Kan du videresende den til meh hvis jeg PM-er deg e-postadressen min?
    Hei Dazed jeg har etterspurt listen selv hos akustisk men har ikke fått svar enda , her er tlf nr deres 22881100. ps sorry for seint svar driver på med det pokkers vetrine skapet er heldigvis snart ferdig.
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    1.342
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Tja, fikk ei liste på mail i går jeg da.
    Send pm med mailadresse så kan jeg videresende.
    Koster kun 7,- ;-)
     

    SteinLarsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Innlegg
    1.113
    Antall liker
    1.342
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    T

    tce-teams

    Gjest
    Hallo, det er mindre enn et frimerke..

    Tja, fikk ei liste på mail i går jeg da.
    Send pm med mailadresse så kan jeg videresende.
    Koster kun 7,- ;-)
    Du blir meg ett dyrt bekjentskap !



    :D

    /jan
    Og du betalte ? ;)

    /jan
    Ganske mye tid. Tid jeg burde ha gjort noe fornuftig.. haha
    Du har fått ny pm steinlarsen
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.703
    Sted
    Phobos
    Jeg har selv hatt Audio Valve Eclipse tilkobliet via XLR mot Bryston 4B SST² og Electrocompaniet EC AW400 i eget anlegg, og har hørt den mye i et oppsett med EC AW180. Den fungerte svært godt mot disse, og hadde det ikke vært for at den brukte rør så hadde den kanskje stått her enda.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.703
    Sted
    Phobos
    Fant noen bilder jeg hadde liggende fra den gang jeg hadde Eclipsen. Den er utrolig pen i mine øyne i hvertfall.

    1-IMG_7057.JPG


    2-IMG_7058.JPG


    3-IMG_7061.JPG


    4-IMG_7062.JPG


    5-IMG_7064.JPG


    6-IMG_7066.JPG
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Hvor mye gain er det i en sånn? ...På XLR-utgangene?
    Hvor er H.R når man trenger han.

    Mener han nevnte en gang (sikkert rør avhengig også) ned mot 10db gain.
    Til sammenligning ligger min M2 på 22-23db (non-feedback)

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn