Takk Jancash:
Aner ikke for å være ærlig. Ikke ofte man ser de på "brukten"
20 - kanskje rundt 8-9k i ok stand, 30 - rundt 12-13k. Mest synsing fra min side men rundt der ett sted vil jeg tro.
20 er stor men ikke så ille vrien å få til i normale rom, 30 er STOR og krever nok litt mere rom - plass.
/jan
We aim to pleaseTakk Jancash:
20 - kanskje rundt 8-9k i ok stand, 30 - rundt 12-13k. Mest synsing fra min side men rundt der ett sted vil jeg tro.
20 er stor men ikke så ille vrien å få til i normale rom, 30 er STOR og krever nok litt mere rom - plass.
/jantar og låner hjem dem og ser hur det funker, tenkte ha dem på hytta i fremtiden....kjapp respons her blant klipsch folka
aim to please eller har ikke no liv???We aim to pleaseTakk Jancash:
/jantar og låner hjem dem og ser hur det funker, tenkte ha dem på hytta i fremtiden....kjapp respons her blant klipsch folka
/jan
Jepp.har ni testat dessa Attenuators
Kun testet den -10db saken fra Rothwell.svalander audio har en sort med variabelt sänkning
Goodyhej ja fick byta försteg till ett audio research med variabelt nivå inställning så funkar det bra igen
En evig kamp hehe.rouge audio m-150 var lite för känsliga ihop med klipschornen men funkar bra nu ihop med audio research där jag kunde justera ner gain
Mens vi lurer....Det lurer jeg også på!
Snaue 110Kg og 2x300 rørwatt burde holde akkurat!Burde fungere "greit" på 63'ene de der
ps: og du kan kaste ut vedovnen med de i hus.
/jan
Har prøvd disse pluggene her også. De senka gainet, men de senka mer også. Flat og ullen diskant bl.a.Jepp.har ni testat dessa Attenuators
Kommer mye bra fra Rothwell, de der kommer under "ikke så bra" (i min bok)
Dvs...her hos meg dreper de dynamikk og det meste låt som om man har dratt en våt ullsokk over høytalerne.
Men det er her hos meg.
/jan
Er dette bra eller dårlig?Syns de som oftest fjerner endel "kvasse" kanter iallefall.
Årsaken KAN faktisk ligge i kablene. Dersom du ser på arbeidet utført av bl.a. Steen Duelund, Aduioquest og Synergy, vil du se at de uavhengig av hverandre har kommet fram til samme resultat. Nemlig det at isolasjon kan ha en slags "kondensator-effekt", der det skapes et slags "etterslep", eller "ekko" om du vil. Dette vil for øret oppleves om lag som førsterefleksjon, hvilket oppleves tydelig hardt og skarpt. Det er målbart, og det er teknisk løsbart.Er dette bra eller dårlig?Syns de som oftest fjerner endel "kvasse" kanter iallefall.
Min erfaring er at det gir et bedre resultat å finne årsaken til at forvrengningen oppstår i utgangspunktet i stedet for å prøve og kamuflere feilene.
Gleder meg iallefall . Håper de postes idag. Syns RF 63 spiller veldig bra, men litt redd for at jeg har skadet dem litt etter et uhell med volumknotten og noe romkorreksjonsgreier. Men tror det kun ligger som en "mulighet" i bakhode .Årsaken KAN faktisk ligge i kablene. Dersom du ser på arbeidet utført av bl.a. Steen Duelund, Aduioquest og Synergy, vil du se at de uavhengig av hverandre har kommet fram til samme resultat. Nemlig det at isolasjon kan ha en slags "kondensator-effekt", der det skapes et slags "etterslep", eller "ekko" om du vil. Dette vil for øret oppleves om lag som førsterefleksjon, hvilket oppleves tydelig hardt og skarpt. Det er målbart, og det er teknisk løsbart.Er dette bra eller dårlig?Syns de som oftest fjerner endel "kvasse" kanter iallefall.
Min erfaring er at det gir et bedre resultat å finne årsaken til at forvrengningen oppstår i utgangspunktet i stedet for å prøve og kamuflere feilene.
Mvh
Håkon Rognlien
Det var ikke meningen å starte en kabeldiskusjon, og jeg er selvsagt ikke uenig i at uegnet kabling kan introdusere forvrengning. Det var vel heller det faktum at Skorob opplevde Audioquest som unike på dette området, forhåpentligvis da sammenlignet mot annen fornuftig kabling, at jeg tillot meg å stille spørsmålet om dette kanskje heller kunne indikere at det lå noe et annet sted i systemet.Årsaken KAN faktisk ligge i kablene. Dersom du ser på arbeidet utført av bl.a. Steen Duelund, Aduioquest og Synergy, vil du se at de uavhengig av hverandre har kommet fram til samme resultat. Nemlig det at isolasjon kan ha en slags "kondensator-effekt", der det skapes et slags "etterslep", eller "ekko" om du vil. Dette vil for øret oppleves om lag som førsterefleksjon, hvilket oppleves tydelig hardt og skarpt. Det er målbart, og det er teknisk løsbart.Er dette bra eller dårlig?Syns de som oftest fjerner endel "kvasse" kanter iallefall.
Mvh
Håkon Rognlien
legger hodet litt på blokka her jeg testet disse noen dager her etter å ha lånt ett par, hos meg gjør de faktisk noe positivt, bruker en doxa 70 b sammen med ear912 men jeg venter på ny effekt, og i akkurat denne kombinasjonen så gjør det at jeg kan dra volumknappen over 9 før jeg har makset synes det ble noe mer åpen lydhar ni testat dessa Attenuators
har hatt cwlll og rf63 og mitt inntrykk er at cwlll er en mer jovial ht enn rf63, rf63 har kanskje noe mer max potensiale , cwlll kanskje mer sjarm bass på cwlll er forøvrig veldig godHuff, fått rimelig blod på tann her nå. Cornwall 3 eller RF7-mk2. Har aldri hørt Cornwall, men ut ifra det jeg leser rundt, så spiller den rimelig fyldig og uten noe form for skarphet... Aberet er jo at den ser ut som en "dass" . RF7mk1 kjenner jeg, mens mk2 er litt mer ukjent, men ut ifra det jeg leser er denne også mer tolerant på forskjellige forsterkere nå, uten å bli for overdreven i mellomtone/diskant registeret.
Noen som kan si litt om disse 2 vs f.eks RF63..
Må også innrømme at jeg skal sjekke ut B&W CM9 i nærmere fremtid... som en slags outsider.
joa , sant det er bare testet med doxa forøvrig, belles er på vei over dammen så skal teste med den også når den kommer, funker det her så bruker jeg de nok videreDer har det ligget mange hoder før deg
Du opplever det du opplever. Flere erfaringer jo bedre.
/jan
har hatt cwlll og rf63 og mitt inntrykk er at cwlll er en mer jovial ht enn rf63, rf63 har kanskje noe mer max potensiale , cwlll kanskje mer sjarm bass på cwlll er forøvrig veldig godHuff, fått rimelig blod på tann her nå. Cornwall 3 eller RF7-mk2. Har aldri hørt Cornwall, men ut ifra det jeg leser rundt, så spiller den rimelig fyldig og uten noe form for skarphet... Aberet er jo at den ser ut som en "dass" . RF7mk1 kjenner jeg, mens mk2 er litt mer ukjent, men ut ifra det jeg leser er denne også mer tolerant på forskjellige forsterkere nå, uten å bli for overdreven i mellomtone/diskant registeret.
Må også innrømme at jeg skal sjekke ut B&W CM9 i nærmere fremtid... som en slags outsider.
synes cwlll krevde mye mindre når det gjelder plassering og slikt kontra rf63, rf63 er nok mer hifi ish hvis det går an å si det slik, uansett to meget gode ht imohar hatt cwlll og rf63 og mitt inntrykk er at cwlll er en mer jovial ht enn rf63, rf63 har kanskje noe mer max potensiale , cwlll kanskje mer sjarm bass på cwlll er forøvrig veldig godHuff, fått rimelig blod på tann her nå. Cornwall 3 eller RF7-mk2. Har aldri hørt Cornwall, men ut ifra det jeg leser rundt, så spiller den rimelig fyldig og uten noe form for skarphet... Aberet er jo at den ser ut som en "dass" . RF7mk1 kjenner jeg, mens mk2 er litt mer ukjent, men ut ifra det jeg leser er denne også mer tolerant på forskjellige forsterkere nå, uten å bli for overdreven i mellomtone/diskant registeret.
Høres litt ut som at Cornwall kan ha det jeg har savnet i de fleste andre merker siste 10 årene... savner liksom litt moro, samt fylde. Bass med attack som kjennes i brystkassa . DEt får jeg heller ikke til med RF63, men så var det dette med rom og plassering da .
Nå har ikke jeg hørt CW, men jeg savner ikke noe av dette fra RF63. Det skalsies at den nok trenger litt pulver i forsterkeren for å slippe seg helt løs.har hatt cwlll og rf63 og mitt inntrykk er at cwlll er en mer jovial ht enn rf63, rf63 har kanskje noe mer max potensiale , cwlll kanskje mer sjarm bass på cwlll er forøvrig veldig god
Høres litt ut som at Cornwall kan ha det jeg har savnet i de fleste andre merker siste 10 årene... savner liksom litt moro, samt fylde. Bass med attack som kjennes i brystkassa . DEt får jeg heller ikke til med RF63, men så var det dette med rom og plassering da .
Moro, det! Jeg har hatt et par sånne utblåsninger i det siste med RF-63 også. RF7 II burde jo ha enda mer pondus i bassen, så det burde duge.Måtte forresten la RF-7 II'ene "lufte" seg litt skikkelig for første gang her (bor i blokk og jeg er vanligvis snill gutt..), og fytti gamperæva!! jeg hadde glemt hva slags episk overskudd disse har. Ikke et lite fnugg av kompresjon eller stress, bare en ren maktdemonstrasjon
Nei, ikke i samme anlegg og rom.Har du sammenliknet/erfaring med hvordan rf63 er i forhold til dine, forresten?
Jeg ville gjerne hadd æren til og høre klipsch rf 63 II sikkelig i et dedikert rom. Og det er artig med ein utblåsning av og til.Jeg ville gjerne hadd æren til og høre klipsch rf 63 II sikkelig i et dedikert rom.Måtte forresten la RF-7 II'ene "lufte" seg litt skikkelig for første gang her (bor i blokk og jeg er vanligvis snill gutt..), og fytti gamperæva!! jeg hadde glemt hva slags episk overskudd disse har. Ikke et lite fnugg av kompresjon eller stress, bare en ren maktdemonstrasjon
Moro, det! Jeg har hatt et par sånne utblåsninger i det siste med RF-63 også. RF7 II burde jo ha enda mer pondus i bassen, så det burde duge.
Har du sammenliknet/erfaring med hvordan rf63 er i forhold til dine, forresten?