Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.037
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hei igjen. Jeg er litt usikker på om jeg vil gå for RF62 eller 52 (mk2 begge). Jeg har NAD M3 som jeg setter xover på 80hz, og har en B&W DB1 til å ta bassen ned. RF52 virker så slanke og fine :). Mens RF62 virker utrolig gode ut ifra tekster ;). Men hva tror dere? siden jeg har en sub som er veldig god, samt delingsmulighet i NAD'en. Funker jo egentlig veldig bra med mine midlertidige Dali Lektor 2 (som har fått plass i stua etter at RF82mk1 døde :)).

B&W CM8 og Dali Ikon 6/7mk2 er også inne i bildet (brukt), da disse er veldig smale og fine også (dette er stue anlegget, så utseendet har mest å si ;)).

EDIT: Noen som har pris på RF52mk2 hos akustikk bureu ?! :).

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    Hei igjen. Jeg er litt usikker på om jeg vil gå for RF62 eller 52 (mk2 begge). Jeg har NAD M3 som jeg setter xover på 80hz, og har en B&W DB1 til å ta bassen ned. RF52 virker så slanke og fine :). Mens RF62 virker utrolig gode ut ifra tekster ;). Men hva tror dere? siden jeg har en sub som er veldig god, samt delingsmulighet i NAD'en. Funker jo egentlig veldig bra med mine midlertidige Dali Lektor 2 (som har fått plass i stua etter at RF82mk1 døde :)).

B&W CM8 og Dali Ikon 6/7mk2 er også inne i bildet (brukt), da disse er veldig smale og fine også (dette er stue anlegget, så utseendet har mest å si ;)).

EDIT: Noen som har pris på RF52mk2 hos akustikk bureu ?! :).
    3495,-. Har nettopp handlet der selv;)

Dottidott

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2013
    Antall liker
    104
    Sted
    Fosen
    Nå har jeg lagt ut mine Chorus II for salg pga fam.forøkelse. Til info. Billig insteg i Heritage verden...
    Hvorfor selger folk høyttalerne sine kun når jeg ikke har mulighet til å hente de???
    Kan de ikke ringe å spørre om jeg har tid først da??

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.147
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Kjørte selv i stykker alle bass elementene med midgard på rf7 uten og spille særlig høyt, tror det er flere som har opplevd lignende :/

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.112
    Jeg går litt i de tanker om dagen om å supplere med en Dynamic Precision amp eller noe i den duren nå, men har ikke dårlig tid. Brodern bruker også Midgardblokker på et par RF-83, men med en varmere preamp og han er kjempefornøyd og spilt med det de siste 7 år uten å gå lei, så vil tro potensialet er der! Hvor mye snillere RF-83 er å matche med elektronikk er jeg usikker på.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Nydelig!!
    Fikk mail fra akustisk bureau i går om at det var mulig å bli med på et gruppekjøp for RF-63, håper bare det ikke er bogus.

Bob_Marleys

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10
    Mistenksom på Akustisk Bureau. De har ikke offisielll argentur av Klipsch i Norge og ser ut til å drive en type veldig gråsone import. Hvordan er det med garantier? Jeg kan aldri tenke meg at den offisielle distubitøren vil hjelpe om det er en reklamsjon sak og det viser seg å være paralellimport. Evt kan AB levere reservedeler også?
    Dette er bare synsing fran min side, men sannsynligvis får AB dette fra en annen distrubitør, som har et restlager av utgåtte modeller. I min bransje (Elektro innstalsjon distrubisjon) hadde jeg fått advokater på nakken om jeg hadde parellel importert varer med hensikt til videresalg som har en offisiell distrubisjonskanal fra før. Særlig når det er en tidligere importør, som står bak det hele. For meg fremstår den tidligere importøren nesten som vondbråtten med å fortsette å jobbe med produkter de ikke lenger har tilgang til.
    Dette virker ikke ryddig med tanke på at det er Audiocompaniet som står bak AB.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.487
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Mistenksom på Akustisk Bureau. De har ikke offisielll argentur av Klipsch i Norge og ser ut til å drive en type veldig gråsone import. Hvordan er det med garantier? Jeg kan aldri tenke meg at den offisielle distubitøren vil hjelpe om det er en reklamsjon sak og det viser seg å være paralellimport. Evt kan AB levere reservedeler også?
    Dette er bare synsing fran min side, men sannsynligvis får AB dette fra en annen distrubitør, som har et restlager av utgåtte modeller. I min bransje (Elektro innstalsjon distrubisjon) hadde jeg fått advokater på nakken om jeg hadde parellel importert varer med hensikt til videresalg som har en offisiell distrubisjonskanal fra før. Særlig når det er en tidligere importør, som står bak det hele. For meg fremstår den tidligere importøren nesten som vondbråtten med å fortsette å jobbe med produkter de ikke lenger har tilgang til.
    Hmmm,du er inne på noe der. De her vel en bunke deler igjen kanskje,om det er lov eller ikke skal ikke jeg si. El kjøp gjorde noe av det samme med MKI serien av RF 82 vet jeg. Ikke godt og si hva som kan skje.

O

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    279
    Klart de er ergelige over å ikke kunne selge Klipsch lengre.De selger jo som hakka møkk.Prøvd å få vite hvorfor de ikke er importør lengre men det er visst så hemmelig så hemmelig.Kan ikke tenke meg at de "ga opp" importen frivillig for å si det sånn..

Bob_Marleys

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10
    Klart de er ergelige over å ikke kunne selge Klipsch lengre. De selger jo som hakka møkk. Prøvd å få vite hvorfor de ikke er importør lengre men det er visst så hemmelig så hemmelig. Kan ikke tenke meg at de "ga opp" importen frivillig for å si det sånn..
    Helt klart. Derfor blir jeg også mistenksom.
    Personlig hadde jeg ikke drevet "gråsone" parallellimport av produkter fra en stor US produsent. De pleier å være ekstremt beskytende på varemerket sitt og driver noen å "ødelegger" markedet med prisdumping blir det slått hardt ned på. Husk at slikt også ødelegger vårt bruktsalg.

En bekjent av meg trodde han skulle være lur med direktesalg av US bildeler som alt hadde offisiell distributør i Norge fikk seg en fin "wake up call" når advokat brevet kom i postkassen.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.946
    Torget vurderinger
    2
    Uten å ta stilling til lovlighet (det er i utgangspunktet ikke forbudt med parallellimport i Norge, noe også Elkjøp har visst å benytte seg av i forbindelse med Klipsch), er det viktig å påpeke at dette ikke kan dreie seg om noen parallellimport, ettersom RF63 ikke lengre produseres. Det kan da ikke være forbudt eller moralsk problematisk å ta inn partivarer av utgåtte modeller? Så langt jeg kan se, er dette ren og fornuftig forretningsførsel.

Mvh
    Håkon Rognlien

Bob_Marleys

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10
    Uten å ta stilling til lovlighet (det er i utgangspunktet ikke forbudt med parallellimport i Norge, noe også Elkjøp har visst å benytte seg av i forbindelse med Klipsch), er det viktig å påpeke at dette ikke kan dreie seg om noen parallellimport, ettersom RF63 ikke lengre produseres. Det kan da ikke være forbudt eller moralsk problematisk å ta inn partivarer av utgåtte modeller? Så langt jeg kan se, er dette ren og fornuftig forretningsførsel.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Husk at vi her snakker om et veldig sterkt varenavn her.
    Etter mine 22 år i importbransjen kan jeg garantere deg at et stort Amerikansk selskap ikke deler den tankegangen du beskriver i sine kontrakter. Grunnen til at jeg er fortsatt mistenksom er at dette er samme folkene som tidligere hadde Klipsch importen i Norge. Hva er hensikten deres og fortsatt tilby Klipsch fra andre kanaler? Utenom økonomiske selvsagt.

Hva som er riktig eller galt kan nok uansett ingen av oss si uten å få vite det fra AB (Audiocomapniet) og evt nåværende importør av Klipsch.

Sist redigert:

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    Audiocompaniet hadde jo en del klipsch på lager når agenturet utgikk. Må jo være lov til å selge det de har på lager hvis ikke ny importør kjøper det opp? RF-63 sitt restlager som sikkert er et eller annet sted i verden kan vel hvem som helst kjøpe opp og videreselge. Selv tror jeg ikke det er noe å bekymre seg ved å handle ifra AB.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.487
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

Mvh
    Håkon Rognlien
    Husk at vi her snakker om et veldig sterkt varenavn i Hi-Fi bransjen.
    Etter mine 25 år i importbransjen kan jeg garantere deg at Amerikansk selskaper ikke deler den tankegangen du beskriver i sine kontrakter. Grunnen til at jeg er fortsatt mistenksom er at dette er samme folkene som tidligere hadde Klipsch importen i Norge. Hva er hensikten deres og fortsatt tilby Klipsch fra andre kanaler? Utenom økonomiske selvsagt.

Hva som er riktig eller galt kan nok uansett ingen av oss si uten å få vite det fra AB (Audiocomapniet) og evt nåværende importør av Klipsch.
    Ble jo ikke noe sak i mot El Kjøp,så det er vel ikke ulovlig som Håkon R sier.

O

Bob_Marleys

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10

Mvh
    Håkon Rognlien
    Husk at vi her snakker om et veldig sterkt varenavn i Hi-Fi bransjen.
    Etter mine 25 år i importbransjen kan jeg garantere deg at Amerikansk selskaper ikke deler den tankegangen du beskriver i sine kontrakter. Grunnen til at jeg er fortsatt mistenksom er at dette er samme folkene som tidligere hadde Klipsch importen i Norge. Hva er hensikten deres og fortsatt tilby Klipsch fra andre kanaler? Utenom økonomiske selvsagt.

Ble jo ikke noe sak i mot El Kjøp,så det er vel ikke ulovlig som Håkon R sier.

O
    Er nok ikke ulovlig i Norge nei, men Elkøp har ikke MK1 lenger. Og spør du etter MK1 Klipsch hos Elkjøp får du beskjed om at de ikke er tilgjengelig lenger. Jeg har prøvd med en kompis.
    Men Soundgarden har de nå: Klipsch RF-82 gulvstående høyttaler - Sort
    Bare gjetting fra meg, men sett utefra resten av sortimentet (Onkyo, Rega, Focal osv) er det nok riktig å tro at dette er via den offisielle kanalen i Norge.

Men ingen poeng å spekulere. Kanskje noen som er kjøpemodus kan spørre om garantier osv?

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.487
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Uansett unner jeg folk og få oppleve RF 63,fantastiske høyttalere som jeg er glad for og ha tilbake.

:)ve

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152
    Selv skjønner jeg ikke hvorfor man skal kjøpe mk1 i det hele tatt, når man kan få ett kjempetilbud på mkII. På hifikit.se koster RF-52II 7995,- SEK. I norge får du denne nå til 3494,- NOK.
    Pga at Audiocompaniet sluttet med agenturet og at elkløp dumpet prisene på mk1 så har det blitt litt turbulente priser på RF serien i det siste.

Billbob

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    279
    Uansett unner jeg folk og få oppleve RF 63,fantastiske høyttalere som jeg er glad for og ha tilbake.

:)ve
    Spørs hvor lenge de varer da.Snart finner du vel noen fancy pianolakka kasser som du bare må ha..

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Driver de firma og selger produkter, må de følge forbrukerkjøpsloven. Parallellimport er ikke ulovlig. Ser ikke hvorfor dette skulle være noe å være redd for.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    En bekjent av meg trodde han skulle være lur med direktesalg av US bildeler som alt hadde offisiell distributør i Norge fikk seg en fin "wake up call" når advokat brevet kom i postkassen.
    Jaha? Hvem bestemmer at han ikke kan handle deler fra utlandet og selge i Norge? Agenter kan ha enerett (og eneansvar) på en produsents produkter, men det eneste produsenten kan gjøre, er å nekte å selge til andre distributører i samme land, eller sanksjonere mot andre agenter/distributører som selger til "gråimportøren".

Jeg kan ikke helt se hva en agent skal gjøre med at en annen importør selger samme produkter, uten å spørre sin leverandør hvor i granskauen konkurrenten får produktene sine fra?

Hva sto egentlig i det brevet fra advokaten?

Bob_Marleys

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10

Jaha? Hvem bestemmer at han ikke kan handle deler fra utlandet og selge i Norge? Agenter kan ha enerett (og eneansvar) på en produsents produkter, men det eneste produsenten kan gjøre, er å nekte å selge til andre distributører i samme land, eller sanksjonere mot andre agenter/distributører som selger til "gråimportøren".

Jeg kan ikke helt se hva en agent skal gjøre med at en annen importør selger samme produkter, uten å spørre sin leverandør hvor i granskauen konkurrenten får produktene sine fra?

Jeg har ikke brevet.
    Det endte med at den offisielle distributøren kjøpte varene fra han til deres kostpris, som endte med tap for han. Det var hans egen feil som ikke hadde lest betingelsene før han bestilte varene. Noe selvsagt advokatene påpekte i brevet vil jeg tro.

Forøvrig er jeg enig med deg Dazed, men i noen av de kontraktene jeg har inngått med Amerikanske produsenter er det forbehold i kontrakten om salg av produkter ved avsluttet kontrakt eller brudd. Uansett er dette bare synsing fra min side. Jeg har ingen fakta i dette tilfellet.

Det eneste jeg vil frem til er at jeg stusser over at en tidligere importør fortsetter å "pushe" et varemerke de ikke lenger har tilgang til. Klart den tidligere importøren ønsker å selge ut restlageret sitt, men å forsette å "skaffe" mer virker for meg som et mulig ønske på å ødelegge prisene i markedet på et sterkt varemerket.
    For meg fremstår dette som uprofesjonelt og kanskje en handlig fra en vondbråten person. Jeg ville personlig brukt min tid og energi på mine andre produkter om jeg hadde mistet et agentur. Det er surt, men er det ikke på tide å "get over it"?

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.487
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

Jeg har ikke brevet.
    Det endte med at den offisielle distributøren kjøpte varene fra han til deres kostpris, som endte med tap for han. Det var hans egen feil som ikke hadde lest betingelsene før han bestilte varene. Noe selvsagt advokatene påpekte i brevet vil jeg tro.

Forøvrig er jeg enig med deg Dazed, men i noen av de kontraktene jeg har inngått med Amerikanske produsenter er det forbehold i kontrakten om salg av produkter ved avsluttet kontrakt eller brudd. Uansett er dette bare synsing fra min side. Jeg har ingen fakta i dette tilfellet.

Det eneste jeg vil frem til er at jeg stusser over at en tidligere importør fortsetter å "pushe" et varemerke de ikke lenger har tilgang til. Klart den tidligere importøren ønsker å selge ut restlageret sitt, men å forsette å "skaffe" mer virker for meg som et mulig ønske på å ødelegge prisene i markedet på et sterkt varemerket.
    For meg fremstår dette som uprofesjonelt og kanskje en handlig fra en vondbråten person. Jeg ville personlig brukt min tid og energi på mine andre produkter om jeg hadde mistet et agentur. Det er surt, men er det ikke på tide å "get over it"?
    Ikke helt enig der,når det er primært utgåtte modeler som de kan skaffe. Litt surt får de som sitter med RF 63 da brukt prisen på de daler :(

O

Torsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Antall liker
    152

Men nå kjenner vel ikke du til forholdene her? Selger ikke Mono disse selv, så må da andre kunne ta seg av dette hvis det står et restlager ett eller annet sted? Eller sitt eget lager for den saks skyld.
    Er jo ikke akkurat Øst-tyskland vi bor i.

Bob_Marleys

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10

Men nå kjenner vel ikke du til forholdene her? Selger ikke Mono disse selv, så må da andre kunne ta seg av dette hvis det står et restlager ett eller annet sted? Eller sitt eget lager for den saks skyld.
    Er jo ikke akkurat Øst-tyskland vi bor i.
    Riktig! Kjenner absolutt ikke forholdene.
    Derfor skriver jeg: Uansett er dette bare synsing fra min side. Jeg har ingen fakta i dette tilfellet.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    mistet et agentur.
    Vet vi egentlig om de, eller den nye distributøren, har eller har hatt noe agentur? Det kan vel hende at de har vært distributører og importører, uten å være agenter? Det å ha et agentur gir enerett på produkter fra en leverandør, men medfører også et ansvar. Kanskje Klipsch ikke har hatt noen norsk agent i det hele tatt?

Mono sier:

http://www.mono.no/Produkter.aspx skrev:
    Mono AS er offisiell norsk importør og distributør av lyd- og bildeprodukter fra Ayre Acoustics, Focal, Klipsch, M2Tech, Nitty Gritty, Onkyo, Ortofon, Rega, REL, Sonus Faber, Speakercraft, Wyrestorm og RTI.
    Det behøver ikke bety hverken det ene eller det andre, men det står ikke noe om noe agentur der. Og de kan selvsagt ha blitt "lovt" enerett fra Klipsch likevel, men uten agentur, har man ikke så mye å komme med dersom andre begynner å selge de samme produktene, slik jeg har forstått det.

Sist redigert:

Bob_Marleys

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10
    mistet et agentur.
    Vet vi egentlig om de, eller den nye distributøren, har eller har hatt noe agentur? Det kan vel hende at de har vært distributører og importører, uten å være agenter? det å ha et agentur gir enerett på produkter fra en leverandør, men medører også et ansvar. Kanskje Klipsch ikke har hatt noen norsk agent i det hele tatt?

Mono sier:

http://www.mono.no/Produkter.aspx skrev:
    Mono AS er offisiell norsk importør og distributør av lyd- og bildeprodukter fra Ayre Acoustics, Focal, Klipsch, M2Tech, Nitty Gritty, Onkyo, Ortofon, Rega, REL, Sonus Faber, Speakercraft, Wyrestorm og RTI.
    Det behøver ikke bety hverken det ene eller det andre, men det står ikke noe om noe agentur der.
    Som nevnt tidligere. Jeg (vi) vet ingenting om de faktiske forhold. Bare synsing fra min side.
    Jeg deler kun hvordan jeg utenifra med noen års erfaring fra import og distrubisjon bransjen oppfatter situasjonen. Du må ikke være enig.

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Neida. Nå bare spurte jeg sånn rett ut i lufta, fordi jeg ble nysgjerrig. ...men da, siden du kan dette faget, kan kanskje du være rett person til å forklare forskjellen på en agent, en distributør og en (paralell)importør, da? jeg tviler på at "definisjonen" i hodet mitt er helt presis. ;)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Synes det er litt rart med en slik nesten "mistenkligjøring" av audiocompaniet for min del, dette er ett firma med lang fartstid, og de har vel forsatt ganske så renomerte merker under sin paraply, de driver ikke med kinamikk gjennom bakdøren, eller bytter merker ut etter 6mnd såvidt jeg vet ihvertfall.
    my two cents

Bob_Marleys

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10
    Neida. Nå bare spurte jeg sånn rett ut i lufta, fordi jeg ble nysgjerrig. ...men da, siden du kan dette faget, kan kanskje du være rett person til å forklare forskjellen på en agent, en distributør og en (paralell)importør, da? jeg tviler på at "definisjonen" i hodet mitt er helt presis. ;)
    I min bransje er det normalt at en "agent" har eksklusive rettigheter til å selge et varemerke til distributører i et bestemt område. F.eks Europa, Sør Amerika, Australia osv. Den offisielle distributøren i et enkelt land pleier da normalt å få eksklusivitet på det de får selge i sin kontrakt. Dette trenger ikke nødvendig vis være hele sortimentet til en produsent, men som regel får man eksklusivitet om ikke produktene dekker veldig mange bransjer. Siden i dette tilfellet Mono er nevnt som importør og distrubitør tror jeg ikke noen agent er med i bildet her.

Paralellimport er lov i Norge, men pass opp for evt garantier da de ikke vil gå via den offisielle veien om noe må reklameres på.

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    høres ut som om det slås fast at dette er paralellimport ? kan det være restlager som mono ikke er interesert i å ta inn og som gjerne klipsch vil ha selgere til ? hva da med lefdal og elkjøp partiene ?
    og tror noen virkelig at audiokompaniet ikke eventuellt vil stå for service / garanti for noe de selger ? det er jo kroken på døra i tilfelle

Bob_Marleys

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2012
    Antall liker
    60
    Torget vurderinger
    10
    Ikke lett å si uten å vite om de avtalene som gjelder. Så fortsatt bare synsing her.
    Personlig tipper jeg nevnte produkter kommer fra en distrubitør som har et stort rest lager. Aldri i livet om Klipsch hadde tilbyd en "terminert" distrubitør produkter etter avtalen deres var utgått. Det blir som å skyte seg selv i foten for videre samarbeid med ny partner.

Hvis kontraktene til Klipsch ligner noe av de jeg har sett fra andre US selskaper kan ikke Audiocompaniet selge Klipsch lenger. Selv ikke restlager etter en fastsatt dato. Derfor er vel Akustisk Bureau opprettet og lageret "solgt" til de.

Sist redigert:

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Ikke lett å si uten å vite om de avtalene som gjelder. Så fortsatt bare synsing her.
    Personlig tipper jeg nevnte produkter kommer fra en distrubitør som har et stort rest lager. Aldri i livet om Klipsch hadde tilbyd en "terminert" distrubitør produkter etter avtalen deres var utgått. Det blir som å skyte seg selv i foten for videre samarbeid med ny partner.

Hvis kontraktene til Klipsch ligner noe av de jeg har sett fra andre US selskaper kan ikke Audiocompaniet selge Klipsch lenger. Selv ikke restlager etter en fastsatt dato. Derfor er vel Akustisk Bureau opprettet og lageret "solgt" til de.
    til å synse så synes jeg du er veldig konkret og detaljert......

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7

til å synse så synes jeg du er veldig konkret og detaljert......
    forøvrig synes jeg du kanskje skal være noe varsom med å slenge rundt, er kanskje noen som tar deg på alvor, akustisk bureau har ekstistert i mange, mange år, og har vært en butikk for de hvor de bla har solgt audio note direkte til kunder

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn