Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Etter biasjustering idag der bl.a en sokkel lar seg måle kun av og til og med coplandens tidligere historie er jeg stygt redd for at denne har kortere levetid enn jeg trodde.
    Like greit å begynne å spare til ny forsterker først som sist, hva vil dere anbefale som driver til rf-63? Kunne gjerne tenkt meg å prøvd 300b fks, prisklasse mellom 10-20 lapper,gjerne rundt 15 ;)
    Har fortalt om det før, men jeg bruker Krell av god gammel årgang på HIII'ene mine for tida, og syns rett og slett jeg har fått skikkelig bra lyd her nå. Tror jeg tør å anbefale det, hvis transistor kan være aktuellt.
    Har forresten lyst til å teste rør, men har nesten vanskelig for å tenke meg at det kan låte tøffere enn det jeg bruker nå. Noen som har testet begge deler og kan bekrefte eller avkrefte?
    Selv på lettdrevne Heritage serien så er det klart en forsterker som krell etc gir et helt annet driv og trykk hvis du ikke har rørblokker på størrelse med en trailer...
    Krell'en er på 2x150 watt, så egentlig burde det være overkill. Men det funker og svinger som bare fy, så tror det kan være noe i det.
    Forøvrig tenkte jeg på en rør amp på kanskje mellom 60 og 100 watt et sted, burde være litt pulver i det også. 100 watt klasse A blir fort kostbart, selv om det sikkert hadde vært helt knall. Til sammenligning så har jeg en 100 watts gitarforsterker med rør, og den føles som en million watt bare man toucher volumet.
    Næh, før eller siden må jeg nok få testet rør på Heresy. "Alle" som liker å mene noe nesten, sier at det er veien å gå.
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Noen som har kjennskap til denne herligheten
    Vis vedlegget 217949

    Frequency Response:
    16Hz-100Hz(+-)3dB
    MAXIMUM ACOUSTIC OUTPUT:
    123dB SPL @ 1/8 space, 1 meter
    MAX ACOUSTIC OUTPUT:
    123dB SPL @ 1/8 space, 1 meter
    AMPLIFIER:
    BASH(r) digital hybrid
    SUBWOOFER:
    K-1074-K 12" (30.48cm) Kevlar / Fiber-composite cone / cast aluminum frame / Two KD-123-K 12" (30.48cm) Kevlar / Fiber-composite cone passive radiators
    LOW PASS CROSSOVER:
    Continuously variable from 40-120Hz, 36dB/octave slope above 120Hz
    ENCLOSURE MATERIAL:
    Medium density fiberboard construction (MDF)
    ENCLOSURE TYPE:
    Bass reflex via dual passive radiators
    INPUTS:
    2) Line level RCA phono jacks, 1) Line level dedicated LFE (unfiltered) RCA phono jack and 2) High level speaker terminals
    OUTPUTS:
    2) Line level RCA phono jacks and 2) High level speaker terminals
    AUTO POWER ON:
    2 second ON delay, 15 minute OFF delay
    WEIGHT:
    61 lbs. (27.7kg)
    DIMENSIONS:
    16.2" (41.2cm) x 15.6" (39.6cm) x 17.37" (44.1cm)
    FINISHES:
    Matte-finish Black vinyl
    PHASE:
    Switchable 0 or 180 degrees
    Built From:
    2000
    BUILT UNTIL:
    2000
    Ingen som har hørt/hadt ein slik ?
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.780
    Antall liker
    26.758
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ingen som har hørt/hadt ein slik ?
    Jeg er usikker på om de kom for salg i Norge i det hele tatt. Jeg hadde veldig lyst på å teste ut denne, men de forsvant veldig fort ut av produksjon. Jeg kan ikke huske i farten å ha sett noen på bruktmarkedet heller...
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Ingen som har hørt/hadt ein slik ?
    Jeg er usikker på om de kom for salg i Norge i det hele tatt. Jeg hadde veldig lyst på å teste ut denne, men de forsvant veldig fort ut av produksjon. Jeg kan ikke huske i farten å ha sett noen på bruktmarkedet heller...
    Jeg og har leitet litt på bruktmarkedet etter denne , einaste plassen jeg ikke har sett etter er ebay. Kunne tenkt meg 2 slike selv , den ser i hvertfall sint ut :D
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    2.008
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Woho... Idag blir det ny center og bakhøyttalere på meg.... :p. Klipsch Heresy III center.. og RS62 II bak (veldig spent på disse, da dem har litt merkelig spredningsform... Hvor burde dem plasseres egentlig? Litt bak eller så øret treffer centeret på høyttaleren ?

    Dette ble en mye større oppgradering enn først anntatt (kjent for noen?! :)) Men jeg må si jeg er TOTALY KLIPSCHED. Min er faring ifra RF82 og RF63 er gode, men det var liksom ikke the IT. RF63 slet jeg med litt "skrikende" lyd men den spilte flott på normale nivåer, mens RF82 var veldig avslappet og gode. Sistnevnte ble brukt på en NAD M3, som jeg syns spilte forbausende godt på Klipsch. Null stress i diskant og mellomtone.

    Nå skal jeg prøve å nyte dette Heritage systemet til det fulle fremover :).
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    hva vil dere anbefale som driver til rf-63? Kunne gjerne tenkt meg å prøvd 300b fks, prisklasse mellom 10-20 lapper,gjerne rundt 15 ;)
    Ikke undervurder behovet for/nytten av NOK KREFTER, bare. Vil du spille høyt og uanstrengt eller med skikkelig pondus og fylde med oppløst bass selv ved lave volum, er mer effekt veien å gå.

    Det er MIN oppfatning, i alle fall. RF er ikke KHorn, selv om det står 99dB/1W/1m i brosjyren. ;)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    2.008
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Haha. Var å betalte heresy og rs62. Heresy er liiiten. :) eskene på rs62 er nesten like store. :p Og vi snakker en rs62 pr eske. ;)Setter jeg dem oppå hverandre så er dem større. :) Dette blir gøy. :p
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    hva vil dere anbefale som driver til rf-63? Kunne gjerne tenkt meg å prøvd 300b fks, prisklasse mellom 10-20 lapper,gjerne rundt 15 ;)
    Ikke undervurder behovet for/nytten av NOK KREFTER, bare. Vil du spille høyt og uanstrengt eller med skikkelig pondus og fylde med oppløst bass selv ved lave volum, er mer effekt veien å gå.

    Det er MIN oppfatning, i alle fall. RF er ikke KHorn, selv om det står 99dB/1W/1m i brosjyren. ;)

    Er nok den oppfatningen jeg og kommer frem til gitt :) Selv om rør er temmelig magisk så merker jeg at når jeg virkelig vil spille høyt så gir diskanten og mellomtonen seg lenge før bassen gir seg. Så selv om jeg aldri så mye kunne tenkt meg rør så blir det nok til at jeg kobler fra coplanden etterhvert, rett og slett fordi den blir for svak. Kunne tenkt meg å prøvd en kl.a på de, men på rf-82 hadde jeg parasound 2250 på de, og fått muligheten til å prøvd halo serien hadde vært virkelig morsomt!

    En annen litt søkt mulighet er å koble doxaen inn isteden for coplanden, vet ikke helt hvem som har den beste mellomtonen og diskanten av doxa 70b og mi mosfet, men da skal det ihvertfall ikke stå på kreftene. Kan være verdt å forsøke!
     

    Dottidott

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2013
    Innlegg
    121
    Antall liker
    104
    Sted
    Fosen
    hva vil dere anbefale som driver til rf-63? Kunne gjerne tenkt meg å prøvd 300b fks, prisklasse mellom 10-20 lapper,gjerne rundt 15 ;)
    Ikke undervurder behovet for/nytten av NOK KREFTER, bare. Vil du spille høyt og uanstrengt eller med skikkelig pondus og fylde med oppløst bass selv ved lave volum, er mer effekt veien å gå.



    Det er MIN oppfatning, i alle fall. RF er ikke KHorn, selv om det står 99dB/1W/1m i brosjyren. ;)
    Mange som har brent seg på det med watt og følsomhet når det kommer til Klipsch.
    Vet ikke om XPR5 er alt for stor heller. Ser ut som Rf63 trenger det den har og levere også. Kan vel egentlig ikke ha for mye strøm/watt på Rf serien.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hvis vi vender litt på kravene mine da så kan vi si hvilken transeeffekt til mellom 20-25 lapper vil ha kontroll på rf-63? Mitt stalltips er Halo a21
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    hva vil dere anbefale som driver til rf-63? Kunne gjerne tenkt meg å prøvd 300b fks, prisklasse mellom 10-20 lapper,gjerne rundt 15 ;)
    Ikke undervurder behovet for/nytten av NOK KREFTER, bare. Vil du spille høyt og uanstrengt eller med skikkelig pondus og fylde med oppløst bass selv ved lave volum, er mer effekt veien å gå.

    Det er MIN oppfatning, i alle fall. RF er ikke KHorn, selv om det står 99dB/1W/1m i brosjyren. ;)

    Er nok den oppfatningen jeg og kommer frem til gitt :) Selv om rør er temmelig magisk så merker jeg at når jeg virkelig vil spille høyt så gir diskanten og mellomtonen seg lenge før bassen gir seg. Så selv om jeg aldri så mye kunne tenkt meg rør så blir det nok til at jeg kobler fra coplanden etterhvert, rett og slett fordi den blir for svak. Kunne tenkt meg å prøvd en kl.a på de, men på rf-82 hadde jeg parasound 2250 på de, og fått muligheten til å prøvd halo serien hadde vært virkelig morsomt!

    En annen litt søkt mulighet er å koble doxaen inn isteden for coplanden, vet ikke helt hvem som har den beste mellomtonen og diskanten av doxa 70b og mi mosfet, men da skal det ihvertfall ikke stå på kreftene. Kan være verdt å forsøke!
    skal du ha rør på rf63 så koster det flesk, jeg synes jeg fikk tilfredstillende med mc 2102 + AN pre, god transistor klasse A kan imo være veien å gå
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Hvis vi vender litt på kravene mine da så kan vi si hvilken transeeffekt til mellom 20-25 lapper vil ha kontroll på rf-63? Mitt stalltips er Halo a21
    mange liker denne komboen , deriblandt meg selv, men de kan fort tømme den også :) ta en tlf til malmin og spør om å få teste en god klasse a i den prisklassen på de
     
    J

    J.J

    Gjest
    Hva med noen av Nelson Pass sine konstruksjoner?? Tror det kunne vært en sober løsning.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    hva vil dere anbefale som driver til rf-63? Kunne gjerne tenkt meg å prøvd 300b fks, prisklasse mellom 10-20 lapper,gjerne rundt 15 ;)
    Ikke undervurder behovet for/nytten av NOK KREFTER, bare. Vil du spille høyt og uanstrengt eller med skikkelig pondus og fylde med oppløst bass selv ved lave volum, er mer effekt veien å gå.

    Det er MIN oppfatning, i alle fall. RF er ikke KHorn, selv om det står 99dB/1W/1m i brosjyren. ;)

    Er nok den oppfatningen jeg og kommer frem til gitt :) Selv om rør er temmelig magisk så merker jeg at når jeg virkelig vil spille høyt så gir diskanten og mellomtonen seg lenge før bassen gir seg. Så selv om jeg aldri så mye kunne tenkt meg rør så blir det nok til at jeg kobler fra coplanden etterhvert, rett og slett fordi den blir for svak. Kunne tenkt meg å prøvd en kl.a på de, men på rf-82 hadde jeg parasound 2250 på de, og fått muligheten til å prøvd halo serien hadde vært virkelig morsomt!

    En annen litt søkt mulighet er å koble doxaen inn isteden for coplanden, vet ikke helt hvem som har den beste mellomtonen og diskanten av doxa 70b og mi mosfet, men da skal det ihvertfall ikke stå på kreftene. Kan være verdt å forsøke!
    ps man kan ha ett røreffekttrinn stående slik at man kan koselytte med rørmagi på de innimellom
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    2.008
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hvis vi vender litt på kravene mine da så kan vi si hvilken transeeffekt til mellom 20-25 lapper vil ha kontroll på rf-63? Mitt stalltips er Halo a21
    hadde a21 på rf63, spilte ikke spesielt bra. Masete og slitsomt.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Hva med noen av Nelson Pass sine konstruksjoner?? Tror det kunne vært en sober løsning.
    det kan nok også være ett veldig godt alternativ , men man trenger som sagt helt andre krefter til rf63 kontra heritage serien, to forskjellige verdener, men mange på forumet her kjører forskjellige løsninger de synes er tilfredstillende så ett dyp dykk på "min tråd" kan kanskje være noe, for deretter å dra på besøk
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jokris: Syns Parasound og Klipsch er en knallmatch så de er høyst aktuelle, det samme er en Malmin konstruksjon, får sende en mail til han og sjekke ut litt. I mellomtiden klarer Mosfet å drive de relativt tilfredstillende på høyt volum, ikke at jeg spiller så høyt så ofte, men når jeg først gjør det så.... ;) Du skjønner.

    J.J: Nelson Pass som i firstwatt du tenker? Kunne gjerne tenkt meg å prøvd en av hans konstruksjoner, men diy egenskapene satt i sammenheng med loddekunnskapene mine er ikke helt tilstede, men helt klart verdt å følge med på hvis den dukker opp på bruktmarkedet!

    Tror rett og slett jeg er i en fase der jeg skal bruke høsten og vinteren på å kose meg med det jeg har, spare penger og lese meg opp litt før jeg handler. Nok impulskjøp en stund, og de er ikke bestandig heldig. Mosfeten duger fint frem til da, skal ikke bytte ut rf-63 på leeeeenge okke som så travelt har jeg det ikke!!
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Jasså, i produksjon? Har gått rundt å trodd at det kun var diy kopier ute og gikk. :)

    Fant siden deres, finner ikke priser hos noen av forhandlerne så får sende en mail til herren selv ;)
     
    J

    J.J

    Gjest
    Med kvalifisert gjettning, ved å stikke fingern i jorda.... :rolleyes: så er det noe som sier meg at det kan være et bra match......
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Uten å ha noe grunnlag for å si det så er jeg enig med deg! Kunne vært veldig morsomt å prøvd!!
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hvis vi vender litt på kravene mine da så kan vi si hvilken transeeffekt til mellom 20-25 lapper vil ha kontroll på rf-63? Mitt stalltips er Halo a21
    hadde a21 på rf63, spilte ikke spesielt bra. Masete og slitsomt.
    Å? Hvilken forforsterker brukte du på de da? Syns NC2250 svinget noe jæv*** på RF-82, men det begynner å bli en del år siden og har vel kanskje litt andre krav nå :)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ikke umulig, skulle uansett ha realisert den østlandsturneen min snart :) Får lete litt!
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    2.008
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hvis vi vender litt på kravene mine da så kan vi si hvilken transeeffekt til mellom 20-25 lapper vil ha kontroll på rf-63? Mitt stalltips er Halo a21
    hadde a21 på rf63, spilte ikke spesielt bra. Masete og slitsomt.
    Å? Hvilken forforsterker brukte du på de da? Syns NC2250 svinget noe jæv*** på RF-82, men det begynner å bli en del år siden og har vel kanskje litt andre krav nå :)

    Tror A21 er mer Hifi i en negativ forstand kontra NC2250 som er rausere og "kulere" i lyden. Jeg brukte Lyngdorf DPA-1 og Classe CP800, så kan jo være noe der og ;). Men test ifra Lyd Og Bilde hintet også frempå at Helo A21 og P3 var litt frempå i noen oppsett...
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Det er meget mulig dette stemmer,har ikke prøvd Halo serien på klipsch selv, har sendt godeste malmin en mail ;) Liker MI lyden svært godt og er det mulig å få mer av det som er bra så kan det være veien å gå!
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hvis vi vender litt på kravene mine da så kan vi si hvilken transeeffekt til mellom 20-25 lapper vil ha kontroll på rf-63? Mitt stalltips er Halo a21
    Jeg er veldig fornøyd med mine brokoblede Abrahamsen V4. Kanskje en svær Electrocompaniet fra Abrahamsen-tiden, eller noe. Det ligger forresten en BAT VK75 på brukten nå. Det kunne kanskje funke?
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Abrahamsen sine v4.0 er helt klart flotte produkter, EC er ett merke jeg er litt ambivalent til, enten så spiller det knallbra eller så passer det rett og slett ikke mine ører. Så den BAT forsterkeren, men de har jeg aldri hørt, men tviler ikke på at de fungerer meget godt!
     
    J

    J.J

    Gjest
    Ikke til noen spesielle det her, men kudos til dem som er villig til og satse og prøve litt utradisjonelle ting.
     

    mandag

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2005
    Innlegg
    241
    Antall liker
    198
    Torget vurderinger
    2
    Hei
    Noen med Klipsch som har har prøvd Leben 300 ..
    noen med anbefalinger ..... liker ikke store ruvende gulvstående ... Kan Herresey el stativ være noe?
    Erik
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.757
    Antall liker
    55.275
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Eddie hadde leben på klipsch,han kan svare på det.
    Jeg er veldig fornøyd med vintage onkyo integra på forte II :)

    O
     

    Elefanten

    Medlem
    Ble medlem
    01.10.2013
    Innlegg
    11
    Antall liker
    3
    Hei. Eg har et par rf-7 mk2. Så lurte eg bare på om det er noen som har erfaring med granittplater osv under høytallerene?
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Ups! Da kom det en Parasound Zdac i posten gitt;-)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn