Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Snasent, har hatt LM 218 her på hjemlån over en lengre periode, knakende god forsterker ihvertfall!

63`ne har fått skikkelig juling i formiddag, har vel aldri tynt noen høyttalere her hjemme såpass. Resultatet er at bassen nå er vanvittig svulstig, overdøver det aller meste av mellomtone og diskant, så jeg er sikkert på rett vei ;) Må jo innrømme at jeg er ikke mer voksen enn at det var knakende gøy når Mari Boine fillerista meg i sofaen 6m unna der jeg vanligvis sitter :) Satser på at slik juling får de på rett kjør relativt kjapt!
    Tester den nå,litt skuffet over bassen men det er jo rett ut av esken dette så jeg må jo gi den noen timer. Skal også teste den som ren effektforsterker om en stund.
    Gitarer og vokaler er jo ultra snasent på den,gleder meg til den er spilt på noen timer !. Jeg også spillte utrolig høyt på mine RF 63 (det første parret) og de ble vel spilt inn på rekord tid :) sett i watt timer. Utrolig hva de tåler av hjuling de der! :)

O
    De tåler vanvittig mye ja, men har fått de til å vrenge ved flere anledninger, godt mulig det er for lite med copland i topp og mosfet i bunn til tross? Ikke at det skjer så ofte, men virker som diskanten gir seg først, eventuelt så er det øret mitt som ikke takler mer ;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.602
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Snasent, har hatt LM 218 her på hjemlån over en lengre periode, knakende god forsterker ihvertfall!

63`ne har fått skikkelig juling i formiddag, har vel aldri tynt noen høyttalere her hjemme såpass. Resultatet er at bassen nå er vanvittig svulstig, overdøver det aller meste av mellomtone og diskant, så jeg er sikkert på rett vei ;) Må jo innrømme at jeg er ikke mer voksen enn at det var knakende gøy når Mari Boine fillerista meg i sofaen 6m unna der jeg vanligvis sitter :) Satser på at slik juling får de på rett kjør relativt kjapt!
    Tester den nå,litt skuffet over bassen men det er jo rett ut av esken dette så jeg må jo gi den noen timer. Skal også teste den som ren effektforsterker om en stund.
    Gitarer og vokaler er jo ultra snasent på den,gleder meg til den er spilt på noen timer !. Jeg også spillte utrolig høyt på mine RF 63 (det første parret) og de ble vel spilt inn på rekord tid :) sett i watt timer. Utrolig hva de tåler av hjuling de der! :)

O
    De tåler vanvittig mye ja, men har fått de til å vrenge ved flere anledninger, godt mulig det er for lite med copland i topp og mosfet i bunn til tross? Ikke at det skjer så ofte, men virker som diskanten gir seg først, eventuelt så er det øret mitt som ikke takler mer ;)
    Med copland låt det grøtete i toppen på mine 63 også 504 var det vel,med phatos TT RR var det helt borte(savner den forsterkeren)

O

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8

O
    Med copland låt det grøtete i toppen på mine 63 også 504 var det vel,med phatos TT RR var det helt borte(savner den forsterkeren)

O
    Pathosen var helt herlig men for daff for 63, hadde nok passet bra til Forte :)

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8

O
    Kjørte Mosfeten på RF5/RF7mkll og RF35 og den ble altfor pinglete etter min mening :/

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.602
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O
    Den hadde nok det,de blokkene du har da,er de bra på Forte?

O

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8

O

O
    Syns det låt grøtete når jeg hadde j.j/tesla rør i signalveien på coplanden, men med golden dragon syns jeg ikke det er noe problem! Får se hva som skjer etterhvert, kunne tenkt meg å prøvd 300b på toppene

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.602
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O
    Syns det låt grøtete når jeg hadde j.j/tesla rør i signalveien på coplanden, men med golden dragon syns jeg ikke det er noe problem! Får se hva som skjer etterhvert, kunne tenkt meg å prøvd 300b på toppene
    Det kan nok bli bra,synes det svinger mer med onkyo settet enn rørforsterker her men! må la den få noen timer :)

O

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8

O
    Kjørte Mosfeten på RF5/RF7mkll og RF35 og den ble altfor pinglete etter min mening :/
    Da stiller du vanvittige krav til lydtrykk? Bruker mosfeten på bassene og jeg har aldri blitt så fillerista i stua som jeg har idag.

T

tce-teams

Gjest
    HAH.. NÅ VIL JEG HJEM IFRA JOBB! :) Vis vedlegget 218484
    Få bilder etterhvert du har fått di opp da skorob , og grattis med flotte høyttalere :)
    Du må selge det PSB rælet ditt og få deg klipsch igjen tce-teams !!!!:cool:

O
    Savner ikke klipsch når det kommer til gulv høyttalere , jeg har klipsch subwoofere her , så jeg har holdt igjen noe av stoltheten og jaggu di leverer varene :D
    Psb høyttalerene har jeg forelsket meg sikkelig i , di forlater ikke denne stuen på mangen år :D

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.602
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    HAH.. NÅ VIL JEG HJEM IFRA JOBB! :) Vis vedlegget 218484
    Få bilder etterhvert du har fått di opp da skorob , og grattis med flotte høyttalere :)

O
    Savner ikke klipsch når det kommer til gulv høyttalere , jeg har klipsch subwoofere her , så jeg har holdt igjen noe av stoltheten og jaggu di leverer varene :D
    Psb høyttalerene har jeg forelsket meg sikkelig i , di forlater ikke denne stuen på mangen år :D
    Åjoda,de forsvinner nok snart ;)

O

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Da stiller du vanvittige krav til lydtrykk? Bruker mosfeten på bassene og jeg har aldri blitt så fillerista i stua som jeg har idag.
    hjelper nok når du unnlater diskant og mellomtone, jeg synes Mosfeten virker svak med tanke på 160W og 1000W strømforsyning men som sagt så spiller den pent...

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8

O

O
    Har bare testet med Mi 12 pre og det ble kræsj! Må nok teste de med en rør pre :) De skal etter hva jeg har forstått være strømsterke og 18W klasse A. Doble 300b rør pr blokk er ihvertfall kraftige saker innen rørverdenen...

T

tce-teams

Gjest

O
    Åjoda,de forsvinner nok snart ;)

O
    Har noen planer framover i tid men da snakker vi om ein 2-3 års tid men det for bli ein overasskelse :cool:

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8

O
    Har bare testet med Mi 12 pre og det ble kræsj! Må nok teste de med en rør pre :) De skal etter hva jeg har forstått være strømsterke og 18W klasse A. Doble 300b rør pr blokk er ihvertfall kraftige saker innen rørverdenen...
    Mosfeten standalone vant lett over lm218 hjemme hos meg ihvertfall, men det kan ha like mye med å 845rørene å gjøre som selve konstruksjonen.
    Pr idag så er den løsningen jeg kjører nå den som fungerer best, da får jeg en helt annen instrumentseperasjon og ett betraktelig større og ikke minst dypere lydbilde enn hvis jeg kjører enten rør eller transistor. Så det blir litt ja takk begge deler ;)

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Da har jeg vel hatt en time eller to foran de nye Cornwallene mine. Syns dette har potensiale selv om jeg har noen bemerkninger. På Cranberies - When youre gone blir det veldig mye momling, og vanskelig å høre hva hun sier, samtidig som at det til tider kan komme en slags "hoonk" lyd ifra hornene når det blir litt stress oppi der (selv på lavere volum). Nå vet ikke jeg hva som skal til av innspilling på disse.. Om litt "reloader" jeg Rogue M150 ampene mine med Mullard rørene jeg har, som spilte utrolig bra på mine forrige BW 804Diamond. B&W var og er i mine ører overlegent i mellomtoneregisteret, men dette(CW) spiller mye mer "live" og rått, noe som er en innertier for meg.

Dette er førstes moro :). Gleder meg til fortsettelsen. Å komme inn i stua igjen hvor BW CM9 står, var mer balsam, men samtidig langt kjedeligere også.

EDIT: Rørene som sitter i første runden var Tungsram 12au7 og 12ax7, samt Gold Lion KT88 :).

QWERT

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Du må nok venne deg til lyden og få de innspillt. Det honker og skrangler jævlig i Heritage og noen liker det ikke, mens de fleste elsker det. Musikk isteden for hifi er vel Klipsch.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.701
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg vel hatt en time eller to foran de nye Cornwallene mine. Syns dette har potensiale selv om jeg har noen bemerkninger. På Cranberies - When youre gone blir det veldig mye momling, og vanskelig å høre hva hun sier, samtidig som at det til tider kan komme en slags "hoonk" lyd ifra hornene når det blir litt stress oppi der (selv på lavere volum). Nå vet ikke jeg hva som skal til av innspilling på disse.. Om litt "reloader" jeg Rogue M150 ampene mine med Mullard rørene jeg har, som spilte utrolig bra på mine forrige BW 804Diamond. B&W var og er i mine ører overlegent i mellomtoneregisteret, men dette(CW) spiller mye mer "live" og rått, noe som er en innertier for meg.

Dette er førstes moro :). Gleder meg til fortsettelsen. Å komme inn i stua igjen hvor BW CM9 står, var mer balsam, men samtidig langt kjedeligere også.

EDIT: Rørene som sitter i første runden var Tungsram 12au7 og 12ax7, samt Gold Lion KT88 :).
    Honk må du nok leve litt med, dette er ikke hifi, det er live :). Men lek litt med plassering, vinkling og annet. Søk hurtighet, eksplosivitet og kraft, fremfor vakker mellomtone. Og gi dem gjerne grisebank, de blir noe mer tilgivende og klarere etter en stund.

Mvh
    Håkon Rognlien

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Du må nok venne deg til lyden og få de innspillt. Det honker og skrangler jævlig i Heritage og noen liker det ikke, mens de fleste elsker det. Musikk isteden for hifi er vel Klipsch.
    Er vel det jeg har begynt og verdsette i RF63, litt mer hifi lyd, mindre kasselyd men samtidig explosive som få.

Blodøks

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Sleng på med litt mere bilder folkens.. Kjeder meg på Nordsjøen.. Skulle vert hjemme egentlig + att det egentlig var min tur til å teste Dayens forsterkeren som er Norge rundt.. Blei heldigvis flytta litt lenger ned på lista. Hehe

J

J.J

Gjest
    Om du kjeder deg så kan du vel finne noen snasne Klipsch bilder sjøl og legge ut .... :cool:

Tid nok sier du jo.... :rolleyes:

T

tce-teams

Gjest
    Da er klipsch rf63/83 til salg igjen fra akustisk bureau for den som skulle være inntrisert , va inne på finn.no sine sider og så dette nettop :)

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hva slags rør er det som oftest lager SUS i diskanten?? Ble litt overaska over at ene rørkomboen min som var 100%stille på bw804 suser mest av dem alle, mens de andre komboene nå suser minst, men merkbart. Vet jo at cw er ultra følsom, men ble litt omvendt... Hehe, har bytta power rørene da(kt88), kan dem virke inn på dette med forskjellige komboer også. De gamle var samme type som de nye... Skal teste de gamle igjen i helga. Men trodde det var input rørene som bestemte dette mest. PS. Null SUS når pre er av. Tips??

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.062
    Et aldri så lite bilde av preampen :)

IMAG0734_zpsa2567316.jpg

IMAG0754_zpsf8bd7a98.jpg

Ser jeg må til å tørke litt støv av den :) Merker at rørene har fått seg tid til å spille litt, forandringer i lyden har det hvertfall vært siden innkjøpet for en 1,5 måneds tid siden :) Til det bedre faktisk :)

Jeg kobla til Parasound P3n her om dagen igjen for å prøve den.. Er helt utrolig hvor lite bra denne låter :p Suser veldig på tomgang også, PrimaLunaen er helt tysst!

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Da er kvelden over, og jeg kan konkludere med at liv, følelser og rocken er tilbake i heimen. Moro, men merker jeg må jobbe litt med det elektroniske fremover. Nå tror jeg det kan bli veldig mye moro fremover. Vet at rør kan være himmelsk eller helvette o.l. :) og ilsinte horn kan bli spennende å temme, men til nå har det hele vært en opplevelse som gjør at jeg legger meg med et gedigent bredt gliiiis om munnen.

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    11.701
    Torget vurderinger
    2
    Hva slags rør er det som oftest lager SUS i diskanten?? Ble litt overaska over at ene rørkomboen min som var 100%stille på bw804 suser mest av dem alle, mens de andre komboene nå suser minst, men merkbart. Vet jo at cw er ultra følsom, men ble litt omvendt... Hehe, har bytta power rørene da(kt8, kan dem virke inn på dette med forskjellige komboer også. De gamle var samme type som de nye... Skal teste de gamle igjen i helga. Men trodde det var input rørene som bestemte dette mest. PS. Null SUS når pre er av. Tips??
    Dette finnes det ingen eksakte svar på. Men husk at den støyen som kommer fra kilde / pre blir forsterket gjennom effekttrinnet. Cornwall vet å si fra når noe ikke er 100% stille, som du har hørt. I ditt tilfelle kommer støyen mest sannsynlig fra pre, men forsøk også å koble av alle inngangene fra pre, og hør om det gjør noen forskjeller. Ofte kan diverse varianter av jord-loop'er skape støy (Kabel-TV-tunere og lignende bokser kan f.eks. være synderen), uskjermede kabler kan snappe opp utstrålt støy fra omgivelsene, det er masse å velge i. Det er for øvrig ikke ukjent at rørkretser ikke er 100% stille, men det finnes mer og mindre gode løsninger som kan gjøre den nødvendige forskjellen.

Mvh
    Håkon Rognlien

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    28.501
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Par nummer 87 :)
    Nå snakker vi! Tidenes utpakkingstråd. :)
    Mere mere...................................... :)
    Det blir dessverre ikke mer utpakking på en stund :(

Jeg har ikke plass til dem før jeg flytter utpå vinteren en gang. Det var meningen å overta huset etter mine foreldre i løpet av høsten en gang, men de pusser opp barndomshjemmet til min far som de skal flytte inn i. Han er pensjonist og pusser opp selv i "pensjonist-fart"...:rolleyes:

T

tce-teams

Gjest
    Par nummer 87 :)
    Nå snakker vi! Tidenes utpakkingstråd. :)
    Mere mere...................................... :)
    Det blir dessverre ikke mer utpakking på en stund :(

Jeg har ikke plass til dem før jeg flytter utpå vinteren en gang. Det var meningen å overta huset etter mine foreldre i løpet av høsten en gang, men de pusser opp barndomshjemmet til min far som de skal flytte inn i. Han er pensjonist og pusser opp selv i "pensjonist-fart"...:rolleyes:
    Da har du noe og glede deg til da dolbytor utpå vinteren når du får tatt over huset :)

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hva slags rør er det som oftest lager SUS i diskanten?? Ble litt overaska over at ene rørkomboen min som var 100%stille på bw804 suser mest av dem alle, mens de andre komboene nå suser minst, men merkbart. Vet jo at cw er ultra følsom, men ble litt omvendt... Hehe, har bytta power rørene da(kt8, kan dem virke inn på dette med forskjellige komboer også. De gamle var samme type som de nye... Skal teste de gamle igjen i helga. Men trodde det var input rørene som bestemte dette mest. PS. Null SUS når pre er av. Tips??
    Dette finnes det ingen eksakte svar på. Men husk at den støyen som kommer fra kilde / pre blir forsterket gjennom effekttrinnet. Cornwall vet å si fra når noe ikke er 100% stille, som du har hørt. I ditt tilfelle kommer støyen mest sannsynlig fra pre, men forsøk også å koble av alle inngangene fra pre, og hør om det gjør noen forskjeller. Ofte kan diverse varianter av jord-loop'er skape støy (Kabel-TV-tunere og lignende bokser kan f.eks. være synderen), uskjermede kabler kan snappe opp utstrålt støy fra omgivelsene, det er masse å velge i. Det er for øvrig ikke ukjent at rørkretser ikke er 100% stille, men det finnes mer og mindre gode løsninger som kan gjøre den nødvendige forskjellen.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Ser den :). Men ble litt overrasket, da det faktisk med den komboen var 100% helt stille på BW, mens nå er det faktisk den komboen som jeg opplever som å avgi mest sus kontra de andre kombinasjoene som faktisk ga litt vanlig sus på BW. Men det er jo ikke noe problem når det er lyd og jeg må bare takke for anbefalingen. Dette tror jeg er helt rett høyttaler for meg.

Skal uansett teste de gamle KT88 rørene, faktisk litt usikker på om jeg har brukt Mullard inngangsrørene på de nye Gold Lion rørene jeg har satt i for litt siden ( de gamle som stod i var også Gold Lion ifra forrige eier, mulig dem var av bedre kvalitet også, iallefall i kombo med Mullard røra mine :))

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    Da fikk jeg inn et sett med strøkne RF-3 II sammen med RC-3 II ned i kjellerstua som jeg plutselig kom over. Har altid hatt lyst til å prøve rf-3 II da flere internasjonalt mener dette var en veldig bra konstruksjon. Rakk så vidt å koble fra mine T+A og koblet på rf'ene i går kveld og tok en liten lytt. Det første som traff meg var at disse ikke er innspilte. Det andre som traff meg er at disse har en mye råere/brutal dynamikk en dagens versjon (rf-82 II). Mindre bass (mer enn nok for all del) men den bassen som slår ut av kassene er Knyttneve i forhold til dagens rf-serie. Ingen skrikende diskant så langt. Hmm morsomt... Dette skal bli virkelig spennende. RC-3 II fikk jeg ikke prøvd men virker solid. Veldig liten i forhold til forventning men tung (13 kg!!). Da jeg har RC-64 har jeg lagt ut RC-3 For salg men kanskje jeg skulle prøvd denne bedre og heller solgt RC-64... Noen med erfaring på denne centeren?

skorob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    2.025
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Må spørre jeg.. Hvor høy er Heresy III uten sokkelen, og kan den tas av?? vurderer å kjøpe inn som center, om Mono selger enkeltvis da... :).

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.365
    Sted
    Smurfeland
    De oppgir jo pris pr. stk. så ville vært rart hvis du ikke får kjøpt dem enkeltvis. Og sokkelen kan selvsagt tas av, den er vel bare skrudd fast. Men med sokkeln på så passer den jo veldig fint under en vegghengt flatskjerm eller et lerret.

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    Da fikk jeg inn et sett med strøkne RF-3 II sammen med RC-3 II ned i kjellerstua som jeg plutselig kom over. Har altid hatt lyst til å prøve rf-3 II da flere internasjonalt mener dette var en veldig bra konstruksjon. Rakk så vidt å koble fra mine T+A og koblet på rf'ene i går kveld og tok en liten lytt. Det første som traff meg var at disse ikke er innspilte. Det andre som traff meg er at disse har en mye råere/brutal dynamikk en dagens versjon (rf-82 II). Mindre bass (mer enn nok for all del) men den bassen som slår ut av kassene er Knyttneve i forhold til dagens rf-serie. Ingen skrikende diskant så langt. Hmm morsomt... Dette skal bli virkelig spennende. RC-3 II fikk jeg ikke prøvd men virker solid. Veldig liten i forhold til forventning men tung (13 kg!!). Da jeg har RC-64 har jeg lagt ut RC-3 For salg men kanskje jeg skulle prøvd denne bedre og heller solgt RC-64... Noen med erfaring på denne centeren?
    RC3 er jo matchet for RF3 så hvorfor ikke beholde den og i tilegg så er den mer lettdreven...

Haugenial

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    4
    RC3 er jo matchet for RF3 så hvorfor ikke beholde den og i tilegg så er den mer lettdreven...
    Da skal jeg prøve den ut litt i kveld.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    57.602
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Veldig bra høyttalere,bare slått av RF 5 i mine ører :)

O

cissa

Medlem
    Ble medlem
    22.07.2009
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    2
    Du har virkelig noen rockehøyttalere der! Noen av de beste spør du meg. Kan oppgraderes å. Prøv de gjerne med en "rocka" rør-amp. Da blir det enda artigere!
    Ja må si at disse virkelig rocker! Har lest litt rundt om demping av horn og diverse, prøver gjerne det i fremtiden, men er foreløpig fornøyd :)
    Har absolutt tenkt på rør, men er litt usikker hva jeg skal prøve meg på. Vi får se

takker for respons
    Mvh
    Christian

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn