Evo III
Hertugen
Du må selge det PSB rælet ditt og få deg klipsch igjen tce-teams !!!!Få bilder etterhvert du har fått di opp da skorob , og grattis med flotte høyttalereHAH.. NÅ VIL JEG HJEM IFRA JOBB! Vis vedlegget 218484
O
Du må selge det PSB rælet ditt og få deg klipsch igjen tce-teams !!!!Få bilder etterhvert du har fått di opp da skorob , og grattis med flotte høyttalereHAH.. NÅ VIL JEG HJEM IFRA JOBB! Vis vedlegget 218484
De tåler vanvittig mye ja, men har fått de til å vrenge ved flere anledninger, godt mulig det er for lite med copland i topp og mosfet i bunn til tross? Ikke at det skjer så ofte, men virker som diskanten gir seg først, eventuelt så er det øret mitt som ikke takler merTester den nå,litt skuffet over bassen men det er jo rett ut av esken dette så jeg må jo gi den noen timer. Skal også teste den som ren effektforsterker om en stund.Snasent, har hatt LM 218 her på hjemlån over en lengre periode, knakende god forsterker ihvertfall!
63`ne har fått skikkelig juling i formiddag, har vel aldri tynt noen høyttalere her hjemme såpass. Resultatet er at bassen nå er vanvittig svulstig, overdøver det aller meste av mellomtone og diskant, så jeg er sikkert på rett vei Må jo innrømme at jeg er ikke mer voksen enn at det var knakende gøy når Mari Boine fillerista meg i sofaen 6m unna der jeg vanligvis sitter Satser på at slik juling får de på rett kjør relativt kjapt!
Gitarer og vokaler er jo ultra snasent på den,gleder meg til den er spilt på noen timer !. Jeg også spillte utrolig høyt på mine RF 63 (det første parret) og de ble vel spilt inn på rekord tid sett i watt timer. Utrolig hva de tåler av hjuling de der!
O
Syns de ser litt små ut, jeg? Eller har du bare kjempestor bil?HAH.. NÅ VIL JEG HJEM IFRA JOBB! Vis vedlegget 218484
Med copland låt det grøtete i toppen på mine 63 også 504 var det vel,med phatos TT RR var det helt borte(savner den forsterkeren)De tåler vanvittig mye ja, men har fått de til å vrenge ved flere anledninger, godt mulig det er for lite med copland i topp og mosfet i bunn til tross? Ikke at det skjer så ofte, men virker som diskanten gir seg først, eventuelt så er det øret mitt som ikke takler merTester den nå,litt skuffet over bassen men det er jo rett ut av esken dette så jeg må jo gi den noen timer. Skal også teste den som ren effektforsterker om en stund.Snasent, har hatt LM 218 her på hjemlån over en lengre periode, knakende god forsterker ihvertfall!
63`ne har fått skikkelig juling i formiddag, har vel aldri tynt noen høyttalere her hjemme såpass. Resultatet er at bassen nå er vanvittig svulstig, overdøver det aller meste av mellomtone og diskant, så jeg er sikkert på rett vei Må jo innrømme at jeg er ikke mer voksen enn at det var knakende gøy når Mari Boine fillerista meg i sofaen 6m unna der jeg vanligvis sitter Satser på at slik juling får de på rett kjør relativt kjapt!
Gitarer og vokaler er jo ultra snasent på den,gleder meg til den er spilt på noen timer !. Jeg også spillte utrolig høyt på mine RF 63 (det første parret) og de ble vel spilt inn på rekord tid sett i watt timer. Utrolig hva de tåler av hjuling de der!
O
Pathosen var helt herlig men for daff for 63, hadde nok passet bra til ForteMed copland låt det grøtete i toppen på mine 63 også 504 var det vel,med phatos TT RR var det helt borte(savner den forsterkeren)De tåler vanvittig mye ja, men har fått de til å vrenge ved flere anledninger, godt mulig det er for lite med copland i topp og mosfet i bunn til tross? Ikke at det skjer så ofte, men virker som diskanten gir seg først, eventuelt så er det øret mitt som ikke takler merTester den nå,litt skuffet over bassen men det er jo rett ut av esken dette så jeg må jo gi den noen timer. Skal også teste den som ren effektforsterker om en stund.Snasent, har hatt LM 218 her på hjemlån over en lengre periode, knakende god forsterker ihvertfall!
O
O
Kjørte Mosfeten på RF5/RF7mkll og RF35 og den ble altfor pinglete etter min mening :/De tåler vanvittig mye ja, men har fått de til å vrenge ved flere anledninger, godt mulig det er for lite med copland i topp og mosfet i bunn til tross? Ikke at det skjer så ofte, men virker som diskanten gir seg først, eventuelt så er det øret mitt som ikke takler merTester den nå,litt skuffet over bassen men det er jo rett ut av esken dette så jeg må jo gi den noen timer. Skal også teste den som ren effektforsterker om en stund.Snasent, har hatt LM 218 her på hjemlån over en lengre periode, knakende god forsterker ihvertfall!
O
Den hadde nok det,de blokkene du har da,er de bra på Forte?Pathosen var helt herlig men for daff for 63, hadde nok passet bra til ForteMed copland låt det grøtete i toppen på mine 63 også 504 var det vel,med phatos TT RR var det helt borte(savner den forsterkeren)De tåler vanvittig mye ja, men har fått de til å vrenge ved flere anledninger, godt mulig det er for lite med copland i topp og mosfet i bunn til tross? Ikke at det skjer så ofte, men virker som diskanten gir seg først, eventuelt så er det øret mitt som ikke takler mer
O
Syns det låt grøtete når jeg hadde j.j/tesla rør i signalveien på coplanden, men med golden dragon syns jeg ikke det er noe problem! Får se hva som skjer etterhvert, kunne tenkt meg å prøvd 300b på toppeneMed copland låt det grøtete i toppen på mine 63 også 504 var det vel,med phatos TT RR var det helt borte(savner den forsterkeren)De tåler vanvittig mye ja, men har fått de til å vrenge ved flere anledninger, godt mulig det er for lite med copland i topp og mosfet i bunn til tross? Ikke at det skjer så ofte, men virker som diskanten gir seg først, eventuelt så er det øret mitt som ikke takler merTester den nå,litt skuffet over bassen men det er jo rett ut av esken dette så jeg må jo gi den noen timer. Skal også teste den som ren effektforsterker om en stund.Snasent, har hatt LM 218 her på hjemlån over en lengre periode, knakende god forsterker ihvertfall!
O
O
Det kan nok bli bra,synes det svinger mer med onkyo settet enn rørforsterker her men! må la den få noen timerSyns det låt grøtete når jeg hadde j.j/tesla rør i signalveien på coplanden, men med golden dragon syns jeg ikke det er noe problem! Får se hva som skjer etterhvert, kunne tenkt meg å prøvd 300b på toppeneMed copland låt det grøtete i toppen på mine 63 også 504 var det vel,med phatos TT RR var det helt borte(savner den forsterkeren)De tåler vanvittig mye ja, men har fått de til å vrenge ved flere anledninger, godt mulig det er for lite med copland i topp og mosfet i bunn til tross? Ikke at det skjer så ofte, men virker som diskanten gir seg først, eventuelt så er det øret mitt som ikke takler mer
O
Da stiller du vanvittige krav til lydtrykk? Bruker mosfeten på bassene og jeg har aldri blitt så fillerista i stua som jeg har idag.Kjørte Mosfeten på RF5/RF7mkll og RF35 og den ble altfor pinglete etter min mening :/De tåler vanvittig mye ja, men har fått de til å vrenge ved flere anledninger, godt mulig det er for lite med copland i topp og mosfet i bunn til tross? Ikke at det skjer så ofte, men virker som diskanten gir seg først, eventuelt så er det øret mitt som ikke takler merTester den nå,litt skuffet over bassen men det er jo rett ut av esken dette så jeg må jo gi den noen timer. Skal også teste den som ren effektforsterker om en stund.Snasent, har hatt LM 218 her på hjemlån over en lengre periode, knakende god forsterker ihvertfall!
O
Savner ikke klipsch når det kommer til gulv høyttalere , jeg har klipsch subwoofere her , så jeg har holdt igjen noe av stoltheten og jaggu di leverer vareneDu må selge det PSB rælet ditt og få deg klipsch igjen tce-teams !!!!Få bilder etterhvert du har fått di opp da skorob , og grattis med flotte høyttalereHAH.. NÅ VIL JEG HJEM IFRA JOBB! Vis vedlegget 218484
O
Åjoda,de forsvinner nok snartSavner ikke klipsch når det kommer til gulv høyttalere , jeg har klipsch subwoofere her , så jeg har holdt igjen noe av stoltheten og jaggu di leverer vareneDu må selge det PSB rælet ditt og få deg klipsch igjen tce-teams !!!!Få bilder etterhvert du har fått di opp da skorob , og grattis med flotte høyttalereHAH.. NÅ VIL JEG HJEM IFRA JOBB! Vis vedlegget 218484
O
Psb høyttalerene har jeg forelsket meg sikkelig i , di forlater ikke denne stuen på mangen år
hjelper nok når du unnlater diskant og mellomtone, jeg synes Mosfeten virker svak med tanke på 160W og 1000W strømforsyning men som sagt så spiller den pent...Da stiller du vanvittige krav til lydtrykk? Bruker mosfeten på bassene og jeg har aldri blitt så fillerista i stua som jeg har idag.Kjørte Mosfeten på RF5/RF7mkll og RF35 og den ble altfor pinglete etter min mening :/De tåler vanvittig mye ja, men har fått de til å vrenge ved flere anledninger, godt mulig det er for lite med copland i topp og mosfet i bunn til tross? Ikke at det skjer så ofte, men virker som diskanten gir seg først, eventuelt så er det øret mitt som ikke takler mer
Har bare testet med Mi 12 pre og det ble kræsj! Må nok teste de med en rør pre De skal etter hva jeg har forstått være strømsterke og 18W klasse A. Doble 300b rør pr blokk er ihvertfall kraftige saker innen rørverdenen...Den hadde nok det,de blokkene du har da,er de bra på Forte?Pathosen var helt herlig men for daff for 63, hadde nok passet bra til ForteMed copland låt det grøtete i toppen på mine 63 også 504 var det vel,med phatos TT RR var det helt borte(savner den forsterkeren)De tåler vanvittig mye ja, men har fått de til å vrenge ved flere anledninger, godt mulig det er for lite med copland i topp og mosfet i bunn til tross? Ikke at det skjer så ofte, men virker som diskanten gir seg først, eventuelt så er det øret mitt som ikke takler mer
O
O
Har noen planer framover i tid men da snakker vi om ein 2-3 års tid men det for bli ein overasskelseÅjoda,de forsvinner nok snartSavner ikke klipsch når det kommer til gulv høyttalere , jeg har klipsch subwoofere her , så jeg har holdt igjen noe av stoltheten og jaggu di leverer vareneDu må selge det PSB rælet ditt og få deg klipsch igjen tce-teams !!!!
O
Psb høyttalerene har jeg forelsket meg sikkelig i , di forlater ikke denne stuen på mangen år
O
Mosfeten standalone vant lett over lm218 hjemme hos meg ihvertfall, men det kan ha like mye med å 845rørene å gjøre som selve konstruksjonen.Har bare testet med Mi 12 pre og det ble kræsj! Må nok teste de med en rør pre De skal etter hva jeg har forstått være strømsterke og 18W klasse A. Doble 300b rør pr blokk er ihvertfall kraftige saker innen rørverdenen...Den hadde nok det,de blokkene du har da,er de bra på Forte?Pathosen var helt herlig men for daff for 63, hadde nok passet bra til Forte
O
Honk må du nok leve litt med, dette er ikke hifi, det er live . Men lek litt med plassering, vinkling og annet. Søk hurtighet, eksplosivitet og kraft, fremfor vakker mellomtone. Og gi dem gjerne grisebank, de blir noe mer tilgivende og klarere etter en stund.Da har jeg vel hatt en time eller to foran de nye Cornwallene mine. Syns dette har potensiale selv om jeg har noen bemerkninger. På Cranberies - When youre gone blir det veldig mye momling, og vanskelig å høre hva hun sier, samtidig som at det til tider kan komme en slags "hoonk" lyd ifra hornene når det blir litt stress oppi der (selv på lavere volum). Nå vet ikke jeg hva som skal til av innspilling på disse.. Om litt "reloader" jeg Rogue M150 ampene mine med Mullard rørene jeg har, som spilte utrolig bra på mine forrige BW 804Diamond. B&W var og er i mine ører overlegent i mellomtoneregisteret, men dette(CW) spiller mye mer "live" og rått, noe som er en innertier for meg.
Dette er førstes moro . Gleder meg til fortsettelsen. Å komme inn i stua igjen hvor BW CM9 står, var mer balsam, men samtidig langt kjedeligere også.
EDIT: Rørene som sitter i første runden var Tungsram 12au7 og 12ax7, samt Gold Lion KT88 .
Par nummer 87Ankomst K-Horn
Vis vedlegget 218210 Vis vedlegget 218211 Vis vedlegget 218212 Vis vedlegget 218213
Bergingsbiler kan brukes til så mangt
Er vel det jeg har begynt og verdsette i RF63, litt mer hifi lyd, mindre kasselyd men samtidig explosive som få.Du må nok venne deg til lyden og få de innspillt. Det honker og skrangler jævlig i Heritage og noen liker det ikke, mens de fleste elsker det. Musikk isteden for hifi er vel Klipsch.
Dette finnes det ingen eksakte svar på. Men husk at den støyen som kommer fra kilde / pre blir forsterket gjennom effekttrinnet. Cornwall vet å si fra når noe ikke er 100% stille, som du har hørt. I ditt tilfelle kommer støyen mest sannsynlig fra pre, men forsøk også å koble av alle inngangene fra pre, og hør om det gjør noen forskjeller. Ofte kan diverse varianter av jord-loop'er skape støy (Kabel-TV-tunere og lignende bokser kan f.eks. være synderen), uskjermede kabler kan snappe opp utstrålt støy fra omgivelsene, det er masse å velge i. Det er for øvrig ikke ukjent at rørkretser ikke er 100% stille, men det finnes mer og mindre gode løsninger som kan gjøre den nødvendige forskjellen.Hva slags rør er det som oftest lager SUS i diskanten?? Ble litt overaska over at ene rørkomboen min som var 100%stille på bw804 suser mest av dem alle, mens de andre komboene nå suser minst, men merkbart. Vet jo at cw er ultra følsom, men ble litt omvendt... Hehe, har bytta power rørene da(kt8, kan dem virke inn på dette med forskjellige komboer også. De gamle var samme type som de nye... Skal teste de gamle igjen i helga. Men trodde det var input rørene som bestemte dette mest. PS. Null SUS når pre er av. Tips??
Det blir dessverre ikke mer utpakking på en stundPar nummer 87Ankomst K-Horn
Vis vedlegget 218210 Vis vedlegget 218211 Vis vedlegget 218212 Vis vedlegget 218213
Nå snakker vi! Tidenes utpakkingstråd.
Mere mere......................................
Da har du noe og glede deg til da dolbytor utpå vinteren når du får tatt over husetDet blir dessverre ikke mer utpakking på en stundPar nummer 87Ankomst K-Horn
Nå snakker vi! Tidenes utpakkingstråd.
Mere mere......................................
Jeg har ikke plass til dem før jeg flytter utpå vinteren en gang. Det var meningen å overta huset etter mine foreldre i løpet av høsten en gang, men de pusser opp barndomshjemmet til min far som de skal flytte inn i. Han er pensjonist og pusser opp selv i "pensjonist-fart"...
Ser den . Men ble litt overrasket, da det faktisk med den komboen var 100% helt stille på BW, mens nå er det faktisk den komboen som jeg opplever som å avgi mest sus kontra de andre kombinasjoene som faktisk ga litt vanlig sus på BW. Men det er jo ikke noe problem når det er lyd og jeg må bare takke for anbefalingen. Dette tror jeg er helt rett høyttaler for meg.Dette finnes det ingen eksakte svar på. Men husk at den støyen som kommer fra kilde / pre blir forsterket gjennom effekttrinnet. Cornwall vet å si fra når noe ikke er 100% stille, som du har hørt. I ditt tilfelle kommer støyen mest sannsynlig fra pre, men forsøk også å koble av alle inngangene fra pre, og hør om det gjør noen forskjeller. Ofte kan diverse varianter av jord-loop'er skape støy (Kabel-TV-tunere og lignende bokser kan f.eks. være synderen), uskjermede kabler kan snappe opp utstrålt støy fra omgivelsene, det er masse å velge i. Det er for øvrig ikke ukjent at rørkretser ikke er 100% stille, men det finnes mer og mindre gode løsninger som kan gjøre den nødvendige forskjellen.Hva slags rør er det som oftest lager SUS i diskanten?? Ble litt overaska over at ene rørkomboen min som var 100%stille på bw804 suser mest av dem alle, mens de andre komboene nå suser minst, men merkbart. Vet jo at cw er ultra følsom, men ble litt omvendt... Hehe, har bytta power rørene da(kt8, kan dem virke inn på dette med forskjellige komboer også. De gamle var samme type som de nye... Skal teste de gamle igjen i helga. Men trodde det var input rørene som bestemte dette mest. PS. Null SUS når pre er av. Tips??
Mvh
Håkon Rognlien
RC3 er jo matchet for RF3 så hvorfor ikke beholde den og i tilegg så er den mer lettdreven...Da fikk jeg inn et sett med strøkne RF-3 II sammen med RC-3 II ned i kjellerstua som jeg plutselig kom over. Har altid hatt lyst til å prøve rf-3 II da flere internasjonalt mener dette var en veldig bra konstruksjon. Rakk så vidt å koble fra mine T+A og koblet på rf'ene i går kveld og tok en liten lytt. Det første som traff meg var at disse ikke er innspilte. Det andre som traff meg er at disse har en mye råere/brutal dynamikk en dagens versjon (rf-82 II). Mindre bass (mer enn nok for all del) men den bassen som slår ut av kassene er Knyttneve i forhold til dagens rf-serie. Ingen skrikende diskant så langt. Hmm morsomt... Dette skal bli virkelig spennende. RC-3 II fikk jeg ikke prøvd men virker solid. Veldig liten i forhold til forventning men tung (13 kg!!). Da jeg har RC-64 har jeg lagt ut RC-3 For salg men kanskje jeg skulle prøvd denne bedre og heller solgt RC-64... Noen med erfaring på denne centeren?
Da skal jeg prøve den ut litt i kveld.RC3 er jo matchet for RF3 så hvorfor ikke beholde den og i tilegg så er den mer lettdreven...Da fikk jeg inn et sett med strøkne RF-3 II sammen med RC-3 II ned i kjellerstua som jeg plutselig kom over. Har altid hatt lyst til å prøve rf-3 II da flere internasjonalt mener dette var en veldig bra konstruksjon. Rakk så vidt å koble fra mine T+A og koblet på rf'ene i går kveld og tok en liten lytt. Det første som traff meg var at disse ikke er innspilte. Det andre som traff meg er at disse har en mye råere/brutal dynamikk en dagens versjon (rf-82 II). Mindre bass (mer enn nok for all del) men den bassen som slår ut av kassene er Knyttneve i forhold til dagens rf-serie. Ingen skrikende diskant så langt. Hmm morsomt... Dette skal bli virkelig spennende. RC-3 II fikk jeg ikke prøvd men virker solid. Veldig liten i forhold til forventning men tung (13 kg!!). Da jeg har RC-64 har jeg lagt ut RC-3 For salg men kanskje jeg skulle prøvd denne bedre og heller solgt RC-64... Noen med erfaring på denne centeren?
Veldig bra høyttalere,bare slått av RF 5 i mine ørerDa fikk jeg inn et sett med strøkne RF-3 II sammen med RC-3 II ned i kjellerstua som jeg plutselig kom over. Har altid hatt lyst til å prøve rf-3 II da flere internasjonalt mener dette var en veldig bra konstruksjon. Rakk så vidt å koble fra mine T+A og koblet på rf'ene i går kveld og tok en liten lytt. Det første som traff meg var at disse ikke er innspilte. Det andre som traff meg er at disse har en mye råere/brutal dynamikk en dagens versjon (rf-82 II). Mindre bass (mer enn nok for all del) men den bassen som slår ut av kassene er Knyttneve i forhold til dagens rf-serie. Ingen skrikende diskant så langt. Hmm morsomt... Dette skal bli virkelig spennende. RC-3 II fikk jeg ikke prøvd men virker solid. Veldig liten i forhold til forventning men tung (13 kg!!). Da jeg har RC-64 har jeg lagt ut RC-3 For salg men kanskje jeg skulle prøvd denne bedre og heller solgt RC-64... Noen med erfaring på denne centeren?
Ja må si at disse virkelig rocker! Har lest litt rundt om demping av horn og diverse, prøver gjerne det i fremtiden, men er foreløpig fornøydDu har virkelig noen rockehøyttalere der! Noen av de beste spør du meg. Kan oppgraderes å. Prøv de gjerne med en "rocka" rør-amp. Da blir det enda artigere!