Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Takk for svar, Haugenial. Var den integrerte du hørte en rørforsterker? Den jeg lurer på er en effektforsterker med fem kanaler på 125 watt hver, transistorbasert.

    Sitter også og halv-vurderer Parasound A21, men syns omtalene jeg finner på nett og i blader kanskje ikke gjør at den virker så aktuell. Den er liksom god, men mest i forhold til pris og effekt er litt inntrykket jeg sitter igjen med. Også er det kanskje litt feil prioritering med 250 watt på Heresy.
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    530
    Antall liker
    130
    Er bedre med litt QSC power på Heresy merker jeg. Den spiller stramt i bunnen å lett i toppen.. ;) men om ett par dager kommer Dayens forsterkeren i posten. En uke prøvelytting er spennende!
    Er du med i testgruppa på Dayens Menuetto? Kom gjerne med litt tilbakemeldinger på hva du synes om den.

    For mitt vedkommende er jeg egentlig ikke så fryktelig glad i Klipsch, men Dayens forsterkeren gjør noe med dem som får meg til å kaste mange fordommer å lytte til mye musikk.
    Flere som sku gjort det der-lytte/høre til/på musikken..
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Pakket ut Dayens Menuetto i dag.. Mangler sef strømkabelen. Mulig den var tøff, siden en av de tidligere testerne valgte å beholde den.. Hehe Forsterkeren er jo liten å søt da! Blir ikke noe testing før i morgen kveld.. Så får vente i spenning.
     

    hifi-butikken.no

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.08.2013
    Innlegg
    45
    Antall liker
    11
    Pakket ut Dayens Menuetto i dag.. Mangler sef strømkabelen. Mulig den var tøff, siden en av de tidligere testerne valgte å beholde den.. Hehe Forsterkeren er jo liten å søt da! Blir ikke noe testing før i morgen kveld.. Så får vente i spenning.
    Det er nok ingen som har tatt den. Det følger faktisk ikke strømkabel med noen av Dayens sine forsterkere.
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Pakket ut Dayens Menuetto i dag.. Mangler sef strømkabelen. Mulig den var tøff, siden en av de tidligere testerne valgte å beholde den.. Hehe Forsterkeren er jo liten å søt da! Blir ikke noe testing før i morgen kveld.. Så får vente i spenning.
    Det er nok ingen som har tatt den. Det følger faktisk ikke strømkabel med noen av Dayens sine forsterkere.
    Sorry, der gikk jeg på en smell. Hehe. Har haugevis av de, så ikke noe problem. Ikke mening å anklage noen :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    2.008
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Må bare spørre da, vet det er et litt "spent" tema. Men hva kabler dere opp med? Signalkabler og høyttaler kabler mot klipsch :)
    Selv bruker jeg
    Van Den Hul The Rock XLR
    Audioquest Rocket 88 bw høyttaler kabel.

    Har veldig lyst til å teste audioquest King cobra igjen, da den passet veldig bra på et anna oppsett (dempet topp etc).
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.289
    Antall liker
    3.533
    Torget vurderinger
    1
    Må bare spørre da, vet det er et litt "spent" tema. Men hva kabler dere opp med? Signalkabler og høyttaler kabler mot klipsch :)
    Bruker hjemmelagde xlr og høyttalerkabler i sølv. Lagde dem for mange år siden og har ikke tenkt stort på kabler etter det. :)
     
    J

    J.J

    Gjest
    Det er jo to vidt forskjellige høyttalerfilosofier her. Klart vi sier Klipsch, men jeg vet og at den transmisjonslinjen til venstre... eller nederst om du vil :rolleyes:
    kan spille riktig så godt under dem rette betingelsene.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Det er jo to vidt forskjellige høyttalerfilosofier her. Klart vi sier Klipsch, men jeg vet og at den transmisjonslinjen til venstre... eller nederst om du vil :rolleyes:
    kan spille riktig så godt under dem rette betingelsene.
    Klipschene henger overraskende godt med, men når jeg virkelig begynner å dra på både på volum + andre analytiske parametre drar nok T+A fra så det monner. Nå er disse etter min mening en av de beste høyttalerkonstruksjoner som er på markedet så det skulle bare mangle. Må godt opp på Palladium for å matche dynamikken i disse. Hadde sett for meg salg på disse pga nykommer i familien men beholder de enn så lenge da kona merkelig nok er enig i rekreasjonstid for slitne mannfolk (les Mancave + kald øl) etter en hard arbeidsuke. Klipschen har jo sin særegne lekne signatur som er veldig forfriskende å svitsche over på når det begynner å bli alt for analytisk. Klipschene spiller musikk uten at du tenker noe mer på noe annet enn musikken... :)
     
    K

    kveita

    Gjest
    Tenkte mest på om det var noe pulver i den rør-ampen du prøvde. :)

    Men har fått med meg at Forte skal være brukbare saker. Litt so Heresy, bare med dypbass tror jeg en sa. Da det jo være bra. :cool:

    Synd at de ikke er å få tak i lenger, er sikkert en del av oss som ville vært interessert i et par sånne. HIII er bra som bare pokker, men det hadde strengt tatt ikke skadet om diskant og mellomtone var i vanlig høyde og kom litt opp fra knehøyde, selv om de er tiltet oppover med slant risers'a. Selv om man ikke tenker veldig mye over det til vanlig, og selv om de ser ganske retro old school coole ut også, der de står tilbakelent på gulvet og bare venter på å sette atmosfæren i bevegelse.

    Men var Forte også en del av Heritage serien, eller har de en annen herkomst?
    Prøv og få tak i Radford/Woodside forsterkeren som er til salgs her på sentralen.
    Hva er denne Radford/Woodside greia, og hvorfor syns du jeg skal kjøpe den?
    En fantastisk rørforsterker basert på Arthur Radfords konstruksjoner. Er dessverre solgt ser jeg nå, men jeg bruker selv rørforsterker basert på Radford. Fantastisk på Klipsch. Du får unnskylde meg, men jeg trodde du var på jakt etter en ny forsterker. Beklager og måtte bry deg med slike trivialiteter.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Vis vedlegget 222337
    Hvem tror dere låter best? :)
    Hatt begge! likte diskanten på T+A og bassen gikk dyyypt men savnet smekket i mellomtonen og dynamikken til RF7 samt liten sweetspot
    Jeg skjønner litt hva du mener. Men du hadde garantert feil forsterkerkraft... :) Når jeg fikk de prøvde jeg litt forskjellig effekter med samme resultat som du beskriver + nesten noe som kan karakteriseres som rumlebass, helt til jeg fikk T+A sin egen effekt og da løsnet alt... Disse her har mye mer raffinert mellomtone enn rf7 og dynamikken er i en klasse over (mye mer nyansert) på eget forsterkeri. Tro meg... Sweetspoten er jeg nok enig i er noe mer begrenset...
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Takk for svar, Haugenial. Var den integrerte du hørte en rørforsterker? Den jeg lurer på er en effektforsterker med fem kanaler på 125 watt hver, transistorbasert.

    Sitter også og halv-vurderer Parasound A21, men syns omtalene jeg finner på nett og i blader kanskje ikke gjør at den virker så aktuell. Den er liksom god, men mest i forhold til pris og effekt er litt inntrykket jeg sitter igjen med. Også er det kanskje litt feil prioritering med 250 watt på Heresy.
    Tror det var transistor. Når det gjelder A-21 så har jeg ikke vert mye borti den. Har følelsen at denne detter litt mellom 2 stoler. Ikke er det High-end og ikke er det budsjett... På en av hovedstadens butikker merket jeg hvordan selgeren absolutt ville at jeg skulle kjøpe mye dyrere effekt enn A-21. Kom dit i utgangspunktet for å høre på nettopp denne men ble penset over på helt andre greier. Resultatet ble ikke salg tross god kampanje og ikke fikk jeg lyttet til den en gang. Jeg gadd ikke bry meg mer om det da jeg følte selgeren ikke brydde seg noe om å selge denne effekten men prøvde å selge seg oppover, noe som egentlig er en ukultur i bransjen. Vel vel, hans provisjons tap. Det ligger en på brukten nå, kjøp den og gi oss tilbakemelding. Tror kanskje disse er bra på Klipsch, mange som sier det ihvertfall... Watt og strøm gjør ingen ting på Heresyene. Det gjør bare at høyttalerne har bedre kontroll og mer morro... :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Vis vedlegget 222337
    Hvem tror dere låter best? :)
    Hatt begge! likte diskanten på T+A og bassen gikk dyyypt men savnet smekket i mellomtonen og dynamikken til RF7 samt liten sweetspot
    Jeg skjønner litt hva du mener. Men du hadde garantert feil forsterkerkraft... :) Når jeg fikk de prøvde jeg litt forskjellig effekter med samme resultat som du beskriver + nesten noe som kan karakteriseres som rumlebass, helt til jeg fikk T+A sin egen effekt og da løsnet alt... Disse her har mye mer raffinert mellomtone enn rf7 og dynamikken er i en klasse over (mye mer nyansert) på eget forsterkeri. Tro meg... Sweetspoten er jeg nok enig i er noe mer begrenset...
    Hei testet med div forsterkere! Sa ikke at det var rumle bass i T+A men rett og slett en kjedelig høytaler kontra klipsch men som sagt meg om det. Men nei mellomtonen er kraftig tilbakelent og mangler smekken til klipsch. Som sagt så låt de bra men ble litt for kjedelige i lengden men igjen vi er forskjellige :)
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Vis vedlegget 222337
    Hvem tror dere låter best? :)
    Hatt begge! likte diskanten på T+A og bassen gikk dyyypt men savnet smekket i mellomtonen og dynamikken til RF7 samt liten sweetspot
    Jeg skjønner litt hva du mener. Men du hadde garantert feil forsterkerkraft... :) Når jeg fikk de prøvde jeg litt forskjellig effekter med samme resultat som du beskriver + nesten noe som kan karakteriseres som rumlebass, helt til jeg fikk T+A sin egen effekt og da løsnet alt... Disse her har mye mer raffinert mellomtone enn rf7 og dynamikken er i en klasse over (mye mer nyansert) på eget forsterkeri. Tro meg... Sweetspoten er jeg nok enig i er noe mer begrenset...
    Hei testet med div forsterkere! Sa ikke at det var rumle bass i T+A men rett og slett en kjedelig høytaler kontra klipsch men som sagt meg om det. Men nei mellomtonen er kraftig tilbakelent og mangler smekken til klipsch. Som sagt så låt de bra men ble litt for kjedelige i lengden men igjen vi er forskjellige :)
    Men det er det jeg sier at du hadde fått en helt annen ht med T+A forsterkeri, opplevde de som kjedelige jeg og med bla Vincent, Krell, Atoll mm til jeg koblet på T+A effekt. Den er forresten veldig bra på Klipsch... Tror ikke den komboen er blitt prøvd mange ganger! :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei Haugenial. Mulig det er en bra match, ikke testet men uansett bra høytalere
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Jeg skjønner litt hva du mener. Men du hadde garantert feil forsterkerkraft... :) Når jeg fikk de prøvde jeg litt forskjellig effekter med samme resultat som du beskriver + nesten noe som kan karakteriseres som rumlebass, helt til jeg fikk T+A sin egen effekt og da løsnet alt... Disse her har mye mer raffinert mellomtone enn rf7 og dynamikken er i en klasse over (mye mer nyansert) på eget forsterkeri. Tro meg... Sweetspoten er jeg nok enig i er noe mer begrenset...
    Hei testet med div forsterkere! Sa ikke at det var rumle bass i T+A men rett og slett en kjedelig høytaler kontra klipsch men som sagt meg om det. Men nei mellomtonen er kraftig tilbakelent og mangler smekken til klipsch. Som sagt så låt de bra men ble litt for kjedelige i lengden men igjen vi er forskjellige :)
    Men det er det jeg sier at du hadde fått en helt annen ht med T+A forsterkeri, opplevde de som kjedelige jeg og med bla Vincent, Krell, Atoll mm til jeg koblet på T+A effekt. Den er forresten veldig bra på Klipsch... Tror ikke den komboen er blitt prøvd mange ganger! :)
    Hva spiller mest Rock'y av de? Med power og det hele?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Jeg skjønner litt hva du mener. Men du hadde garantert feil forsterkerkraft... :) Når jeg fikk de prøvde jeg litt forskjellig effekter med samme resultat som du beskriver + nesten noe som kan karakteriseres som rumlebass, helt til jeg fikk T+A sin egen effekt og da løsnet alt... Disse her har mye mer raffinert mellomtone enn rf7 og dynamikken er i en klasse over (mye mer nyansert) på eget forsterkeri. Tro meg... Sweetspoten er jeg nok enig i er noe mer begrenset...
    Hei testet med div forsterkere! Sa ikke at det var rumle bass i T+A men rett og slett en kjedelig høytaler kontra klipsch men som sagt meg om det. Men nei mellomtonen er kraftig tilbakelent og mangler smekken til klipsch. Som sagt så låt de bra men ble litt for kjedelige i lengden men igjen vi er forskjellige :)
    Men det er det jeg sier at du hadde fått en helt annen ht med T+A forsterkeri, opplevde de som kjedelige jeg og med bla Vincent, Krell, Atoll mm til jeg koblet på T+A effekt. Den er forresten veldig bra på Klipsch... Tror ikke den komboen er blitt prøvd mange ganger! :)
    Hva spiller mest Rock'y av de? Med power og det hele?
    Etter min mening så er ikke T+A i nærheten av villskapen til Klipsch...
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Jeg skjønner litt hva du mener. Men du hadde garantert feil forsterkerkraft... :) Når jeg fikk de prøvde jeg litt forskjellig effekter med samme resultat som du beskriver + nesten noe som kan karakteriseres som rumlebass, helt til jeg fikk T+A sin egen effekt og da løsnet alt... Disse her har mye mer raffinert mellomtone enn rf7 og dynamikken er i en klasse over (mye mer nyansert) på eget forsterkeri. Tro meg... Sweetspoten er jeg nok enig i er noe mer begrenset...
    Hei testet med div forsterkere! Sa ikke at det var rumle bass i T+A men rett og slett en kjedelig høytaler kontra klipsch men som sagt meg om det. Men nei mellomtonen er kraftig tilbakelent og mangler smekken til klipsch. Som sagt så låt de bra men ble litt for kjedelige i lengden men igjen vi er forskjellige :)
    Men det er det jeg sier at du hadde fått en helt annen ht med T+A forsterkeri, opplevde de som kjedelige jeg og med bla Vincent, Krell, Atoll mm til jeg koblet på T+A effekt. Den er forresten veldig bra på Klipsch... Tror ikke den komboen er blitt prøvd mange ganger! :)
    Hva spiller mest Rock'y av de? Med power og det hele?
    T+A er en mye mer High-End ht enn Klipsch. Klipsch er mer live, men dynamikken/mikrodynamikken og nyansene ved feks et orkester (kompleks musikk) ved full utblåsning (separasjon mellom de enkelte instrument samt dynamikk mellom rolig til eksplosivt nivå og svart bakgrunn) og knyttneve har Klipsch ingen sjangse. Ved allround egenskaper (radio/mp3 + dårlige innspillinger) og film er nok Klipsch overlegen. Og det er det som gjør klipsch så lett å like! Det er derfor jeg har begge deler...
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Klipsch er morsomme høyttalere det , di spiller beintøft på rock og pop osv. Men når det kommer til meire rolige sjangere så fåretrekker jeg andre høyttalere , er kansje derfor jeg gikk over til psb sine høyttalere. Men jeg holdt igjenn noe av gleden da i klipsch sine subwoofere , di er ihvertfall rå når det kommer til bassen om det er musikk eller film som er på menyen :)
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Er jaggu glad jeg ikke spiller Jazz, klassisk eller opera da. På blues, rock og gjerne pop, er det få saker som slår Klipsch på live-følelse, dynamikk og driv. Helt på nett med eddie1 her, nok en gang.

    Mine HTs skal ingen steder.

    PS: Spiller mye akustisk og "unplugged" også, og har fremdeles ikke hørt noe som er noe særlig bedre. Min smak og mening. Thats it.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Har hatt de fleste konstruksjoner (utenom avantgarde horn konstruksjoner og rene elektrostater) opp til 150k og de som har stått lengst i rommet er Klipsch. Men alle konstruksjoner har sine sterke og svake sider. Har alltid vert pro-klipsch og kjenner de fleste Klipsch høyttalere og tro meg, det finnes andre konstruksjoner som er bedre enn Klipsch. Men som sagt Klipsch har den lekne allround stilen som er veldig lett å like...
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    2.008
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Nå er jeg utrolig fornøyd med oppsettet mitt, og faktisk kommet til et steg jeg aldri trodde jegskulle gå. Jeg skal teste en skikkelig strømsak. Isotek Aquarius 3, bestilt over nett, så jeg har alltids 14 dagers returrett... men om produsent og leverandør sine ord holder vann, så skal dette blir en oppgradering av rang. Vurdete i første omgang å bytte ut mine signal og høyttaler kabler, men fant "strøm" som mer spennende.

    Mine kabler er pr. nå:
    Signal XLR: Van Den Hul The Rock
    Høyttaler: Audioquest Rocket 88 bw.

    Er signalkablene jeg er mest keen på å skifte ut.... men tiden får vise :). Nå blirre strøm. Nobleman sier det er IEC C20 kabel som brukes på IsoTek'en der, men tror dem mener det er C19 kabel som skal benyttes. Bestilt idag iallefall, og har allerede bedt opp til demo, for å få andres synspunkter på dette produktet til helga ( 11000kr er masse penger, og burde ha en vesentlig funksjon i anlegget.).

    Klipsch overgangen har virkelig fått meg til å bruke anlegget MYE mer enn før.
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.757
    Antall liker
    55.275
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Klipsch er morsomme høyttalere det , di spiller beintøft på rock og pop osv. Men når det kommer til meire rolige sjangere så fåretrekker jeg andre høyttalere , er kansje derfor jeg gikk over til psb sine høyttalere. Men jeg holdt igjenn noe av gleden da i klipsch sine subwoofere , di er ihvertfall rå når det kommer til bassen om det er musikk eller film som er på menyen :)
    Da har du ikke hørt på de store RF og heritage!!
    Har også byttet bort klipsch i andre merker,men kommer alltid tilbake til klipsch.
    Virker som du ikke er en klipsch man ;).

    O
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    I Klipsch tråder er det vel alltids kvalitet fremfor kvantitet som er gjeldene. Kom gjerne med tilbakemeldinger. Hvilke K høyttalere er det du skal terrorisere med dette atomkraftverket da ?
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    I Klipsch tråder er det vel alltids kvalitet fremfor kvantitet som er gjeldene. Kom gjerne med tilbakemeldinger. Hvilke K høyttalere er det du skal terrorisere med dette atomkraftverket da ?
    Mener at Skorob spiller på Cornwall med en Heresy som senter.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Klipsch er morsomme høyttalere det , di spiller beintøft på rock og pop osv. Men når det kommer til meire rolige sjangere så fåretrekker jeg andre høyttalere , er kansje derfor jeg gikk over til psb sine høyttalere. Men jeg holdt igjenn noe av gleden da i klipsch sine subwoofere , di er ihvertfall rå når det kommer til bassen om det er musikk eller film som er på menyen :)

    Smaken er som baken ;) En av grunnene til at jeg er så glade i mine er nettopp det at de behersker også de rolige sjangrene så godt. Jazz og klipsch går som hånd i hanske nettopp pga dynamikken!
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Klipsch er morsomme høyttalere det , di spiller beintøft på rock og pop osv. Men når det kommer til meire rolige sjangere så fåretrekker jeg andre høyttalere , er kansje derfor jeg gikk over til psb sine høyttalere. Men jeg holdt igjenn noe av gleden da i klipsch sine subwoofere , di er ihvertfall rå når det kommer til bassen om det er musikk eller film som er på menyen :)

    Smaken er som baken ;) En av grunnene til at jeg er så glade i mine er nettopp det at de behersker også de rolige sjangrene så godt. Jazz og klipsch går som hånd i hanske nettopp pga dynamikken!
    Dette var ikke ment for og rakke ned på klipsch altså , jeg sitter jo her selv med subwoofere fra klipsch :)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Lyd er subjektivt, så du kan rakke ned på hva du vil for min del ;)
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Da er Dayens koblet opp. Blir MacBook Air via Abrahamsen DAC å inn i Menuetto :) film og musikk. Merket med en gang att det ble en helt ny Atmosfære ! Den er en liten smule mere tilbaketrukket i bunn enn det jeg er vant til.. Men oppover er det åpent, gjennomsiktig, lett og luftig. Kvinnevokaler er nydelig presentert i forhold til hva Yamaha surr forsterkeren klarer. Er noen ting jeg ikke kan sette fingeren på enda.. Er jo bare i begynnelsen enda. Er spennende å teste Heresy på litt fremmed strøm!!

    mvh steffen.
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Da er Dayens koblet opp. Blir MacBook Air via Abrahamsen DAC å inn i Menuetto :) film og musikk. Merket med en gang att det ble en helt ny Atmosfære ! Den er en liten smule mere tilbaketrukket i bunn enn det jeg er vant til.. Men oppover er det åpent, gjennomsiktig, lett og luftig. Kvinnevokaler er nydelig presentert i forhold til hva Yamaha surr forsterkeren klarer. Er noen ting jeg ikke kan sette fingeren på enda.. Er jo bare i begynnelsen enda. Er spennende å teste Heresy på litt fremmed strøm!!

    mvh steffen.
    Det "tilbaketrukne" i bunn du opplever er nok de smått hi-fi egenskapene denne forsterkeren tryller frem fra apekistene. Det er første forsterker jeg har hørt på Klipsch som skiller såpass, spesielt i bassen, mellom en tynn pop produksjon og en heftig basslåt. Slike egenskaper kjenner jeg igjen fra mer detaljert og dyrere utstyr jeg har hatt i hus.

    Ellers er det vanskelig å sette fingeren på noe da det virker som elektronikken forsvinner ut fra lydbildet og man sitter igjen med god og lun musikk.
     
    K

    kveita

    Gjest
    Da er Dayens koblet opp. Blir MacBook Air via Abrahamsen DAC å inn i Menuetto :) film og musikk. Merket med en gang att det ble en helt ny Atmosfære ! Den er en liten smule mere tilbaketrukket i bunn enn det jeg er vant til.. Men oppover er det åpent, gjennomsiktig, lett og luftig. Kvinnevokaler er nydelig presentert i forhold til hva Yamaha surr forsterkeren klarer. Er noen ting jeg ikke kan sette fingeren på enda.. Er jo bare i begynnelsen enda. Er spennende å teste Heresy på litt fremmed strøm!!

    mvh steffen.
    Det "tilbaketrukne" i bunn du opplever er nok de smått hi-fi egenskapene denne forsterkeren tryller frem fra apekistene. Det er første forsterker jeg har hørt på Klipsch som skiller såpass, spesielt i bassen, mellom en tynn pop produksjon og en heftig basslåt. Slike egenskaper kjenner jeg igjen fra mer detaljert og dyrere utstyr jeg har hatt i hus.

    Ellers er det vanskelig å sette fingeren på noe da det virker som elektronikken forsvinner ut fra lydbildet og man sitter igjen med god og lun musikk.
    Helt enig, opplever det samme med Dayens Ampino Amp på KLF-10. Det er også imponerende at forsterkeren er helt støyfri, på linje med Eximus S 1 som jeg eide før Ampinoen.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Tenkte mest på om det var noe pulver i den rør-ampen du prøvde. :)

    Men har fått med meg at Forte skal være brukbare saker. Litt so Heresy, bare med dypbass tror jeg en sa. Da det jo være bra. :cool:

    Synd at de ikke er å få tak i lenger, er sikkert en del av oss som ville vært interessert i et par sånne. HIII er bra som bare pokker, men det hadde strengt tatt ikke skadet om diskant og mellomtone var i vanlig høyde og kom litt opp fra knehøyde, selv om de er tiltet oppover med slant risers'a. Selv om man ikke tenker veldig mye over det til vanlig, og selv om de ser ganske retro old school coole ut også, der de står tilbakelent på gulvet og bare venter på å sette atmosfæren i bevegelse.

    Men var Forte også en del av Heritage serien, eller har de en annen herkomst?
    Prøv og få tak i Radford/Woodside forsterkeren som er til salgs her på sentralen.
    Hva er denne Radford/Woodside greia, og hvorfor syns du jeg skal kjøpe den?
    En fantastisk rørforsterker basert på Arthur Radfords konstruksjoner. Er dessverre solgt ser jeg nå, men jeg bruker selv rørforsterker basert på Radford. Fantastisk på Klipsch. Du får unnskylde meg, men jeg trodde du var på jakt etter en ny forsterker. Beklager og måtte bry deg med slike trivialiteter.
    Jeg lurte bare på hva du mente, synd hvis du misforstod. Uansett, takk for tipset.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Takk for svar, Haugenial. Var den integrerte du hørte en rørforsterker? Den jeg lurer på er en effektforsterker med fem kanaler på 125 watt hver, transistorbasert.

    Sitter også og halv-vurderer Parasound A21, men syns omtalene jeg finner på nett og i blader kanskje ikke gjør at den virker så aktuell. Den er liksom god, men mest i forhold til pris og effekt er litt inntrykket jeg sitter igjen med. Også er det kanskje litt feil prioritering med 250 watt på Heresy.
    Tror det var transistor. Når det gjelder A-21 så har jeg ikke vert mye borti den. Har følelsen at denne detter litt mellom 2 stoler. Ikke er det High-end og ikke er det budsjett... På en av hovedstadens butikker merket jeg hvordan selgeren absolutt ville at jeg skulle kjøpe mye dyrere effekt enn A-21. Kom dit i utgangspunktet for å høre på nettopp denne men ble penset over på helt andre greier. Resultatet ble ikke salg tross god kampanje og ikke fikk jeg lyttet til den en gang. Jeg gadd ikke bry meg mer om det da jeg følte selgeren ikke brydde seg noe om å selge denne effekten men prøvde å selge seg oppover, noe som egentlig er en ukultur i bransjen. Vel vel, hans provisjons tap. Det ligger en på brukten nå, kjøp den og gi oss tilbakemelding. Tror kanskje disse er bra på Klipsch, mange som sier det ihvertfall... Watt og strøm gjør ingen ting på Heresyene. Det gjør bare at høyttalerne har bedre kontroll og mer morro... :)
    Der satt du ord på det jeg føler om A21, den er hverken budsjett eller high-end. Den virker liksom "bare" å være en hyggelig priset, vellydende 250 watter som sikkert låter bra, men mangler det lille ekstra.
    Vurderte denne på kampanjen som var i helga selv, og hvis jeg skulle hatt den ville jeg kjøpt den der. I svart utførelse, of course. Den brukte i sølvfarge er ikke aktuell p.g.a. nettopp sølvfargen som jeg aldri har blitt fortrolig med. Iallfall ikke når den faktisk er tilgjengelig i svar som et alternativ :)

    Hva var det de ville selge deg istedenfor Parasound?
     

    Dottidott

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2013
    Innlegg
    121
    Antall liker
    104
    Sted
    Fosen
    Tok en test og byttet Rf63 mot Chorus 2 i filmoppsettet. Etter en par timer må jeg si de imponerer stort. Spiller enormt fint, med plenty bass, utrolig fin diskant og en ren og klar mellomtone. Skudd og kanoner sitter som de skal i sofaen nå.
    Spiller med reciver i pure direct og det svinger som fy her nå.
    Har bilde, men ikke av beste kvalitet.

    20131020_103730 (2).jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn