Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • K

    kveita

    Gjest
    Tok en test og byttet Rf63 mot Chorus 2 i filmoppsettet. Etter en par timer må jeg si de imponerer stort. Spiller enormt fint, med plenty bass, utrolig fin diskant og en ren og klar mellomtone. Skudd og kanoner sitter som de skal i sofaen nå.
    Spiller med reciver i pure direct og det svinger som fy her nå.
    Har bilde, men ikke av beste kvalitet.

    Vis vedlegget 222777
    En større utgave av Heresy?
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Takk for svar, Haugenial. Var den integrerte du hørte en rørforsterker? Den jeg lurer på er en effektforsterker med fem kanaler på 125 watt hver, transistorbasert.

    Sitter også og halv-vurderer Parasound A21, men syns omtalene jeg finner på nett og i blader kanskje ikke gjør at den virker så aktuell. Den er liksom god, men mest i forhold til pris og effekt er litt inntrykket jeg sitter igjen med. Også er det kanskje litt feil prioritering med 250 watt på Heresy.
    Tror det var transistor. Når det gjelder A-21 så har jeg ikke vert mye borti den. Har følelsen at denne detter litt mellom 2 stoler. Ikke er det High-end og ikke er det budsjett... På en av hovedstadens butikker merket jeg hvordan selgeren absolutt ville at jeg skulle kjøpe mye dyrere effekt enn A-21. Kom dit i utgangspunktet for å høre på nettopp denne men ble penset over på helt andre greier. Resultatet ble ikke salg tross god kampanje og ikke fikk jeg lyttet til den en gang. Jeg gadd ikke bry meg mer om det da jeg følte selgeren ikke brydde seg noe om å selge denne effekten men prøvde å selge seg oppover, noe som egentlig er en ukultur i bransjen. Vel vel, hans provisjons tap. Det ligger en på brukten nå, kjøp den og gi oss tilbakemelding. Tror kanskje disse er bra på Klipsch, mange som sier det ihvertfall... Watt og strøm gjør ingen ting på Heresyene. Det gjør bare at høyttalerne har bedre kontroll og mer morro... :)
    Der satt du ord på det jeg føler om A21, den er hverken budsjett eller high-end. Den virker liksom "bare" å være en hyggelig priset, vellydende 250 watter som sikkert låter bra, men mangler det lille ekstra.
    Vurderte denne på kampanjen som var i helga selv, og hvis jeg skulle hatt den ville jeg kjøpt den der. I svart utførelse, of course. Den brukte i sølvfarge er ikke aktuell p.g.a. nettopp sølvfargen som jeg aldri har blitt fortrolig med. Iallfall ikke når den faktisk er tilgjengelig i svar som et alternativ :)

    Hva var det de ville selge deg istedenfor Parasound?
    De ville selge meg Adyton, noe som hverken lommebok eller mitt indre følelsesmessige aspekt var fristet til. -Og da var det for sent for selger å snu helomvending da han i utgangspunktet hadde solgt seg bort fra A-21. :)
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Tok en test og byttet Rf63 mot Chorus 2 i filmoppsettet. Etter en par timer må jeg si de imponerer stort. Spiller enormt fint, med plenty bass, utrolig fin diskant og en ren og klar mellomtone. Skudd og kanoner sitter som de skal i sofaen nå.
    Spiller med reciver i pure direct og det svinger som fy her nå.
    Har bilde, men ikke av beste kvalitet.

    Vis vedlegget 222777
    Og her er mine gamle pærler... Håper du har like stor glede av dem som jeg hadde. :)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Hørte på siste Satyricon på Spotify ifm. Albumstafetten nå. Blastbeats og RF-63 er en god combo! Ahh!!! :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Takk for svar, Haugenial. Var den integrerte du hørte en rørforsterker? Den jeg lurer på er en effektforsterker med fem kanaler på 125 watt hver, transistorbasert.

    Sitter også og halv-vurderer Parasound A21, men syns omtalene jeg finner på nett og i blader kanskje ikke gjør at den virker så aktuell. Den er liksom god, men mest i forhold til pris og effekt er litt inntrykket jeg sitter igjen med. Også er det kanskje litt feil prioritering med 250 watt på Heresy.
    Tror det var transistor. Når det gjelder A-21 så har jeg ikke vert mye borti den. Har følelsen at denne detter litt mellom 2 stoler. Ikke er det High-end og ikke er det budsjett... På en av hovedstadens butikker merket jeg hvordan selgeren absolutt ville at jeg skulle kjøpe mye dyrere effekt enn A-21. Kom dit i utgangspunktet for å høre på nettopp denne men ble penset over på helt andre greier. Resultatet ble ikke salg tross god kampanje og ikke fikk jeg lyttet til den en gang. Jeg gadd ikke bry meg mer om det da jeg følte selgeren ikke brydde seg noe om å selge denne effekten men prøvde å selge seg oppover, noe som egentlig er en ukultur i bransjen. Vel vel, hans provisjons tap. Det ligger en på brukten nå, kjøp den og gi oss tilbakemelding. Tror kanskje disse er bra på Klipsch, mange som sier det ihvertfall... Watt og strøm gjør ingen ting på Heresyene. Det gjør bare at høyttalerne har bedre kontroll og mer morro... :)
    Der satt du ord på det jeg føler om A21, den er hverken budsjett eller high-end. Den virker liksom "bare" å være en hyggelig priset, vellydende 250 watter som sikkert låter bra, men mangler det lille ekstra.
    Vurderte denne på kampanjen som var i helga selv, og hvis jeg skulle hatt den ville jeg kjøpt den der. I svart utførelse, of course. Den brukte i sølvfarge er ikke aktuell p.g.a. nettopp sølvfargen som jeg aldri har blitt fortrolig med. Iallfall ikke når den faktisk er tilgjengelig i svar som et alternativ :)

    Hva var det de ville selge deg istedenfor Parasound?
    De ville selge meg Adyton, noe som hverken lommebok eller mitt indre følelsesmessige aspekt var fristet til. -Og da var det for sent for selger å snu helomvending da han i utgangspunktet hadde solgt seg bort fra A-21. :)
    Det var et ganske boldt salgsframstøt, det skal selgeren ha. Adyton blir vel fort ti ganger så kostbart som A21 på kampanje. Men de må vel ha fått et godt inntrykk av deg, siden de mente at du var istand til å ta et sånt prismessig kvantesprang på strak arm. ;)
     

    Dottidott

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2013
    Innlegg
    121
    Antall liker
    104
    Sted
    Fosen
    Tok en test og byttet Rf63 mot Chorus 2 i filmoppsettet. Etter en par timer må jeg si de imponerer stort. Spiller enormt fint, med plenty bass, utrolig fin diskant og en ren og klar mellomtone. Skudd og kanoner sitter som de skal i sofaen nå.
    Spiller med reciver i pure direct og det svinger som fy her nå.
    Har bilde, men ikke av beste kvalitet.

    Vis vedlegget 222777
    Og her er mine gamle pærler... Håper du har like stor glede av dem som jeg hadde. :)
    Har ikke store problemer med glede når det kommer til Klipsch. Bare altfor lite penger til forskning.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    693
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    4
    Der satt du ord på det jeg føler om A21, den er hverken budsjett eller high-end. Den virker liksom "bare" å være en hyggelig priset, vellydende 250 watter som sikkert låter bra, men mangler det lille ekstra.
    Vurderte denne på kampanjen som var i helga selv, og hvis jeg skulle hatt den ville jeg kjøpt den der. I svart utførelse, of course. Den brukte i sølvfarge er ikke aktuell p.g.a. nettopp sølvfargen som jeg aldri har blitt fortrolig med. Iallfall ikke når den faktisk er tilgjengelig i svar som et alternativ :)

    Hva var det de ville selge deg istedenfor Parasound?
    De ville selge meg Adyton, noe som hverken lommebok eller mitt indre følelsesmessige aspekt var fristet til. -Og da var det for sent for selger å snu helomvending da han i utgangspunktet hadde solgt seg bort fra A-21. :)
    Det var et ganske boldt salgsframstøt, det skal selgeren ha. Adyton blir vel fort ti ganger så kostbart som A21 på kampanje. Men de må vel ha fått et godt inntrykk av deg, siden de mente at du var istand til å ta et sånt prismessig kvantesprang på strak arm. ;)
    Hehe, ja spørs det. Forklarte han budsjett og mål om dagen, så ett eller annet sted glapp behovsanalysen til selgeren. :)
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Noen musikk tips? må få testa Heresy med Dayens på alle punkter. Men er gått tom for ideer.. Noen som har noen fete låter på lur som jeg kan finne på spotify.?

    Mvh Blodøks
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Noen musikk tips? må få testa Heresy med Dayens på alle punkter. Men er gått tom for ideer.. Noen som har noen fete låter på lur som jeg kan finne på spotify.?

    Mvh Blodøks
    Gå igjennom musikk trådene her inne på hfs, så finner du nok et album eller 3. Kan anbefale bob charley med train to memphis albumet.
     

    Dottidott

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2013
    Innlegg
    121
    Antall liker
    104
    Sted
    Fosen
    My dying bride har endel som har meget bra lyd. Albumene For lies i sire og The angel and the dark river feks.
    Gojira med L'Enfant sauvage har meget bra trykk.
    Norske Staal kan vi ikke glemme.
     
    K

    kveita

    Gjest
    Noen musikk tips? må få testa Heresy med Dayens på alle punkter. Men er gått tom for ideer.. Noen som har noen fete låter på lur som jeg kan finne på spotify.?

    Mvh Blodøks
    Nancy Sinatra: "My boots are made for walking" og "I shut him down, bang,bang". Du kan også ta med " Some Velvet Morning" der hun synger duett med Lee Hazlewood. Dayens ampino presterer på topp og Klipschen forsvinner i lydbildet. Ja, d e helt sant, den forsvinner...
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Nettopp kommet hjem etter et besøk hos Ole. Med nye forsterkere fra Malmin ble det liv i RF-63. :)
    De er noen flotte allroundere som spiller alt de blir foret med, fra de roligste ballader til det mer hardere Rammstein.
    Blues er kanskje favoritten til de.
    RF-63 gir bra valuta for pengene. :)

    bilde.jpg
     
    Sist redigert:

    Hultan47

    Medlem
    Ble medlem
    19.11.2008
    Innlegg
    29
    Antall liker
    1
    Jag undrar om det är någon hör med erfarenhet av Subben SW-311?
    Jag spelar på Magnaplanar 1,6 och har provat det mesta som Rel har att erbjuda i subbväg men inget låter riktigt bra.
    Fick en möjlighet att prova en SW-311 och tyckte den fungerade så bra att jag köpte 2.
    Den spelar inte djupast i basen men kan ju leverera mäktig bas utan å äta upp allt annat ljud!
    Kanske är det ARC(rumskorrigeringen) som gör skillnaden?

    Mvh
    Stefan
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Nettopp kommet hjem etter et besøk hos Ole. Med nye forsterkere fra Malmin ble det liv i RF-63. :)
    De er noen flotte allroundere som spiller alt de blir foret med, fra de roligste ballader til det mer hardere Rammstein.
    Blues er kanskje favoritten til de.
    RF-63 gir bra valuta for pengene. :)

    Tusen takk, var fint du synes de var OK. ;)

    Takk for besøk, vi får som sagt satse på tur til deg neste onsdag. Vil høre Khorn. :D

    Mvh. Ole
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Jag undrar om det är någon hör med erfarenhet av Subben SW-311?
    Jag spelar på Magnaplanar 1,6 och har provat det mesta som Rel har att erbjuda i subbväg men inget låter riktigt bra.
    Fick en möjlighet att prova en SW-311 och tyckte den fungerade så bra att jag köpte 2.
    Den spelar inte djupast i basen men kan ju leverera mäktig bas utan å äta upp allt annat ljud!
    Kanske är det ARC(rumskorrigeringen) som gör skillnaden?

    Mvh
    Stefan
    Klipsch sw-311 skal spille dypt nok , di skal være utrolig kjappe har jeg hørt. Jeg har 2 stk klipsch rw-10d og di spiller dypt nok synes jeg , men så har jeg også ein sub 12 som spiller enda litt dypere enn rw-10d, men jeg bruker bare subwoofrene til film bruk. Noen ganger jeg har 1 10 tommer på til musikk bruk og sjelden ein gang begge 10 tommerene på , spørs hvilken musikk sjanger jeg hører på.
    romkorreksjon hjelper veldig mye på synes jeg.
     

    Hultan47

    Medlem
    Ble medlem
    19.11.2008
    Innlegg
    29
    Antall liker
    1
    [/QUOTE]Klipsch sw-311 skal spille dypt nok , di skal være utrolig kjappe har jeg hørt. Jeg har 2 stk klipsch rw-10d og di spiller dypt nok synes jeg , men så har jeg også ein sub 12 som spiller enda litt dypere enn rw-10d, men jeg bruker bare subwoofrene til film bruk. Noen ganger jeg har 1 10 tommer på til musikk bruk og sjelden ein gang begge 10 tommerene på , spørs hvilken musikk sjanger jeg hører på.
    romkorreksjon hjelper veldig mye på synes jeg.[/QUOTE]

    Det jag upplever är raskt å hårt, spelar även djupt utan ansträngning. 118dB vid 30 Hz tror jag.
    Har en ide om att även spela musik med dem och skall experimentera lite med att koppla om, använda pre utgångar, stänga av subutgång på förstärkaren. Ser på film och spelar in dem mest nu!!
    :)
    Stefan
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Nettopp kommet hjem etter et besøk hos Ole. Med nye forsterkere fra Malmin ble det liv i RF-63. :)
    De er noen flotte allroundere som spiller alt de blir foret med, fra de roligste ballader til det mer hardere Rammstein.
    Blues er kanskje favoritten til de.
    RF-63 gir bra valuta for pengene. :)

    Tusen takk, var fint du synes de var OK. ;)

    Takk for besøk, vi får som sagt satse på tur til deg neste onsdag. Vil høre Khorn. :D

    Mvh. Ole
    Takk i like måte! :)

    Jeg tror at RF-63 kan overraske de fleste som ikke har hørt de før. :cool:

    Når du spilte den låta til Yello, så føltes det nesten som det dundret et godstog gjennom stua. :eek:
    Har en aning om at forsterkeren fra Musical Innovation også har et ord med i laget. ;)

    Jepp! Til onsdag blir det Khorn hos meg! :)
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    530
    Antall liker
    130
    Godstog-Men det låter da ikke bra.. Det kalles støy/bråk.
     

    Billbob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2011
    Innlegg
    530
    Antall liker
    130
    Godstog-Men det låter da ikke bra.. Det kalles støy/bråk.
    Hehe. Du skjønner nok hva han mener.? :)

    Fysisk tilstedeværelse i bassen og fyller rommet med lyd samt god dynamikk.
    For det har de nemlig. ;)
    Ja da skjønte det da. Er dog ikke så bevandra i Yello sin godstog følende musikk. Er det ikke noe med racerbiler å..Ska høre mye rart..
    At de speller bra veit jeg.:) Fikk lillebrutter`n til å konvertere til RF63.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Godstog-Men det låter da ikke bra.. Det kalles støy/bråk.
    Hehe. Du skjønner nok hva han mener.? :)

    Fysisk tilstedeværelse i bassen og fyller rommet med lyd samt god dynamikk.
    For det har de nemlig. ;)
    Ja da skjønte det da. Er dog ikke så bevandra i Yello sin godstog følende musikk. Er det ikke noe med racerbiler å..Ska høre mye rart..
    At de speller bra veit jeg.:) Fikk lillebrutter`n til å konvertere til RF63.
    Nei, det er en annen låt fra et annet album som ikke jeg hadde hørt før. Utrolig dynamisk og engasjerende låt. :)
    Regnet med at du skjønte hva jeg mente. ;)

    Hva heter den Ole?
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Den heter "Resistor" fra albumet "Pocket Universe"

    Ikke så kjent for mange. The Race er jeg drit lei av, selv om det låter bra.

    -Ole
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Den heter "Resistor" fra albumet "Pocket Universe"

    Ikke så kjent for mange. The Race er jeg drit lei av, selv om det låter bra.

    -Ole
    Jesus Kristi!! Dette var mat for rf-63! Har antageligvis sikret meg for julekort å vennelige hilsninger fra naboene for evig tid, men satan så morro!!
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Går det bra å ha 63 så nærme bakvegg Ole?
    Det går overraskende bra. Kanskje NOE mye nivå i bassen til tider, men har svært få problemer med boomy bass. Det eneste boomy bassen jeg får, er når innspillingen er slik. Er jo et stykke til bakvegg da. 90 cm. Det går helt flott her hos meg. :)

    Hadde det vært verre, hadde jeg kjøpt meg en skikkelig equalizer.

    Ellers er Klipschene fantastiske, både på 3d, oppløsning samt størrelse. Musical Innovation er en perfekt match til de.

    Mvh. Ole
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Den heter "Resistor" fra albumet "Pocket Universe"

    Ikke så kjent for mange. The Race er jeg drit lei av, selv om det låter bra.

    -Ole
    Jesus Kristi!! Dette var mat for rf-63! Har antageligvis sikret meg for julekort å vennelige hilsninger fra naboene for evig tid, men satan så morro!!
    Hehe, ja! Sammen med MI tøffer dette ganske så greit avgårde.

    Prøv denne også, høyt! Forjævlig musikk, men det trøkker noe helt vanvittig: Martin Garrix - Animal[FONT=lucida grande, tahoma, verdana, arial, sans-serif] [/FONT]
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Hvis jeg setter de to sangene på repeat her ett par dager så vil jeg tro den innspillingsfasen er ett saga blått!!

    Av og til så er ikke musikken så viktig så lenge det trykker utav ville hel****. Spesielt etter en drittdag på jobb der ingenting har gått veien, da må man ha noe ala disse to sangene!
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Hvis jeg setter de to sangene på repeat her ett par dager så vil jeg tro den innspillingsfasen er ett saga blått!!

    Av og til så er ikke musikken så viktig så lenge det trykker utav ville hel****. Spesielt etter en drittdag på jobb der ingenting har gått veien, da må man ha noe ala disse to sangene!
    Jeg er helt enig med deg her! :)
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Når det kommer til innspillings tid er klipsch di høyttalerene , jeg har vert bort med lengst innspillings tid før di våkner sikkelig til liv. Men når di først våkner til live så spiller di utrolig.
     

    Blodøks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.05.2013
    Innlegg
    187
    Antall liker
    52
    Sted
    Kristiansand
    Hei. Trenger hjelp til kassevolum lukket eller portet til to peerless 6.5" heter HDS-164. Vet det er tusen tråder her men vet ikke hvilken jeg skal angripe :)

    MVH Øksa
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Ok. På bildet så det ut som 9cm til bakvegg Ole:)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Ok. På bildet så det ut som 9cm til bakvegg Ole:)
    Hehe, ja det gjør det faktisk når jeg så på det igjen. Det var litt artig. Skal slenge ut et nytt bilde litt senere. :)
    Det er jo et gammelt bilde som jeg tok tidligere. Mulig du hadde satt de slik da, for dengangen lyttet vi jo ikke på musikk? !! :)
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn