Skjønner ihvertfall at det er et bra potensial i dem begge, og for dem som vil tøye strikken tror jeg det er mulig og komme ganske langt med begge konstruksjoner.
Og btw... når det gjelder prissetting.... tenk dere at veldig mye av prisen, rett og slett er frakt, hadde dem vært produsert "her i nærheten", i et lavkostland så hadde dem ligget på nær halve prisen..... heslt under.
Noen som tørr og og regne på delekostnader? Kun kasse, drivere og delfilter/kabler.......
Jeg trodde lønningene i US & A var så lave at det var for et lavkostland å regne.
Jeg ser at fraktkostnadene på et høyttalerpar som opptar en pall alene fort kan bli ganske høye, men koster det ikke ca. 10.000,- å få sendt en hel container fra over dammen og hit med båt? Trokke det koster 70 tusen å sende et par Khorn hit, altså.
Vil ikke regne på delekostnadene, men jeg "anslår" 8k i deler for et par Klipschhorn, og 7k for et par La Scala. Helt ut av det blå.
Uansett, noen burde få seg en lisens fra Klipsch i Hope, Arkinsaw, og starte lisensiert Klipsh Heritage produksjon her. Det er jo egentlig en aldri så liten skandale at det ikke finnes en Europeisk/Skandinavisk filial av fabrikken.