Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.564
    Antall liker
    9.694
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    At RP serien er for de som "ikke var helt fornøyd med RF" blir ganske så feil i mine ører.. for jeg har vært klipschoman i mange mange år og har gått linjen fra RF15,RF25,RF35 til RF52, RF62, RF82 osv osv osv.. Har vært fornøyd hele veien og likt forbedringene fra generasjon til generasjon..

    RP serien vil nok klare å få flere til å bryte jomfruhinnen da de er blitt noe mer siviliserte, men de har ikke MISTET noe av dynamikken, råskapen og live følelsen..

    I mine ører er det forskjell på Dynamikk, råskap og live følelse kontra en diskant som ved feil match kan bli som ei kråke..

    RP serien passer flere forsterkere enn tidligere, lettere å få til i flere rom, lettere å like på flere typer musikk, osv osv..
    Men for den viderekommende Klipschomanen så vil de GI mer enn RF vis man legger like mye tid å kjærlighet i matching av utstyr, kabler, plassering, akustikk som man gjor med RF.. men du vil måtte gjøre mindre for å få det bedre.. ;)

    At klipsch følger litt med i tiden å vil åpne opp for et bredere spekter med kunder er fult forståelig.. men personlig synes jeg forbedringene er til det bedre for gamle klipschere også.. dog virker det som holdningen er litt som Ludvig i flåklypa. "det er faaaali det" ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    X-cell, med respekt å melde er jeg totalt uenig med deg. At klipsch skal få noen ekstra kunder ved å ligne mer på andre konkurrenter blir en dødsdom. Men så er jeg tilhenger av det som var original konseptet. Som gjorde at en fikk dynamiske høyttalere til en betalbar penger. Og som så ut som klipsch.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    X-cell, med respekt å melde er jeg totalt uenig med deg. At klipsch skal få noen ekstra kunder ved å ligne mer på andre konkurrenter blir en dødsdom. Men så er jeg tilhenger av det som var original konseptet. Som gjorde at en fikk dynamiske høyttalere til en betalbar penger. Og som så ut som klipsch.
    Er ikke så mye som har endret seg fra klipsch rf mk 2 og rpf serien , men di trenger ikke og endre så mye mere nå nei , klipsch må være klipsch :)

    klipsch rf 62 mk 2.jpg
    klipsch rp-260f.jpg


    Mvh Imagine
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    X-cell, med respekt å melde er jeg totalt uenig med deg. At klipsch skal få noen ekstra kunder ved å ligne mer på andre konkurrenter blir en dødsdom. Men så er jeg tilhenger av det som var original konseptet. Som gjorde at en fikk dynamiske høyttalere til en betalbar penger. Og som så ut som klipsch.
    Er ikke så mye som har endret seg fra klipsch rf mk 2 og rpf serien , men di trenger ikke og endre så mye mere nå nei , klipsch må være klipsch :)

    Vis vedlegget 321828 Vis vedlegget 321829

    Mvh Imagine
    Hvis Klipsch må være Klipsch, det er ganske mye som har forandret seg fra de originale Klipsch'ene.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    X-cell, med respekt å melde er jeg totalt uenig med deg. At klipsch skal få noen ekstra kunder ved å ligne mer på andre konkurrenter blir en dødsdom. Men så er jeg tilhenger av det som var original konseptet. Som gjorde at en fikk dynamiske høyttalere til en betalbar penger. Og som så ut som klipsch.
    Er ikke så mye som har endret seg fra klipsch rf mk 2 og rpf serien , men di trenger ikke og endre så mye mere nå nei , klipsch må være klipsch :)

    Vis vedlegget 321828 Vis vedlegget 321829

    Mvh Imagine
    Hvis Klipsch må være Klipsch, det er ganske mye som har forandret seg fra de originale Klipsch'ene.
    Ja vist vi ser det på den måten, men vi er 2015 nå og klipsch vil nok følle med andre som utsende messig, lydkvaliteten osv osv. Klipsch er og blir i mine øyne fantastisk rå lyd til en overkommelig pris.

    Mvh Imagine
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Klipsch er nok ett av de få merkene jeg tviler på vil hive seg på bølgen om å ligne andre og prøve å tilfredstille alle parter. Ingenting er bedre enn at Premium serien er bra, men å påstå at de er bedre enn alle forgjengerne det har jeg store problemer med å tro. At man kan få en lett euforisk følelse av nytt utstyr å overbevise seg selv om at dette slår alt er derimot en følelse de fleste av oss på forumet kjenner seg igjen i vil jeg tro.
     
    N

    nysjerrigper

    Gjest
    er jo det de gjør. premiere har en enkel waveguide og domediskanter. ingenting som minner om horn.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er litt skremmende at det ikke låter stygt i det hele tatt på 105-106dB Merker ikke hvor høyt det er før etterpå. Mer å gå på var det også.

    105.jpg


    ...Med forbehold om et noe "ukalibrert" måleutstyr. ;)
     
    Sist redigert:

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Det er litt skremmende at det ikke låter stygt i det hele tatt på 105-106dB Merker ikke hvor høyt det er før etterpå. Mer å gå på var det også.



    ...Med forbehold om et noe "ukalibrert" måleutstyr. ;)
    Var oppi 103 DB jeg å for ikke lenge siden , og klipsch bare fortsatte og pumpe ut bass og mellom tonen og diskanten var krystall klar heile veien. Er utrolig vor høyt og rent di spiller må si jeg er imponert over klipsch premeium reference serien :)

    Mvh imagine
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Jeg hadde 116 målte desibel målt med rsdioshack på mine rf-7. Må kanskje nevnes at en SVS pc-13 ultra også spilte med på laget. :p
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nå var det ikke min intensjon å starte en SPL-pissekonkurranse, altså. ;)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Mine Cornwall spiller fantastisk på _lavt_ volum, og det er nok vel så viktig. ;D
     

    Biring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    139
    Antall liker
    53
    Sted
    Kongsberg
    Kan Klipsch RP-260F være noe for meg?

    Hei venner av Klipsch

    Som overskriften sier så er jeg nyskjerrig på disse...

    Dette er hva jeg har utprøvd til nå:

    Energy CF 50 Egentlig en bra og effektiv HT til prisen

    Dali Zensor 7 Likte lyd, men litt lite trykk


    PSB Image T6
    Også en bra HT. noe for mørk for min smak

    PSB Imagine T2
    Håpet den var mye bedre en T6, men også for "mørk"

    Tannoy Revolution DC6T SE
    Fineste HT jeg har prøvd. God lyd, men ble ikke helt venn med den "konsentrerte" horn lyden
    noe mindre sweet spot også

    JBL Studio 280 havnet som kino i rom 2



    Dali Mentor 6
    Har egentlig det meste jeg liker, bra basstrykk og diskant som "skinner"

    Focal Chorus 826W
    Den jeg har nå, sammenlignet med Mentor 6, noe bedre mellomtone, men byttet mest fordi den integrerte seg
    mye lettere med sub.

    Jeg liker bass (ikke buldre bass) og en klar diskant. Liker "engasjerte" og "livlige" HT uten at det går "over the topp"
    Hører på all musikk unntatt hard rock og opera!

    Jeg skjønner jeg må utprøve selv hjemme for å ta et endelig standpunkt, men tror dere Klipsch kan være en Ht for meg?
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Du får jo RF52 mkII til pølsepris nå. Fra 2500,- og oppover. Ligger et par på Finn.no til 3000,- Selger har markert annonsen med at han kan sende.

    Du får uansett solgt de, skulle de ikke falle i smak. (Betalte selv 5000,- for et par som var 1 mnd. gammel rundt samme tid i fjor.)
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    833
    Antall liker
    1.043
    Jeg har bånna min RadioShack lydtrykksmåler på 126dB i sweetspot med mine RF-7 Mk1.. La oss si at det er og blir første og siste gang. Hvorvidt det var forvrengning eller ei ved det lydtrykket vet jeg ikke, for var noe "lyttebrus" innabords. Skal nevnes at de presterte å la støvet regne/falle fra downlightsene i taket.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Hovedanlegget i all sin pryd (selvom det er litt trangt)

    Flytta inn til kvinnfolket i går, og kobla opp anlegget på rommet mitt her i dag. "Stereobenken er et helt ordinært bord, og skal byttes ut. Det er også en god del andre ting som skal gjøres her. Særdeles fornøyd med hvordan det låter "ut av boksen".

    DSC_0411.jpg
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    2.008
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ekstremt pent oppsett hos deg nå :D. Hvordan fungerer Teac på Cornwall?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Ekstremt pent oppsett hos deg nå :D. Hvordan fungerer Teac på Cornwall?
    Begynner å komme seg, ja. :)

    Teacen virker til å være en fantastisk match til Cornwall. Ikke heelt like detaljert som Accuphasen jeg hadde, men jeg blir heller aldri lyttetrøtt. Den har et mer solid fundament i bassen enn Accuen, og for første gang har artister i låter jeg kjenner veldig godt kommet lengre ut av høyttalerene. En ganske kul effekt. :)
    Fantatisk byggekvalitet på både forsterker og fjernkontroll (som faktisk er i stål).

    Teac er biff for pølsepris. :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    2.008
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Aha. Hva slags Accuphase hadde du ? :D. Spiller på det her nå.. og det spiller som ei kule.. men min er av nyere dato da :).
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    En gammal E-213. Regner med 470-en er en heeel del heftigere, ja. :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Jeg må vel opp med surround nå som jeg har eget rom her. Drømmen er selvsagt 3 stk. Heresy, men det må nok vente litt på seg. :rolleyes:

    Funker gulvstående Klipsch (RF-52/62) bra som bakhøyttalere, eller burde man gå for RS eller RB? Jeg har ca. 220cm bak lytteposisjon.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Heresy i 5 kanaler er den ypperste formen for kompaktanlegg!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    H III funker iallfall helt ypperlig som senterkanal sammen med Cornwall, og er akkurat passe høy til å ha under en vegghengt flatskjerm. Hadde jeg hatt plass hadde jeg brukt Heresy som bakhøyttalere også, men det ene hjørnet på sofaen er litt i veien. Får vente med det til jeg får et mer egnet rom. :)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg må vel opp med surround nå som jeg har eget rom her. Drømmen er selvsagt 3 stk. Heresy, men det må nok vente litt på seg. :rolleyes:

    Funker gulvstående Klipsch (RF-52/62) bra som bakhøyttalere, eller burde man gå for RS eller RB? Jeg har ca. 220cm bak lytteposisjon.
    Jeg bruker klipsch rb 61 mk2 som surround høyttalere er lurt og ha litt størrelse på di så får du også mere action bak deg. Men og gå opp til gulv høyttalere da har jeg heller ville brukt pengene en anen plass innen hifien.

    Mvh Imagine
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    1.142
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Hei venner av Klipsch

    Som overskriften sier så er jeg nyskjerrig på disse...

    Dette er hva jeg har utprøvd til nå:

    Energy CF 50 Egentlig en bra og effektiv HT til prisen

    Dali Zensor 7 Likte lyd, men litt lite trykk


    PSB Image T6
    Også en bra HT. noe for mørk for min smak

    PSB Imagine T2
    Håpet den var mye bedre en T6, men også for "mørk"

    Tannoy Revolution DC6T SE
    Fineste HT jeg har prøvd. God lyd, men ble ikke helt venn med den "konsentrerte" horn lyden
    noe mindre sweet spot også

    JBL Studio 280 havnet som kino i rom 2



    Dali Mentor 6
    Har egentlig det meste jeg liker, bra basstrykk og diskant som "skinner"

    Focal Chorus 826W
    Den jeg har nå, sammenlignet med Mentor 6, noe bedre mellomtone, men byttet mest fordi den integrerte seg
    mye lettere med sub.

    Jeg liker bass (ikke buldre bass) og en klar diskant. Liker "engasjerte" og "livlige" HT uten at det går "over the topp"
    Hører på all musikk unntatt hard rock og opera!

    Jeg skjønner jeg må utprøve selv hjemme for å ta et endelig standpunkt, men tror dere Klipsch kan være en Ht for meg?
    Du må som du skriver selv, prøve hjemme. Uansett ta en lytt på et par Klipsch. Ingenting å tape på. :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    5.1 Heresy/Cornwall. De gale har det godt.

    Jeg som teller mynter mtp. at man kanskje vil prøve Heresy en eller annen gang.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    5.1 Heresy/Cornwall. De gale har det godt.

    Jeg som teller mynter mtp. at man kanskje vil prøve Heresy en eller annen gang.
    Bare fordi man er gal, så betyr ikke det at man tar feil.
    Nei, du sier noe der :)

    Vis vedlegget 322705

    Et vakkert sinn (2001) - IMDb
    Freakish coincidence, eller var det p.g.a. dette du kom til å tenke på ham?

    Matematiker John Nash d?de i bilulykke - kultur - Dagbladet.no
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Jeg må vel opp med surround nå
    Hvorfor, egentlig?
    Bruker anlegget vel så mye til film og spill, som musikk. Tenker jeg får mer morro av surround da, enn å kaste enda mer penger på forsterker og dac.

    Heresy er jo lettdrevne, så jeg sparer jo faktisk penger på å kjøpe tre av de, siden jeg ikke trenger en dyr receiver med så voldsom effekt.. Cant argue with logic :rolleyes:
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Må si jeg blir mer og mer imponert over lydbildet til klipsch rp-260 f , om du spiller lavt , middels eller høyt så nyter man bare lyden som kommer ut av disse. Og at komboen primare og klipsch skulle treffe så bra sammen ja man kan ikke klage :) Det skal bli et vanskelig valg og gjøre når jeg kommer meg i eget dedikert lytterom , om hva jeg skal gå for men får nå en tid og tenke på. Skal også få hørt imagine t3 og klipsch palladium p 37 side om side , håper jeg gjør det når jeg kommer til oslo i sommer :) Ellers skal jeg og dama nyte kvelden med film + vi har barne fri ;)

    Mvh Imagine
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    5.1 Heresy/Cornwall. De gale har det godt.

    Jeg som teller mynter mtp. at man kanskje vil prøve Heresy en eller annen gang.
    Bare fordi man er gal, så betyr ikke det at man tar feil.
    Nei, du sier noe der :)

    Vis vedlegget 322705

    Et vakkert sinn (2001) - IMDb
    Freakish coincidence, eller var det p.g.a. dette du kom til å tenke på ham?

    Matematiker John Nash d�de i bilulykke - kultur - Dagbladet.no
    Så det på nyhetene på NRK noen minutter før jeg leste hva du postet i tråden.

    + at det er en av mine favorittfilmer. Var ikke vanskelig be, da.
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Så det på nyhetene på NRK noen minutter før du jeg leste hva du postet i tråden.

    + at det er en av mine favorittfilmer. Var ikke vanskelig be, da.
    Skjønner. Er ikke så veldig lenge siden det var en reportasje om ham på radioen heller, så det var litt eerie at han plutselig dukket opp igjen på denne måten. Grusom måte å dø på, måtte han hvile i fred.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn