Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Har det dukket opp noen seriøse tester av RP-serien enda? Stusser litt på at jeg ikke finner noen.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Har det dukket opp noen seriøse tester av RP-serien enda? Stusser litt på at jeg ikke finner noen.
    Jepp bladet watt har faktisk testet dem 2 ganger , og di har fått full pott på testene men det skjønner jeg får di er helt råe :) premiere serien til klipsch har virkelig vokst til det bedre på flere områder :)
    Di testet først største serien i premiere rp-280 f , så testet di ut premiere hjemmekino pakke etterpå :) Her er linken til testen gjort av rp-280f http://doc.mono.no/docs/files/Klipsch/Tester/Klipsch_RP280F_Watt.pdf

    DSC_0017.jpg


    Mvh Imagine
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    nesten så jeg får lyst og sette RF63ene vekk og kjøpe meg RP280f
    Faktisk er klipsch premiere den klipsch serien jeg har, likt best av alle i refrence serien uansett modell. Di har virkelig fått til dette klipsch, den ser kanskje ikke best ut utseende messig men jaggu er di syke lydmessig, og det watt skriver her om denne støyen som kunne oppstå av bass porten, og diskanten pågrunn av harde plastikken som var rundt hornet er helt vekke. Jeg har vert oppi 103 db lydtrykk på disse og di har spilt rent heile veien ingen ulyder, disse har imponert meg så lydmessig at jeg har begynt og lurt mange ganger. Kommer ikke til og gi slipp på disse. Har jeg hadt større stue så har jeg glatt gått for rp-280 f. Dere må nesten høre di selv. Mine er jo langt i fra innspilt enda og bare lyden i di nå er jo helt spesiell, lurer på når di er ferdig innspilt gleder meg til det :)

    Mvh Imagine
     

    howard_nor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2009
    Innlegg
    2.364
    Antall liker
    1.998
    Torget vurderinger
    5
    nesten så jeg får lyst og sette RF63ene vekk og kjøpe meg RP280f
    Har hørt rp280f flere ganger nå, og rf63 spiller mye tøffere spør du meg!
    Det er helt klart min erfaring også. Har hørt RP280 og RP250.
    Bra lyd, ikke noe å si på det. Men synes ikke de når helt opp til RF63.
    Nå skal det sies at RF63 nok er langt mer krevende å få til med elektronikken, men når den sitter låter det veldig bra.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.951
    Antall liker
    1.318

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    nesten så jeg får lyst og sette RF63ene vekk og kjøpe meg RP280f
    Nå banner du i kirka.
    Sant det,tror ikke de slår RF 63
    O
    Hvordan er rf63 i toppen i forhold til rf82?
    Rp280f greier ivertfall å lage lyd langt utover hva ørene mine tåler ved hjelp av en sunfire med 300w rms per kanal. Jeg blir stadig overrasket over at de spiller like pent uansett volum.
    Det skal være sikker klipsch refrence serien spiller rent uansett hvilken volum man har di på , er veldig imponert over rp-260f selv :)

    Mvh Imagine
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    nesten så jeg får lyst og sette RF63ene vekk og kjøpe meg RP280f
    Nå banner du i kirka.
    Sant det,tror ikke de slår RF 63 ;)
    O
    Lån deg et par rp-280f hjem så kan jeg få høre heller hva du sier da, trur du vil sitte med en annen mening etterpå.

    Mvh Imagine
    Det vet jeg at de ikke kommer til å gjøre, uten å ha hverken sett, hørt eller lest om, dem. ;)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Sant det,tror ikke de slår RF 63 ;)
    O
    Lån deg et par rp-280f hjem så kan jeg få høre heller hva du sier da, trur du vil sitte med en annen mening etterpå.

    Mvh Imagine
    Det vet jeg at de ikke kommer til å gjøre, uten å ha hverken sett, hørt eller lest om, dem. ;)
    Er jo opp til hver enkel hvilken klipsch høyttaler di vil sitte med , når er jeg i hvertfall fullblodig klipsch eier hele veien + subwoofrene ;)

    dette kom for noen dager siden
    DSC_0009.jpg
    dette kom i dag
    DSC_0050.jpg
    :)
    DSC_0056.jpg
    DSC_0057.jpg
    DSC_0015.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.564
    Antall liker
    9.694
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    nesten så jeg får lyst og sette RF63ene vekk og kjøpe meg RP280f
    Nå banner du i kirka.
    En kirke jeg gjerne skulle bannet i isåfall. men nå ligger det i min natur som nordlæning å banne så.. ;)

    Hva som spiller best av RF63 og RP280 er opp til øret som hører etter min mening.. men rp280 hadde blitt med meg hjem ut fra mine preferanser..
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.578
    Torget vurderinger
    30
    Jammen førr faen i helvete, din jævla ståkukpeis. :rolleyes:

    Alltid like morosamt å komme med slike fraser til vestlendingene jeg nå omgås med. :p Jeg er også nordlending, men kanskje ikke sertifisert lengre?

    Det jeg skulle fram til med kommentaren min var mest det at RF-63 har smått fått status som en av Klispch sine beste høyttalere, i forhold til pris. Jeg har enda til gode å høre den nye serien, men den nye og hippe kidden kan ikke bare komme her å vippe legenden av tronen, sånn uten videre.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Utviklingen går forhåpentlig fremover, og det er jo ikke helt usannsynlig at en ny modell forbigår en eldre, selv om den nye rp280f er minst 30-40% lavere priset enn 63, og at rp er bedre enn Rf mk2 går jeg nesten ut fra, men rf83 og i enda større grad rf63 skilte seg helt ut fra rf mk1-serien, med bedre kabinettet, pen finér, påkostede delefiltre og finere elementer, og når den mates med effekt i både kvalitet og kvantitet, skinner den som den perlen den er.

    Derfor tror jeg ikke ukritisk på at heller denne nye serien kan vippe den av pinnen. Faktisk stiller jeg meg tvilende til det, iom at de traff innertier med 63, og dette jo er en erstatter til "vanlig" rf mk2. ...men det kan jo være overdreven tiltro til det jeg har selv. Hvis disse nye modellene spiller rock som RF63 er det jo ingenting som er bedre enn det.

    Og når de sier at den er mer nøytral, snill og spiller flatere, da blir jeg ikke mer interessert. Selvsagt er det det alle sier, og det folk flest vil høre. De har jo egentlig alltid sagt det, men hvis nøytralt, flatt og snilt var idealet mitt, hadde jeg ikke vært klipsch-fan. ;) Dynaudio og B&W har sikkert mye fint i så måte. ;) (Tuller selvsagt... Litt.)

    Det som er helt sikkert er at jg gjerne hører på den nye serien så fort jeg får sjansen, og at Klipsch er Klipsch, er jeg helt sikker på. Noen får kjøpe dem rundt her, og invitere på besøk.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Pent. Liker at de ser ut som mindre RF7, og kult med svær hornåpning i diskanten. Penere uten plastfronten fra tidligere rf. Spill høyt! ;)
    Skal love deg jeg har spilt høyt dazed for 1 dag siden lå jeg på 103 db , og klipschene fortsatte og pumpet ut bass og diskanten og mellom tonen følte med uten noe tegn til tull. Di nye klipschene er snillere i toppen , men bassen er den samme bare mer kontrollert. Men jeg liker di snillere i toppen i front rekka og særlig når jeg hører musikk i stereo , for jeg hører jo litt rolig musikk som blues country musikk og di spiller det med stil faktisk , men di har fortsatt den rå heten når du spiller mye mer heavy musikk også. Men di må nesten oppleves selv , det beste er og få prøvd di hjemme og teste dem ut. Jeg valgte klipsch rb 61 mk 2 bak for jeg ville ha det litt mer crispy i toppen på surround og det traff midt i blinken. Bare slik det låter nå er jeg helt måløs av lyden , så bra spiller denne klipsch refrence premeium serien , gleder meg til det blir innspilt og det går vel fort her , slik jeg har hørt på musikk i det siste :) Men nå har jeg også rb 61 mk 2 på plass og tok ny rom korrigering i dag , og testet ut noen filmer og alt jeg kan si er dette systemet forlater ikke denne stuen ;)

    Mvh Imagine
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.501
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har hørt mye klipsch, og personlig liker jeg RF7mk1 best. Mye smak og behag dette. Har hørt nye serien et par ganger. Men ikke i et rom jeg kjenner. Så sammenligningsgrunnlaget er noe tynt
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.564
    Antall liker
    9.694
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    RF7 mk1 må jeg si har mere "legende" status i mine ører også enn RF63 og 83.

    Men ja, at #3 modellene er mere påkostet og bedre enn den "normale" RF serien skal jeg ikke si noe på, selv om jeg altid var svak for RF52 mk1 og syns den var fint komponert.

    Men som noen sier, utviklingen går videre.. og RP serien som er nå er nok betydelig bedre enn RF, og noen hakk bedre enn RF #3 modellene :)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    2.008
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har selv RF83, den er veldig tilbakelent og fyldig i spillestilen, mens RF7mk1 er mye mer frempå og tøff i fremføringen. RF7 mk2 syns jeg er en fin fin mellomting, men den ligner mer på RF7mk1 enn RF83.

    RF83 spiller faktisk veldig bra på mitt Rotel RC1570 + RB1572 sett, en kombo som normalt sett ikke passer på Klipsch i mine ører.

    RF63 er et helt anna dyr, og jeg syns den er veldig flott balansert, og jeg er usikker på om klipsch selv viste hvor bra den faktisk var når den kom.

    Hos meg spilte også RF82mk1 fantastisk på NAD M3.

    Hørt på Khorn et par ganger, og de spiller veldig bra dem altså, men må si jeg er veldig glad i den mer "sammelsmelta alt i ett" Cornwall. Den er ikke "BEST" på noen spesielle områder.. men totalt sett syns jeg lyden i den er "BEST". Vanskelig dette :).
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    RF7 mk1 må jeg si har mere "legende" status i mine ører også enn RF63 og 83.
    Det må jo være lov, og med RF7 mk1 er jeg tilbøyelig til å være enig, selv om jeg personlig synes at både 7mk2 og i større grad 63 er mer vellykket.

    noen hakk bedre enn RF #3 modellene :)
    Det er det jeg altså tillater meg å tvile på inntil videre. (AKA. "Til det motsatte er bevist.") ;)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    X_CELL har rett klipsch refrence premiere serien er bedre lydmessig enn , rf mk 1 mk2 og noen hakk som han sier på 3 serien. Husk mye er blitt forandret på premiere serein fra bedre kabinett , hornet , bassporten osv osv , di har virkelig fått til dette klipsch , og det skal dem få skryt av. Dere må nesten høre den selv og velg den forsterkeren dere liker best og prøv ut da , og selfølgelig i skikkelig rom :)

    Mvh Imagine
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.501
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe, sterke meninger tidlig på morgenen. Jeg har som nevnt hørt Rp serien noen ganger. Og vil si at det er ganske ulik lyd sammenlignet med RF7MK1 som jeg bruker selv. Nyeste serien virker på meg som å være mer romantisk tunet, der mellomtonen kommet frem som litt fet i lyden. Toppen er mer avrundet. Jeg syntes også da jeg hørte de så fremsto de som de kjedet seg. Var koblet opp på Mcintosh så jeg regner med at det ikke sto på støm mangel.

    Jeg tror nok den nye serien er lettere å få til i vanlige stuer eller rom. Men jeg fikk ikke lysst til å bytte ut mine. Jeg tror at smak og kombinasjon av rom og smak har mye å si.

    For å si det på en annen måte. Det er ikke vanskelig å få mine til å låte CRAP. Men jeg velger å la de stå der de spiller best. Som i normale hus ikke er mulig. Hos meg et det over 2 meter fra høyttaler til framvegg. Godt mulig jeg kunne fått til et par RP også, men er man fornøyd, så er man fornøyd.
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    X_CELL har rett klipsch refrence premiere serien er bedre lydmessig enn , rf mk 1 mk2 og noen hakk som han sier på 3 serien. Husk mye er blitt forandret på premiere serein fra bedre kabinett , hornet , bassporten osv osv , di har virkelig fått til dette klipsch , og det skal dem få skryt av. Dere må nesten høre den selv og velg den forsterkeren dere liker best og prøv ut da , og selfølgelig i skikkelig rom :)

    Mvh Imagine
    Har du selv hørt Reference Mk1 og Reference Mk2 i tillegg til RF-63 i ditt eget rom og sammenliknet dem med Reference Premiere?

    ...Og hva legger du i "bedre"? Hvordan vil du beskrive/kvantifisere disse forskjellene?
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    De var vel ikke så sterke, disse meningene? Har sett verre. MYE verre. ;)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    X_CELL har rett klipsch refrence premiere serien er bedre lydmessig enn , rf mk 1 mk2 og noen hakk som han sier på 3 serien. Husk mye er blitt forandret på premiere serein fra bedre kabinett , hornet , bassporten osv osv , di har virkelig fått til dette klipsch , og det skal dem få skryt av. Dere må nesten høre den selv og velg den forsterkeren dere liker best og prøv ut da , og selfølgelig i skikkelig rom :)

    Mvh Imagine
    Har du selv hørt Reference Mk1 og Reference Mk2 i tillegg til RF-63 i ditt eget rom og sammenliknet dem med Reference Premium?
    Jeg har ikke sammenlignet dem slik , men jeg har har testet ut klipsch rf 52 , 62 , 82 i mk 1 og mk 2 serien + rf 63 har jeg også hatt innom her , og av den serien må jeg si klipsch rf 63 var den beste av di alle i disse seriene. mk 1 og mk 2 har noe av det samme synes jeg , ikke store forandringen her synes jeg lydmessig men litt forandringer er det. Men jeg har ikke sammen lignet alle disse 4 seriene hvordan skulle jeg ha fått plass til det. Klipsch rf 63 er en høyttaler jeg kunne slått meg til ro med , har den hadt den nye horn åpningen og egenskapene som er på premium serien. Jeg testet mye den tiden jeg var borte fra sentralen , ikke bare det en del med hjemmekino forsterkere og effektforsterkere å. Jeg hadde jo klipsch synergy serien husker jeg for mange år siden , det var da jeg begynte og få opp øye for klipsch. Og når denne klipsch premium serien kom , så dro jeg en kjapp tur innom soundgarden. Og etter om og men så sitter jeg med premium serien i front rekka og klipsch rb 61 mk 2 som surround høyttalere. Nå bruker jeg primare i 22 dac til musikk i lag med sonos , så by passer jeg primare og bruker den til effektforsterker i lag med onkyo tx-nr 838 og slik det spiller nå i både musikk og film er det temmelig rått og har ikke kunne tenkt meg noe annet. Holder også på med programmet rew og umik-1 som retep , hutsefruts og Atle T har hjulpet meg i gang med , og dette er virkelig et program man kan brukes for og få , maksimalt lydmessig ut av anlegget sitt anbefales.

    Mvh Imagine
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Kommersielle aktører må tilpasse seg tiden. Klipsch har blitt penere i tøyet i dobbelt menig etter det lille jeg hørte hos en forhandler. Om dette er fremgang eller et tilbakeskritt skal jeg ikke si for mye om. Men mer likt andre produkter vil jeg si ifht presentasjon.

    Rf7 mk1 har kanskje legende status. Har selv eid et par. Men ikke fordi de nødvendigvis var enkle. De krever mye av effekt, plassering og jobb. Kanskje de vanskeligste klipsch å få til. Men brutale og tøffe når det sitter.


    Heritage serien er klassikerne. Og det er blant de en finner ut hva konstruksjonen var ment å være. De nye er mer eller mindre vellykkede blåkopier. Men et par perler er det. Så får en finne selv hva en liker med merket og hvor tro en er til det og dets idealer.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    nesten så jeg får lyst og sette RF63ene vekk og kjøpe meg RP280f
    Påstår at RF 63 er langt råere enn RP men meg om det :)
    RP har mistet mye av råskapen og livefølelsen som kjennetegner Klipsch. Tror RP serien passer bedre til de som egentlig ikke har hvert helt fornøyd med Klipsch sounden fra før!
    Dynamikken er heller ikke på høyde !
     
    Sist redigert:

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    nesten så jeg får lyst og sette RF63ene vekk og kjøpe meg RP280f
    Påstår at RF 63 er langt råere enn RP men meg om det :)
    RP har mistet mye av råskapen og livefølelsen som kjennetegner Klipsch. Tror RP serien passer bedre til de som egentlig ikke har hvert helt fornøyd med Klipsch sounden fra før!
    Dynamikken er heller ikke på høyde !
    Der tar du temmelig feil råskapen og dynamikken er som den har vert om ikke bedre

    Mvh Imagine
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    nesten så jeg får lyst og sette RF63ene vekk og kjøpe meg RP280f
    Påstår at RF 63 er langt råere enn RP men meg om det :)
    RP har mistet mye av råskapen og livefølelsen som kjennetegner Klipsch. Tror RP serien passer bedre til de som egentlig ikke har hvert helt fornøyd med Klipsch sounden fra før!
    Dynamikken er heller ikke på høyde !
    Der tar du temmelig feil råskapen og dynamikken er som den har vert om ikke bedre

    Mvh Imagine
    Hvordan kan du være så kategorisk om det? Jeg tror ikke det er så lett....

    Skal nok få hørt RP280 et eller annet sted, men blir nok ikke noen A/B-sammenlikning, da RF63 ikke akkurat er noe ma tar under armen. ;)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    2.008
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    enda ikke hørt de nye jeg.. men utseendemessig så var de er veldig trist kapittel syns nå jeg. Likte RF mk2 bedre synsmessig.
    Tviler på at Klipsch har kommet med noe veikere(lydmessig) med RP serien :). Men er jo dette som er så flott.. noen liker det ene bedre enn det andre.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Tviler på at Klipsch har kommet med noe veikere(lydmessig) med RP serien :).
    Hvis du mener i forhold til Reference Mk2, så ville jeg også gjettet på det, men det kommer jo også an på hva som er målet. Hvis man fjerner særpreg som skiller Klipsch fra andre konstruksjoner, så... vel... Men, de må vel høres før denne diskusjonen egentlig fører noe sted.

    Med den samme logikken, er jo Palladium mye bedre enn Heritage, men det er jo ikke noe å lure på hvem av de som har flest fans likevel. ;)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    nesten så jeg får lyst og sette RF63ene vekk og kjøpe meg RP280f
    Påstår at RF 63 er langt råere enn RP men meg om det :)
    RP har mistet mye av råskapen og livefølelsen som kjennetegner Klipsch. Tror RP serien passer bedre til de som egentlig ikke har hvert helt fornøyd med Klipsch sounden fra før!
    Dynamikken er heller ikke på høyde !
    Der tar du temmelig feil råskapen og dynamikken er som den har vert om ikke bedre

    Mvh Imagine
    Hvordan kan du være så kategorisk om det? Jeg tror ikke det er så lett....

    Skal nok få hørt RP280 et eller annet sted, men blir nok ikke noen A/B-sammenlikning, da RF63 ikke akkurat er noe ma tar under armen. ;)
    Testen om rp-280 f ligger på siden her, eller litt lengre bak 2 ganger testet di premeium serien i bladet watt en gang alene bare frontene og som en hjemmekino pakke med rp-280f. Jeg tenkte og gå for di største i premeium serien, men jeg vil ikke ha fått full utbytte av di på grunn av størrelsen på stuen.


    Mvh Imagine
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.797
    Antall liker
    2.008
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Tviler på at Klipsch har kommet med noe veikere(lydmessig) med RP serien :).
    Hvis du mener i forhold til Reference Mk2, så ville jeg også gjettet på det, men det kommer jo også an på hva som er målet. Hvis man fjerner særpreg som skiller Klipsch fra andre konstruksjoner, så... vel... Men, de må vel høres før denne diskusjonen egentlig fører noe sted.

    Med den samme logikken, er jo Palladium mye bedre enn Heritage, men det er jo ikke noe å lure på hvem av de som har flest fans likevel. ;)
    Stemmer det :). Heritage er same goood old :D. Kødder ikke med den ;).

    Tipper målet til Klipsch er med RP, å kapre de som ikke likte RF like godt.. samtidig kanskje kapre tidligere RF kunder. Lite vits å komme med en RF mk3.. som spiller som RF mk2.. om man ikke skal endre på noe :).

    EDIT: Skulle ikke RF mk2 egentlig lages sammen med RP serien? eller har jeg missa noe?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.547
    Antall liker
    7.265
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Mk2 er vel ut, ja. ...Har jeg gått ut fra, i alle fall. (?) Det er vel bare RF7 II som gjenstår av Ref II, og så finnes det en rimeligere "Reference"-serie, som ikke er det samme som gamle Reference Mk1, i tillegg til Reference Premiere.

    Oversiktlig? Not so much! ;)

    For meg ser det ut som Reference Premier erstatter Reference Mk2, og Reference erstatter Icon, og så får RF7 II leve videre i sin helt egne lille serie av én. ;)
     
    Sist redigert:

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Tviler på at Klipsch har kommet med noe veikere(lydmessig) med RP serien :).
    Hvis du mener i forhold til Reference Mk2, så ville jeg også gjettet på det, men det kommer jo også an på hva som er målet. Hvis man fjerner særpreg som skiller Klipsch fra andre konstruksjoner, så... vel... Men, de må vel høres før denne diskusjonen egentlig fører noe sted.

    Med den samme logikken, er jo Palladium mye bedre enn Heritage, men det er jo ikke noe å lure på hvem av de som har flest fans likevel. ;)
    Klipsch palladium p 37 skal jeg få hørt side om side med psb imagine t3 , dette blir når jeg hår fått opp lytterommet vist det er mulig og få låne disse parene til test da , men den tid den sorg. Ellers har vi jo alle samme formål og nyte den gode musikken , vi kommer uansett til og ha forskjellige meninger om hvem spiller best av disse seriene , og 1 grunn til at jeg gikk for premiere serien er at den er blitt snillere i toppen , og da passer den mine sjangere som jeg hører mest på country musikk , blues , country blue grass osv osv , hører på anen musikk sjangere også men det er det jeg har blitt oppvokst med :) Ellers er vi alle klipsch eiere og tar jeg ikke fel er det den største venne siden av høyttaler merker her inne på hfs :)

    Mvh Imagine
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.113
    Antall liker
    4.492
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    15
    RP er mye "varmere" i lyden, om man kan si det slik.. Mistet litt av den toppen som kan bli skarp på RF serien.
    Og nei.. RP har ikke mer dynamikk en RF-7...

    Den Klipsch høyttaleren med råest lyd må være RF-7 MK1, ekstrem dynamikk og "smekk" i lyden!

    Og ja, det hjelper litt på å ha venner som har ca hele RF serien.. både RF7-mk1, RP280/RP260.. og RF83/63,82 osv når man skal sammenligne ;)

    Gleder meg til jeg får hentet mine Klipsch KSP-400, så får jeg hørt hvordan de høres ut også til sammenligning.. ! :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    enda ikke hørt de nye jeg.. men utseendemessig så var de er veldig trist kapittel syns nå jeg. Likte RF mk2 bedre synsmessig.
    Tviler på at Klipsch har kommet med noe veikere(lydmessig) med RP serien :). Men er jo dette som er så flott.. noen liker det ene bedre enn det andre.
    Spørs vel hva man mener med veikere. For å være ærlig vil det ikke overraske meg så veldig om RP serien er tammere enn RF og Heritage serien for å favne bredere og ha større kommersielt potensiale. Var det ikke noen som at det ikke var kompresjonsdriver i diskanten engang, men en vanlig diskantdome i et slags horn på den nye serien? For all del, hensikten helliger middelet, men det sier i såfall litt om hvordan konstruksjonsfilosofien har forandret seg.


    For min del er uansett Heritage grommest, jeg syns det skal være minst treveis, titanmembraner (i mangel av berryllium), og minst 12" i bassen. ;D
    Ikke for å tråkke noen på tærne eller noe sånt, men jeg tror det gir et helt annet smekk. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn